Jaki skaner diagnostyczny lub interfejs?

Mazda6 2002–2007

Postprzez Janusz626 » 2 wrz 2014, 23:03

ForScan chyba zadziała.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Marek 161BD081 » 3 wrz 2014, 07:02

Ja na WinMobile używałem programik "OBD Gauge".
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez krzych » 6 wrz 2014, 04:11

CLAU napisał(a):Na 100 przejazdow tramwajem kanar zlapie mnie tylko 5 razy. Nie oznacza to jednak, ze jest to poprawne.

Nie ma sensu sie rozwodzic nad pomiarem mocy urzadzeniem za 25zl. Od tego sa profi sprzety do pomiaru i tyle.

Też kiedyś tak pisali o ELM 327, że to złom za 50 zł, a jedynie "profi" IDS za ponad 10 klocków ma sens... Swoją drogą, fizyka za więszky pieniążek różni się od fizyki za 10 zł...? Jeśli tak to czym? Chętnie dokupię nowy pakiet fizyki z jakimiś fajnymi ficzerami.

Ale wracając do tematu... Podpiąłem ForScana przez najtańszy chiński klon ELMa i jak się okazuje, nie zapytał nawet o MS-CAN (czyli zgodnie z twierdzeniem autorów – nie potrzebuję go). Wykrywa chyba wszystko co możliwe (sporo tego) i pracuje normalnie (ktoś ma MS-CAN aktywny z posiadaczy GG/GY?). Prędkości maksymalnej nie testowałem, bo nie miałem jeszcze czasu, ale zamierzam. Tak że jak najbardziej naszym Mazdom ELM327 zaczyna być bardzo mocno przydatny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez CLAU » 6 wrz 2014, 11:36

Masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem ? Czy ktos tu twierdzi, ze nalezy mierzyc moc IDSem ?

Jezeli dla ciebie nie ma roznicy miedzy hamownia a pomiarem tanim elm'em to ta dyskusja nie ma sensu bo nie rozumesz zupelnie o co chodzi. No i wwzyscy tunerzy to frajerzy bo wydali kupe kasy na profi maszyny do pomiaru mocy, zamiast opekac na kostce z allegro za 25zl.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez krzych » 6 wrz 2014, 13:41

Nie, to Ty nie umiesz czytać ze zrozumieniem. Cała głupia dyskusja wzięła się z Twojego głupiego pytania:

CLAU napisał(a):Jak chcesz zmierzyć moc i moment bez hamowni ?

Później dostałeś odpowiedź którą zacząłeś podważać, bo za mało wiesz i tyle. A odpowiedzi dostałeś. Wystarczyło poczytać "w internecie" jak to działa i nie miałbyś pytań. Ale oczywiście lepiej powiedzieć wszem i wobec, że Ci którzy nie zapłacili za hamownię, albo nie chcą przyjść do "tunera" to idioci.

A kilka razy było podkreślane, że nie chodzi o precyzyjne pomiary.

PS. Moc IDS'em? :D Czytanie ze zrozumieniem razy dwa.
Ostatnio edytowano 7 wrz 2014, 19:18 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Wojcio » 6 wrz 2014, 15:35

A mnie się taka kostka przydała.
Wczoraj zaczął silnik nierówno chodzić na wolnych obrotach i zapalił się check engine.
Pokazało błąd p0301 cylinder 1 – wykryte wypadanie zapłonów.
Najprawdopodobniej cewka będzie do wymiany.
Błąd narazie wykasowany, i silnik też chodzi narazie dobrze.
Małe urządzonko a dużo pomogło.

