Wymiana rolki i napinacza paska klinowego/zamienniki?

Postprzez Jaksa » 23 lut 2009, 13:50

mulder napisał(a):Czy wymiana samego napinacza rozwiąże sprawę?
Na pewien czas tak ale nie radzę tak robic ....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez mulder » 23 lut 2009, 13:58

Czyli najlepiej wymienic od razu cały komplet?
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2008, 10:42
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 2,0 CiTD 136 KM '03

Postprzez mulder » 5 mar 2009, 08:03

Witam ponownie.
Natknąłem się ostatnio na napinacz do modelów po 2005 (RF7J-15-980), który wygląda bardzo podobnie jak do mojego modelu (RF5G-15-980A). I tu nasuwa się pytanie. Czy napinacz nowszy będzie pasował do mojego modelu? Prosze pisac co kto wie, jestem o krok od sfinalizowania zakupów. Dzięki.
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2008, 10:42
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 2,0 CiTD 136 KM '03

Postprzez zielak » 5 mar 2009, 11:24

mulder napisał(a):Natknąłem się ostatnio na napinacz do modelów po 2005 (RF7J-15-980), który wygląda bardzo podobnie jak do mojego modelu (RF5G-15-980A). I tu nasuwa się pytanie. Czy napinacz nowszy będzie pasował do mojego modelu? Prosze pisac co kto wie, jestem o krok od sfinalizowania zakupów. Dzięki.


Jest taki sam na 100%. Sam kupiłem RF7J-15-980 i jest taki sam jak stary RF5G (uprzednio potwierdził do ASO Lublin).

Kupiłem tu:
http://allegro.pl/item573250547_rolka_n ... _0_dt.html
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2008, 11:40
Posty: 14
Skąd: Włodawa
Auto: 03' M6 GY 2.0 Diesel 121KM

Postprzez mulder » 5 mar 2009, 12:28

zielak napisał(a):Jest taki sam na 100%. Sam kupiłem RF7J-15-980 i jest taki sam jak stary RF5G (uprzednio potwierdził do ASO Lublin).

Kupiłem tu:
http://allegro.pl/item573250547_rolka_n ... _0_dt.html


Dzięki zielak, to dobra wiadomość gdyż nowszy napinacz jest tańszy. Też zamierzam kupić u tego gościa.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2008, 10:42
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 2,0 CiTD 136 KM '03

Postprzez zielak » 5 mar 2009, 12:41

Razem z napinaczem wymień lepiej jeszcze pasek, koszt w aso (ze stycznia) to 100 zł (a było 136).
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2008, 11:40
Posty: 14
Skąd: Włodawa
Auto: 03' M6 GY 2.0 Diesel 121KM

Postprzez mulder » 5 mar 2009, 13:16

Wymienię na pewno. We Wrocku w ASO cena paska 150 zł (z 02. marca). Tak wogóle to chcę wymienić cały komplet czyli napinacz, koło alternatora, rolka prowadząca i pasek.
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2008, 10:42
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 2,0 CiTD 136 KM '03

Postprzez Piotrus » 9 maja 2009, 23:26

Witam.
Podlacze sie pod temat bo i w moim autku przyszedl czas na wymiane napinacza,a wlasciwie rolki napinacza (plus rolka,ktora jest wyzej)bo sam napinacz wydaje sie jeszcze dobry(reczna proba).Wiec wymyslilem sobie ze sproboje wyienic same lozyska no i przyokazji pasek :D .Dowiedzialem sie ,ze nr.lozyska to 6203DUL1 ale niestety takiego lozyska nigdzie nie moge znalesc moze macie jakies namiary na numery zamiennikow? :)
Tylko glupiec patrzy na palec,kiedy palec wskazuje mazde.

[img=http://images43.fotosik.pl/1673/3ddeb0b9e03a7befm.jpg]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 12:16
Posty: 63
Skąd: Jelcz-Laskowice/Leamington Spa-UK
Auto: MAZDA 6,benzyna 2,0 (2002r.)-byla
Mazda 6,benzyna 2,0 (2006r,)-jest

Postprzez Maciej Loret » 11 maja 2009, 09:41

Piotrus napisał(a):Dowiedzialem sie ,ze nr.lozyska to 6203DUL1 ale niestety takiego lozyska nigdzie nie moge znalesc moze macie jakies namiary na numery zamiennikow?


U dealera Mazdy, Subaru, Hondy lub Forda:
http://townhall.edmunds.com/direct/view/.f131668/222
http://www.nsxprime.com/forums/archive/ ... 04974.html
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 2e41e5efc4

Albo po prostu w sklepach moto, które mają łożyska.

W Stanach kosztuje kilka dolarów:
http://tinyurl.com/6203DUL1
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Piotrus » 11 maja 2009, 10:34

Dzieki Maciej Loret juz znalazlem nr.zastepczy 6203Z
Tylko glupiec patrzy na palec,kiedy palec wskazuje mazde.

