Strona 1 z 6

Różnice między wersją europejską i US-spec (sprawdź auto w C

PostNapisane: 24 mar 2008, 22:14
przez saleen
Witam na forum :)

W związku z bardzo korzystnym kursem dolara zastanawiam się (a ściślej mówiąc – mój ojciec się zastanawia) nad sprowadzeniem sobie Mazdy 6 z USA, rocznik 2003-2004, jak dobrze pójdzie może i 2005 :)

I teraz mam pytanka:

-Jakie są różnice między 6-tką w specyfikacji amerykańskiej a europejskiej?
-Czy wnętrza są wykonane w EU-spec i US-spec z takich samych materiałów i czy są tak samo spasowane? Przykładowo w Fordzie Focusie '2000 różnice są gigantyczne. Wnętrze niby wygląda tak samo, jednak o ile w EU materiały są dobre, w US są gorsze jak w Daewoo Tico... :| Czy w Maździe wnętrza też się różnią?
-Jak ma się sprawa z zawieszeniem? Przypuszczam, że w USA jest bardziej miękko, 'kanapowato' zestrojone. Czy jednak na tyle, że prowadzenie jest znacznie gorsze niż w EU-spec?
-Jakie części od Euro mogą nie pasować do 'amerykana'?

Proszę też o wszelkie opinie nt. 4-spd automatu z Mazdy 6 na rynek amerykański? Czy on nie jest troche kitowy, skoro nie oferowano go w Europie? :|
Jak jego awaryjność?

Mam nadzieję że znajdą się osoby które będą potrafiły mi choć trochę pomóc. Z góry dzięki.

Pozdro :)

PostNapisane: 24 mar 2008, 23:14
przez Tom
saleen napisał(a):Przypuszczam, że w USA jest bardziej miękko, 'kanapowato' zestrojone.

nie zgadzam sie ze kanapowato :P twardo i pewnie

PostNapisane: 25 mar 2008, 00:06
przez Veetec
Podpinam sie pod ten temat.
Tez zastanawiam sie nad importem M6 z USA.
Szczegolnie interesuje mnie wersja 3.0 V6 automat.
Interesuje mnie dostepnosc czesci do tego silnika, mozliwosc ewentualnego serwisowania automatu w ASO, no i ... spalanie :).
Osobiscie wolabym 2.3 ale te silniki sa dostepne tylko w sedanach i hatchback'ach. Kombi sa niestety tylko 3.0. Po za tym auta z 2.3 sa gorzej wyposazone (np. klima jest tylko manulana).
Czy sa tutaj jacyś użytkownicy M6 zza oceanu?

PostNapisane: 25 mar 2008, 00:31
przez saleen
Veetec – nie wiem czy zauważyłeś, ale kolega tom79 (post nad Twoim) ma właśnie 6-tkę 3.0V6 z USA ;)

PostNapisane: 25 mar 2008, 01:34
przez Pablo70
Posiadam V6 automat oczywiscie wersja USA, specjalnie szukałem tej wersji dla automatu, juz mnie znudził manual :) . Części eksploatacyjne są dostępne raczej bez problemu, przynajmniej do mojej wersji 2004r. Jeśli chodzi o wyposarzenie to jest chyba uboższe od wersji EU, nie ma ksenonow, czujnika deszczu, czujnika zmierzchu, czujnika parkowania, jest tez problem z przeciwmgielnymi, u mnie nie ma ani z przodu ani z tyłu, z tyłu oczywiście można przerobic bez większego problemu jest tam żarówka dwu żarnikowa, więc parę metrów kabla i przełącznik. Natomiast jest automat i 220 koników pod maską :) . Co do spalania to w mieście od 12-20 w zależności od rozmiaru obuwia :D Klima w v6 najczęsciej jest automatyczna, co do jakości wykonania to nie widzę różnicy w plastikach. Ogólnie, bardzo miło się pilotuje ten samochodzik, dostarcza duuuużo frajdy, no i ten automat ;) szczerze polecam.

PostNapisane: 25 mar 2008, 02:58
przez Krisek
podstawowa sprawa ze auto jest zrobione w USA .... anie w JP jak wersje EU...
Po ktoryms roczniku wyszly 6 biegowe skrzynie ... zreszta te same co sa ... nissanach altima dobra sprawdzona skrzynia wiekszosc ma triptronica

PostNapisane: 25 mar 2008, 08:53
przez GILB
części do silnika sprowadzisz max 2-3 tyg :D ,
jeśli coś pierdnie, z 220 ST będzie pasować kilka elementów,
reszta jest taka sama co w wersji na Europę (mam na myśli blacharkę),
zawieszenia nie robiłem, to nie wiem,
zadzwoń do Jaksy ma styczność z oboma wersjami,

mam skrzynie AT 6-cio biegową, i nie zamieniłbym się na inną,
zaj...a wygoda,
spalanie zależy od stylu jazdy,

