Ściąganie auta na prawo – co to może być?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Lorento » 28 wrz 2008, 20:51

Jarek Fąfara napisał(a):Ale po co zaraz głupek ? usmiech

To nie do Ciebie przeca <lol>
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 20:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez Vater » 29 wrz 2008, 10:51

W piatek kupilem uzywana Mazde (rocznik 2003) w Rotterdamie. Dealer Seat-a, u ktorego stala, ustawil zbieznosc kol aby wyeliminowac sciaganie w prawo. Roznica jest wyczuwalna, ale sprawa nie jest do konca zalatwiona. Jako ze wystawili 6-miesieczna gwarancje bede ich meczyl o usuniecie tego calkowicie. Polazilem po forach angielskojezycznych, aby wiedziec dokladnie co im mowic.

Wychodzi na to, ze to faktycznie standardowa przypadlosc 6-ki. Mazda USA opublikowala biuletyn techniczny, w ktorym opisane sa sposoby usuniecia przypadlosci. Jesli jadac 55 mil na godzine po puszczeniu kierownicy samochod sam zmieni pas w ciagu max. 7 sekund to jest to problem do korekty. Mysle, ze moja robi to w mniej wiecej takim czasie, raczej nie dluzszym. Tolerancje Mazdy na ustawienia zawieszen sa bardzo duze, a wiekszosc warsztatow chce sie zmiescic w specyfikacji przy jak najmniejszym nakladzie pracy. Niestety samo ustawienie zbieznosci nie zalatwia problemu i bez glebszej ingerencji sie nie obejdzie. W USA samochody wyprodukowane po kwietniu 2004 maja montowany "Strut Mount Kit" cokolwiek strut po polsku znaczy, ktory na zniwelowac sciaganie. Polecam ta stronke, skad mozna sciagnac ten biuletyn: http://forum.mazda6club.com/index.php?showtopic=72653

Male pytanko do osob znajacych techniczne pojecia:
1. Czy arm control to wahacz?
2. Camber to odchylenie kola od pionu?
3. Toe-in to zbieznosc kol do srodka
4. Caster, czyli najwazniejsze w naszym przypadku zagadnienie, bo to ono odpowiada za sciaganie w prawo, to... no wlasnie, co? Standardowo nie jest ono regulowane, dlatego wymienia sie (gorne?) wahacze. Oryginalny tekst:
To make vehicle go LEFT, either increase caster on right so it is greater than caster on left, or decrease caster
on left so it is less than caster on right.


Kolesie w USA montuja takze SPC ball joints, ktora pozwalaja na pewna regulacje. Czy ktos sie tutaj z takim czyms spotkal?
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2008, 21:50
Posty: 8

Postprzez Dutch » 3 paź 2008, 09:24

Jestem po wizycie a ASO Lublin. Mam roczna Madzię 6 i efekt sciągania postanowiłem wyeliminować. Podjechałem do serwisu i:
– sprawdzenie ciśnienia- jazd probna- ściąga,
– regulacja zawieszenia- poluzowanie go- ściąga,
– zamian kół -ściąga.

Mechanik ręce załamał i powiedział: Ten typ tak ma...co mnie wytrąciło z równowagi. Na moje stwierdzenie że może (tu rzuciłem hasło) : rozprężone zawieszenie wielowahaczowe...popatrzyli tylko bez reakcji.

No i jako że nie było "szefa" na tym się zakończyło. Postanowiłem jednak nie odpuszczać i walczyć dalej ale potrzebuję pomocy ludzi którzy się uporali z problemem. Co trzeba wyregulować lub może dodać i jak?Łożyska?

Odnośnie tej instrukcji po angielsku to znalazłem coś takiego:

caster (or castor)– is an undriven, single, double, or compound wheel mounted on an object to make movement easier.

Obrazek

Obrazek
Ostatnio edytowano 3 paź 2008, 10:21 przez Dutch, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 6 lip 2008, 13:01
Posty: 27

Postprzez Lorento » 3 paź 2008, 10:21

Dutch napisał(a):Co trzeba wyregulować lub może dodać i jak?Łożyska?

