Jaki skaner diagnostyczny lub interfejs?
Byłem dziś w sklepie którym kupiłem swojego elm, wziąłem kompa. Sprawdzałem 4 sztuki i nić, z kompem nie można się połączyć. Wydaje mi się że wina leży po stronie komputera, nie wiem może coś w programach diagnostycznych się poprzestawiało a może coś z łączem bluetooth. Będę kombinował by to uruchomić, niszę czy coś zdziałałem.
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Cześć a ustawiać odpowiednie porty com i prędkości?
-
Tomek grupa rozwoju forum
- Od: 11 kwi 2008, 15:18
- Posty: 1813 (55/50)
- Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
- Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998
Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau
była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG
Jak pierwszy raz zainstalowałem program PCMSCAN nic nie ustawiałem i wszystko działało. Potem przyszły dwa kolejne programy i też działały bez żadnego przestawiania. Aż w końcu pewnego dnia nie mogłem się połączyć.
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
lysy2 napisał(a):hej
dziś pożyczyłem od kolegi jego ELM'a (tym razem bluetooth, bo ja mam USB), którym on się komunikuje z Hondą.
i efekt prawie identyczny – większość czasu nie dało się nic wskórać, aż raz się połączył (ScanTool), pokazał parametry silnika na chodzie, po czym padł i więcej nie powstał.
Wczoraj gdzieś doczytałem, że zainstalowane NetFramework pomaga, więc to zainstalowałem (v.4), ale jakoś nie pomogło
Po tym teście jestem głupszy niż byłem, bo już nie wiem, czy to gniazdo nawala, czy soft na kompie do bani, czy jakieś ustawienia nieteges, czy może jednak ELM.... A co gorsza nie bardzo wiem jak to dalej sprawdzać/eliminować. Jakieś dodatkowe pomysły?
Pytanie – jak długo trwa gdy ProScan 5.5 albo 5.6 się Wam łączy z samochodem?
Prawie na 100% to nie wina ELM.
danmazda napisał(a):Byłem dziś w sklepie którym kupiłem swojego elm, wziąłem kompa. Sprawdzałem 4 sztuki i nić, z kompem nie można się połączyć. Wydaje mi się że wina leży po stronie komputera, nie wiem może coś w programach diagnostycznych się poprzestawiało a może coś z łączem bluetooth. Będę kombinował by to uruchomić, niszę czy coś zdziałałem.
Do obu panów – nie wiem jak sprawa stoi obecnie, ale kiedyś wymagane było poprawne zainstalowanie sterownika FTDI do działania z dowolnym ELMem. Obecnie tylko raz od bardzo dawna zainstalowałem ForScana na jednym z moich laptopów, ale z Windows 7 (wcześniej na XP) i nie bardzo wiem, czy potrzebnie instalowałem do kompletu FTDI, ale zrobiłem to. U mnie działa, więc być może powinniście sprawdzić również drivery FTDI (przy czym BlueTooth być może nie wymaga... ale niestety nie miałem czasu się w to wgryzać).
Tak czy inaczej, zarówno mało prawdopodobne aby ELM się zepsuł (czy tym bardziej kilka różnych) jak też mało prawdopodobne, aby Wasze samochody nagle dostały "świra", dlatego stawiałbym na drivery (ogólnie soft po stronie laptopa + ustawienia) lub okablowanie/gniazda. Inne powody byłyby conajmniej dziwne lub musiałyby być związane ze specyficznym przypadkiem, czyli bez możliwości odgadnięcia zdalnie.
Szybkie pytanie. Czy za pomocą ELM'a i Forscanu jestem w stanie "wyzerować" wartości DPF? Chodzi mi o procedurę którą się stosuje po wymianie filtra na nowy.
Witajcie.
