Strona 3 z 48

PostNapisane: 30 wrz 2009, 09:43
przez arius
Jest nadzieja. :)
Wczoraj przyszedł interfejs ELM.
Dzisiaj na sekundę go podłączyłem, do takiego stopnia że pokazał połączenie.
I pokazywał obroty silnika. <glupek2>
ciekawe czy coś jeszcze pokaże. Nie miałem za wiele czasu, ale jak trochę znajdę, to sprawdzę.

jakim programem najlepiej sprawdzać?
Na pewno scantool v1,13 nie działa.

PostNapisane: 30 wrz 2009, 10:37
przez MarekW
Skoro odczytał obroty to znaczy, że masz samochód zgodny z ODB2.
Scantool powinien działać, może bitrate masz zły ustawiony (9600 czy 38400bps?). Zmień w Scantoolu –> Options i zobacz czy po zmianie bitrate program wykrył interface.

A tak z ciekawości to jaki protokół wykrył, pewnie u Ciebie to jakiś CAN.

PostNapisane: 30 wrz 2009, 15:42
przez arius
Dzięki, jak zmieniłem na 38400 to zadziałało.
A protokół diagnostyczny to CAN (11bit)

Wie ktoś może czy, albo jak można sprawdzić przebieg w M6?

PostNapisane: 30 wrz 2009, 19:39
przez MarekW
wszystko zależy gdzie taki przebieg jest zapisywany czy tylko w liczniku czy też w komputerze silnika i to w kilku miejscach. Ale pewnie ELM nie da sobie z tym rady, .. to raczej ASO może sprawdzić jak taką możliwość daje mazda.

PostNapisane: 30 wrz 2009, 21:20
przez arius
oni nie powiedzą, chyba że ktoś znajomy by był. A tak normalnie to mówią że się nie da do któregoś roku,
a później to zamiast książek serwisowych założyli system komputerowy w którym można sprawdzić.
O komputerowym sprawdzaniu nic nie wspominali.
W niektórych samochodach tak się da, nie wiem jak w Mazdzie.

PostNapisane: 9 paź 2009, 10:58
przez Bugsy
czy udało się komuś z was odczytać jakiekolwiek dane diagnostyczne z M6 diesel z 2003?

Tak jak pisałem w temacie
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 07#1516307

mam nadzieję, że problem leży w typie interfejsu podłączanego do PC.

PostNapisane: 9 paź 2009, 15:28
przez darrecki
Bugsy napisał(a):czy udało się komuś z was odczytać jakiekolwiek dane diagnostyczne z M6 diesel z 2003?

Tak jak pisałem w temacie
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 07#1516307

mam nadzieję, że problem leży w typie interfejsu podłączanego do PC.


Wg. mnie zaden ELM nie zadziala z M6 z 2002-2003 w dieslu. Dlaczego tak sadze? Otoz posiadam ELM237 v1.0a i dziala on bez problemu w dieslu z 2004, natomiast w 2003 jest "protocol not found". Poprostu przed 2004 nie bylo obowiazku kompatybilnosci z testerami OBD2 (dotyczy ropniakow) i jej poprostu nie ma. Moze update softu PCM by pomogl, ale rownie moze to byc problem sprzetowy ktorego nie da sie obejsc.

PostNapisane: 9 paź 2009, 15:50
przez Bugsy
Hmmm... dzieki za odpowiedź.

Niemniej jednak w jakimś protokole to musi "gadać"... więc pozostaje tylko znaleźć info o typie protokołu.Nie sądzę,żeby to było dużo różne od OBDII, może tylko brakuje jakichś informacji w nagłówkach.

Czy ktoś tutaj orientuje się jak zmusić ELM327 do zrzucenia wszystkiego co słyszy? Może udałoby się jakiś rev-engineering zrobić :)

Pozdrawiam.

PostNapisane: 10 paź 2009, 17:25
przez MarekW
Panowie .. poprostu modele z 2003 roku nie maja ODB2 tylko wcześniejszy typ intefejsu czyli MAZDY. I dlatego ELM się nie może dogadać bo poprostu nie jest to ODB2. Rok 2003 więc jest przełomowym więc może się darzyć ze modele z końca roku będą miały ODB2....