A co do dyskusji to mocy nie mierzyłem :D
No bo niby jak odczytując parametry z czujników można moc odczytać ?
Jedynie co można to odczytać obciążenie silnika, co też jest fajne, bo się okazuje, że u mnie w automacie, podczas dłuższego postoju warto chyba przełączyć z D na N. Jest mniejsze obciążenie silnika, więc mniejsze spalanie na postoju, chyba że się mylę.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2014, 21:14
Posty: 72 (4/2)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6 GG 2.0 2006 LF Automat Exclusive
LPG BRC Sequent

Postprzez krzych » 6 wrz 2014, 18:50

Można. ScanXL na przykład (komercyjny soft) to robi zdaje się. Pomiar jest obciążony błędem związanym z tym, że trzeba uwzględnić elementy pośredniczące, jest to przydatne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez berrrcik29 » 21 wrz 2014, 11:32

Witam,
koledzy przewertowałem temat pobieżnie, przeczytałem kilka ostatnich stron. Potrzebuje mieć możliwość przeskanowana komputera pod względem odszyforwania ewentualnych błędów, kasowania ich po usunięciu awarii we własnym zakresie. Z tego co widzę króluje ELM327 jeśli chodzi o amatorskie skanery, czy można jeszcze coś innego brać pod uwagę? Jaki ewentualny soft pod iPhona 4 i jak to funkcjonuje? Czy lepiej nie kombinować i kupić na USP, i testować na laptopie?

Z góry dzięki za pomoc
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2014, 22:05
Posty: 94
Skąd: Kraków/Częstochowa
Auto: Mazda 6 1.8 benzyna (L8) + LPG Prins, 2003r.

Postprzez rdy » 21 wrz 2014, 13:22

najtańszy elm327 i forscan na PC. Podłączysz się przez BT. ewentualnie jak nie masz BT w laptopie to możesz kupić elma kablowego
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 19:05
Posty: 323 (0/2)
Skąd: Brwinów
Auto: DS3 Sport Chic

Postprzez Przemek323c » 21 wrz 2014, 13:40

Bt mini kosztuje 5zl i czesto mozna kupic w zestawie od tego samego sprzedawcy. Kablem pozbawiasz sie bardzo fajnej opcji ze smartfonem.
Przemek323c
 

Postprzez krzych » 21 wrz 2014, 14:01

Na smartfony jest tylko soft "uniwersalny", czyli brak możliwości typu kasowanie inspekcji itp. Na iPhone właśnie powstaje ForScan, czyli niby będzie można, ale że nie posiadam iPhona (na szczęście) to nie powiem jak to wygląda na dzień dzwisiejszy, bo nie wiem. Sam ELM327 na BT vs USB różni się przede wszystkim prędkością transmisji, czyli dla początkujących rzecz pomijalna. BT o transmisji porównywalnej do USB kosztuje jakieś 300 zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez berrrcik29 » 21 wrz 2014, 14:03

To w takim razie muszę się zaopatrzyć w taki zestaw ;) ze smartfonem się połączę, ale czy z iPhonem się uda? Jest jakieś darmowe oprogramowanie na iPhona, które można zainstalować bez żadnych jailbreaków?
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2014, 22:05
Posty: 94
Skąd: Kraków/Częstochowa
Auto: Mazda 6 1.8 benzyna (L8) + LPG Prins, 2003r.

Postprzez Janusz626 » 21 wrz 2014, 14:10

krzych napisał(a):Na smartfony jest tylko soft "uniwersalny", czyli brak możliwości typu kasowanie inspekcji itp.

... a o Torque to już zapomniałeś ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez krzych » 21 wrz 2014, 14:18

Dopóki sam sobie nie wpiszesz, nie ma takiej możliwości. Masz wpisane? Ja nie mam, choć niby dużo o tym wiem – reverse engineering trwa, a ja jakby nie bardzo mam czas i ochotę na przesiadywanie w garażu.

PS. Poza tym w Torque customowe pidy wpisuje się w celu wizualizacji, a nie wysyłania sekwencji komend tak jak w przypadku kasowania inspekcji. Są operacje wymagające restartu stacyjki itp – jak to zrobisz w Torque?

