Strona 9 z 48

Re: Jaki skaner diagnostyczny lub interfejs?

PostNapisane: 8 gru 2011, 23:28
przez dobrzyn22
a masz przekręcony kluczyk w stacyjce?? bo z tego co kojarzę,to jest konieczny warunek do prawidłowego połączenia...(ale mogę się mylić)

Re: Jaki skaner diagnostyczny lub interfejs?

PostNapisane: 9 gru 2011, 16:25
przez ombre84
tak kluczyk jest przekręcony do pozycji On, pewnie nic z tego nie będzie, trzeba będzie znaleźć nowego nabywce na elma327 albo wymienić "6" na nowszą :)

Re: Jaki skaner diagnostyczny lub interfejs?

PostNapisane: 9 gru 2011, 17:14
przez dobrzyn22
ogólnie wiem,że bywały u niektórych problemy z komunikacją.Najlepiej by było,jakbyś dorwał kogoś z M6 z okolicy i u niego spróbował się połączyć(wykluczyło by to usterkę ELMa).

Re: Jaki skaner diagnostyczny lub interfejs?

PostNapisane: 13 gru 2011, 01:14
przez theboost
Witam!
Koledzy na jakim protokole łączy się mazda? Pamiętam, że niektóre elm'y nie łączyły się np. z fordem ale chłopaki z forum przerobili płytkę przystosowując ją do pracy z tym protokołem. Postaram się odnaleźć jak to sprawdzić i podrzucę na forum.


EDIT:

Tutaj jest jak sprawdzić ELM 327 dla protokołu J1850PWM. Ale nie wiam jakiego używa mazda.

Skrócona instrukcja jak przetestować poprawność działania ELMa 327 1.4 z protokołem J1850 PWM.

1) Należy podpiąć interfejs do auta, aby było zasilanie +12V na Elma.

2) Uruchomić na komputerze pod Windowsem Hyperterminal.

3) Zrobić nowe połączenie
– połącz używając wybrać np. COM1 (w zależności, na którym COMie jest widziany interfejs)
– Liczba bitów na sekundę: 38400
– Bity danych: 8
– Parzystość: Brak
– Bity stopu: 1
– Sterowanie przepływem: Brak

4) W HyperTerminalu warto też zaznaczyć w Ustawienia ASCII: Dołącz znaki nowego wiersza do końców przychodzących wierszy

5) Po tym komputer powinien się połączyć z interfejsem (w dolnym pasku HyperTerminala powinno być: połączony i parametry 38400 8-N-1)
Jeśli tak jest to można przystąpić do wydawania z klawiatury komend do interfejsu.

6) Najpierw dla protokołu J1850 PWM, wpisać po kolei z klawiatury (po każdej wpisanej linii enter):

ATZ
AT SP1
0100

i następnie zrobić to dla protokołu J1850 VPW:

AT SP2
0100

Interfejs po każdej komendzie powinien odpowiedzieć odpowiednim komunikatem. Jeśli dla protokołu J1850 PWM po komendzie 0100 jest FB Error, a dla protokołu J1850 VPW po komendzie 0100 jest NO DATA to płytka do przeróbki.

7) Dla upewnienia się jeszcze, że ELM dostaje napięcie zasilające z auta (ok. +12V), można wydać komendę:
AT RV

W odpowiedzi powinniśmy otrzymać przybliżone napięcie akumulatora zmierzone przez ELMa.

tekst zapożyczony z forum mondeoklubpolska.pl

Nie wiem czy się to przyda po prostu sobie to przypomniałem.
Chciałem tylko pomóc :) .
pozdrawiam

Re: Jaki skaner diagnostyczny lub interfejs?

PostNapisane: 8 lut 2012, 17:06
przez maniek28
<nauka>

PostNapisane: 8 lut 2012, 19:31
przez rumunn95
J1850 PWM takiego protokolu uzywaja 626 benzynki po 98roku

Re: Jaki skaner diagnostyczny lub interfejs?

PostNapisane: 17 lut 2012, 12:28
przez seba1177
Witam! Chciałbym się dowiedzieć jaki program diagnostyczny będzie najlepszy do mazdy, zna ktoś jakieś dobre i rozsadne programy? dzięki za pomoc...

PostNapisane: 17 lut 2012, 12:49
przez dobrzyn22
seba1177 napisał(a):jaki program diagnostyczny będzie najlepszy do mazdy, zna ktoś jakieś dobre i rozsadne programy?


wystarczy poszukać...wszystko masz w tym wątku <oczy>

Re: Jaki skaner diagnostyczny lub interfejs?

