Jaki skaner diagnostyczny lub interfejs?

Mazda6 2002–2007

Postprzez Qdłaty25 » 23 gru 2014, 19:34

A co proponujesz z takich interfejsów ze średniej półki – powiedzmy do 100 pln?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2008, 20:15
Posty: 202 (2/4)
Skąd: Stargard
Auto: M5 CR19 '10 dieselpower biała perła – była
Chwilowo: Hyundai I40 kombi 2014 rok 2,0 benzyna 178 KM
W poszukiwaniu Mazda 3 BL 2,0 benzyna w manualu

Postprzez krzych » 23 gru 2014, 19:37

To już większy problem. Chodzi o to, że każdy z tych interfejsów posiada teoretycznie niby to samo, ale chipsety wkładane do środka są różnej jakości. W sumie niewiele to zmienia, bo najczęściej wpływa tylko na prędkość pracy, a do zwykłej diagnostyki to mało istotne, ale gdybyś chciał kiedyś używać do podglądu parametrów podczas jazdy, nabiera to znaczenia. Niestety dopiero przy kwotach rzędu 200 zł zazwyczaj. Temat jest szeroki i dopóki sam nie zgłębisz, nie bardzo wiem co Ci doradzać. Na Twoim miejscu będąc laikiem w temacie (a wiem, że nim jesteś po VAG KKL), bierz najtańszy ;). Najwyżej kiedyś wieźmiesz drugi. 24 zł to dwie paczki fajek (a chyba już nawet nie).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Qdłaty25 » 23 gru 2014, 19:41

OK. Wielkie dzięki. Zastanawiałem się tylko, czy nie lepszy od bluetootha będzie kabel USB. W sumie to planowałem właśnie taki kabelek zakupić. Myślę, że łatwiej jest wtedy się podpiąć. Co uważasz?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2008, 20:15
Posty: 202 (2/4)
Skąd: Stargard
Auto: M5 CR19 '10 dieselpower biała perła – była
Chwilowo: Hyundai I40 kombi 2014 rok 2,0 benzyna 178 KM
W poszukiwaniu Mazda 3 BL 2,0 benzyna w manualu

Postprzez krzych » 23 gru 2014, 19:44

Łatwiej? Pojęcie względne. Raczej chyba nie. A i kabel plączący się pod nogami nie jest za przyjemny. Na pewno te USB bywają przeważnie szybsze, ale też nieznacznie jeśli kupisz tani. Bierz taki jak strzeliłeś. Ja obecnie takiego używam w większości przypadków, bo na inny nie mam czasu ;) (trochę trzeba się napracować aby wykorzystać potencjał lepszego, wszak Maździanych apek na Androidy nie robią ;) – poza wyjątkiem M3, ale nawet nie widziałem czy działa).

[edit]

Ponoć kiedyś ma być ForScan na androida... kiedyś :D. Na razie robią na jajfona.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Qdłaty25 » 23 gru 2014, 19:50

Bardzo dziękuję. Masz u mnie <piwo>
Dzisiaj sobie odpuszczę, ale zaraz po Świętach sobie zakupie.
Jeszcze raz wielkie dzięki.
Zdrowych i wesołych Świąt. Pozdrawiam

PS. Ja i tak będę podpinał się do lapka, więc mi to wsio adno :)
Ostatnio edytowano 23 gru 2014, 19:51 przez Qdłaty25, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2008, 20:15
Posty: 202 (2/4)
Skąd: Stargard
Auto: M5 CR19 '10 dieselpower biała perła – była
Chwilowo: Hyundai I40 kombi 2014 rok 2,0 benzyna 178 KM
W poszukiwaniu Mazda 3 BL 2,0 benzyna w manualu

Postprzez krzych » 23 gru 2014, 19:51

Wzajemnie. Pozostałym również :).