[img=http://images43.fotosik.pl/1673/3ddeb0b9e03a7befm.jpg]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 12:16
Posty: 63
Skąd: Jelcz-Laskowice/Leamington Spa-UK
Auto: MAZDA 6,benzyna 2,0 (2002r.)-byla
Mazda 6,benzyna 2,0 (2006r,)-jest

Postprzez Maciek 251 » 11 maja 2009, 11:37

Przecież to najnormalniejsze łożysko 6203... te literki na końcu możesz sobie podarować...
Ja zmieniałem u siebie w sobotę i bez problemu kupiłem w pierwszym sklepie do którego wszedłem (serwis AGD, identyczne łożyska są w pralkach), jedno do napinacza i dwa do rolki prowadzącej, całośc wyniosła mnie 28 zł (słownie: dwadzieścia osiem zł), wymieniłem wszystko i normalnie taka cisza że w pierwszej chwili myślałem że silnik nie pracuje :P , stare łożyska były zajechane na maxa, dzwoniły jak grzechotki..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2006, 18:54
Posty: 248 (0/1)
Skąd: Rzeszów/Dynów
Auto: M6 2,0 CiTD 136PS Exclusive'04

Postprzez Maciej Loret » 11 maja 2009, 11:51

Piotrus napisał(a):Dzieki Maciej Loret juz znalazlem nr.zastepczy 6203Z


To nie jest numer zastępczy. "6203" daje tylko pojęcie o rodzaju/budowie łożyska oraz wymiary (i inne "pierdoły" typu graniczne prędkości obrotowe, nośności, itd.).
Natomiast literki po cyferkach mogą oznaczać wiele różnych cech łożyska dopasowujące je do konkretnej sytuacji/zabudowy.

Niestety nic mi nie mówią te oznaczenia, a online'owy katalog NSK milczy o tym dokładnie łozysku. Być może więcej dowiesz się u źródła (może polecą jakiś zamiennik):
www.eu.nsk.com
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez wiercioch » 11 maja 2009, 17:32

drive belt to nie pasek rozrzadu.... pasek rozrzadu po angielsku to cambelt albo tez timing belt. A ten o ktorym piszesz to pasek ten idacy po alternatorze.
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2009, 19:02
Posty: 35
Skąd: macclesfield
Auto: mazda 6 2.0 diesel (136), 2003

Postprzez Hieronim » 11 maja 2009, 23:05

mam do wymiany napinacz p. klinowego – rolka jest OK ale sam napinacz skrzypi czasem przy zmianie obciazenia paska

auto na podnosniku bylo i stwierdzil moj mechanik ze to wlasnie napinacz...przesmarowali go ale nic to nie dalo a wymiana samej rolki nic nie zalatwi

dzwonil gdzies i mowil ze 380zl kosztuje napinacz do 2.0 benz

Gdzies tu czytalem ze nie ma zamiennikow wiec pomylil sie ktos czy cos sie zmienilo ?

Poza tym co ma do tego kolo alternatora. Nie bardzo rozumiem po co to wszystko wymieniac.

W moim przypadku chyba sam napinacz zalatwi sprawe- ewentualnie pasek jeszcze profilaktycznie
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 19:53
Posty: 152
Skąd: PL
Auto: Mazda 6 GG 2.0 2004

Postprzez Piotrus » 12 maja 2009, 13:10

Panowie dzieki za pomoc lozyska zakupione i juz zamontowane,smigaja az milo. <jupi>
Lozysko 6203Z,to Z znaczy kryte,ale sam sprzedawca byl w duzym klopocie jak zadalem mu pytanie o te literki na koncu.
Tylko glupiec patrzy na palec,kiedy palec wskazuje mazde.

[img=http://images43.fotosik.pl/1673/3ddeb0b9e03a7befm.jpg]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 12:16
Posty: 63
Skąd: Jelcz-Laskowice/Leamington Spa-UK
Auto: MAZDA 6,benzyna 2,0 (2002r.)-byla
Mazda 6,benzyna 2,0 (2006r,)-jest

Postprzez Piotrus » 12 maja 2009, 13:19

Hieronim napisał(a):W moim przypadku chyba sam napinacz zalatwi sprawe- ewentualnie pasek jeszcze profilaktycznie

http://shop.ebay.co.uk/items/_W0QQ_dmpt ... &_osacat=0
Tylko glupiec patrzy na palec,kiedy palec wskazuje mazde.

[img=http://images43.fotosik.pl/1673/3ddeb0b9e03a7befm.jpg]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 12:16
Posty: 63
Skąd: Jelcz-Laskowice/Leamington Spa-UK
Auto: MAZDA 6,benzyna 2,0 (2002r.)-byla
Mazda 6,benzyna 2,0 (2006r,)-jest

Postprzez wiercioch » 12 maja 2009, 20:22

Czy ten napinacz z linka powyżej będzie się nadawał do diesla? rocznik 2003, 136 koni
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2009, 19:02
Posty: 35
Skąd: macclesfield
Auto: mazda 6 2.0 diesel (136), 2003

Postprzez Jaksa » 12 maja 2009, 22:08

wiercioch napisał(a):Czy ten napinacz z linka powyżej będzie się nadawał do diesla
Dieslowski napinacz paska wielorowkowego jest zupełnie inny ( to jakas benzynka )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez wiercioch » 12 maja 2009, 23:21

ok dzięki
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2009, 19:02
Posty: 35
Skąd: macclesfield
Auto: mazda 6 2.0 diesel (136), 2003

Postprzez Hieronim » 14 maja 2009, 23:44

dzwonilem dzis do ASO i oryginalny napinacz paska klinowego wraz z paskiem w komplecie kosztuje 540zł do 2.0 benz

Jutro jadę zamówić
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 19:53
Posty: 152
Skąd: PL
Auto: Mazda 6 GG 2.0 2004

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6