Na bank wszystkie diesle z 2004 i wyżej będą miały ODB2 bo takie były wymagania wobec producentów.

Nie spotkałem się aby ELM nie zagadał z samochodem co miał ODB2. W dokumentacji samochodu musi być gdzieś napisane, że samochód spełnia standard ODB2 lub EODB.

M.

PostNapisane: 12 paź 2009, 21:14
przez krzych
Podobno w Mazdzie tez, ale ECU nie posiada takich informacji, jedynie chipset obslugujacy licznik (ale to nie jest sprawdzona informacja, glowy nie dam)

PostNapisane: 25 paź 2009, 13:50
przez darrecki
loki7878 napisał(a):Teoretycznie masz racje, ale po pierwsze nie ma softu (z wyjatkiem niektorych modeli OPLA, FORDA i niektorych GM), ktory by umozliwial diagnostyke innych modulow niz silnika, a po drugie taki standardowy interfejs na ELM'ie 327 ma wyjscia tylko na kilku pinach i jesli akurat jakis sterownik ma wyjscie na innym pinie to zaden soft Ci nie pomoze.

Poza tym taki soft jest dosc drogi. Np. Scan-XL z modulem do Forda kosztuje ok. 500 zl.

To co napisalem, napisalem po to, zeby uzmyslowic ludziom, ktorzy nie maja pojecia co to jest ELM 327, ze nie jest to cudo, ktore wszystko zrobi w kazdym aucie, tak jak to wypisuja niektorzy handlarze.

Pozdrawiam,

LOKI

www.auto-interfejsy.pl


Jest taki sam modul do Mazdy: http://www.palmerperformance.com/store/product_info.php?cPath=21_26&products_id=42

PostNapisane: 25 paź 2009, 19:10
przez krzych
darow napisał(a):Jest taki sam modul do Mazdy: http://www.palmerperformance.com/store/ ... ucts_id=42

Dokladnie, oprocz tego ja pisze taki modul, a oprocz tego to jakas kompletna bzrua z tymi "pinami ktorych nie ma" – nie ma zadnych dodatkowych pinow w mazdach 6 powyzej 2003 z tego co ja sie orientuje, a powyzej 2005 to juz na 100% (na przykladzie swojej) w dieslu (benzyny jeszcze na oczy nie widzialem, wiec sie nie wypowiadam).

Generalnie, za "dawnych czasow" byly piny dodatkowe bo nie bylo standardu – w EOBD/OBD2 nie ma juz zadnych durnych dodatkow, to tylko kwestia protokolu, czyli czysto softwareowa.

Dzieki Darow, nawet nie zauwazylem tego posta :)

Elm 327 Ver.1.3a CAN USB do Madzi

PostNapisane: 8 gru 2009, 14:02
przez turbo men
Ja zakupiłem Elm327 do madzi 323 2002 1.8 benzynka tu http://www.allegro.pl/show_user_auction ... id=3414517 Interfejs pozwala na odczytanie błędów silnika , wykasowanie ich a na dodatek pozwala sprawdzic parametry auta.Ogólnie jestem zadowolony sprzedawca potrafi dobrze doradzic i sprawdzic czy auto jest zgodne z obdII,dodatkowo przesyłka przyszła bardzo szybko, z instalacją nie ma problemu a programy do obsługi są dziecinnie proste Polecam! Pozdrawiam Mateusz

PostNapisane: 14 gru 2009, 14:12
przez arius
A co to reklama sprzedawcy allegro? :)

PostNapisane: 14 gru 2009, 19:12
przez darrecki
krzych napisał(a):
darow napisał(a):Jest taki sam modul do Mazdy: http://www.palmerperformance.com/store/ ... ucts_id=42

Nie ma zadnych dodatkowych pinow w mazdach 6 powyzej 2003 z tego co ja sie orientuje, a powyzej 2005 to juz na 100% (na przykladzie swojej) w dieslu (benzyny jeszcze na oczy nie widzialem, wiec sie nie wypowiadam).