PostNapisane: 25 mar 2008, 10:47
przez Tom
napisalem wczoraj malo bo tylko tyle mialem sily.

posiadam M6 wersja USA silnik V6 3.0 z 2005, wyposazenie pelne bez ksenow i tych czujnikow ale przeciwmgilene mam wbudowane w reflektor glowny. Klima automat – klimatronic, skora, bez bosa ale gra niezle, skrzynia At-6 – tiptronic. Auto daje duzo frajdy z jazdy, jezdzi sie wygodnie i bezpiecznie, zawieszenie nie jest kanapowate tylko delikatnie utwardzone. spalanie ja mam srednie 11.3 duzo jeszcze w cyklach 50/50 miasto/trasa. przyspieszenie godne i wogole jazda przyjemna.
czesci dostepne. trzeba tylko patrzez na czesci od forda mondeo st220 jesli chodzi o silnik, a reszta pasuje z EU.
nie wiem co jeszcze moge dodac.
polecam to autko z calego serca :)

PostNapisane: 25 mar 2008, 10:50
przez Veetec
saleen napisał(a):Veetec – nie wiem czy zauważyłeś, ale kolega tom79 (post nad Twoim) ma właśnie 6-tkę 3.0V6 z USA ;)

Uuuups :(. Przepraszam ....

GILB napisał(a):mam skrzynie AT 6-cio biegową, i nie zamieniłbym się na inną,
zaj...a wygoda,
spalanie zależy od stylu jazdy,

Jakie, poza 6-cio biegowa, sa rodzaje AT w M6 w USA?
Jezeli sa rozne to jakie sa roznice w oznaczeniach? Jak to rozpoznac?
Czy to sa te same skrzynki, ktore mozna spotkac w Europie?
Pytam o to rozważam jeszcze sprowadzenie M6 z Europy – dobrze wyposażone kombi 2.0 lub 2.3 z AT i ewentualnie (ale niekonecznie) z AWD. Jedym z powodow jest spora roznica wlasnie w wyposazeniu Mazd z USA w porownaniu do Europy (niestety na niekorzysc Mazd z USA). Dziwi mnie troche i martwi to co Pablo napisal na ten temat ...

PostNapisane: 25 mar 2008, 11:17
przez GILB
dla silników 3.0 V6
do sierpnia 2004 były montowane skrzynie AT 5 – cio biegowe (model 2004)
od sierpnia 2004 AT jest 6- cio biegowa (model 2005)
były problemy ze skrzyniami biegów 5 – cio biegowymi (AT),
te montowane w modelach 2005 (biegów 6) i młodszych są mniej awaryjne,
dużo zależy od tego jak ją traktujesz i serwisujesz

nie mam pojęcia jakie były MT

PostNapisane: 25 mar 2008, 12:42
przez Veetec
Pablo70 napisał(a): Jeśli chodzi o wyposarzenie to jest chyba uboższe od wersji EU, nie ma ksenonow, czujnika deszczu, czujnika zmierzchu, czujnika parkowania, jest tez problem z przeciwmgielnymi, u mnie nie ma ani z przodu ani z tyłu, z tyłu oczywiście można przerobic bez większego problemu jest tam żarówka dwu żarnikowa, więc parę metrów kabla i przełącznik.[...] Klima w v6 najczęsciej jest automatyczna, [...]


Czy ksenony w M6 w USA w ogole nie sa dostepne?
Czy dobrze rozumiem, ze klima w 3.0 moze byc tez manualna?
Czy 3.0 posiadaja komputer pokladowy (srednie spalanie, dystans do przejechania, etc)?

PostNapisane: 25 mar 2008, 13:07
przez Tom
Veetec napisał(a):Czy ksenony w M6 w USA w ogole nie sa dostepne?

nie wiem

Veetec napisał(a):Czy dobrze rozumiem, ze klima w 3.0 moze byc tez manualna?

moze byc

Veetec napisał(a):Czy 3.0 posiadaja komputer pokladowy (srednie spalanie, dystans do przejechania, etc)?

tego nie ma, amerykany maja w <dupa> spalanie

PostNapisane: 25 mar 2008, 13:43
przez Nefar
Sa wersje US z ksenonami. Nie kupilbym automatu, z tego co wiem lubia sie sypac. Spalanie 12 litrow jest osiagalne pod warunkiem ze masz 80lat. Zawias jest taki sam jak na eu.

PostNapisane: 25 mar 2008, 16:23
przez bziko98
Veetec napisał(a):Czy ksenony w M6 w USA w ogole nie sa dostepne?


są dostępne.


Veetec napisał(a):Czy dobrze rozumiem, ze klima w 3.0 moze byc tez manualna?


może być.