PostNapisane: 17 lut 2012, 20:52
przez seba1177
Tak znalezłem jest kilka, ale skoro pisze to chciałbym się dowiedzieć jaki najbardziej użytkownicy polecaja!!!

PostNapisane: 17 lut 2012, 22:35
przez rumunn95
Scan Xl professional

PostNapisane: 18 lut 2012, 01:33
przez Wojtek
rumunn95 napisał(a):Scan Xl professional

w sumie, to bez roznicy, czy ScanXL Pro czy STD... polecam STD, poniewaz przecietny uzytkownik nie ma szans na uzycie wszystkiego co jest... w bogatszej wersji programu...

moim zdaniem wystarczajacy jest w wersji standard... no i jego licencja jest tansza ;)
... a do kompletu potrzebna jest jeszcze czesc... dodatkowa... przeznaczona dla Mazdy...
tez ma swoja licencje (oddzielna)... ale o tym juz bylo w watku ;P

PostNapisane: 18 lut 2012, 09:23
przez rumunn95
tak tylko w wersji profi nie ma denerwujacego czekania na wszystko i nie wyskakuja tylko kody bledow ale i ich opis ;)

Re: Jaki skaner diagnostyczny lub interfejs?

PostNapisane: 31 mar 2012, 20:59
przez naiLo
Witam chciałem się dowiedzieć czy INTERFEJS ELM 327 współpracuje z programem BOSCH ESI TRONIC 2012
bo według użytkownika cristow z postu http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=42498&p=2248041#p2248041
daje możliwość kasowania inspekcji olejowej w Mazda 5
ktoś się orientuje ?

Re: Jaki skaner diagnostyczny lub interfejs?

PostNapisane: 31 mar 2012, 21:46
przez mnieteczek
Program może i daje możliwość kasowania inspekcji,ale nie interfejs(elm) do tego potrzebny jest KTS.

Re: Jaki skaner diagnostyczny lub interfejs?

PostNapisane: 15 maja 2012, 12:41
przez BUBER
Witam mam problem z połączeniem się z mazdą6 2006 przez Elm327 1.4 .
Jak podłączam interfejs do obd na desce zaczyna migać kontrolka dsc, abs, rys.auta(esp), kontrolka key, i obrotomierz delikatnie skacze.
Dodam że ze smartem interfejs łączy się bez problemu.
Ma ktoś w Warszawie taki program żeby zdiagnozować u mnie i sprawdzić mój program.

PostNapisane: 26 maja 2012, 13:28
przez mscorp
Wyszperałem w sieci taką oto instrukcję i konfiguracja powinna "pasować" pod nasze mazdy.
instrukcja instalacji elm327 1,4 usb

Re: Jaki skaner diagnostyczny lub interfejs?

PostNapisane: 27 maja 2012, 10:20
przez dobrzyn22
jest to instrukcja, którą powinno się dostawać standardowo kupując ELM-a...

PostNapisane: 28 maja 2012, 18:05
przez mscorp
i tak jest! :)

Mazda 6 i ELM 327 v 1.4a Problem

PostNapisane: 13 cze 2012, 18:46
przez dawidekch
Witam

Kupiłem na allegro interfejs diagnostyczny ELM 327 v 1.4a (link do aukcji http://allegro.pl/show_item.php?item=2377706857 ) i mam problem z komunikacją.
Wszystkie steroeniki są zainstalowane tak jak trzeba. wszystko robię zgodnie z instrukcją.

Screen z programu:
Obrazek

Po podłączeniu interfejsu do auta migają przez chwilę lampki na zielono jedna cały czas świeci się na czerwono. (link do filmiku jak zachowuje się interfejs http://youtu.be/RAq2yIk5Sbo )

Pozostałe ustawienia:
Obrazek

Dodam że interfejs jak jest podłączony tylko pod usb albo pod wtyczkę w aucie świeci się tylko na czerwono.

PostNapisane: 21 cze 2012, 05:49
przez mscorp
Zmien "liczba bitów na sekunde" z 9600 na 38400 i sprawdz, a jak nie pomoze to zmien jeszcze w zakładce zaawansowane ustawienia dla com1, Ustaw wiekszą wartość aby zwiekszyc wydajnosc z 512 na 4096bajtów i powinno dzialac.
Jak nie pomoze to zrestartuj kompa, odlacz i podlacz kabel do usb i auta.