Jaki skaner diagnostyczny lub interfejs?

Mazda6 2002–2007

Postprzez jany » 15 paź 2014, 21:01

OK Zaczelo sie od zakupu BT w Amazonie i poprzeczytaniu opini kupujacych dowiedzialem sie ze przyczyna braku polaczenia CAN moze byc opornik R04 . Zaczolem szukac i to co znalazlem Wam przekazalem.
Nie namawiam do przerobek dzialajacych.W kazdym moze miec ten opornik inne oznaczenie np: R1 , R3
itd znalesc go mozna patrzac od wejscia CAN (6 , 14) do ukladu MCP2551 nozka 6-ta i 7-ma
napis " 121" tz:120 Ohm. Moim zdaniem dowoduje on tlumienie sygnalow CAN a moze chodzi
o zaoszczedzenie tych innych brakujacych elementow,ktore powinno sie uzupelnic.
Zapraszam elektronikow do opini tych przerobek a tych co maja dobrze dzialajace OBD2 do ich przedstawienia( foto) i gdzie kupione
Początkujący
 
Od: 12 sty 2013, 21:12
Posty: 8 (1/0)
Skąd: Wieden
Auto: Mazda5 CD 2,0 MZR CD 110KM
2006

Postprzez Przemek323c » 15 paź 2014, 21:14

Piny 6 i 7 to CANL i CANH a ten opornik to terminacja sieci CAN. Niestety nie tylko MCP2551 jest stosowany jako transceiver CAN.
Przemek323c
 

Postprzez Janusz626 » 15 paź 2014, 23:00

Yyy panowie co wy... tzn po jakiemu piszecie bo ja nie wiem hehe:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 15:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez brodaM6 » 16 paź 2014, 06:58

Dobrze niech piszą <spoko> nic nie rozumiem ale wiem ze będzie dobrze :)
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 17:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez krzych » 16 paź 2014, 17:49

jany napisał(a):OK Zaczelo sie od zakupu BT w Amazonie i poprzeczytaniu opini kupujacych dowiedzialem sie ze przyczyna braku polaczenia CAN moze byc opornik R04 . Zaczolem szukac i to co znalazlem Wam przekazalem.
Nie namawiam do przerobek dzialajacych.W kazdym moze miec ten opornik inne oznaczenie np: R1 , R3
itd znalesc go mozna patrzac od wejscia CAN (6 , 14) do ukladu MCP2551 nozka 6-ta i 7-ma
napis " 121" tz:120 Ohm. Moim zdaniem dowoduje on tlumienie sygnalow CAN a moze chodzi
o zaoszczedzenie tych innych brakujacych elementow,ktore powinno sie uzupelnic.
Zapraszam elektronikow do opini tych przerobek a tych co maja dobrze dzialajace OBD2 do ich przedstawienia( foto) i gdzie kupione

Ale co dokładnie oznacza "brak połączenia CAN" – brak komunikacji z niektórymi kontrolerami o specyficznych adresach czy całkowity brak współpracy danego ELM z Twoim samochodem? Bo nadal nie bardzo wiem kiedy zachodzi słuszna potrzeba modyfikacj jaką przedstawiłeś...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Przemek323c » 16 paź 2014, 19:34

Niepotrzebny terminator zazwyczaj objawia sie bledami, rwaniem lub calkowitym brakiem polaczenia. W zasadzie terminacja jest juz po stronie ecu i zadna inna zazwyczaj na takich odleglosciach transmisji nie jest wymagana. To nie linie dlugie gdzie odbicia maja duzy wplyw.
Przemek323c
 

Postprzez Marek 161BD081 » 16 paź 2014, 19:52

Raczej terminuje się takie linie komunikacyjne tylko na początku i jej końcu. Zastosowanie terminatora w środku trochę mija się z celem bo Tym sposobem możemy tylko osłabić sygnał.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez jany » 9 lis 2014, 22:41

wifi.jpg
Po trzech tygodniach od zamowienia otrzymalem WiFi/usb interfejs.Moge go tylko polecic ze wzg. na jego uniwersalnosc i jakosc.FORScan ocenil go na "dobry".
Polaczenie WiFi jest "zabezpieczone" pass:12345678
a tak wyglada:
Cena tez dobra.
Załączniki
wifi2.jpg
IMG_20141107_140540.jpg
Początkujący
 
