Jaki skaner diagnostyczny lub interfejs?

Mazda6 2002–2007

Postprzez Felix_M6 » 12 sty 2009, 21:45

:] Jakby co to mam troche softu pod ten interfejs :)
Pozdro

Rafał
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 19:40
Posty: 68
Skąd: Wołomin
Auto: Mx-5 NBfl Unplugged

Postprzez darrecki » 18 lut 2009, 22:32

ajjk napisał(a):Serdecznie dziękuję kolegom za informację teraz przynajmniej wiem które urządzenia mogę sprawdzić i coś wybrać. Pozdrawiam


Obawiam sie, ze niestety nie uruchomisz ELM'a na roczniku 2003 :( Przynajmniej mi sie nie udalo, a probowalem wieloma softami – Digimoto 4.03, ScanTool, ProScan i jeszcze pare innych ktorych nazw nie pamietam. Wszedzie brak interfejsu. Natomiast Fosus 1999 laczyl sie bez wiekszych problemow.

Felix_M6 napisał(a)::] Jakby co to mam troche softu pod ten interfejs :)


Jest jakas szansa na podzielenie sie w/w softem? A noz widelec sie uda polaczyc z moja Mazda 2003...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Felix_M6 » 19 lut 2009, 00:38

Napisz mi na priva swojego maila to podeślę Ci pare linków z softami
Pozdro

Rafał
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 19:40
Posty: 68
Skąd: Wołomin
Auto: Mx-5 NBfl Unplugged

Postprzez aqua39 » 19 lut 2009, 13:23

Z tego co udalo mi sie znalesc w czelusciach internetu to Mobydic powinien zadzialac z mazda 6 diesel. Niestety cena jest troche wyzsza niz ELM327. 59 euro plus 20 przesylka.
Mam mazde 6 2004 r. Testowalem elema z bardzo wieloma programami i niestety calkowita porazka. Ten od ktorego kupilem elema tez mi pisal, ze jego mazda 6 sie laczy natomiast jego brata juz nie. Oba diesle. Slowem ladny mi standard OBD2 jak kazdy producent dodaje swoje 2 grosze nawet w tym samym modelu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 08:57
Posty: 31
Auto: mazda 6, 04r.

Postprzez markus12 » 5 kwi 2009, 12:44

Felix_M6 napisał(a):Napisz mi na priva swojego maila to podeślę Ci pare linków z softami

Witam jeżeli można ja też bym prosił Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 08:43
Posty: 72
Skąd: krotoszyn
Auto: mazda 323F BJ 1,6 16v rok 2003

Postprzez Grzybek » 6 kwi 2009, 21:06

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=62733
tu juz o tym pisane było może macie starszą wersje ELM327 i dlatego wam nie czyta
Ale jazda to musi być MAZDA :) 666
ZOOM-ZOOM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2009, 00:09
Posty: 38
Skąd: Płock
Auto: M6 2002r 2.0i 16V 141KM GG+GAZ

Postprzez arius » 13 lip 2009, 21:57

minął miesiąc i brak odpowiedzi, ciekawe czy ten interfejs ze stanów działa. :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2009, 20:03
Posty: 149
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM

Postprzez ajjk » 23 lip 2009, 00:05

Jak na razie nic nie znalazłem co by działało z moją madzią. Może ktoś wreszcie trafił na odpowiedni sprzęt?
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2008, 17:26
Posty: 36 (0/1)
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136 KM 2003r

Postprzez arius » 25 lip 2009, 21:22

ajjk napisał(a):Jak na razie nic nie znalazłem co by działało z moją madzią. Może ktoś wreszcie trafił na odpowiedni sprzęt?

a może to nie problem interfejsu, tylko systemu operacyjnego, jak koleś programował karty do satelitek, musiał używać 98, bo XP miał pootwierane porty, a tam musiał być zamknięty i w odpowiedniej chwili się otwożyć. <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2009, 20:03
Posty: 149
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM

