Strona 40 z 48

Re: Jaki skaner diagnostyczny lub interfejs?

PostNapisane: 22 lis 2015, 04:11
przez DeviS
Ok, dzieki Danmazda. Jeszcze bede szukal, moze uda mi sie cos znalezc.

Re: Jaki skaner diagnostyczny lub interfejs?

PostNapisane: 23 lis 2015, 17:50
przez natalia2126
Mazda 6 2.0 136KM 2004r
Skaner najtanszy niebieski z allegro elm327 mini 28zl + wysyłka mi dzialaja torque pro i piston (oba po polsku) ma ktos ten forscan na androida ? Mam jeszcze sd prog jeszcze w paczce wiec nie wiem jak z dzialaniem ale producent zapewnil ze dziala i ze torque to lipa przy tym, piston pewnie jeszcze wieksza bo za darmo w sklep play

PostNapisane: 23 lis 2015, 17:56
przez Damian68
U mnie na Androidzie tylko Piston działa. Pozostałe nie chodzą Forscan na laptopie z Xp

PostNapisane: 23 lis 2015, 20:49
przez pirxik
DeviS napisał(a):Zna ktoś jakiś program do ELM bluetooth który jest w stanie usunąć błąd Air Bag ? Większość programów czyta tylko błędy silnika i niestety nie mogę znaleźć odpowiedniego do Mazdy.


Do ELM327 tylko Forscan, ale z dobrym interfejsem z obsługa MS i HS CAN.

Re: Jaki skaner diagnostyczny lub interfejs?

PostNapisane: 23 lis 2015, 22:22
przez DeviS
A jak to jest z tym interfejsem ? Normalnie lata tylko po HS CAN tak ? a jak chce aby też łączył się z drugą szyną MS CAN to muszę kupić taki z przełącznikiem między szynami ewentualnie przerobić ELMa ?
A bez przerabiania/kupowania drugiego elma nie ma on połączenia z poduszką aby wykasować błąd ?
Najgorsze jest to że ten ELM nie chce mi się połączyć z Forscanem, wyskakuje błąd abym sprawdził czy zapłon jest włączony i żebym spróbował ponownie.

PostNapisane: 23 lis 2015, 23:17
przez pirxik
Kwestia interfejsu dotyczy nie tylko obsługi MS-CAN, ale również obsługi odpowiednio dużego bufora na ramki OBD. Najtańsze interfejsy tego nie obsługują. Temat jest wałkowany na forum Forscan'a.

Jeżeli potrzebujesz tego używać częściej, to zainwestuj w interfejs do forda sprzedawany przez viaken.pl Obsługuje automatyczne przełączanie pomiędzy szynami, ale cena znacznie większa od tych z allegro .

Jak to ma być jednorazowa akcja, to podjedź do kogoś kto dysponuje IDS/WDS czy AUTOCOM'em.

Re: Jaki skaner diagnostyczny lub interfejs?

PostNapisane: 24 lis 2015, 00:36
przez Pawel 32
Witajcie Polecam ELM327 Ale zwróćcie na oprogramowanie ma być SOFT 1.5 a Forscan ściągnij z internetu.Pracuje nawet z rocznikiem 2003 kalibruje wtryski i wiele inny spraw zarówno z wyższymy modelami nawet wypalanie DPF czy reset itp . POZDRO

Re: Jaki skaner diagnostyczny lub interfejs?

PostNapisane: 24 lis 2015, 00:41
przez DeviS
Cena 150zl do forda to jeszcze nie przesada, ale niestety to ma byc jednorazowa akcja takze inwestowanie w taki sprzet jest dla mnie nie potrzebne. Postaram sie znalezc kogos kto ma profesjonalny interfejs.
pirxik dzieki za odpowiedź.

PostNapisane: 24 lis 2015, 11:32
przez Zbyk
pirxik napisał(a):Kwestia interfejsu dotyczy nie tylko obsługi MS-CAN, ale również obsługi odpowiednio dużego bufora na ramki OBD. Najtańsze interfejsy tego nie obsługują. Temat jest wałkowany na forum Forscan'a.
Jeżeli potrzebujesz tego używać częściej, to zainwestuj w interfejs do forda sprzedawany przez viaken.pl Obsługuje automatyczne przełączanie pomiędzy szynami, ale cena znacznie większa od tych z allegro .


Z tym, że coś jest nie tak. Jak zobaczysz zrzuty ekranu z tej strony i jeśli Ci chodziło o V-Scan STN1170 ELM327 v3 FORD USB na chipie STN1170 za 149zł to przeczytasz interfejs: STN1110 v3.2.0
(ELM327 v1.3a) <--- brednia?

PostNapisane: 24 lis 2015, 13:45
przez DeviS
Faktycznie ;) jeszcze jedno pytanie, czy ELM327 bluetooth v2.1 bedzie działał z forscanem ? Czy tylko wersje v1.4b i v1.5 działają poprawnie ?

Re: Jaki skaner diagnostyczny lub interfejs?

PostNapisane: 24 lis 2015, 15:16
przez Michu_M6
Do wersji 1.5 włącznie działa.... 2,1 nie łączy

PostNapisane: 24 lis 2015, 15:21
przez Zbyk
DeviS napisał(a):Faktycznie ;) jeszcze jedno pytanie, czy ELM327 bluetooth v2.1 bedzie działał z forscanem ? Czy tylko wersje v1.4b i v1.5 działają poprawnie ?