I powodzenia w grzebaniu w Maździnie ;).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Naciek » 31 gru 2014, 01:03

U mnie działa. ELM 327 mini BT (logi pokazują ELM327 v1.5).
Udało mi się podpiąć pod FORScan na laptopie z Windowsem, oraz pod OBD Auto Doctor na WindowsPhone. OBD AD istnieje na inne systemy. Zamierzam też uruchomić z Torque na Androidzie.

http://www.obdautodoctor.com/

http://allegro.pl/elm-327-bluetooth-obd ... 14508.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2014, 12:50
Posty: 49
Skąd: Biłgoraj/Kraków
Auto: Mazda 6 GY 2.0i 147 KM 2007

Postprzez Danmazda » 31 gru 2014, 01:12

Naciek napisał(a):Zamierzam też uruchomić z Torque na Androidzie.

Będzie działać, bynajmniej u mnie działa. :)
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez krzych » 31 gru 2014, 01:25

Naciek napisał(a):U mnie działa. ELM 327 mini BT (logi pokazują ELM327 v1.5).
Udało mi się podpiąć pod FORScan na laptopie z Windowsem, oraz pod OBD Auto Doctor na WindowsPhone. OBD AD istnieje na inne systemy. Zamierzam też uruchomić z Torque na Androidzie.

http://www.obdautodoctor.com/



danmazda napisał(a):
Naciek napisał(a):Zamierzam też uruchomić z Torque na Androidzie.

Będzie działać, bynajmniej u mnie działa. :)


Panowie... Nie wiem ile razy można mówić w kółko i to samo, ale:
1. ELM327 to tylko interfejs łączący peryferia samochodowe poprzez BT lub USB za pomocą protokołu szeregowego – jeśli nie jest zepsuty i jest wersji >= 1.3a to na pewno działa.
2. Każde oprogramowanie czy to na PC czy na telefonie/tablecie czy innym "komputerze" ma dostęp do tegoż interfejsu jeśli zostanie poprawnie skonfigurowany (czyli jeśli jeden program działa, będą działać wszystkie inne z technicznego punktu widzenia – jeśli którykolwiek w takich warunkach nie działa, jest to już wyłącznie wina programu/konfiguracji systemu)
3. Mazda obsługuje tylko część OBD2 więc niektóre programy poradzą sobie z nią tylko trochę, a inne trochę lepiej jeśli mają zaimplementowaną obsługę konkretnie Mazdy, bo to już wtedy nie jest standard OBD2. Wyjątkiem są Mazdy z okolic 2003 r. które na złość ich właścicielom lubią nie działać w ogóle ze standardowymi interfejsami OBD2.

Reasumując, tak, będzie działać skoro zadzałał z czymkolwiek. Szkoda postów na potwierdzanie, że białe jest białe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez haidi » 4 sty 2015, 15:09

Kupiłem dongla z aukcji wspomnianej w TYM poście.
No i jest problem. Forscan za żadne skarby nie może odczytać informacji z pojazdu. Torque Light, jakieś OBD doctory, cokolwie na androidzie śmiga. Ale mi zależy na Forscanie...

Tak się składa, że trafiłem na jeden z tych chińskich v2.1 – tak odczytuje go Forscan.
Na forum Forscan znalazłem to: Forscan.org
Ciekawe czy kolega Qdłaty25 kupił dongla z tej samej aukcji, może się odezwie.

Przy okazji trafiłem na takie porównanie:
elm327.jpg


Mój jest właśnie taki mniejszy. Gość w opisie aukcji ma pokazał zdjęcia zarówno tego 'starego' jak i 'nowego'... W cholerę bym to zwrócił, ale 10 dni minęło..
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2013, 15:12
Posty: 83 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 1.8 2004r hatchback

Postprzez dobrzyn22 » 4 sty 2015, 20:07

haidi napisał(a):W cholerę bym to zwrócił, ale 10 dni minęło..

od tego roku jest 14 dni na zwrot :)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez haidi » 4 sty 2015, 20:27

A no racja, nowe UPK z 25 grudnia... I tak brakło 3 dni..

