Jaki skaner diagnostyczny lub interfejs?

Mazda6 2002–2007

Postprzez rumunn95 » 20 kwi 2010, 19:12

To jak to jest wreszcie z tym elmem np. mazda 626 gw benzyna 98r. ma obd2? bo niema pinow na "diode" piszecie ze benzyna od 2001r. zadziala z tym interfejsem czy nie bo jest tak namieszane ze niawiadomo co myslec <glupek2>
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 15:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez loki7878 » 20 kwi 2010, 19:57

Caly wic jest w tym, ze w USA standard OBD2 byl obowiazkowy juz od 1996r przynajmniej w autach benyznowych, a w Europie dopiero od 2001r. Niektorzy producenci sprzedawali samochody zgodne z OBD2 od rocznika 1996 zarowno w USA jak i w Europie (np. benzynowe Fordy). Niestety Mazda tak nie robila :) Wiec jezeli nie masz wersji USA to Twoje auto nie bedzie sie laczyl z ELM 327 przy uzyciu standardowego softu diagnostycznego OBD2.
Z kolei dodatek "Mazda Enhanced DIagnostic" (Rozszerzona diagnostyka Mazdy) z PPE ma obok "Generic OBDII" (Stanrdowe OBD2) opcje diagnostyki "Powertrain" (Uklad napedowy) w Mazdzie 626 2.0L 1996r. Ale tutaj drobna watpliowosc- dodatek jest robiony pod modele z USA i w zasadzie powinien zadzialac rowniez z odpowiednikami z Europy, ale jak powiedzial producent nie moga tego zagwarantowac na 100%.
Pozdr.
LOKI
Początkujący
 
Od: 15 sie 2008, 14:57
Posty: 18
Skąd: PL-Warszawa/UK-Tunbridge Wells
Auto: MAZDA 6 2.0 benzynka 2007

Postprzez rumunn95 » 20 kwi 2010, 20:03

czyli jak mi przysla elma bo kupilem v1.3a to moge od razu szukac na niego kupca? <płacze>
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 15:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez loki7878 » 20 kwi 2010, 23:33

A gdzie kupiles? ja daje mozliwosc zwrotu w ciagu 15dni od daty zakupu.
Zapytaj sprzedawce o zwrot. Powinien sie zgodzic.
Pozdr.
LOKI
Początkujący
 
Od: 15 sie 2008, 14:57
Posty: 18
Skąd: PL-Warszawa/UK-Tunbridge Wells
Auto: MAZDA 6 2.0 benzynka 2007

Postprzez rumunn95 » 21 kwi 2010, 08:23

kupilem na aledrogo dzisiaj powinien przyjsc zastanawia mnie jedna rzecz czy kolega asterixGal mial wersje amerykanska z tego tematu viewtopic.php?f=125&t=19384&p=1666930&hilit=interfejs#p1666930
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 15:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez wb » 14 maja 2010, 01:13

witam,

czy komuś z zacnych kolegów udało się podpiąć ze skutkiem pozytywnym elm327 pod gg 2,0 cd 2003?
peace
Początkujący
 
Od: 11 gru 2009, 18:45
Posty: 17
Skąd: KR/RZ
Auto: M6 GG 2.0 CD 143 '03

Postprzez loki7878 » 14 maja 2010, 10:12

Z dieslem 2003 niestety nie pojdzie.
Pozdr.
LOKI
Początkujący
 
Od: 15 sie 2008, 14:57
Posty: 18
Skąd: PL-Warszawa/UK-Tunbridge Wells
Auto: MAZDA 6 2.0 benzynka 2007

Postprzez murawpio » 15 maja 2010, 22:56

Witam, czy z Mazda 626 2.0i 16V DOHC HPV z 2000 roku połącze się za pomocą interface do VAG, Opel, BMW?
Początkujący
 
Od: 22 sty 2010, 01:24
Posty: 6

Postprzez Marek 161BD081 » 15 maja 2010, 23:54

murawpio – wydaje mi się, że tak.
Ja u siebie łączyłem sie interface'm KKL ("standard" dla VW/Audi) ze swoim Xedosem (2001r.) używając bodajże Scantool'a
Np. soft "PCMSCAN" chyba raczej nie zadziała na takim interface – ja miałem kłopoty z połączeniem się ale nie bardzo pamiętam dlaczego, chyba nie było innego wyboru jak ELM w opcjach trybu łączenia się z autem.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez murawpio » 16 maja 2010, 11:56

Dzięki za odpowiedz. Pożyczę od kumpla fejsa, poszukam softu i będę walczył. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Początkujący
 
Od: 22 sty 2010, 01:24
Posty: 6

Postprzez Marek 161BD081 » 21 maja 2010, 21:16

Witam!
Odpowiadam sobie sam na pytanie zadane jakiś czas temu w tym temacie ale myślę, że innych tez to zainteresuje.
Dzisiaj miałem nieco weny twórczej i zrobiłem mały test suftu: OBD Gauge 1.3 for Pocket PC i .... zadziałało z MIO P550!
W autki mam interface ELM ale w wersji "bez kabla" czyli bluetooth i bezproblemowo się to połączyło.
Cóż – soft "szału" może nie daje ale mozna monitorować i ew. rejestrować pracę silnika + kasowanie "Check engine" więc dla wielu osób w zupełności jest to wystarczające.
A co ciekawsze to nawet wystarczyłby chyba normalny telefon czy nawigacja (tak jak u mnie) z Windows Mobile do diagnostyki :)
Na raczej raz na jakiś czas szykam w necie jakiejś innej opcji softu ale jakoś bez większego powodzenia :(
Może ktoś z was na coś podobnego trafił?