Tak naprawdę czy to jest 1.4 czy 1.3 czy 1.5 to jest tylko wymysł sprzedawców bo niczym się one nie różnią. Oczywiście do sprawdzenia czy to 2.1 to nie jest 1.5.
Można to stwierdzić po podłączeniu.

PostNapisane: 24 lis 2015, 16:31
przez DeviS
Po podłączeniu i próbie nawiązania połączenia z forscanem wykrywa elm327 v2.1, niestety nie łączy sie z samochodem. Wywala mi komunikat abym włączył zapłon als to nic nie daje.

PostNapisane: 24 lis 2015, 17:06
przez Damian68
U mnie Elm zadziałał na starym poczciwym Xp – z programem Forscan

Dopisano 24 lis 2015, 16:07:

A przy okazji gdzie trzeba wejść aby wykasować inspekcję olejową. Zbliża się u mnie wymiana oleju :D

PostNapisane: 24 lis 2015, 21:26
przez pirxik
Zbyk napisał(a):
pirxik napisał(a):Kwestia interfejsu dotyczy nie tylko obsługi MS-CAN, ale również obsługi odpowiednio dużego bufora na ramki OBD. Najtańsze interfejsy tego nie obsługują. Temat jest wałkowany na forum Forscan'a.
Jeżeli potrzebujesz tego używać częściej, to zainwestuj w interfejs do forda sprzedawany przez viaken.pl Obsługuje automatyczne przełączanie pomiędzy szynami, ale cena znacznie większa od tych z allegro .


Z tym, że coś jest nie tak. Jak zobaczysz zrzuty ekranu z tej strony i jeśli Ci chodziło o V-Scan STN1170 ELM327 v3 FORD USB na chipie STN1170 za 149zł to przeczytasz interfejs: STN1110 v3.2.0
(ELM327 v1.3a) <--- brednia?


Nie brednia tylko pomieszanie/niekonsekwencja w nazewnictwie.
ELM327 to mikrokontroler produkowany (właściwie programowany) przez ELMELECTRONICS z funkcjonalnością konwertera protokołów OBD na RS232. Tylko w przypadku oryginałów można mówić o wersji (dostepne są 1.3a 1.4b oraz 2.1).
Na rynku jest mnóstwo klonów robionych na PIC18F2480 (jak oryginał) czy STN1170, których funkcjonalność mniej lub bardziej odpowiada oryginałom. Wszystkie sprzedawane sa jako ELM327 w najróżniejszych wersjach ograniczanych tylko fantazją programisty.

Kupując klona, tylko doświadczalnie możesz sprawdzić jaką funkcjonalność ma zaimplementowaną.
To jak się zgłasza nie ma znaczenia -to tylko wpis w oprogramowaniu.

Generalnie te na STN1170 raczej są zrobione dość poprawnie. Dałem przykład z Viakena bo to akurat testowałem i ma wygodną obsługę MS-CAN. Są jednak przypadki, że wynalazki za ~50 PLN też są dobrze zrobione.

PostNapisane: 27 lis 2015, 18:59
przez Damian68
Inspekcje olejową znalazłem na Forscanie. Czy po wymianie oleju i skasowaniu inspekcji warto jeszcze dokonać innych czynności jak np kalibracji wtrysków, wyzerowanie wartości wtryskiwaczy lub coś innego?
Czy podczas kalibracji wtryskiwaczy muszą być spełnione warunki takie jak przy metodzie kabelkowej <co?>

PostNapisane: 28 lis 2015, 11:05
przez Zbyk
Damian68 napisał(a):Czy podczas kalibracji wtryskiwaczy muszą być spełnione warunki takie jak przy metodzie kabelkowej <co?>

Tak.
Zaczął bym od dopisania pidów i sprawdzenia opóźnień na wtryskach. Jeśli okażą się w granicach normy to po co robić kalibracje.

PostNapisane: 28 lis 2015, 16:22
przez Damian68
A tak bardziej po chłopsku panie Zbyszku?

Re: Jaki skaner diagnostyczny lub interfejs?

PostNapisane: 29 lis 2015, 14:49
przez Zbyk
W lewym pasku masz przycisk –> "Odczyt danych PID" – klikasz w nią.
Na dolnym pasku masz przycisk –>"Dodaj PID" – klikasz w niego.
W zależności od auta, czyli rocznik, wersja jest mniejsza lub większa biblioteka pidów.
U mnie nazwa pidu związana z czasem wtrysku to: FI_LRN.
To tyle.
Gdybyś choć trochę chciał to byś znalazł jak używa się forscana. Tu masz link: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=97&t=176076
w którym na początku opisane jest co i jak.

PostNapisane: 29 lis 2015, 20:53
przez Damian68
sprawdzenia opóźnień na wtryskach
O ten temat głównie mi chodziło. Nie chcę poryć jakiś ustawień parametrów nie znając ich prawidłowych wartości. Nie jestem mechanikiem i dlatego wolę dokonać tylko takich operacji których mogę być pewien

Gdybyś choć trochę chciał to byś znalazł jak używa się forscana.

Znalazłem już ten opis wcześniej