Kontrolka ładowania akumulatora – problem z ładowaniem

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Kety » 11 gru 2011, 20:47

Wojtek napisał(a):czy byles na odczycie bledow z komputera?

Nie bylem.
Czy jesli bylyby jakies bledy to migaloby cos na desce? Bo na desce swieci sie akku i odstojnik.
W Workshopie odczytalem ze przy zlym ladowaniu moga wystapic bledy DTCs
P0112 – Czujnik IAT – temperatura wysoka – obwód niski
P0113 Czujnik IAT – temperatura niska – obwód wysoki ,
P0113, P2502...03...04 (te trzy ostatnie bledy mowia tylko o zlym napieciu ladowania)

Moze ten czujnik IAT jest dobrym tropem?
Ma ktos pojecie co to czujnik IAT i gdzie go szukac? Tu znalazlem strone z mauala http://www.thaimazda3.com/svmanual/esic ... 84W11.html
Jutro poczytam dokladniej manuala moze tam jest napisane co to za czujnik, gdzie go szukac i jak go sprawdzic.
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez Wojtek » 11 gru 2011, 21:10

hm... moze juz nie gdybaj <głaszcze>
po prostu, podjedz na komp i odczytaj kody... pozniej zobaczymy...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 14 sty 2012, 12:23.
Powód: post pod postem

Postprzez Kety » 14 sty 2012, 11:18

1.Komputerek nie wykryl zadnych bledow zapisanych w pamieci.
2.Zamowilem nowy regulator napiecia (bedzie po nowym roku)
3.Kontrolka ladowania nadal sie swieci

EDIT

Dzisiaj zabieram sie za wymiane regulatora na nowy. Oby sie okazalo ze to on jest winny.
PS. Mam jeszcze jedno pytanie, w watku ludzie pisza ze podobne objawy daje tez zwarcie w obwodzie lampki ladowania na desce rozdzielczej.
Jak sprawdzic czy jest tam zwarcie? (wypiac te wtyczke od altka, ustawic w mierniku na brzeczyk/zwarcie i wozyc czarny do jednej dziurki w tyczki a czerwony do drugiego otworu)? Tak sie to sprawdza czy jakos inaczej?
Chcialbym to sprawdzic zanim wyjme alternator bo moze jakims cudem sie okazac ze to wlasnie to.
Ostatnio edytowano 14 sty 2012, 12:24 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 2 razy
Powód: poprawiłem-na przyszłość proszę używać opcji"edytuj post",zamiast pisać posta pod postem
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez kprokopek » 6 mar 2012, 21:23

Witam mam mazde 6 1.8 GG 2004r. Jakiś czas temu zaświeciła się kontrolka od ładowania, więc podjechałem na warsztat i ładowanie wahało się pomiędzy 11,5V a 17,0V – diagnoza regulator.
Wymieniłem regulator i przez 2 dni było ok. po tym czasie znowu zaczęła sie kontrolka świecić tyle, że do 2000 obr było ok ok 14V powyż 2000 obr 17-18V. Auto postało kilka dni. w tym czasie bateria została rozładowana do zera. czy ktoś miał podobny problem? Co to może być? Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 6 mar 2012, 21:54 przez kprokopek, łącznie edytowano 2 razy
Powód: prosze uwazac na bledy ort. - poprawilem
kprokopek
 

Postprzez dobrzyn22 » 6 mar 2012, 21:49

Przeniosłem do odpowiedniego wątku..a na przyszłość:

Proszę o zapoznanie się z zasadami panującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Kety » 6 mar 2012, 22:35

kprokopek napisał(a):ładowanie wahało się pomiędzy 11,5V a 17,0V

Czytalem gdzies ze za takie napiecie moze byc winna zepsuta dioda. Czeka Cie wyciagniecie alternatora i sprawdzenie czy diody sa sprawne, nie sa przebite. Najlepiej zanies go do elektryka na sprawdzenie/regeneracja.
Sprawdz pierwsze czy bezpiecznik ENG+ nie jest przepalony.
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez Kristoph17 » 29 wrz 2012, 16:02

Witam, dużo czytałem w szukaj i nie wiem co jest u mnie grane mianowicie proszę o przeniesienie moderatora ewentualnie do innego dzialu jeżeli źle coś napisałem z góry dziękuję!
Więc tak jak w temacie słabo ładuje mi mazda 6 '06DPF 2,0 16V, więc proszę o pomoc ponieważ ładuje mi tylko max do 13,8V po włączeniu klimy 12,6V i powoli wzrasta do 13,5V więc wydaje mi się że za mało akumulator 12V 70Ah dwa lata stary centra FUTURA, kontrolka gaśnie jedynie w nocy na światłach mijania niby ok na wolnych obrotach a jak dodam gazu to światła przygasają i po chili świecą jaśnie ale napiecie na wolnych jak i na wysokich obrotach max 13,8V, sprawdzałem diody w alternatorze wszystkie rozlutowane oddzielnie i są OK szczotki też są duże wyczyściłem wszytsko poskładałem i było przez dwa dni 14,1V teraz znowu jest 13,88Vnie wiem czy to ok czy mam kupić lepiej nowy alternator? poradźcie coś, acha i napięcie wzbudzenie to te dwa kabelki więc jeden to masa a drugi po włączeniu auta pojawia się na nim 6,9V czy to normalne czy nie ma być czasem 12V jak w starej 626miałem?