Jedyne co udało mi się zdziałać to połączyć 'na sucho' z modułem poprzez terminal i wydać kilka komend AT (adapter identyfikuje się oczywiście jako v2.1).
Jeśli Mazda to tylko Forscan?
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2013, 15:12
Posty: 83 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 1.8 2004r hatchback

Postprzez dobrzyn22 » 5 sty 2015, 11:19

haidi napisał(a):Jeśli Mazda to tylko Forscan?

nie tylko, ale obecnie Forscan ma najwięcej obsługiwanych i przydatnych f-cji...
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez krzych » 5 sty 2015, 17:45

haidi napisał(a):A no racja, nowe UPK z 25 grudnia... I tak brakło 3 dni..

Jedyne co udało mi się zdziałać to połączyć 'na sucho' z modułem poprzez terminal i wydać kilka komend AT (adapter identyfikuje się oczywiście jako v2.1).
Jeśli Mazda to tylko Forscan?

Sprawdź komendy z linka który sam załączyłeś.

ATPPS
ATPP
ATAL

Jeśli nie działają, masz podstawy zwrócić go ponieważ produkt nie jest zgodny z tym, co opisywał sprzedający – tj. nie jest to ELM327 w ogóle, a co gorsza, nawet nie jest podobny. Na zwrot towary w związku z niezgodnością towaru z umową jest chyba rok, albo i więcej. Tj. zgłosić trzeba w ciągu dwóch miesięcy (ktoś jest pewien? ja tylko ze słyszenia w federacji konsumenta wiem), a na zwrot więcej niż rok (1.5? 2?).

Generalnie, ciągasz gościa za rece i nogi aż się ugnie, jak nie to poproś o pomoc allegro, a jak nie to federacja/sąd/inne takie. Niby kwota nie jest warta, aczkolwiek masz prawo. Na miejscu gościa oddałbym kasę i tyle, bo szkoda się szarpać, ale jak wiadomo, na allegro są różni...

PS. Mam identycznie wyglądający, a działający – stąd mój brak obiekcji wobec tego typu ELMów, ale jak widać zaczęli pakować co innego do środka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez widmo82 » 10 sty 2015, 20:44

A co za roznica elm 1.5 czy wyższy? :D
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez krzych » 10 sty 2015, 21:57

widmo82 napisał(a):A co za roznica elm 1.5 czy wyższy? :D


Czytaj proszę zanim się wypowiesz:

krzych napisał(a):produkt nie jest zgodny z tym, co opisywał sprzedający – tj. nie jest to ELM327 w ogóle, a co gorsza, nawet nie jest podobny


A poza tym, różnica jest. Polecam dokumentację: http://elmelectronics.com/DSheets/ELM327DS.pdf

Bycie moderatorem zdaje się zobowiązuje...? No chyba, że to działa wybiórczo...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez haidi » 11 sty 2015, 02:00

Jest jest... I kurcze mam wrażenie, że chłopaki z Forscana jakby na siłę nie chcą dodać obsługi tego pseudo 2.1, bo skoro apki na Andka potrafią się połączyć to dlaczego ich aplikacja nie może..

krzych napisał(a):Sprawdź komendy z linka który sam załączyłeś.

ATPPS
ATPP
ATAL


Na każdą komendę odpowiedź ' ? '. Ale gdzieś czytałem, że gdy terminal wysyła komendy w niepoprawnej formie, tudzież kodowaniu (np. dodawanie karetki na końcu linii) to interfejs może odbijać ' ? '.
No ale ATZ daje echo..
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2013, 15:12
Posty: 83 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 1.8 2004r hatchback

Postprzez krzych » 11 sty 2015, 03:02

haidi napisał(a):Jest jest... I kurcze mam wrażenie, że chłopaki z Forscana jakby na siłę nie chcą dodać obsługi tego pseudo 2.1, bo skoro apki na Andka potrafią się połączyć to dlaczego ich aplikacja nie może..


