Jaki skaner diagnostyczny lub interfejs?
Tak wybrałem sterowniki dla Wind 8,1i nic. A może to dopiero ruszy jak wepnę w aucie wtyczkę do gniazda OBD II ? Chyba to nie ma znaczenia że sterowniki instalowałem bez wpiętego kabla do gniazda w aucie ? I tak laptop nie widzi zainstalowanych sterowników . Może wezmę drugi laptop z Windows 7 i to w końcu ruszy.
A włączyłeś możliwość działania niepodpisanych sterowników? Bez tego nie ruszy. Musisz poprawnie zainstalować sterowniki i dopiero będzie działać – podpięcie do OBD w aucie nic nie zmieni, bo Ty nie masz zainstalowanych sterów w drugą stronę urządzenia, czyli połączenie pc-elm.
Ostatnio edytowano 18 lip 2014, 10:47 przez Li Mu Bai, łącznie edytowano 1 raz
Li Mu Bai napisał(a):A wyłączyłeś możliwość działania niepodpisanych sterowników? Bez tego nie ruszy. Musisz poprawnie zainstalować sterowniki i dopiero będzie działać – podpięcie do OBD w aucie nic nie zmieni, bo Ty nie masz zainstalowanych sterów w drugą stronę urządzenia, czyli połączenie pc-elm.
Już to wykonałem i niby teraz sterownik jest zainstalowany ale wchodząc w Menadzera Urządzeń znajduję w pozycji "Porty COM i LPT) podpozycję "Prolifc USB -to- Serial Comm Port (COM1) , klikając właściwości wyświetla się "Nie można uruchomić tego urządzenia. (Kod 10). Określono nie istniejące urządzenie"
Co jeszcze w tym ustawieniu może blokować mój ELM327 ?
AA to teraz nie masz już wykrzynika? bo zdawało mi się, że wcześniej o nim wspominałeś. Jeśli go nie ma, to możesz podpiąć pod auto i sprawdzić, bo to jest wirtualny interfejs i może mieć w ten sposób opisane, że nie można uruchomić tego urządzenia.
Tu jest jakaś strona z driverami do układu prolific tylko ja nie znam angielskiego , może ktoś podpowie który driver wybrać do Windows 8 , bo są trzy: Driver Pack 1, Driver Pack 2, Driver Pack 3
No niestety ten mój laptop z Win. 8,1 jest jakiś porąbany. Niby widzi interfejs w Menadzeże Urządzeń jako "Prolific USB to Serial Comm Port ale cały czas jest żółty trójkącik z wykrzyknikiem i jak wchodzę we właściwości to widzę napis "Nie można uruchomić tego urządzenia kod 10, Określono nie istniejące urządzenie" . A sterownik niby jest dobry , bo jak daję jego aktualizacje to wyświetla napis , że system wykrył, że zainstalowany sterownik jest aktualny. Macie jeszcze jakieś pomysły czy załatwiać laptop z Vistą lub siódemką ?
Dopisano 22 lip 2014, 11:28:
Na tej stronie też chyba są drivery ale nie do windowsa 8,0/8,1 bo jest czerwony napis Windows 8/8.1 are NOT supported
Dopisano 22 lip 2014, 11:28:
Przemek323c napisał(a):http://www.prolific.com.tw/US/ShowProduct.aspx?p_id=225&pcid=41
tak ciezko zgooglowac ?:)
Na tej stronie też chyba są drivery ale nie do windowsa 8,0/8,1 bo jest czerwony napis Windows 8/8.1 are NOT supported
Dalej kiepsko czytasz.
Windows 8/8.1 are NOT supported in PL-2303HXA and PL-2303X EOL chip versions.
Run PL2303 CheckChipVersion tool program in Windows XP/Vista/7 to check chip version.
Windows 8/8.1 are NOT supported in PL-2303HXA and PL-2303X EOL chip versions.
Run PL2303 CheckChipVersion tool program in Windows XP/Vista/7 to check chip version.
-
Przemek323c
Przemek323c napisał(a):Dalej kiepsko czytasz.
Windows 8/8.1 are NOT supported in PL-2303HXA and PL-2303X EOL chip versions.
Run PL2303 CheckChipVersion tool program in Windows XP/Vista/7 to check chip version.
Możesz przetłumaczyć na polski ?
Tylko chipy:
nie są obsługiwane pod windows 8.x.
Mozesz sprawdzić wersję swoje chipa programem:
ftp://sebbas.dnsalias.net/Public/sterow ... ersion.exe
ale musisz to zrobić pod windowsem XP/Vista/7
PL-2303HXA and PL-2303X EOL
nie są obsługiwane pod windows 8.x.
Mozesz sprawdzić wersję swoje chipa programem:
ftp://sebbas.dnsalias.net/Public/sterow ... ersion.exe
ale musisz to zrobić pod windowsem XP/Vista/7
Chyba prościej będzie jak jutro przywiozę do mojej Mazdy laptopa z Windows 7 i ją wreszcie zdiagnozuję, bo już jestem ciekawy . Mam jeszcze jedno pytanie – czy ELM327 wykryje uszkodzoną sprężarkę klimy ?
YATES napisał(a):ELM327 wykryje uszkodzoną sprężarkę klimy
Nie wydaje mi się aby to potrafił zrobić
Teoretycznie co najwyżej błędy DTC układu klimatyzacji można próbować odczytać analogicznie jak silnik (korzystasz z pinów FAC i TAC). Kwestia tylko znalezienia kodów do tego.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Koledzy, czy ktoś zauważył, że najnowszy Forscan ma dodaną funkcję:
Service function "Injector calibration" for:
Mazda 3 2.0 RF-T 2006 model year
Mazda 5 2.0 RF-T 2005 model year
Mazda 6 2.0 RF-T 2005 model year
Ktoś próbował
Service function "Injector calibration" for:
Mazda 3 2.0 RF-T 2006 model year
Mazda 5 2.0 RF-T 2005 model year
Mazda 6 2.0 RF-T 2005 model year
Ktoś próbował
No to fajnie mają poliftowcy. Może kiedyś będzie też dla wcześniejszych, chociaż oni to chyba popadają w zapomnienie . Nawet regeneracja wtryskiwaczy oryginalnie jest tylko dla poliftów.....
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6