Jaki skaner diagnostyczny lub interfejs?
Mazda 6 2.0 136KM 2004r
Skaner najtanszy niebieski z allegro elm327 mini 28zl + wysyłka mi dzialaja torque pro i piston (oba po polsku) ma ktos ten forscan na androida ? Mam jeszcze sd prog jeszcze w paczce wiec nie wiem jak z dzialaniem ale producent zapewnil ze dziala i ze torque to lipa przy tym, piston pewnie jeszcze wieksza bo za darmo w sklep play
Skaner najtanszy niebieski z allegro elm327 mini 28zl + wysyłka mi dzialaja torque pro i piston (oba po polsku) ma ktos ten forscan na androida ? Mam jeszcze sd prog jeszcze w paczce wiec nie wiem jak z dzialaniem ale producent zapewnil ze dziala i ze torque to lipa przy tym, piston pewnie jeszcze wieksza bo za darmo w sklep play
- Od: 20 lis 2015, 12:06
- Posty: 7
- Auto: Mazda 6 (2004) 136KM 2.0 Diesel
DeviS napisał(a):Zna ktoś jakiś program do ELM bluetooth który jest w stanie usunąć błąd Air Bag ? Większość programów czyta tylko błędy silnika i niestety nie mogę znaleźć odpowiedniego do Mazdy.
Do ELM327 tylko Forscan, ale z dobrym interfejsem z obsługa MS i HS CAN.
A jak to jest z tym interfejsem ? Normalnie lata tylko po HS CAN tak ? a jak chce aby też łączył się z drugą szyną MS CAN to muszę kupić taki z przełącznikiem między szynami ewentualnie przerobić ELMa ?
A bez przerabiania/kupowania drugiego elma nie ma on połączenia z poduszką aby wykasować błąd ?
Najgorsze jest to że ten ELM nie chce mi się połączyć z Forscanem, wyskakuje błąd abym sprawdził czy zapłon jest włączony i żebym spróbował ponownie.
A bez przerabiania/kupowania drugiego elma nie ma on połączenia z poduszką aby wykasować błąd ?
Najgorsze jest to że ten ELM nie chce mi się połączyć z Forscanem, wyskakuje błąd abym sprawdził czy zapłon jest włączony i żebym spróbował ponownie.
Ostatnio edytowano 24 lis 2015, 08:58 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta (nie ma takiej potrzeby )
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta (nie ma takiej potrzeby )
Kwestia interfejsu dotyczy nie tylko obsługi MS-CAN, ale również obsługi odpowiednio dużego bufora na ramki OBD. Najtańsze interfejsy tego nie obsługują. Temat jest wałkowany na forum Forscan'a.
Jeżeli potrzebujesz tego używać częściej, to zainwestuj w interfejs do forda sprzedawany przez viaken.pl Obsługuje automatyczne przełączanie pomiędzy szynami, ale cena znacznie większa od tych z allegro .
Jak to ma być jednorazowa akcja, to podjedź do kogoś kto dysponuje IDS/WDS czy AUTOCOM'em.
Jeżeli potrzebujesz tego używać częściej, to zainwestuj w interfejs do forda sprzedawany przez viaken.pl Obsługuje automatyczne przełączanie pomiędzy szynami, ale cena znacznie większa od tych z allegro .
Jak to ma być jednorazowa akcja, to podjedź do kogoś kto dysponuje IDS/WDS czy AUTOCOM'em.
Ostatnio edytowano 24 lis 2015, 08:59 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta (nie ma takiej potrzeby )
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta (nie ma takiej potrzeby )
Witajcie Polecam ELM327 Ale zwróćcie na oprogramowanie ma być SOFT 1.5 a Forscan ściągnij z internetu.Pracuje nawet z rocznikiem 2003 kalibruje wtryski i wiele inny spraw zarówno z wyższymy modelami nawet wypalanie DPF czy reset itp . POZDRO
Cena 150zl do forda to jeszcze nie przesada, ale niestety to ma byc jednorazowa akcja takze inwestowanie w taki sprzet jest dla mnie nie potrzebne. Postaram sie znalezc kogos kto ma profesjonalny interfejs.
pirxik dzieki za odpowiedź.
pirxik dzieki za odpowiedź.
pirxik napisał(a):Kwestia interfejsu dotyczy nie tylko obsługi MS-CAN, ale również obsługi odpowiednio dużego bufora na ramki OBD. Najtańsze interfejsy tego nie obsługują. Temat jest wałkowany na forum Forscan'a.
Jeżeli potrzebujesz tego używać częściej, to zainwestuj w interfejs do forda sprzedawany przez viaken.pl Obsługuje automatyczne przełączanie pomiędzy szynami, ale cena znacznie większa od tych z allegro .
Z tym, że coś jest nie tak. Jak zobaczysz zrzuty ekranu z tej strony i jeśli Ci chodziło o V-Scan STN1170 ELM327 v3 FORD USB na chipie STN1170 za 149zł to przeczytasz interfejs: STN1110 v3.2.0
(ELM327 v1.3a) <--- brednia?
DeviS napisał(a):Faktycznie jeszcze jedno pytanie, czy ELM327 bluetooth v2.1 bedzie działał z forscanem ? Czy tylko wersje v1.4b i v1.5 działają poprawnie ?