Dzisiaj nareszcie przyszedł mi kabel USB zamiast tamtego bubla bluetooth. Poszedłem więc sprawdzić, czy dam radę się podpiąć. Okazuje się, że komp łączy się z interfejsem ale wyskakuje komunikat o braku połączenia z autem (sprawdź, czy masz przekręcony zapłon... itd.) Zastanawia mnie, czy cały problem nie leży w sterownikach. Oczywiście dostałem płytkę ze sterownikami, gdzie są wypisane systemy XP, Vista, 7 ale nic nie jest powiedziane o Windowsie 8, który mam na kompie. Co myślicie? Może wiecie skąd wziąć odpowiednie sterowniki, bądź w czym może być problem Próbowałem ustawiać forscan-a na zgodność z XP, ale nic to nie pomagało. Macie jakieś pomysły
Dzisiaj nareszcie przyszedł mi kabel USB zamiast tamtego bubla bluetooth. Poszedłem więc sprawdzić, czy dam radę się podpiąć. Okazuje się, że komp łączy się z interfejsem ale wyskakuje komunikat o braku połączenia z autem (sprawdź, czy masz przekręcony zapłon... itd.) Zastanawia mnie, czy cały problem nie leży w sterownikach. Oczywiście dostałem płytkę ze sterownikami, gdzie są wypisane systemy XP, Vista, 7 ale nic nie jest powiedziane o Windowsie 8, który mam na kompie. Co myślicie? Może wiecie skąd wziąć odpowiednie sterowniki, bądź w czym może być problem Próbowałem ustawiać forscan-a na zgodność z XP, ale nic to nie pomagało. Macie jakieś pomysły
Ja tez próbowałem dzisiaj odpalic ELMA bluetooth na W8 ale po 10 minutach wziałem lapka z XP i po problemie smiga az miło
Ostatnio edytowano 1 lut 2015, 12:43 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Siemanko.
Udało mi się nareszcie podpiąć pod samochód. Wszystko gra. Forscan śmiga, jednak nie ma u mnie możliwości sprawdzenia kiedy ostatnio był wypalany DPF. Jeśli chodzi o zapchanie to pokazuje 1, czyli jest OK.
Kolejną rzeczą jest problem z kalibracją wtrysków, tzn. pokazuje się komunikat, żeby się skontaktować z twórcą programu
Dodam, że odpaliłem Forscana na Windows 8. Żeby poszło musiałem skorzystać z tego:
http://www.totalcardiagnostics.com/supp ... 2-software
Postępowałem zgodnie ze wskazówkami, zrestartowałem kompa na koniec i poszło.
Polecam i pozdrawiam
Udało mi się nareszcie podpiąć pod samochód. Wszystko gra. Forscan śmiga, jednak nie ma u mnie możliwości sprawdzenia kiedy ostatnio był wypalany DPF. Jeśli chodzi o zapchanie to pokazuje 1, czyli jest OK.
Kolejną rzeczą jest problem z kalibracją wtrysków, tzn. pokazuje się komunikat, żeby się skontaktować z twórcą programu
Dodam, że odpaliłem Forscana na Windows 8. Żeby poszło musiałem skorzystać z tego:
http://www.totalcardiagnostics.com/supp ... 2-software
Postępowałem zgodnie ze wskazówkami, zrestartowałem kompa na koniec i poszło.
Polecam i pozdrawiam
Warunki były spełnione. Zaczęło już kalibrację, ale po 1% wyskoczył komunikat, żeby skontaktować się z twórcą programu bo wystąpił jakiś błąd.
Koleżko przeczytaj mój wpis kilka postów wyżej a wszystko Ci się wyjaśni
Pozdrawiam
P.S. Ja też używałem laptoka
Pozdrawiam
P.S. Ja też używałem laptoka
Ostatnio edytowano 6 lut 2015, 07:10 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Witam,
Mam taką sprawę. Otóż zastanawiam się nad zakupem interfejsu za sumę około 300zł. Sąsiad też posiada Mazdę ale z 2004r. więc koszt zakupu rozłorzymy na pół.
Posiadam Magdę z maja 2003 i wiem, że nie wszystkie interfejsy będą chciały pracować.
Chodzi oczywiście o silniki Diesla.
Przeczytałem ten temat "Od dechy do dechy" ale nie ujrzałem jak dla mnie sprawdzonej, jednoznacznej i wiarygodnej opinii nt. interfejsu który pracowałby w aucie z tegoż rocznika.
W bardzo wielu ogłoszeniach na Alle... jest wzmianka o tym, że sprzęt nie działa w autach wyprodukowanych przed 2004 a nie chcę kupować kota w worku.
Tu się zwracam do was koledzy. Poradźcie mi który sprzęt wybrać aby działał.
Szczególna prośba do ludzi którzy mają "kabelek" i Mazdy z 2003r. w D.
Pozdrawiam.
Mam taką sprawę. Otóż zastanawiam się nad zakupem interfejsu za sumę około 300zł. Sąsiad też posiada Mazdę ale z 2004r. więc koszt zakupu rozłorzymy na pół.
Posiadam Magdę z maja 2003 i wiem, że nie wszystkie interfejsy będą chciały pracować.
Chodzi oczywiście o silniki Diesla.
