Jaki skaner diagnostyczny lub interfejs?

Mazda6 2002–2007

Postprzez Przemek323c » 8 paź 2014, 21:20

Jaka to nowosc... Elm jak kazdy inny tyle ze po wifi.
Przemek323c
 

Postprzez grzechx » 9 paź 2014, 12:24

właśnie przymierzam się do takiego z wifi.
Zastanawiam się tylko czy wtedy ktoś niepowołany nie bedzie w stanie się dołączyć?!
Są tam jakieś zabezpieczenia przed taką możliwością?
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2014, 20:45
Posty: 38 (1/2)
Skąd: Libiąż
Auto: mazda 5, 2008r, diesel 2.0, 110 KM
mazda 3, 2004r, benzyna 2.0, 150 KM

Postprzez Przemek323c » 9 paź 2014, 12:38

Bez przelaczonej stacyjki i tak sie nie zasili.
Przemek323c
 

Postprzez Marek 161BD081 » 9 paź 2014, 13:21

Taaa – twój sąsiad już czycha na taką możliwość aby się podłączyć do twego auta i zmodyfikować jego parametry, pozamieniać biegi, kierunek pracy kierownicy, wartości wskazywane przez wskaźniki czy jeszcze coś innego hahaha
Takie bajeczki to są tylko w filmach a nie w realnym życiu!
Zreszta komu chciałoby się bawić z tym?
Więcej luzu – takie ingerencje o które się obawiacie moim zdaniem są nierealne.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Hordagoga78 » 9 paź 2014, 13:34

a ja powiem ze zaden...
te, ktore mozna kupic na jebeju czy innych allegrach to calkiem nieprzydatne szmelce...
nic nie pokazuja a czlek i tak wywalil pieniadze...
trzeba sie zastanowic, czy w ogole potrzebujemy takiego cus jak skaner...
mam dwa skanery: ELM oraz MaxiScan MS509...
zaden nie pokazal bledu, ktory zostal wykryty dopiero na profesjonalnym komputerze u mechanika (dodam, ze takie skanery to koszt okolo 6tys funtow)...

teraz widze, ze wyrzucilem pieniadze w bloto, bo na zla sprawe nie mozna zrobic nic poza skanwaniem oraz bierzacymi odczytami z komputra pokladowego...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2013, 01:03
Posty: 89 (0/1)
Skąd: london
Auto: – czarna magda TS2 BL '11 Auto –

Postprzez Janusz626 » 9 paź 2014, 13:44

Hehe się usmialem, to ja odkupie za cenę błota twoje cuda :)
... a to z WiFi to po co komu i na co.... ? Bezsens wg mnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Przemek323c » 9 paź 2014, 13:50

A co bys chcial wiecej czytac ? Elm zazwyczaj laczy sie tylko z modulem silnika i sluzy do doraznego sprawdzania bledow powodujacych "check engine" na blacie.

Dopisano 9 paź 2014, 13:50:

Janusz626 napisał(a):a to z WiFi to po co komu i na co.... ?


Jedyna opcja zeby uzywac na iPhone.
Przemek323c
 

Postprzez brodaM6 » 9 paź 2014, 16:21

Hordagoga78 napisał(a):teraz widze, ze wyrzucilem pieniadze w bloto, bo na zla sprawe nie mozna zrobic nic poza skanwaniem oraz bierzacymi odczytami z komputra pokladowego...

Albo trzeba cos umieć :)
krzych napisał(a): Najbardziej zaawansowany soft jak na razie to ForScan i nim można pracować nie-read-only,

michalodz88 napisał(a):Czyli nie jest to tylko odczyt danych a można też coś w ecu majstrowac.

Wypowiedzi z poprzedniej strony :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez grzechx » 9 paź 2014, 16:28

Spokojnie koledzy juz wyjasniam :)
Dlaczego wifi? bo chce na stale zamontowac tablet ktory nie ma BT.
Teoretyczne majac na diagnostyke przez wifi inni uzytkownicy drogi (np w aucie jadacym bezposrednio za mna) mogliby takie polaczenie wychwycic.

Stad moje pytania.
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2014, 20:45
Posty: 38 (1/2)
Skąd: Libiąż
Auto: mazda 5, 2008r, diesel 2.0, 110 KM
mazda 3, 2004r, benzyna 2.0, 150 KM

Postprzez Marek 161BD081 » 9 paź 2014, 16:59

Czy próbowałeś sam wychwytywac podłączenia do urządzeń zamontowanych u innych kierowców? ;)
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Hordagoga78 » 9 paź 2014, 17:02

brodaM6,

heh, trzeba miec czas i narzedzia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2013, 01:03
Posty: 89 (0/1)
Skąd: london
Auto: – czarna magda TS2 BL '11 Auto –

Postprzez krzych » 9 paź 2014, 18:09

Hordagoga78 napisał(a):a ja powiem ze zaden...
te, ktore mozna kupic na jebeju czy innych allegrach to calkiem nieprzydatne szmelce...
nic nie pokazuja a czlek i tak wywalil pieniadze...
trzeba sie zastanowic, czy w ogole potrzebujemy takiego cus jak skaner...
mam dwa skanery: ELM oraz MaxiScan MS509...
zaden nie pokazal bledu, ktory zostal wykryty dopiero na profesjonalnym komputerze u mechanika (dodam, ze takie skanery to koszt okolo 6tys funtow)...

teraz widze, ze wyrzucilem pieniadze w bloto, bo na zla sprawe nie mozna zrobic nic poza skanwaniem oraz bierzacymi odczytami z komputra pokladowego...

