Jaki skaner diagnostyczny lub interfejs?

Mazda6 2002–2007

Postprzez krzych » 23 wrz 2014, 18:05

Dopóki nie powiesz nam jaki masz interfejs (BT/USB China/Original wersja itp) to jakby nic nam to nie mówi poza tym, że masz nienajszybciej. 500kbps jest to prędkość pomiędzy ECU a ELM, a nie o tej prędkości rozmawiamy (w dodatku jest to prędkość maksimum protokołu przy "dobrych wiatrach" czyli brak zakłóceń).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez CLAU » 23 wrz 2014, 18:47

Sam protokół w swojej specyfikacji ISO ma ograniczenie prędkości i zastosowanie iterfejsu, nawet markowego opartego na wymianie danych przez usb/wifi/bt/swiatłowodzie/czary-mary/ niczego tutaj nie zmieni.

Oryginalny interfejs za kilka tysięcy nie jest wcale dużo szybszy od chińczyka, bo protokół jest zgodny ze swoją normą, która nie przewiduje tutaj nie wiadomo jakich prędkości przesyłu danych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez krzych » 24 wrz 2014, 00:23

A umiesz czytać? Np. post powyżej Twojego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez CLAU » 24 wrz 2014, 08:46

A możesz ładnie wytłumaczyć o jakiej prędkości mówisz ? Bo sam piszesz, że jest 500kbps między ECU a ELM'em więc tego w żaden sposób nie zwiększysz, no chyba, że masz interfejs buforujący ale nikt nie będzie buforował 500kbps aby potem przyśpieszyć tego transfer bo to zupełnie nielogiczne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez krzych » 24 wrz 2014, 18:46

Żaden z procesorów ELM nie jest ograniczony do jednego protokołu, zatem te prędkości są różne. Poza tym, sam procesor nie jest prostym połączeniem kabelków tylko pełnoprawnym scalakiem wykonującym program, co jak wiadomo trwa. Aby wszystko działało z prędkością maksymalną 500kbps, cały "przód" transmisji + przetwarzanie powinny być szybsze niż założenia protokołu po stronie tyłka :P. To tak w skrócie. A poza tym, skoro coś twierdzisz, staraj się najpierw sprawdzić. Sprawdzono (np. autorzy ForScan, ja i parę innych osób), że przy użyciu chińskich klonów, nie osiągniesz prędkości protokołu. Przy użyciu zaś oryginału STN111x, prawdopodobnie tak (ja nie sprawdzałem, dlatego piszę, że prawdopodobnie). Poza tym STN zdaje się również potrafi szybciej, ale to też tylko "zdaje się", bo nie wnikałem dokładnie (kupię to sprawdzę, o ile kupię).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez berrrcik29 » 27 wrz 2014, 17:30

Witam,
mam problem ze sterownikami ELM327. Ściągnąłem takie sterowniki: http://elm327.eu/index.php?main_page=page&id=6 jednak nie wykrywa, w menadżerze urządzeń pojawiło się takie coś. Po podłączeniu ELM-a do komputera (USB) święci się czerwona dioda pierwsza po lewej stronie. Do auta nie podłączałem. Przy podłączaniu do komputera pojawia się charakterystyczny dźwięk, zaświecają się wszystkie diody, ale poźniej świeci się tylko jedna. Może nie takie sterowniki? System Win7. Z góry dzięki za pomoc :)
Załączniki
blad.png
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2014, 22:05
Posty: 94
Skąd: Kraków/Częstochowa
Auto: Mazda 6 1.8 benzyna (L8) + LPG Prins, 2003r.

Postprzez krzych » 27 wrz 2014, 20:49

Wprawdzie na Win7 nigdy nie instalowałem wersji usb, ale na XP musiałem używać drivera FTDI (http://www.ftdichip.com/) – może Win7 też musi? (przy BT na pewno nie musi, sprawdzałem)

Zupełnie swoją drogą, ELM327 pobiera zasilanie z samochodu – nie mam pojęcia czy może sam z siebie się odpalić bez samochodu... Zdaje się, że nie. Gdzieś jest opis tych diód co oznaczają, powinieneś poczytać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez berrrcik29 » 27 wrz 2014, 21:36

Zainstalowałem sterowniki FTDI i wygląda na to, że jest ok (załącznik). Zainstalowałem FORScan i po uruchomieniu jest błąd w połączeniu, ale musi być pewnie połączony z autem. Jutro spróbuje się połączyć i zobaczymy :)
Jakiś inny program polecacie do skanowania Mazdy 6 1.8?
Załączniki
brak bledu.png
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2014, 22:05
Posty: 94
Skąd: Kraków/Częstochowa
Auto: Mazda 6 1.8 benzyna (L8) + LPG Prins, 2003r.