Powyżej załączyłem linka do dokumentacji. Ty też poczytaj.

AL
[ Allow Long messages ]
The standard OBDII protocols restrict the number
of data bytes in a message to seven, which the
ELM327 normally does as well (for both send and
receive). If AL is selected, the ELM327 will allow long
sends (eight data bytes) and long receives (unlimited
in number). The default is AL off (and NL selected).


Jeśli bez tej komendy będziesz w stanie obsłużyć rozszerzone komendy Mazdy (manufacturer's PID's inaczej) to będziesz pierwszy i zrobisz na tym fortunę (albo i nie).

PP i PPS osobiście nie używałem i nie do końca wiem do czego używają autorzy ForScana, ale jestem pewien, że robią to z sensem.

haidi napisał(a):Na każdą komendę odpowiedź ' ? '. Ale gdzieś czytałem, że gdy terminal wysyła komendy w niepoprawnej formie, tudzież kodowaniu (np. dodawanie karetki na końcu linii) to interfejs może odbijać ' ? '.
No ale ATZ daje echo..

No to nie doczytałeś. Interfejs odpowiada w ten sposób na dowolne nieznane komendy (w tym błędne).

Snucie teorii spiskowych jak to Ciebie autorzy ForScana chcą naciągnąć na droższy interfejs ma tyle samo sensu co snucie teorii spiskowych, że producenci diesli chcą Cię naciągnąć na droższe paliwo...

Przypomnę, Elm Electronics Inc. to Kanadyjczycy (http://www.manta.com/ic/mtq0sfk/ca/elm-electronics-inc), a ForScan rosjanie. Dodaj do tego chińczyków (fake ELM), "przebrzydłych" amerykanów (OBD Solutions – STN1110) i mamy cały świat przeciwko nam :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez haidi » 11 sty 2015, 04:44

Toś Krzychu Ty teraz jakieś teorie na mój temat wysnuł dziwne..
1) Żadnych wontów do Forscana nie mam, tożto idiotą by trzeba być aby ich winić o spaprany chiński sprzęt. 90% elm'ów działa i Forscan je obsługuje. 10% jest spapranych i aplikacja nie ma obowiązku ich wspierać.

2) Dokumentacje czytałem. Ale wpierw trzeba nadmienić, że przecież czytanie jej nie ma sensu, ponieważ ja nie mam 2.1, które to właśnie produkują tylko Kanadyjczycy. Ja mam najprawdopodobniej 1.5 lub 1.4, który tylko dostał inny identyfikator i do tego coś ponadto spaprane w chipie jak np. opisane przez chłopaków z Forscana pomijanie oczekiwania 200ms na odpowiedź z ECU a zamiast tego automatycznie błąd połączenia z bryką.

krzych napisał(a):
haidi napisał(a):Na każdą komendę odpowiedź ' ? '. Ale gdzieś czytałem, że gdy terminal wysyła komendy w niepoprawnej formie, tudzież kodowaniu (np. dodawanie karetki na końcu linii) to interfejs może odbijać ' ? '.
No ale ATZ daje echo..

No to nie doczytałeś. Interfejs odpowiada w ten sposób na dowolne nieznane komendy (w tym błędne).

Nie tylko. Komunikacja z interfejsem bez odpowiedniego sposobu kodowania, czyt. np. brak znaków końca linii skutkuje również odbiciem ' ? '.

Pytanie tylko, czy te komendy AT (oprócz np. ATZ) można podawać 'na sucho' – interfejs zasiliłem z ładowarki i połączyłem się z nim, gdyż aktualnie nie mam dostępu do samochodu.