Omg... Przyszedł, nic nie wie, na domiar złego nie przeczytał tematu w którym pisze, a ... szkoda słów.

grzechx napisał(a):Spokojnie koledzy juz wyjasniam :)
Dlaczego wifi? bo chce na stale zamontowac tablet ktory nie ma BT.
Teoretyczne majac na diagnostyke przez wifi inni uzytkownicy drogi (np w aucie jadacym bezposrednio za mna) mogliby takie polaczenie wychwycic.

Stad moje pytania.

Mogliby pod warunkiem, że nie kolidowałoby to z Twoim "podpięciem się", a nawet gdybyś nie był podpięty i nic by nie kolidowało, musieliby jechać z metr za Tobą (karoseria ślicznie ekranuje) i też nie wiadomo czy by się udało, a nawet gdyby się udało – co takiego Mazda udostępnia w sterowaniu? Umiesz za pomocą ELM np. zahamować? Nawet silnikiem... albo skręcić? Co Ci grozi? Że niby spróbują odpalić kalibrację podczas jazdy? :P (komputer nie wyrazi zgody :P) Co zrobią? Sprawdzą jak Ci wtryskiwacz pracuje? :D Niech sprawdzają ;).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez grzechx » 9 paź 2014, 20:14

krzych – no właśnie o takie informacje mi chodziło. Dzięki.
Gdzieś też czytałem że najpierw się urządzenia paruje poprzez np podanie kodu.
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2014, 20:45
Posty: 38 (1/2)
Skąd: Libiąż
Auto: mazda 5, 2008r, diesel 2.0, 110 KM
mazda 3, 2004r, benzyna 2.0, 150 KM

Postprzez jany » 9 paź 2014, 21:20

widze ze nie wszyscy zauwazyli + (wifi+usb)
tz. w jednym opakowaniu mamy bezprzewodowe poleczenie do np:laptopu Iphona/Ipoda jak rowniez
USB ktorym laczymy sie z FORscanem.
Wracajac do tematu "Jaki skaner...." poponuje aby posiadacze klonow Elm pisali czy bez ich ingerencji pracuja poprawnie jesli tak to ktore? (Foto) Na innych forach opisywane sa male przerobki np:
http://forum.multiecuscan.net/viewtopic ... &start=900
ktore zamieniaje te klony w przydatne interfejsy.
Proponuje tez zajrzenie na stone Forscanu
http://forscan.org/forum/viewtopic.php?t=16
opis polepszenia komunikacji klonow Wifi (min. delay: XX ms)
A na youtube misiektojapl:

http://www.youtube.com/watch?v=3uitDO0Uk10
Mazda6 i TorquePro
Początkujący
 
Od: 12 sty 2013, 22:12
Posty: 8 (1/0)
Skąd: Wieden
Auto: Mazda5 CD 2,0 MZR CD 110KM
2006

Postprzez jany » 12 paź 2014, 21:40

OBD2 BT
IMG_20141001_183942.jpg

po usunieciu "R04"mam polaczeniena CAN-bus
pozdrawiam hahaha
Początkujący
 
Od: 12 sty 2013, 22:12
Posty: 8 (1/0)
Skąd: Wieden
Auto: Mazda5 CD 2,0 MZR CD 110KM
2006

Postprzez krzych » 12 paź 2014, 22:14

jany napisał(a):po usunieciu "R04"mam polaczeniena CAN-bus

Hm, albo straciłem wątek, albo napisałeś niezrozumiale – możesz jakoś jaśniej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez brodaM6 » 13 paź 2014, 07:08

Te elemy z kablami można tez tak przerobić ?.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez jany » 13 paź 2014, 21:25

Dlaczego R04?
szukajcie na google "OBD2 R04" a znajdziecie np:
http://fiatecuscan-france.forumgratuit. ... m-et-cable
warto to zobaczyc w calosci
http://elmelectronics.com/DSheets/ELM327DS.pdf schemat str.80
powodzenia
Początkujący
 
Od: 12 sty 2013, 22:12
Posty: 8 (1/0)
Skąd: Wieden
Auto: Mazda5 CD 2,0 MZR CD 110KM
2006

Postprzez brodaM6 » 13 paź 2014, 22:05

Następny tajemniczy z bractwa Noego :) .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez krzych » 13 paź 2014, 22:53

jany napisał(a):Dlaczego R04?
szukajcie na google "OBD2 R04" a znajdziecie np:
http://fiatecuscan-france.forumgratuit. ... m-et-cable
warto to zobaczyc w calosci
http://elmelectronics.com/DSheets/ELM327DS.pdf schemat str.80
powodzenia

Hm, osobiście żab nie jadam, a dokumentację do oryginalnego elma widziałem... Aż tak bardzo szkoda Ci czasu na opisanie tutaj w paru słowach? Z tego co widzę na żabach, ma to coś wspólnego z adresacją (nóżka 6, adres źródłowy) co oznacza, że oznaczenie R04 nie jest zgodne z oryginałem schematy ELM (nóżka 3 – timeout), a to oznacza, że każdy chiński może mieć inaczej. Co więcej, widzę tam dodatkowo jakiś układ kompensujący (kondensatory i rezystory)? Nie wiem, nie znam się na elektronice :P.

Ktoś może wniknąć w temat, czy będziemy nabijać posty bez sensu? :P (google nie podpowiada nic w żadnym z cywilizowanych języków)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6