Strona 1 z 48

Jaki skaner diagnostyczny lub interfejs?

PostNapisane: 8 kwi 2008, 14:05
przez ajjk
Jak w temacie czy ktoś z kolegów zakupił może jakiś w miarę tani tester diagnostyczny lub interfejs do Mazdy 6 diesel 136 KM rok produkcji 2003. Niestety posiadałem tester diamex i kupiłem dominatora jednak działają z benzynową mazdą 6 natomiast z dieslem nie chcą współpracować.Z góry dziękuję.
<<<Poprawiłem temat na zgodny z regulaminem.Na przyszłość proszę nazywać tematy poprawnie.Pozdrawiam.Marcin.>>>

PostNapisane: 9 kwi 2008, 11:34
przez ajjk
Cisza?.Nikt kolegów nie posiada żadnego interfejsu do tego modelu?

PostNapisane: 4 cze 2008, 12:46
przez Silo
Z tego co się orientuję (jako laik w tych sprawach) to musi być interfejs OBD2 CAN.
Kupiłem właśnie taki na eBay ze stanów (cena z przesyłką ok 35 $), więc jak tylko dojdzie to sprawdzę i coś naskrobię na forum.

PostNapisane: 4 cze 2008, 13:15
przez yama
elm327 poradzi sobie
albo do zlozenia jak sam potrafisz wzor plytki moge podeslac elm327 musisz sobie sciagnac chocby z allegro albo gotowca kupic
ostrzegam od razu wersja na usb jest duzo bardziej mniej stabilna od rs232

PostNapisane: 4 cze 2008, 18:46
przez ajjk
Jak do tej pory testowałem dwa skanery na obd 2 can itp. (opisane w pierwszym wątku) niestety z M6 MZR-CD 136KM nie działają. Poczekam Silo jak sprawdzisz swój skaner miejmy nadzieję że będzie działał. Daj znać

Interfejs diagnostyczny do M6 z 2003

PostNapisane: 25 cze 2008, 11:45
przez csrn
Potrzebuję taki interfejs do użytku prywatnego.
Co kupić w cenie do 500zł?

PostNapisane: 25 cze 2008, 17:30
przez Blase
Ja mam coś takiego jak ELM327 Fault Code reader OBD-2 OBD2 Diagnostic Scanner
Działa z wieloma programami, np. pcmscan lub scantool. Na własny użytek spokojnie wystarcza, a cena atrakcyjna :D

PostNapisane: 26 cze 2008, 00:09
przez Jaksa
Blase napisał(a):Na własny użytek spokojnie wystarcza, a cena atrakcyjna
No cena w ogole jak za darmo ale pewnie nie wszystko tym zrobisz , VCM ma szerokie spektrum no i cene tez "szeroką " <lol>

PostNapisane: 27 cze 2008, 23:00
przez Blase
Jaksa napisał(a):pewnie nie wszystko tym zrobisz , VCM ma szerokie spektrum no i cene tez "szeroką "


Główne zastosowanie = sczytywanie kodów błędów, po co płacić w serwisie, jak moża samemu sprawdzić? :)
Napisz co jeszcze "konkretnego" można zrobić na droższym sprzęcie co byłoby przydatne, może się okazać że nie warto wydawać grubych milijonów <diabełek>

Jaka cena taki towar jak to mawiają, a ja naprawdę nie narzekam na jedno i drugie :D

PostNapisane: 27 cze 2008, 23:08
przez Jaksa
Blase napisał(a):Główne zastosowanie = sczytywanie kodów błędów
Jest tez w zestawie interpretacja tych kodów ? VCM -em zrobisz wszystko łacznie z programowaniem PCM + kluczyków duzo by tu pisac.

PostNapisane: 28 cze 2008, 19:00
przez Blase
Nie miałem jeszcze okazji przetestować (na szczęście) z racji tego że wszystko ok, ale z tego co się orientuję to programy które pracują na tym urządzonku od razu interpretują co to za kod. Na ebay-u kupujesz sam interfejs, a potem z neta ściągamy scantool lub pcmscan i tam już można sobie podziałać. Z tego co widziałem to można odczytać wszelkie parametry jakie docierają z sond i czujników, a co więcej to już nie powiem bo:
a). nie jestem fachowcem
b). nie miałem czasu się pobawić
c). za sukces uważam fakt że to ustrojstwo wogóle działa :D

Przeglądając menu w pcmscan rzuciło mi się w oczy, że oferuje też możliwość pomiaru przyśpieszenia (wystarczy się przejechać z podłączonym lapkiem), nie wypowiem się na ile to działa.

PostNapisane: 28 cze 2008, 20:10
przez Jaksa
Jak juz rozgryziesz sprzęt napisz pare słow , ciekawy jestem co i jak.

Jaki interfejs do M6 diesel 2003

PostNapisane: 11 sty 2009, 13:11
przez ajjk
Mam pytanie czy ktoś z szanownych kolegów przetestował jakiś amatorski interfejs z mazdą M 6 diesel 2003r 136 kM. Moze przykładowo ELM działa proszę o info

PostNapisane: 11 sty 2009, 13:35
przez Felix_M6
W poniedzialek powinienem mieć ELM'a wiec dam znac czy działa

PostNapisane: 11 sty 2009, 15:54
przez MarekW
Ja diesel z 2003 to musi mieć ODB2 (bo od 2003 każdy samochód z silnikiem diesla musi wspierać ten standard), a jak tak to każdy tani interface powinien zadziałać. Tak zakłada standard OBD2. Ale praktyka może okazać się inna.

PostNapisane: 11 sty 2009, 18:15
przez ajjk
Odnośnie tego co piszesze MarekW sprawdziłem niestety nie wszystko co działa z OBD2 działa z mazdą diese. Miałem tester Diamex i Dominator fajne amatorskie testery wyświetlają komunikaty po polsku w poprzednich moich samochodach sam diagnozowałem drobne usterki i nigdy mnie nie zawiodły. Niestety z mazdą diesel nie działają z benzyniakiem M6 2L bez problemu współpracuja dlatego moje pytanie czy ktoś wypróbował interfejs lub tester z M6 dieslem 2003r.

PostNapisane: 12 sty 2009, 13:22
przez MarekW
Ja tez mam diesla ,ale z 2002 i napewno nie mam ODB2 i interfejsy bazujace na ELM nie dzialaja (zadne tanie nie dzialaja). Ale jak szukalem dlaczego to znalazlem ze od 2003 samochody powinny miec ODB2, ale widac ze nie jest to prawda .. moze komunikacja CAN jest nie zaimpelemtaowana w tych testerach co sprawdzales? Zadzwon do ASO lub poszukaj w instrukcji czy jest jakis opis ze OBD2 jest wspierane przez to autko, powinna byc jakach homologacja w dokumentacji.
M.

PostNapisane: 12 sty 2009, 13:46
przez martinpl
https://www.obd2.pl/index.php?p19,memoscan-u581

napewno czyta bledy, napewno kasuje, napewno da sie zczytac kilka parametrow jak cisnienia doladowania, obroty, temp. rozne itp.

PostNapisane: 12 sty 2009, 18:50
przez Felix_M6
Witam.
Dostałem wreszcie interfejs ELM327 ver 1.3 i w mojej Madzi działa. Bez problemowo się łączy i pokazuje wartości pracy silnika live.

PostNapisane: 12 sty 2009, 21:32
przez ajjk
Serdecznie dziękuję kolegom za informację teraz przynajmniej wiem które urządzenia mogę sprawdzić i coś wybrać. Pozdrawiam