Generalnie, za "dawnych czasow" byly piny dodatkowe bo nie bylo standardu – w EOBD/OBD2 nie ma juz zadnych durnych dodatkow, to tylko kwestia protokolu, czyli czysto softwareowa.


Dzieki uprzejmosci kolegi z forum sprawdzilem ten modul mazdy z palmerperformance. Zrobilem duze oczy, bo zadzialal z moim dieslem gdzie zaden ELM nie chcial sie laczyc. Zeby bylo smieszniej, modul byl na... ELM327 :)

PostNapisane: 15 gru 2009, 01:47
przez krzych
darow napisał(a):Dzieki uprzejmosci kolegi z forum sprawdzilem ten modul mazdy z palmerperformance. Zrobilem duze oczy, bo zadzialal z moim dieslem gdzie zaden ELM nie chcial sie laczyc. Zeby bylo smieszniej, modul byl na... ELM327 usmiech

Oczywiscie ze tak. ELM327 obsluguje nawet wiecej niz tylko diagnostyka parametrow specyficznych dla Mazdy, potrafi dokladnie to samo co kazdy IDS (mowie tu o interfjesie czyli samym hardware komunikujacym sie z ECU), przy czym nikt nie pisal do tej pory softu ktory umialby to wykorzystac przez ELMa. Jak widac, czasy sie zmieniaja i juz soft sie pojawia. Z nieoficjalnych zrodel wiem tez, ze bedzie rowniez software umozliwiajacy nawet wiecej niz IDS ;) Ale to juz nie moje zmartwienie, bo nie zamierzam korzystac – mi seria odpowiada ;)

PostNapisane: 28 sty 2010, 16:28
przez MasterB
Mam zamiar kupić sobie tani interfejs na ELM327 – jaką wersję wybrać? Podobno wersja USB jest mniej stabilna od RS232... Czy ktoś może to potwierdzić? W jaki sposób objawia się ta niestabilność?

PostNapisane: 28 sty 2010, 22:22
przez krzych
MasterB napisał(a):interfejs na ELM327 – jaką wersję wybrać?

Po wpisaniu komendy ATZ lub ATI ma sie zglosic tak:
ELM327 v1.3a

Na opakowaniu zwykle tez napisane jest 1.3a. Mozesz jeszcze sprawdzic, czy fabryka nie wypuscila nowego scalaka, ale pewnie jeszcze nie.

MasterB napisał(a):Podobno wersja USB jest mniej stabilna od RS232... Czy ktoś może to potwierdzić? W jaki sposób objawia się ta niestabilność?

Ja moge conajwyzej zaprzeczyc. To kompletna bzdura. Niczym sie to nie rozni praktycznie procz ksztaltu wtyczki oraz o wiele wiekszej predkosci (500kbit) niz RS232 jest w stanie z siebie wypluc (max 115kbps).

PS. Ostatnio mialem do czynienia z Mazda z 2003r ktora nie chciala "rozmawiac". Podejrzewam ze gdybym dluzej siedzial i poprzestawial predkosci transmisji, udaloby sie, ale niestety nie mialem az tyle czasu. Wygladalo na brak synchronizacji lub kompletne uszkodzenie portu/ecu. Moze bede mial okazje jeszcze raz pozniej to sie podziele nauka o ile cokolwiek do przodu ruszy.

PostNapisane: 29 sty 2010, 01:42
przez MasterB
Dzięki za odpowiedź!

krzych napisał(a):Ostatnio mialem do czynienia z Mazda z 2003r ktora nie chciala "rozmawiac"


Ja mam rocznik 2006 więc to chyba nie problem ;)

krzych napisał(a):Z nieoficjalnych zrodel wiem tez, ze bedzie rowniez software umozliwiajacy nawet wiecej niz IDS


O, co to za soft?

tester

PostNapisane: 14 lut 2010, 23:48
przez Enduro
Jaksa napisał(a):Jak juz rozgryziesz sprzęt napisz pare słow , ciekawy jestem co i jak.


ja tez!
a przy okazji ,prosze o odnowienie linka, bo uprzedni jest juz nieaktualny..
pozdr.
Enduro