Witam!
Koledzy na jakim protokole łączy się mazda? Pamiętam, że niektóre elm'y nie łączyły się np. z fordem ale chłopaki z forum przerobili płytkę przystosowując ją do pracy z tym protokołem. Postaram się odnaleźć jak to sprawdzić i podrzucę na forum.
EDIT:
Tutaj jest jak sprawdzić ELM 327 dla protokołu J1850PWM. Ale nie wiam jakiego używa mazda.
Skrócona instrukcja jak przetestować poprawność działania ELMa 327 1.4 z protokołem J1850 PWM.
1) Należy podpiąć interfejs do auta, aby było zasilanie +12V na Elma.
2) Uruchomić na komputerze pod Windowsem Hyperterminal.
3) Zrobić nowe połączenie
– połącz używając wybrać np. COM1 (w zależności, na którym COMie jest widziany interfejs)
– Liczba bitów na sekundę: 38400
– Bity danych: 8
– Parzystość: Brak
– Bity stopu: 1
– Sterowanie przepływem: Brak
4) W HyperTerminalu warto też zaznaczyć w Ustawienia ASCII: Dołącz znaki nowego wiersza do końców przychodzących wierszy
5) Po tym komputer powinien się połączyć z interfejsem (w dolnym pasku HyperTerminala powinno być: połączony i parametry 38400 8-N-1)
Jeśli tak jest to można przystąpić do wydawania z klawiatury komend do interfejsu.
6) Najpierw dla protokołu J1850 PWM, wpisać po kolei z klawiatury (po każdej wpisanej linii enter):
ATZ
AT SP1
0100
i następnie zrobić to dla protokołu J1850 VPW:
AT SP2
0100
Interfejs po każdej komendzie powinien odpowiedzieć odpowiednim komunikatem. Jeśli dla protokołu J1850 PWM po komendzie 0100 jest FB Error, a dla protokołu J1850 VPW po komendzie 0100 jest NO DATA to płytka do przeróbki.
7) Dla upewnienia się jeszcze, że ELM dostaje napięcie zasilające z auta (ok. +12V), można wydać komendę:
AT RV
W odpowiedzi powinniśmy otrzymać przybliżone napięcie akumulatora zmierzone przez ELMa.
tekst zapożyczony z forum mondeoklubpolska.pl
Nie wiem czy się to przyda po prostu sobie to przypomniałem.
Chciałem tylko pomóc
.
pozdrawiam