Dodam że sprawdziłem jeszcze bezpiecznik ENG+ jest dobry napiszcie mi jakie macie napięcie na wzbudzeniu bo ja mam 6.9V i nie wiem czy to czasem nie ten problem? W starej mam 12,54V na wzbudzeniu więc nie mam pojęcie co jest grane!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2006, 17:00
Posty: 41
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 626GE 1,8 16V '94r."PB"
Mazda 6GY 2,0 143KM '06r."D"
Mazda 6GL 2,0 165KM '17r."PB" SkyENERGY

Postprzez Ulysses » 30 sty 2014, 21:46

Witam.

Mam problem który zaczął się tematem: viewtopic.php?f=60&t=71541&p=2776802#p2776802 a kończy tutaj. Mianowicie pierw świeciła się sama kontrolka wody w paliwie, później do tego doszła kontrolka akumulatora. W między czasie okazało się że elektrolitu ubyło więc została dolana destylowana woda i akumulator został naładowany poprzez prostownik. Po włożeniu do auta magiczne kontrolki ładowania gasły coraz później (dzień po dniu) wraz z zapaleniem silnika o poranku i dopiero po dodaniu gazu do około 1000 obr/min.
Dzisiaj 30 stycznia, mazda mnie zaskoczyła. Przed odpaleniem na aku 11,68 V po odpaleniu 11,40 V przy włączonym nawiewie i światłach. Niestety trzeba było ją trzymać na obrotach około 1300 żeby nie świeciły się owe kontrolki. Postanowiłem pojechać zatankować i po 3 kilometrach i dodawaniu na każdych światłach gazu owe kontrolki dalej się zaczynały zaświecać na jałowym biegu. Już miałem gasić auto gdy nagle na multimetrze wyskoczyło 14,57 V więc sru na obwodnice – zrobiłem 60 km trasy i ładowanie na poziomie 14,72 max – chwilowe, ciągłe 14,66 V przy prędkości 140 km/h, na biegu jałowym/światła 14,51 V. Na jałowym włączenie dodatkowych odbiorników prądu powoduje szybki skok o około 0,4 V i napięcie wraca do 14,51 V.
Zupełnie tego nie kumam, co tu może się dziać.
Czy da się to jakoś ogarnąć po tym co tu napisałem ?
Czy może to być wina sprzęgła jednokierunkowego alternatora. Nic nie piszczy na pasku, rolka napinająca nie drga, sprzęgło jednokierunkowe alternatora nie drga, bezpiecznik 10 A wymieniony B+.
Hmmm jak się auto rozgrzeje to łapie ?

Ot takie psikusy Magdy :(
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 18:08
Posty: 30
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 Exclusive 2004
GG 2.0L Diesel 136 KM RF-5C

Postprzez Ulysses » 3 lut 2014, 19:16

Panowie Pomocy

Zakupiłem nawet nowy akumulator i podobna sytuacja ładowanie pojawia się dopiero po dodaniu gazu.
Czy ktoś z Was miał taką przypadłość.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 18:08
Posty: 30
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 Exclusive 2004
GG 2.0L Diesel 136 KM RF-5C

Postprzez brodaM6 » 3 lut 2014, 23:19

Robiąc podświetlenie zegarów w poprzednim aucie naderwałem ścieżkę elekt. I nie wiedząc o tym miałem podobny problem tylko ze z ładowaniem ,kupiłem nowy aku i dalej ładowanie tylko po dodani gazu inaczej aku zaczynał sie rozladowywac i instalacja przygasła jak ja mu w gaz to orzywalo wnętrze tylko ja musiałem dość mocno tak w granicach 3tys rpm kręcić . Może masz podobnie gdzieś obwód przerwany i im większe obroty tym mocniejsze napięcie i przeskakuje. A i z tym miałem dobrze ze na schematach miałem zaznaczony obwód od ładowania .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Kety » 4 lut 2014, 08:22

Tez tak mysle, albo naderwany obwod wzbudzenia ladowania albo altek sie konczy.
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez Ulysses » 10 lut 2014, 18:27

Po wymianie akumulatora, oraz regulatora wszystko wróciło do normy. Związek przyczynowo skutkowy.
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 18:08
Posty: 30
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 Exclusive 2004
GG 2.0L Diesel 136 KM RF-5C

Postprzez brodaM6 » 10 lut 2014, 19:00

Czyli tak do konica to nie wiesz czy aku czy regulator.
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Ulysses » 11 lut 2014, 13:52

W chwili czasu opiszę to i owo.