Postprzez ajjk » 25 lip 2009, 22:14

Witam kolesia arius jeśli się tak znasz na elektronice to z przyjemnością zobaczę jak podłaczysz – z pozytywnym skutkiem – do mojej madzi jakiś popularny interfejs np ELM 327 :P
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2008, 17:26
Posty: 36 (0/1)
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136 KM 2003r

Postprzez arius » 27 lip 2009, 10:51

wystarczy że uda mi się podłączyć coś do mojej, skutek powinien być taki sam. :)
podobno i tak jak się podłączy kompa to nie da się nic zrobić poza oglądnięciem błędów. Nawet nie da się ich skasować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2009, 20:03
Posty: 149
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM

Postprzez loki7878 » 4 sie 2009, 23:08

ELM 327 wymaga, zeby samochod byl zgodny z OBD2/EOBD. Mazdy w dieslu spelniaja ten warunek dopiero od rocznika 2004 a i tez zdarzaja sie wyjatki... jak moja :/

Co do benzynowych to beda to roczniki od 2001 z malymi wyjatkami.... no chyba, ze wersje USA, te powinny dzialac juz od rocznika 1996.

Co do mozliwosci to diagnozuje tylko silnik i nie tylko czyta ale i tez kasuje bledy... no i mozna tez podejrzec parametry pracy silnika w czasie rzeczywistym

Pozdro
LOKI

www.auto-interfejsy.pl

Pozdr.
LOKI
Początkujący
 
Od: 15 sie 2008, 15:57
Posty: 18
Skąd: PL-Warszawa/UK-Tunbridge Wells
Auto: MAZDA 6 2.0 benzynka 2007

Postprzez arius » 6 sie 2009, 20:41

to co do madzi w dieslu z przełomu 2003/2004 nic się nie podłączy? :(

krzych napisał w innym poście:
"Kazdy ELM 327 ver 1.3a pozwala czytac szostki przed i poliftowe (testowalem obie, przy czym przedlift dosc wolno pracuje, 9600kbaud?)"
Ostatnio edytowano 12 sie 2009, 21:28 przez arius, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2009, 20:03
Posty: 149
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM

Postprzez arius » 12 sie 2009, 20:04

loki7878 napisał(a):ELM 327 wymaga, zeby samochod byl zgodny z OBD2/EOBD. Mazdy w dieslu spelniaja ten warunek dopiero od rocznika 2004 a i tez zdarzaja sie wyjatki... jak moja :/

Co do benzynowych to beda to roczniki od 2001 z malymi wyjatkami.... no chyba, ze wersje USA, te powinny dzialac juz od rocznika 1996.

Co do mozliwosci to diagnozuje tylko silnik i nie tylko czyta ale i tez kasuje bledy... no i mozna tez podejrzec parametry pracy silnika w czasie rzeczywistym

Pozdro
LOKI

www.auto-interfejsy.pl


z tego co mi wiadomo mazda 6 ma złącze eobd. tak napisane w eTECH
czy to jest to samo co OBDII?
zamierzam kupić ELM 327, szukam jeszcze czegoś na ten temat, mam nadzieję że zagada.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2009, 20:03
Posty: 149
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM

Postprzez krzych » 13 sie 2009, 22:20

arius napisał(a):Nawet nie da się ich skasować.

Bzdura. Da sie.

loki7878 napisał(a):ELM 327 wymaga, zeby samochod byl zgodny z OBD2/EOBD. Mazdy w dieslu spelniaja ten warunek dopiero od rocznika 2004 a i tez zdarzaja sie wyjatki... jak moja :/

Ja uwazam, ze ELM obsluguje OBDi, i/II, OBD2 i EOBD, a to czy cos "dziala" zalezy od softu. Nie mam 100% pewnosci, ale w Wawie moge potestowac jesli dacie mi na czym, bo ja mam z 2006 polifta.

arius napisał(a):z tego co mi wiadomo mazda 6 ma złącze eobd. tak napisane w eTECH
czy to jest to samo co OBDII?