Nefar napisał(a):Nie kupilbym automatu, z tego co wiem lubia sie sypac.


tez bym polecał biegówkę. mniej awaryjne, większa frajda z jazdy, mniejsze spalanie.


co do wykonania to miałem sie okazje przejechać dla porównania 6mps GT które na rynek amerykański były sprowadzane z Japonii. plastiki takiej samej jakości. w japonczyku skóra była trochę ładniejsza i delikatniejsza. oprócz tego nie zauważyłem jakiej wielkiej różnicy w wykończeniu wnętrza.

PostNapisane: 28 mar 2008, 23:57
przez Brt
nikt z Was nie wspomniał o wykończeniu wnętrza,
może to moja subiektywna opinia, ale ostatnio przejechałem się M6 Jaksy i powiem Wam szczerze, że kurde wykończenie w A-SPec jest naprawdę gorsze,
tandetne srebrne plastiki vs czarne w EU (nie piszę tu o srebrnej konsoli a o obramówkach klamek itp)
obicie podłokietnika dużo lepsze w EU
masa z której zrobiona jest deska rozdzielcza w EU też wygląda sto razy lepiej,

zawias jest w 100% taki sam jak w 2.3 ale ze względu na wagę silnika samochód z 3.0 inaczej się zachowuje,

M6 V6 są średnio awaryjnymi samochodami, jeśli jesteś użytkownikiem, który zawsze chce mieć wszystko TIP TOP w samochodzie (np. jak ja) to musisz mieć cierpliwego mechanika (hi Jaksa),

poza tym M6 V6 z pakietem AERO (Atenza) są naprawdę śliczne, choć faktycznie robi się ich na drogach trochę więcej,

możliwości silnika 3.0 bym nie przeceniał, jak na 3.0 i Mazdę oczekiwałbym więcej, a tak osiągi porównywalne z Fordem ST220

PostNapisane: 13 kwi 2008, 17:43
przez MarekS
Podpinam się tu bo pytanie padło, ale nikt nie dał odp.
Czy jest różnica między europejską a amerykańską automatyczną skrzynią biegów?
Chcę kupić Magdzie 6 i interesuje mnie tylko automat.Wyczytałem,że A\T w autkach z Ameryki są awaryjne.Jak jest z awaryjnością A\T oferowanych na rynku EU?
Może na EU wsadzili coś lepszego?

PostNapisane: 14 kwi 2008, 05:39
przez GILB
zadzwoń do zakładów zajmujących się naprawą AT,
mnie mówili, że tą samą skrzynię ( AW 6 biegów) ma pyżo 607,
na rynek europejski był wypuszczony ST 220 z taką samą AT tylko na rynek Szwajcarski,
temat do sprawdzenia, takie informacje ja otrzymałem w zakładach zajmujących się naprawą AT,
co nie musi być prawdą,
podam numer AT jaki jest montowany w 3.0 V6 gdybyś chciał zaciągnąć języka – AW 0119090 G

PostNapisane: 14 kwi 2008, 21:37
przez MarekS
Sprecyzuje swoje pytanie.
W EU jest dostępny model M6 z silnikiem 2.0 z AT.
Czy coś wiadomo na temat awaryjności tych konkretnie skrzyń?

PostNapisane: 19 kwi 2008, 10:20
przez pila
hej no ja mam 6 z 4 biegowym automatem , jezdzi spoko , te sa przynajmniej bezawaryjne , 5 biegowe wyszly zdaje sie w 2005-06 , mam biedniejsza wersje tzn bez skor i manualna klima , i faktycznie ten srebrny plastik na konsoli taki sobie , ale lepiej wyposazone maja srodek jak w europie , jakby ktos chcial mam kumpla dealera w usa moge skontaktowaz aktualnie duzo wysyla do polski , to jest w stanie zalatwic kazde auto , zawsze to od pierwszej reki , , narka

Mazda Speed6 MPS USA

PostNapisane: 14 cze 2008, 06:14
przez Malinakra
Witam serdecznie.

Posiadam Speed6-stke w USA i zamierzam ja zabrac ze soba do Polski. Do tej pory myslalem ze problem dotyczy tylko kierunkowskazow i swiatla cofania. Na forum znalazlem informacje ze do tego dochodzi symetria swiatel (szczerze mowiac nie wiem o co chodzi) i spryskiwacze do ksenonow. Z tego co wyczytalem na stronach mazdy to ten model byl produkowany w japoni w krotkiej serii na wszystkie rynki.

Czy swiatla w moim aucie mozna jakos dostosowac do polskich wymogow (ta nieszczesna symetria i spryskiwacze) czy czeka mnie zmiana calych swiatel?

Jakich problemow natury technicznej moge sie jeszcze ewetualnie spodziewac?

Czy rzeczywiscie jest tak ze na kazdej stacji diagnostycznej facet zwroci uwage na spryskiwacze i ta symetrie?

Pozdrawiam