Jaki skaner diagnostyczny lub interfejs?

Mazda6 2002–2007

Postprzez zboq » 16 sie 2010, 17:16

Kolego czytaj co piszę:

Ja testowałem w M6 Diesel '04 136KM i działa, tylko podgląd na aktualne dane jest minimalny no i można kasować błędy.

A dodatkowo pisałem, że działa ten interfejs również z M5 143KM, nie wiem który rok dokładnie.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 14:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez pionowy » 27 sie 2010, 12:47

Panowie mam na oku taką ofertę
http://allegro.pl/interfejs-pl-usb-kia- ... 82207.html
wygląda na obiecującą, co o niej myślicie, a może macie kogoś sprawdzonego do polecenia.
Początkujący
 
Od: 22 lip 2008, 10:28
Posty: 26
Skąd: Kozienice
Auto: mazda 5, mzr-cd, 110KM

Postprzez Marek 161BD081 » 27 sie 2010, 15:47

pionowy napisał(a):Panowie mam na oku taką ofertę
http://allegro.pl/interfejs-pl-usb-kia- ... 82207.html
wygląda na obiecującą, co o niej myślicie, a może macie kogoś sprawdzonego do polecenia.


Wszystko ładnie pisze ale nie jestem pewien czy tym zdiagnozujesz diesla.
Z wersjami benzynowymi na pewno się łączy ale z dieslem nie dało się połączyć :–(
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez tomziom10 » 12 paź 2010, 12:29

Witam Mam taką sprawe ponieważ przy mojej madzi 323F 1.5 1998r. BJ nie ma w puszce diagnostycznej wejscia pod OBDII jest takie inne na 17 pin-ów. (jak coś wrzuce zdjęcie). I chodzi o to ze mam program do diagnostyki ( PCMscan) a takze interfejs ale pod OBDII (ELM327). I zastanawiam sie jak sie tu połączyc z moją madzią. znalazlem na necie przejściówke z OBDII na to wejście 17 pinowe. Jak myslicie czy taka kombinacja da rade i polaczy mnie czy nie?? adres do tej przejsciówki : http://moto.allegro.pl/adapter-z-obd2-n ... 36297.html
Dodam ze dzwonilem do goscia ktory to sprzedaje i mowi ze raczej nie bedzie to chodzilo ale nie mam pewnosci do tego jego "raczej" i prosze was o pomoc. Powiedzial mi ze wyjsciem bedzie zakup skanera diagnostycznego ktory kosztuje bagatela 999zł. bez jaj ale takiego drogiego jak dla mnie urzadzenia nie kupie. bardzo prosze o pomoc i szybka odpowiedź.
Chciałbym iść do nieba .... ale w piekle mam więcej znajomych :)!!!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2010, 21:26
Posty: 4
Skąd: Opatów
Auto: Mazda 323F 1.5 hatchback BJ

Postprzez Marek 161BD081 » 12 paź 2010, 13:08

tomziom10 napisał(a):Mam taką sprawe ponieważ przy mojej madzi 323F 1.5 1998r. BJ nie ma w puszce diagnostycznej wejscia pod OBDII jest takie inne na 17 pin-ów. ....

Poczytaj tutaj: viewtopic.php?f=125&t=36848 (szczególnie 10 post od góry).
Nie dam Ci jednak gwarancji, że będzie to działało bo nie testowałem tego – u siebie w X9 mam typowe OBDII a w "efce" mam stare OBDI.

Tą przejściówkę to osobiście darowałbym sobie :)
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez aster82 » 4 cze 2011, 20:12

Witam,dołączam się do postu.Zakupiłem Elma 327 i próbowałem się połączyć z moją szóstką 2004r. 2,0 D.Niestety walczę już ponad tydzień i nie mogę się połączyć z interfejsem....dodam że mam niestety vistę i sam już nie wiem czy jest to kwestia interfejsu,windowsa czy może auta?Pożyczyłem od kolegi interfejs Fiat ecuscan który miał w CAN przełącznik na uniwersalne ale też nie znalazł interfejsu.....Walczyłem z prędkościami transmisji,przestawiałem porty,używałem różnych programów(ScanXL,Easy OBDII,ScanTool net.pl.PCM Scan) i sam już nie wiem czego się chwycić.... :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 lis 2009, 20:36
Posty: 24
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2,0 CITD 2004 SPORT EXCLUSIV

Postprzez Wojtek » 4 cze 2011, 20:17

aster82 napisał(a):dodam że mam niestety vistę


przeciez to chodzi pod vista rowniez...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez rumunn95 » 4 cze 2011, 20:30

diesle z tego roku nie nie smigaja z elmem
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 15:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez Wojtek » 4 cze 2011, 21:10

rumunn95 napisał(a):diesle z tego roku nie nie smigaja z elmem


smigaja... :P
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez bieski » 4 cze 2011, 21:24

nie śmigają. Idzie tylko błędy odczytać...