Tak naprawdę czy to jest 1.4 czy 1.3 czy 1.5 to jest tylko wymysł sprzedawców bo niczym się one nie różnią. Oczywiście do sprawdzenia czy to 2.1 to nie jest 1.5.
Można to stwierdzić po podłączeniu.
Po podłączeniu i próbie nawiązania połączenia z forscanem wykrywa elm327 v2.1, niestety nie łączy sie z samochodem. Wywala mi komunikat abym włączył zapłon als to nic nie daje.
U mnie Elm zadziałał na starym poczciwym Xp – z programem Forscan
Dopisano 24 lis 2015, 16:07:
A przy okazji gdzie trzeba wejść aby wykasować inspekcję olejową. Zbliża się u mnie wymiana oleju
Dopisano 24 lis 2015, 16:07:
A przy okazji gdzie trzeba wejść aby wykasować inspekcję olejową. Zbliża się u mnie wymiana oleju
Zbyk napisał(a):pirxik napisał(a):Kwestia interfejsu dotyczy nie tylko obsługi MS-CAN, ale również obsługi odpowiednio dużego bufora na ramki OBD. Najtańsze interfejsy tego nie obsługują. Temat jest wałkowany na forum Forscan'a.
Jeżeli potrzebujesz tego używać częściej, to zainwestuj w interfejs do forda sprzedawany przez viaken.pl Obsługuje automatyczne przełączanie pomiędzy szynami, ale cena znacznie większa od tych z allegro .
Z tym, że coś jest nie tak. Jak zobaczysz zrzuty ekranu z tej strony i jeśli Ci chodziło o V-Scan STN1170 ELM327 v3 FORD USB na chipie STN1170 za 149zł to przeczytasz interfejs: STN1110 v3.2.0
(ELM327 v1.3a) <--- brednia?
Nie brednia tylko pomieszanie/niekonsekwencja w nazewnictwie.
ELM327 to mikrokontroler produkowany (właściwie programowany) przez ELMELECTRONICS z funkcjonalnością konwertera protokołów OBD na RS232. Tylko w przypadku oryginałów można mówić o wersji (dostepne są 1.3a 1.4b oraz 2.1).
Na rynku jest mnóstwo klonów robionych na PIC18F2480 (jak oryginał) czy STN1170, których funkcjonalność mniej lub bardziej odpowiada oryginałom. Wszystkie sprzedawane sa jako ELM327 w najróżniejszych wersjach ograniczanych tylko fantazją programisty.
Kupując klona, tylko doświadczalnie możesz sprawdzić jaką funkcjonalność ma zaimplementowaną.
To jak się zgłasza nie ma znaczenia -to tylko wpis w oprogramowaniu.
Generalnie te na STN1170 raczej są zrobione dość poprawnie. Dałem przykład z Viakena bo to akurat testowałem i ma wygodną obsługę MS-CAN. Są jednak przypadki, że wynalazki za ~50 PLN też są dobrze zrobione.
Inspekcje olejową znalazłem na Forscanie. Czy po wymianie oleju i skasowaniu inspekcji warto jeszcze dokonać innych czynności jak np kalibracji wtrysków, wyzerowanie wartości wtryskiwaczy lub coś innego?
Czy podczas kalibracji wtryskiwaczy muszą być spełnione warunki takie jak przy metodzie kabelkowej
Czy podczas kalibracji wtryskiwaczy muszą być spełnione warunki takie jak przy metodzie kabelkowej
Damian68 napisał(a):Czy podczas kalibracji wtryskiwaczy muszą być spełnione warunki takie jak przy metodzie kabelkowej
Tak.
Zaczął bym od dopisania pidów i sprawdzenia opóźnień na wtryskach. Jeśli okażą się w granicach normy to po co robić kalibracje.
W lewym pasku masz przycisk –> "Odczyt danych PID" – klikasz w nią.
Na dolnym pasku masz przycisk –>"Dodaj PID" – klikasz w niego.
W zależności od auta, czyli rocznik, wersja jest mniejsza lub większa biblioteka pidów.
U mnie nazwa pidu związana z czasem wtrysku to: FI_LRN.
To tyle.
Gdybyś choć trochę chciał to byś znalazł jak używa się forscana. Tu masz link: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=97&t=176076
w którym na początku opisane jest co i jak.
Na dolnym pasku masz przycisk –>"Dodaj PID" – klikasz w niego.
W zależności od auta, czyli rocznik, wersja jest mniejsza lub większa biblioteka pidów.
U mnie nazwa pidu związana z czasem wtrysku to: FI_LRN.
To tyle.
Gdybyś choć trochę chciał to byś znalazł jak używa się forscana. Tu masz link: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=97&t=176076
w którym na początku opisane jest co i jak.
sprawdzenia opóźnień na wtryskach
O ten temat głównie mi chodziło. Nie chcę poryć jakiś ustawień parametrów nie znając ich prawidłowych wartości. Nie jestem mechanikiem i dlatego wolę dokonać tylko takich operacji których mogę być pewien
Gdybyś choć trochę chciał to byś znalazł jak używa się forscana.
Znalazłem już ten opis wcześniej
O ten temat głównie mi chodziło. Nie chcę poryć jakiś ustawień parametrów nie znając ich prawidłowych wartości. Nie jestem mechanikiem i dlatego wolę dokonać tylko takich operacji których mogę być pewien
Gdybyś choć trochę chciał to byś znalazł jak używa się forscana.
Znalazłem już ten opis wcześniej
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6