Przeczytałem ten temat "Od dechy do dechy" ale nie ujrzałem jak dla mnie sprawdzonej, jednoznacznej i wiarygodnej opinii nt. interfejsu który pracowałby w aucie z tegoż rocznika.
W bardzo wielu ogłoszeniach na Alle... jest wzmianka o tym, że sprzęt nie działa w autach wyprodukowanych przed 2004 a nie chcę kupować kota w worku.
Tu się zwracam do was koledzy. Poradźcie mi który sprzęt wybrać aby działał.
Szczególna prośba do ludzi którzy mają "kabelek" i Mazdy z 2003r. w D.
Pozdrawiam.
- Od: 13 lut 2015, 13:48
- Posty: 9
- Skąd: Szubin, Kcynia, Gołańcz
- Auto: Mazda 6. RF5C. 2003. 2.0 (CiTD) 136kM.
jak kupiłem ELM'a ale nie chciał chodzić z PCMScan, Proscan, EasyODB, can XL, Scantoolnet – nic nie działało.
Zadziałało dopiero z Forscan i jest to jedyny program, który mi czyta bez problemu. Nie wiem od czego to zależy, mimo, że Win7 na PC był rekonfigurowany, doinstalowywałem nakładki itp itd.
Może komuś pomoże w problemie z komunikacją.
Zadziałało dopiero z Forscan i jest to jedyny program, który mi czyta bez problemu. Nie wiem od czego to zależy, mimo, że Win7 na PC był rekonfigurowany, doinstalowywałem nakładki itp itd.
Może komuś pomoże w problemie z komunikacją.
Tydzień temu kupiłem ELM 327 za 40 zł z przesyłką, zainstalowałem "OBD Auto Doctor" na Windows OS na mojej Nokii. Wszystko ładnie pokazało kodzik P0300, nie pokazało co prawda, który cylinder ale pokazało problem zasadniczy i wiem gdzie szukać.
Cudów nie ma, ale na 90% przypadków usterek moim zdaniem wystarczy.
Polecam ten program o którym wspomniałem bo... pssttt... program jest ogólnie płatny, ale odkryłem w nim błąd, klikamy pokaż błędy, on na to "niedostępne w wersji testowej" a ja na to – wstecz – znów sprawdź – wstecz i tak długo robisz aż za 2-3 razem błędy pokaże i zmieni zdanie co do wersji testowej
Oczywiście polecam program oczywiście kupić, nie popieram tego typu działań. Oczywiście. Naturalnie. Tak. Sami wiecie.
Cudów nie ma, ale na 90% przypadków usterek moim zdaniem wystarczy.
Polecam ten program o którym wspomniałem bo... pssttt... program jest ogólnie płatny, ale odkryłem w nim błąd, klikamy pokaż błędy, on na to "niedostępne w wersji testowej" a ja na to – wstecz – znów sprawdź – wstecz i tak długo robisz aż za 2-3 razem błędy pokaże i zmieni zdanie co do wersji testowej
Oczywiście polecam program oczywiście kupić, nie popieram tego typu działań. Oczywiście. Naturalnie. Tak. Sami wiecie.
- Od: 23 gru 2014, 10:52
- Posty: 20
- Skąd: Wlkp
- Auto: Mazda 6 2006 US, 2.3 Pb +LPG STAG, automat
Witam,
Mozecie mi doradzić jaki najlepszy sprzet do diagnostyki ? znalazłem coś takiego
http://allegro.pl/elmscan-5-compact-ory ... 13018.html
i
http://allegro.pl/interfejs-diagnostycz ... 52723.html
obydwa na elm327 a rozna cena , duza rozbierznosc.
Co polecacie i czy beda pasowaly do mojej mazdy 6 , 2.0 citd
Mozecie mi doradzić jaki najlepszy sprzet do diagnostyki ? znalazłem coś takiego
http://allegro.pl/elmscan-5-compact-ory ... 13018.html
i
http://allegro.pl/interfejs-diagnostycz ... 52723.html
obydwa na elm327 a rozna cena , duza rozbierznosc.
Co polecacie i czy beda pasowaly do mojej mazdy 6 , 2.0 citd
- Od: 18 lut 2013, 23:07
- Posty: 6
- Auto: mazda 6 CiTD- kombi, 2006
http://www.aliexpress.com/store/product ... 77382.html
albo taki sam tyle że bierz z polski, ze 2 dyszki pewnie drożej
albo taki sam tyle że bierz z polski, ze 2 dyszki pewnie drożej
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6