Nie. To dwa rozne standardy. Oba obslugiwane przez ELM327 v1.3a

PS. http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=62733&start=20
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez krzych » 13 sie 2009, 22:38

loki7878

Cytuje z Twojej aukcji:

"Jestem uczciwy i udzielam rzetelnej informacji!
ELM 327 sluzy tylko do diagnostyki elektroniki silnika. Jak ktos mowi Ci, ze zdiagnozujesz nim ABS-y, poduszki i wszystkie inne moduly w kazdym samochodzie to mowi nieprawde!"

Niestety nie jest to rzetelna informacja. Owszem, mozna z pomoca ELM327 diagnozowac dowolny sprzet podpiety pod szyne. Nie kazdy program to umie, a tez nie kazdy producent samochodu to ulatwia (patrz Mazda). ELM327 to tylko procesor protokolu, wiec wszystko co "lata po szynie" jest do przechwycenia lub moznaq wyslac cokolwiek.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez loki7878 » 3 wrz 2009, 02:00

Teoretycznie masz racje, ale po pierwsze nie ma softu (z wyjatkiem niektorych modeli OPLA, FORDA i niektorych GM), ktory by umozliwial diagnostyke innych modulow niz silnika, a po drugie taki standardowy interfejs na ELM'ie 327 ma wyjscia tylko na kilku pinach i jesli akurat jakis sterownik ma wyjscie na innym pinie to zaden soft Ci nie pomoze.

Poza tym taki soft jest dosc drogi. Np. Scan-XL z modulem do Forda kosztuje ok. 500 zl.

To co napisalem, napisalem po to, zeby uzmyslowic ludziom, ktorzy nie maja pojecia co to jest ELM 327, ze nie jest to cudo, ktore wszystko zrobi w kazdym aucie, tak jak to wypisuja niektorzy handlarze.

Pozdrawiam,

LOKI

www.auto-interfejsy.pl
Początkujący
 
Od: 15 sie 2008, 15:57
Posty: 18
Skąd: PL-Warszawa/UK-Tunbridge Wells
Auto: MAZDA 6 2.0 benzynka 2007

Postprzez MarekW » 28 wrz 2009, 10:16

Cześć,

Jeżeli w dokumentacji samochodu nie ma jasno napisane, że spełnia ODB2, EODB, czy ODBII a jedynie jest wtyczka co przypomina taką jaka jest w ODB2 wróży, że samochód nie ma ODB2. Tak jest z MAZDA z silnikiem diesla. Dopiero po 2004 można być pewnym że tani interface się da podłączyć do MAZDY. Jak samochód spełnia ODB2 to musi działać z tanimi interfejsami takie są wymagania stawiane przed ODB2.
ELM327 nie gada z mazda z DITD, ale za to z Fordem czy Peguotem bez problemu. Oczywiście ile i jakie parametry i funkcje są dostępne zależy od producenta samochodu. W DITD jest wtyczka ODB2, ale protokół czy prędkość transmisji nie jest żadną z 7 obsługiwanych przez ELM327 i poprostu oprogramowanie nie jest w stanie zainicjować komputer samochodu w tryb wymiany informacji.
Na szczęście MAZDA daje furtkę i przy pomocy spinacza można odczytać kody błędów. (to jest najtańszy i najprostszy interface made in zoom zoom).
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez arius » 28 wrz 2009, 11:03

Zobaczymy, powalczymy.
W tym tygodniu przyjdzie do mnie ELM i zobaczę czy u mnie zagada.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2009, 20:03
Posty: 149
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM

Postprzez MarekW » 29 wrz 2009, 17:43

Witam,

Czy ktoś może potwierdzić, że oryginalny interfejs diagnostyczny (WDS) lub inny dedykowany, da się podłączyć pod gniazdo ODB2 (to pod kolumną kierowniczą?) i wtedy przeprowadzić analizę. Czy tylko oryginalne interfejsy się podłącza tylko pod gniazdo DIAGNOSTIC, a może pod obydwa?

Pytanie dotyczy głównie silnika DITD bez ODB2, ale z gniazdem ODB2 (bo tu tanie interfejsy nie działają).
Zastanawiam się co można podłączyć pod to gniazdo ODB2 czy MAZDA, ASO do czegoś to gniazdo stosuje? Jak ktoś ma jakieś sprawdzone informacje to proszę dać znać.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6