Z tego co pamiętam z elektromechaniki i warsztatów aby alternator zaczął ładować czyli podawać odpowiednie napięcie w okolicach 14,50 V i prąd, musi zostać wzbudzony poprzez prąd wzbudzenia. Za prąd ładowania odpowiada: Regulator napięcia, żarówka desce / dioda + opornik w desce i oczywiście poprawny stan połączeń elektrycznych między w/w rzeczami.

W moim przypadku uszkodzeniu uległ regulator ale nie na tyle poważnemu, bo jednak się wzbudzał. Okazało się, że alternator sam potrafi się wzbudzić na wskutek magnetyzmu rdzenia wirnika. U mnie się tak właśnie działo.

Co do uszkodzeń i co z czego się wzięło to:
Albo alternator podawał zbyt wysokie napięcie i w akumulatorze elektrolit parował i parował przez co aku dokończyło żywota. Dolewanie wody destylowanej nic nie dało. Dodatkowo przez ten zabieg ukatrupiłem go – nastąpiło zwarcie w jednej z celi i aku trzyma napięcie ale na poziomie 10 V z hakiem bez obciążenia. Albo aku parował i w alternatorze został uszkodzony regulator.

Śmiem twierdzić, że to ta druga opcja, bo alternator pomimo uszkodzenia regulatora + wymiany aku na nowy poprawnie ładował w sensie napięciowo i prądowo.

Po wymianie akumulatora, regulatora + łożysk wszystko bangla jak należy.

Ps. Ogólnie trochę to dla mnie dziwne, bo zaczęło się od samej lampki obecności wody w f. paliwa – nie było wody gasła po dodaniu gazu, później doszła lampka aku i w efekcie wymiana aku i reg+łożyska. <co?>
Pozdro.
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 18:08
Posty: 30
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 Exclusive 2004
GG 2.0L Diesel 136 KM RF-5C

Postprzez Ulysses » 8 kwi 2014, 11:07

Witam Ponownie.

Po miesiącu z hakiem alternator znowu przestał banglać.
(Objaw: powyżej 2500 obr/min dopiero gasła lampka ładowania, przy czym ładowania fizycznie nie było – pomiar multimetrem w gnieździe zapalniczki podczas jazdy. )
Mianowicie wcześniej wymieniony regulator padł. Wymiana oczywiście za free, na taki sam jak wcześniej. Przy czym w rozmowie wyszło, że jeśli ten padnie to tylko używka alternatora i tylko w oryginale bo NOWE ZAMIENNIKI robione są na podzespołach, które aktualnie mam teraz wsadzone – patrz regulator. Czy ktoś mógłby się do tej informacji jakoś odnieść oraz podać ewentualnie jakichś/różnych producentów regulatorów.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 18:08
Posty: 30
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 Exclusive 2004
GG 2.0L Diesel 136 KM RF-5C

Postprzez Pioteq25 » 8 kwi 2014, 16:04

Ładowanie w M6 jest "inteligentne" Komputer w zależności od kilku czynników steruje napięciem ładowania. Brana jest pod uwagę np. temperatura, obciążenie itd. Lepiej zmierzyć prąd wzbudzenia we wtyczce alternatora i jednocześnie sprawdzić zapotrzebowanie na ładowanie skanerem ELM327 plus program forscan.
Nie wykluczyłbym uszkodzonego przewodu od alternatora.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Ulysses » 8 kwi 2014, 16:44

Tu właśnie pojawia się problem ponoć ELM327 do którego od dawna się przymierzałem do mojej M6 nie podejdzie bo jest dokładnie z końca 2003. Tego nie jestem pewien ale dzwoniąc po sprzedawcach mówili, że nie. Z miłą chęcią bym się udał do kogoś w Krakowie lub Małopolsce kto takowy posiada by to przetestować czy to prawda. A co do prądu wzbudzenia, postaram się to sprawdzić jak najszybciej w miarę możliwości. Ps. jakich wartości się spodziewać przy jałowym bez włączonych zbędnych odbiorników ?
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 18:08
Posty: 30
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 Exclusive 2004
GG 2.0L Diesel 136 KM RF-5C

Postprzez Pioteq25 » 8 kwi 2014, 17:31

Nie wiem czy to kwestia interfejsu czy programu z tymi mazdami przed 2004. Zrób test na jakimkolwiek elmie z programem forscan.
Tak czy siak możesz sprawdzić co się dzieje na wtyczce sterującej przy aku. Poszukam w schemacie i manualu co tam powinno być na jakim pinie i się odezwę.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Ulysses » 8 kwi 2014, 17:35

Oki dzięki wielkie, ale hmm przy wtyczce aku czy na alternatorze, wtyczka typu L S bo teraz zgłupiałem. W czwartek powinienem wiedzieć, czy moja M6 gada z ELM327.

Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 18:08
Posty: 30
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 Exclusive 2004
GG 2.0L Diesel 136 KM RF-5C

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6