Od: 12 sty 2013, 21:12
Posty: 8 (1/0)
Skąd: Wieden
Auto: Mazda5 CD 2,0 MZR CD 110KM
2006

Postprzez jaro73 » 23 lis 2014, 20:03

witam kupiłem ostatnio vgate scan OBDII i podłączyłem bluetouch do samsunga galaxy trend 2 na torque i problem polega na tym że po podłączeniu modułu diagnostycznego po 3-4 mninutach nie wykrywa mi podłączenie do ECU,osiadam mazdę 6 2.0 diesel z 2003 roku
jaro73
 

Postprzez rdy » 23 lis 2014, 21:06

z tymi starszymi niż 2004 podobno są problemy. Nie masz jak sprawdzić na lapku czy innym urządzeniu?
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 18:05
Posty: 323 (0/2)
Skąd: Brwinów
Auto: DS3 Sport Chic

Postprzez kubsztyk » 25 lis 2014, 10:26

Panowie, jaką wersję ELM wybrać, aby dobrze współpracowała z moim autem i programem Forscan? Lepsza będzie wersja z kablem USB czy na Bluetooth?
http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... -2-mt-1106

P.S. Orientuje się ktoś, gdzie w Kielcach można kupić coś takiego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 10:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez rdy » 25 lis 2014, 17:05

Bierz jak najtańszy na BT, tylko patrz czy wysyłka idzie z Polski.
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 18:05
Posty: 323 (0/2)
Skąd: Brwinów
Auto: DS3 Sport Chic

Postprzez jurek7772 » 29 lis 2014, 17:18

Witam
mam taki problem nie mogę połączyć się z ECU mazdy 6 2l diesel 143KM rok 2005
programem forscan za pomocom ELM327 Bluetooth program łączy się zELM ale nie może połączyć się z ECU samochodu próbowałem różnych zmian w ustawieniach baz skutku co może być nie tak ,dodam że ELM 327 z programem Torque działa bez za rzutu także ELM na pewno jest sprawny proszę o pomoc .
jurek7772
 

Postprzez krzych » 29 lis 2014, 22:30

Jakieś logi? Najlepiej mailem do autora programu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez adam_b96 » 4 gru 2014, 20:19

Witam
mam ELM 1.3a podłączany po USB. Zgubiłem gdzieś instrukcję i nie mogę się połączyć z FORSCANEM. jakie ustawienia w menu trzeba zrobić ewentualnie czy w ogóle będzie działać z wersją 1.3a??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2012, 13:52
Posty: 124 (2/4)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 6' 2.0 B+LPG
147KM "07r.

Postprzez thing » 4 gru 2014, 21:31

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 22:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez krzych » 4 gru 2014, 23:27

Wersja nie powinna sprawiać problemu. Też mam chyba 1.3 na usbie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Janusz626 » 4 gru 2014, 23:35

U mnie też działało na USB bez problemu, wszystko ustawiłem na auto. ForScan sam wyszukuje port i szybkość portu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 15:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez mikomajster » 13 gru 2014, 22:28

Mam pytanie, czy interfejs zamieszczony i oprogramowanie dołączone do niego będzie pokazywało korekcję wtrysków, oraz stopień zapełnienia DPF??
Jakie urządzenie byście polecali dla majsterkowicza amatora??

oto link do aukcji:
http://allegro.pl/kabel-diagnostyka-maz ... 68288.html
Dziękuje za pomoc i pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 27 gru 2012, 09:17
Posty: 15
Skąd: Głuchów, wielkopolska
Auto: MAZDA 6, 2.0 MZR-CD 143KM DPF,
24.03.2006
84000km

Postprzez krzych » 13 gru 2014, 22:57

Będzie ok. Wybrałeś dość drogi. Są inne odmiany tego samego producenta i skoro już taki to pooglądaj inne – np. MX. http://www.obdlink.com/mxbt/.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6