...albo ja coś nie umiem :D
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 08:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez aster82 » 5 cze 2011, 07:41

W specyfikacji jest że pod vistę ale ona często miewa problemy z instalacją sterowników...Czy jest pewne( i nie drogie) wyjście z tej sytuacji?Nawet nie mogę się połączyć z interfejsem i odczytać tych błędów!Bieski pomagał mi już w tym temacie na innym wątku ale wciąż problem zostaje nie rozwiązany :|
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 lis 2009, 20:36
Posty: 24
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2,0 CITD 2004 SPORT EXCLUSIV

Postprzez rumunn95 » 5 cze 2011, 07:50

a wykrywa urzadzenie po podpieciu do kompa? zainstaluj te stery http://www.ftdichip.com/FTDrivers.htm i predkosc ma byc 9600
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 15:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez generaldawid » 5 cze 2011, 22:27

Ja mam taki program PCMSCAN v2.4.12 jak ktos by chcial to prosze pisac. Testowalem go kiedys na oplu z tym przewodem
Obrazek
Jak ktos bedzie mial problem jak to uzywac, to prosze o katakt na PW – postaram sie pomoc.


edytowalem ten post. nie naruszamy praw innych

67igor1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2010, 15:37
Posty: 71
Skąd: Telford
Auto: Mazda 6 2.0 TS2 2007 Heatchback

Postprzez Pigul » 6 cze 2011, 22:09

Mam pytanie. Jaki jest koszt podłączenia w aso i/lub wydanie nowegO sOfta? Wie ktoś może?
Początkujący
 
Od: 24 cze 2010, 20:18
Posty: 11
Skąd: Dewsbury
Auto: Mazda 6 1.8 TS saloon

Postprzez aster82 » 7 cze 2011, 10:44

rumunn95 napisał(a):a wykrywa urzadzenie po podpieciu do kompa? zainstaluj te stery http://www.ftdichip.com/FTDrivers.htm i predkosc ma byc 9600

Zainstalowałem te stery jak mówiłeś i dalej <dupa> !W programie Easy OBDII mówi mi że nie wykryto interfejsu natomiast w Palmerze (tudzież ScanXL) wykrywa interfejs ale nie wykrywa protokołu OBDII....Zaczynam wątpić czy na pewno mam OBDII-jest taka opcja aby w roczniku 2004 był jakiś inny system??Jak to sprawdzić?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 lis 2009, 20:36
Posty: 24
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2,0 CITD 2004 SPORT EXCLUSIV

Postprzez bieski » 7 cze 2011, 10:52

aster82 napisał(a):jest taka opcja aby w roczniku 2004 był jakiś inny system??Jak to sprawdzić?


Raczej nie. Mozesz wejsc na strone:
http://www.japancars.ru/cat/mazda/index.php
wpisac swoj Vin i sprawdzić czy masz cos takiego:
W/ON-BOARD DIAGNOSIS


Ale skoro masz wtyczkę to wszystko powinno smigac. Może ktoś kiedyś w celu zabezpieczenia samochodu "uszkodził" wtyczkę.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 08:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez aster82 » 7 cze 2011, 11:06

WAGON
4-DOOR
W/O SUNROOF
DIESEL
2000
OHC
HI-POWER
MANUAL TRANSMISSION
5-SPEED
4-DISC
W/A. LOCK BRAKE
EXC.18"-WHEEL
W/ON-BOARD DIAGNOSIS
2WD
ECE
W/DSC


EDIT:

Wtyczki chyba nikt nie uszkodził bo przecież jakiś czas temu elektryk podłączył się do Madzi żeby skasować błędy-tylko nie wiem jakiego systemu używał.Wtyczka pasuje na OBDII.Z zapalonymi lampkami jeżdzę już chyba z miesiąc-mam nadzieję że nic nie padnie przez to!
Ostatnio edytowano 6 wrz 2011, 14:21 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Powód: prosze edytowac swoje posty
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 lis 2009, 20:36
Posty: 24
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2,0 CITD 2004 SPORT EXCLUSIV

Postprzez Arek_78 » 7 cze 2011, 21:21

aster82 napisał(a):Zaczynam wątpić czy na pewno mam OBDII-jest taka opcja aby w roczniku 2004 był jakiś inny system??Jak to sprawdzić?


Masz OBDII – problem polega na tym, że nie wszystkie ELMy czytają klekoty. Szukaj ELM w wersji 1.3 – powinien zadziałać.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 05:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez Wojtek » 7 cze 2011, 21:28

Arek_78 napisał(a):Szukaj ELM w wersji 1.3 – powinien zadziałać.

znam przypadek, gdzie jeden ELM327 sie nie mogl polaczyc, a moj zrobil to za pierwszym razem... <spoko>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Marek 161BD081 » 7 cze 2011, 21:32

Z Mazdą 6 w dieslu to jakoś dziwnie trochę jest.
Testowałem swojego ELM'a i aplikacja OBD-Gauge (pod WM6) i ..... z jedną mazdą zupełnie nie chciał gadać a z drugą owszem połączył się ale bez możliwości odczytu kodów błędów i ich kasowania.
Fakt – nie wymagam od tej aplikacji aby obsługiwała wszystkie samochody ale tak czy inaczej to trochę dziwnie wygląda.
Softu ScanXL jakoś nie miałem kiedy potestować (jakoś za każdym razem z lenistwa nie chciało mi się laptopa wziąść) więc nie jestem w stanie wypowiedzieć się na temat ew. łączenia się z autkiem.
A co do modeli tych "szóstek" to były (wg opisu kolegów): "MZR-CD 136HP" z 2005r. (eszo67) oraz "MZR-CD GG RF5C" z 2002r. (s i w y).
Akurat tylko z ta "nowszą" udało mi się połączyć.

Powodzenia!
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6