Postprzez krzych » 28 wrz 2014, 02:43

Żaden inny. To jedyny sensowny. No chyba, że interesują Cię kolorowe obrazki zamiast funkcjonalności.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez luki_92_92 » 3 paź 2014, 20:33

Wiem że to nie dział o 323F ale temat jak najbardziej odpowiedni do zadania pytania, a więc udało się komuś połączyć z 323F BA przy użyciu Torque Pro na androida? O ile forscan działa (tzn kasowanie i odczyt błędów bo live data jakoś u mnie nie chce działać) to już z Torque Pro się połączyć nie mogę a wczoraj testowałem to u znajomego w Corsie C i bardzo fajny programik i chciałbym to w efce odpalić, więc może wie ktoś jak?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez Janusz626 » 3 paź 2014, 21:18

Luki.... mało czytasz w swoim dziale czyli w 323f....;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez michalodz88 » 4 paź 2014, 20:22

Takie pytanie
Mam moduł lm327 bt + torque pro na androida wszystko działa jak trzeba
Czy mogę bez obaw korzystać z tego urządzenia bez strachu że namieszam coś w ECU ? Bardziej chodzi mi o to że ktoś niepowolany polaczy mi sie z moim modulem i cos namiesza jak sie da. Czy moduł może być wpięty w gniazdo cały czas ? Nie uszkodze w ten sposób kompa w mojej m6 ?? Przyznam że spodobała mi się jazda z tym ustrojstwem sporo Ciekawych opcji jest w torqe no i mogę sobie sprawdzić parametry silnika kiedy mi sie podoba nie podpinajac za kazdym razem kostki chodz nie jest to jakis mega problem.
Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2014, 09:34
Posty: 64 (0/2)
Skąd: Centrum
Auto: Mazda 6 GY 2003
2.0 141KM LF
Tutaj jestem

Postprzez krzych » 4 paź 2014, 22:40

michalodz88 napisał(a): lm327

Oj Michał, Michał...

Obrazek

A co do ELM to możesz zostawić w maździe 6, bo bez włączonej stacyjki nie działa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez michalodz88 » 4 paź 2014, 23:24

Taki podjarany jestem że E zgubiłem haha jasne że chodziło o ELM :D Że nie działa to już zauwazylem. Ale najbardziej interesuje mnie to czy ta kostka jest jedynie do odczytu danych, czy można coś napsocić w ECU z jej pomocą ;)
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2014, 09:34
Posty: 64 (0/2)
Skąd: Centrum
Auto: Mazda 6 GY 2003
2.0 141KM LF
Tutaj jestem

Postprzez krzych » 5 paź 2014, 03:00

Można. Ale nie Torque'm. To software jest od psocenia, hardware to czysty interfejs który sam z siebie nic nie robi. To tak jakbyś się pytał czy młotkiem można napsocić – zależy w czyich rękach. Najbardziej zaawansowany soft jak na razie to ForScan i nim można pracować nie-read-only, inne raczej nie potrafią.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez michalodz88 » 5 paź 2014, 08:47

No i widzisz na taką odpowiedź czekalem ;) To że kostka bez udziału oprpgramowania w nieporzadanych rekach krzywdy nie zrobi to jasne, chyba że się zapali i auto splonie haha bo z chinszczyzna nigdy nic nie wiadomo :D Czyli nie jest to tylko odczyt danych a można też coś w ecu majstrowac. Dzięki za info.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2014, 09:34
Posty: 64 (0/2)
Skąd: Centrum
Auto: Mazda 6 GY 2003
2.0 141KM LF
Tutaj jestem

Postprzez Wojcio » 6 paź 2014, 11:30

To co wy macie interfejsy i soft ???
U mnie jest opcja BURN ON / OFF
Zapala i gasi auto... <czarodziej>
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2014, 21:14
Posty: 72 (4/2)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6 GG 2.0 2006 LF Automat Exclusive
LPG BRC Sequent

Postprzez michalodz88 » 6 paź 2014, 13:17

Ciekawe, ciekawe.
Jakiś filmik byś wrzucił jak to działa haha :D
Ostatnio edytowano 6 paź 2014, 13:59 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2014, 09:34
Posty: 64 (0/2)
Skąd: Centrum
Auto: Mazda 6 GY 2003
2.0 141KM LF
Tutaj jestem

Postprzez krzych » 6 paź 2014, 14:31

Wojcio napisał(a):To co wy macie interfejsy i soft ???
U mnie jest opcja BURN ON / OFF
Zapala i gasi auto... <czarodziej>

Chyba nie rozumiem pytania, a Twoja Mazda jest jakaś conajmniej dziwna :P (ktoś Ci domontował "burn"?)

Żaden procesor z założenia (definicji, etc.) nie działa bez softu. Twój komputer Maździany również, tylko że jemu soft dostarczyła Mazda (i robi to co każdy upgrade).

Popieram przedmówcę, dawaj filmik, chętnie zobaczę to "cudo" :P.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez jany » 8 paź 2014, 21:19

Początkujący
 
Od: 12 sty 2013, 22:12
Posty: 8 (1/0)
Skąd: Wieden
Auto: Mazda5 CD 2,0 MZR CD 110KM
2006

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6