Pozdrawiam!
Marek
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez krzych » 21 maja 2010, 23:45

Marek 161BD081 napisał(a):Witam!
Odpowiadam sobie sam na pytanie zadane jakiś czas temu w tym temacie ale myślę, że innych tez to zainteresuje.
Dzisiaj miałem nieco weny twórczej i zrobiłem mały test suftu: OBD Gauge 1.3 for Pocket PC i .... zadziałało z MIO P550!
W autki mam interface ELM ale w wersji "bez kabla" czyli bluetooth i bezproblemowo się to połączyło.
Cóż – soft "szału" może nie daje ale mozna monitorować i ew. rejestrować pracę silnika + kasowanie "Check engine" więc dla wielu osób w zupełności jest to wystarczające.
A co ciekawsze to nawet wystarczyłby chyba normalny telefon czy nawigacja (tak jak u mnie) z Windows Mobile do diagnostyki :)
Na raczej raz na jakiś czas szykam w necie jakiejś innej opcji softu ale jakoś bez większego powodzenia :(
Może ktoś z was na coś podobnego trafił?

Pozdrawiam!
Marek

Niestety nic ciekawego nie znalazlem do tej pory, ale po zainstalowaniu u siebie i stabilizacji finanswej, kupuje BT (bo mam USB) i devel na wince. Trohe potrwa, ale za to ze skutkiem zadowalajacym. PCtowa wersja dziala bez zarzutu, przy czym nie jest jaos super dopracowana jeszcze, dlatego chwila jeszcze zejdzie.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez przemek102 » 14 sie 2010, 10:45

Czy tym interfejsem podłączę mazdę 6 z 2003r., z silnikiem 2,0d
http://aukcjewp.wp.pl/item1155166020_in ... a_kia.html

W opisie jest w/w auto, sprzedawca też twierdzi, że na 100% da się zdiagnozować.
Obrazek
Początkujący
 
Od: 15 maja 2010, 15:50
Posty: 28
Skąd: Siemiatycze
Auto: MAZDA 6 2.0D (136KM)

Postprzez kiero » 14 sie 2010, 11:27

Wg nie nie podłączysz. Benzynę być może ale Diesla nie!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2007, 14:54
Posty: 114
Skąd: Kraków
Auto: M6 2.0 CD 136KM 2003r. GY

Postprzez przemek102 » 14 sie 2010, 11:52

Rzeczywiście, diesel będzie nie kompatybilny.
Znalazłem inny:
http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?ite ... s%C5%82any.
Obrazek
Początkujący
 
Od: 15 maja 2010, 15:50
Posty: 28
Skąd: Siemiatycze
Auto: MAZDA 6 2.0D (136KM)

Postprzez wb » 14 sie 2010, 23:29

według strony jedyne mazda 6 2003 współpracujace z tym to:
Mazda6 2.3L 4-Zyl. Sedan Otto OBD-2 (CAN) ScanMasterELM PCMSCAN AMX530,AMX550
Mazda6 3.0L 6-Zyl. Sedan Otto OBD-2 (CAN) ScanMasterELM PCMSCAN AMX530,AMX550
peace
Początkujący
 
Od: 11 gru 2009, 18:45
Posty: 17
Skąd: KR/RZ
Auto: M6 GG 2.0 CD 143 '03

Postprzez zboq » 15 sie 2010, 13:52

Ja w swojej m6 ostatnio testowałem taki interfejs:
http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=1&prodid=151

Dodatkowo logi wskazywały, że ELM jest w wersji 1.2.
Ilość odczytywanych danych Live jest znikoma (obroty, obciążenie, ilość powietrza zasysanego, temp powietrza zasysanego, temp silnika), co do kasowania błędów i to nie wiem bo nie miałem żadnych. Ostatecznie mogę pokazać jakie dane potrafiło mi to odczytać. Kombinowałem z kilkoma softami typu: PCMSCAN, SCANXL, SCANMASTER (najlepiej sobie radził z testowanych) i ProScan
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 14:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez wb » 16 sie 2010, 10:15

rozmawiałem z viaken nie ma do 6 d '03

czy jest jakiś szczęśliwiec co ma patent do tej madzi?
peace
Początkujący
 
Od: 11 gru 2009, 18:45
Posty: 17
Skąd: KR/RZ
Auto: M6 GG 2.0 CD 143 '03

Postprzez zboq » 16 sie 2010, 13:58

Tak jak pisałem, sam interfejs się łączy i pozwala na kasowanie błędów z tego co się orientuję plus odczyt kilku parametrów ON-line. Właściciel tego interfejsu używa do łączenia się z M5 diesel 143KM.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 14:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez kiero » 16 sie 2010, 14:52

zboq napisał(a):Właściciel tego interfejsu używa do łączenia się z M5 diesel 143KM.
no właśnie a nie M6 136 KM, bo tego nie da rady, jak pewnie większość pomyślała bo taki typ auta masz w opisie. M6 D po lifcie chyba odczytuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2007, 14:54
Posty: 114
Skąd: Kraków
Auto: M6 2.0 CD 136KM 2003r. GY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6