PS2. No chyba, że masz na myśli moduł do Mazdy 3 – ten nie bardzo wiem co robi a czego nie ;).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Janusz626 » 21 wrz 2014, 14:34

Nie nie nie... chodziło mi o posty bercika aby mógł sobie pokasowac błędy silnika po usunięciu usterek itp, czyli podstawowe podstawy.
Nikt tutaj nie ma zamiaru z Elma robić jakiś mega interfejsu diagnostycznego podobnego do mazdowego IDS u, no chociaż ForScan do tego dąży bardzo prężnie, amator nawet sobie nie poradzi za bardzo ForScanem a z IDSem to już na bank.
Podstawą jet właśnie Elm 327 i przykładowo Torque na androida, a później ForScan na windowsa, na końcu już stoi IDS. Tak? ;)

Oczywiście jeśli ktoś boi się używać kabelka do kalibracji czy do inspekcji olejowej, albo odcięcie klemy masowej na 30sekund na kasowanie błędów po naprawie i wtedy robi się jakis mega problemem to ja nie mam pytań.... I wtedyto będzie mieć odwagę robić takie rzeczy ForScanem?
Ps. Za dużo zacytowalem tekstu z twojego posta Krzychu.. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Przemek323c » 21 wrz 2014, 15:45

krzych napisał(a):Na smartfony jest tylko soft "uniwersalny", czyli brak możliwości typu kasowanie inspekcji itp. Na iPhone właśnie powstaje ForScan, czyli niby będzie można, ale że nie posiadam iPhona (na szczęście) to nie powiem jak to wygląda na dzień dzwisiejszy, bo nie wiem. Sam ELM327 na BT vs USB różni się przede wszystkim prędkością transmisji, czyli dla początkujących rzecz pomijalna. BT o transmisji porównywalnej do USB kosztuje jakieś 300 zł.

Po co ci bt o predkosci usb skoro i tak jest to potem przerabiane na duzo wolniejszy port szeregowy ?
Przemek323c
 

Postprzez krzych » 21 wrz 2014, 23:57

Chyba nie rozumiem co napisałeś. Jaki port szeregowy? Chodzi Ci o interfejs androida? Jeśli tak to owszem, ale laptopy też mają BT.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Przemek323c » 22 wrz 2014, 08:09

krzych napisał(a):Sam ELM327 na BT vs USB różni się przede wszystkim prędkością transmisji, czyli dla początkujących rzecz pomijalna. BT o transmisji porównywalnej do USB kosztuje jakieś 300 zł.


O ten fragment mi chodzilo. Nie bardzo rozumiem po co ci w Elmie transmisja z predkoscia usb skoro to i tak jest zamieniane czy z kabla USB czy z BT na zwykly port szeregowy bo sam scalaczek ma transmisje tylko po uarcie z taka sama predkoscia.
Przemek323c
 

Postprzez krzych » 22 wrz 2014, 20:14

Przemek323c napisał(a):Nie bardzo rozumiem po co ci w Elmie transmisja z predkoscia usb skoro to i tak jest zamieniane czy z kabla USB czy z BT na zwykly port szeregowy bo sam scalaczek ma transmisje tylko po uarcie z taka sama predkoscia.

Cytuję: "RS232 baud rates to 500 kbps" (http://elmelectronics.com/DSheets/ELM327DSH.pdf). Osiągnij to na chińskim BT to pogadamy.

Nawiasem mówiąc: http://www.obdlink.com/mxbt/
To już nawet nie jest ELM327 – wszyscy mówią ELM327, a tak naprawdę jest to cała rodzina scalaków obecnie mocno ulepszonych nie tylko ELM, ale też STN111(x). Rozmowa "ogólna" w taki sposób jak rozmawiamy nie ma za bardzo sensu, więc możemy przerzucić się na konkrety, ale wtedy poproszę o konkretne dane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez zboq » 23 wrz 2014, 07:49

Wczoraj akurat bawiłem się moim ELM'em i u mnie jest w forscanie ustawiony na 500kbps a min response time mam ~35ms co według forscana jest na pograniczu Good/Avarage ale wystarczające do prawidłowej pracy.
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6