Tak czy inaczej Torque i inne badziewia z Google Play łapią kontakt, ale być może odczyty są przekłamane.
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2013, 15:12
Posty: 83 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 1.8 2004r hatchback

Postprzez krzych » 11 sty 2015, 17:25

haidi napisał(a):Toś Krzychu Ty teraz jakieś teorie na mój temat wysnuł dziwne..
1) Żadnych wontów do Forscana nie mam, tożto idiotą by trzeba być aby ich winić o spaprany chiński sprzęt. 90% elm'ów działa i Forscan je obsługuje. 10% jest spapranych i aplikacja nie ma obowiązku ich wspierać.


A co to jest?

haidi napisał(a):I kurcze mam wrażenie, że chłopaki z Forscana jakby na siłę nie chcą dodać obsługi tego pseudo 2.1


Nigdzie nie pisałem, że masz pretensje o spaprany sprzęt, przeczytaj uważnie jeszcze raz.

haidi napisał(a):Ale wpierw trzeba nadmienić, że przecież czytanie jej nie ma sensu

Typowe.

haidi napisał(a):ja nie mam 2.1, które to właśnie produkują tylko Kanadyjczycy. Ja mam najprawdopodobniej 1.5 lub 1.4, który tylko dostał inny identyfikator

Nie, nie masz. Masz PIC ze źle skopiowanym oprogramowaniem przez Chińczyków. Obok ELM'a to nawet nie leżało.

Pirate clones
Typical cheap ELM327 clone from china without label on the controller

The 1.0 version of the ELM327 did not implement copy protection, and the PIC code was copied[6][7] and widely sold in devices claiming to contain an ELM327 device. Problems have been reported[8] with Chinese clones, partially due to bugs inherent in the early code.

Although these pirate clones may contain the ELM327 v1.0 code, they may falsely report the version number as the current version provided by the genuine ELM327, and in some cases report an as-yet non-existent version.[9] The actual function of these pirate clones is nonetheless limited to the function of the original ELM327 v1.0, with inherent deficiencies.

http://en.wikipedia.org/wiki/ELM327

haidi napisał(a): jak np. opisane przez chłopaków z Forscana pomijanie oczekiwania 200ms na odpowiedź z ECU a zamiast tego automatycznie błąd połączenia z bryką.

Przeczytaj to jeszcze raz. Naprawdę.

haidi napisał(a):Nie tylko. Komunikacja z interfejsem bez odpowiedniego sposobu kodowania, czyt. np. brak znaków końca linii skutkuje również odbiciem ' ? '.

Poprawny protokół jest podstawą jakiejkolwiek komunikacji. Sądzisz, że autorzy jedynego oprogramowania dostępnego publicznie dla ELM327 które potrafi ingerować (a nie tylko czytać jak ScanXL i inne) w Maździane ECU, nie umieją poprawnie rozmawiać z ELM'em? I to jeszcze mowa o CR/LF... (od minimum 20 lat istnieje ten problem)?

haidi napisał(a):Pytanie tylko, czy te komendy AT (oprócz np. ATZ) można podawać 'na sucho' – interfejs zasiliłem z ładowarki i połączyłem się z nim, gdyż aktualnie nie mam dostępu do samochodu.

Przeczytaj dokumentację...? (odpowiedziałbym Ci, ale wyjedziesz z kolejną niedoczytaną-teorią)

haidi napisał(a):Tak czy inaczej Torque i inne badziewia z Google Play łapią kontakt, ale być może odczyty są przekłamane.

Rozumiesz różnicę odczyt/zapis? ForScan to narzędzie do zmian. Po co w ogóle miałby próbować rozmawiać z interfejsem który zmian nie umożliwia? Poza tym, co z tego, że Twój Torque czyta standardowe PIDy? Chodzi o rozszerzone. No chyba, że Ci nie chodzi o rozszerzone, ale wtedy nie jest Ci potrzebny ForScan...?

Reasumując, masz chińską kupę która źle działa, a autorzy ForScana robią naprawdę wszystko, żeby każda kupa działała, ale ta nie chce. Jak wcześniej pisałem, reklamuj, albo kup inny (ewentualnie żyj z nim).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6