Miałeś naukę czytania w podstawówie? Jak tak, to masz wszystko opisane w tym temacie :P
Dziwna indolencja... :|
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 20:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez Dutch » 3 paź 2008, 10:23

Lorentzo, ja wiem co tu jest napisane odnośnie łożysk ale gdzie te łożyska dodajemy bo jak wspomniałem coś o nich to mechanicy stwierdzili że to wykluczone..no i bądź tu mądry.
Początkujący
 
Od: 6 lip 2008, 13:01
Posty: 27

Postprzez Lorento » 3 paź 2008, 10:40

Jaksa napisał(a):jak bardzo chcesz wyeliminowac wadę wymien / dokup 2xgorne mocowania amorka + 2xłozyska + 2xosłony amorów , koszt materiałów ( z przed roku 1100 zł tyle płaciłem – wymieniałem u siebie )

:]
zmień mechaników
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 20:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez scieszon » 4 paź 2008, 18:22

No to muszę przyznać, że mnie koledzy pocieszyliście, niedawno (dokładnie dwa tygodnie temu) przesiadłem się z "Efki" 98 r. do Mazdy 6 2002 r. i od tego czasu spać po nocach nie mogłem myśląc, że delikatnie mówiąc "dałem ciała" bo wkrótce po jej zakupie zauwałyłem właśnie delikatne ściąganie auta w prawo, już chciałem z tym jechać na geometrię mając podejrzenia, że samochód był po przejściach ale skoro znawcy tematu piszą, że jest to po prostu wada fabryczna to od dzisiaj śpię spokojnie :D DZIĘKI WIELKIE !!!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 paź 2008, 12:58
Posty: 7
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 1.8 KAT, 2002, sedan

Postprzez Vater » 6 paź 2008, 09:48

scieszon napisał(a): już chciałem z tym jechać na geometrię mając podejrzenia, że samochód był po przejściach ale skoro znawcy tematu piszą, że jest to po prostu wada fabryczna to od dzisiaj śpię spokojnie :D DZIĘKI WIELKIE !!!


I chcesz tak jezdzic? Mnie to bardzo wkurza, bo jednak ciagle trzeba kompensowac (troche niepolskie slowo) ta sciaganie. Przy bocznym wietrze staje sie to po prostu niebezpieczne. Widocznie przyzwyczailem sie za bardzo do jazdy jak po szynach poprzednia Meganka.
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2008, 21:50
Posty: 8

Postprzez Dutch » 6 paź 2008, 15:52

Jestem po kolejnej rozmowie z ASO Lublin. Wynika z niej mniej więcej że: każdą mazdę ściąga na prawo- to norma, że mogą zrobić rozprężenie zawieszenia przedniego ale i tak będzie ściągało- gwarancji na to nie dają...a poza tym to służą pomocą <killer>

No właśnie...a teraz moje pytanie do osób które efekt ściągania niwelowały w ASO w ramach gwarancji i którym pomogło zrobienie magicznego jak sie zdaje "rozprężenia zawieszenia przedniego". Jak ten proces się odbywał i jakie ASO to zrobiło(chodzi mi o miasto) i czy ściąganie na prawo już nie występuje czy tez efekt powrócił? Pytanie zwracam przede wszystkim do użytkowników grzzbi1866 i baron071, którzy efekt ściągania niwelowali w ASO.
Wiem że można dołożyć łożyska itd ale czy to jedyna metoda?
Początkujący
 
Od: 6 lip 2008, 13:01
Posty: 27

Postprzez scieszon » 6 paź 2008, 17:46

Vater napisał(a):
scieszon napisał(a): już chciałem z tym jechać na geometrię mając podejrzenia, że samochód był po przejściach ale skoro znawcy tematu piszą, że jest to po prostu wada fabryczna to od dzisiaj śpię spokojnie :D DZIĘKI WIELKIE !!!


I chcesz tak jezdzic? Mnie to bardzo wkurza, bo jednak ciagle trzeba kompensowac (troche niepolskie slowo) ta sciaganie. Przy bocznym wietrze staje sie to po prostu niebezpieczne. Widocznie przyzwyczailem sie za bardzo do jazdy jak po szynach poprzednia Meganka.



Z tego co piszesz wnioskuję, że Twoją Madzie ściąga o wiele bardziej niż moją, u mnie jest to wyczuwalne tylko kiedy jadę "bez trzymanki", natomiast kiedy trzymam kierownicę chociażby tylko jednym palcem mogę spokojnie jechać i nie używać żadnej siły do jak się wyraziłeś "kompensowania" ściągania. Więc praktycznie jedyny dyskomfort jaki odczuwam to fakt, że nie mogę jeździć całkiem prosto nie trzymając kierownicy, a to mogę spokojnie przeżyć. Co do bocznego wiatru to podejrzewam, że nawet jazda Twoją Meganką jeżdżącą jak po szynach przy odpowiednio silnym wietrze jest niebezpieczna... poza tym akurat marka samochodu nie ma tu nic do rzeczy bo n.p. moja poprzednia 323F była starym gratem co się zowie, a szła prościutko jak po sznurku, pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 paź 2008, 12:58
Posty: 7
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 1.8 KAT, 2002, sedan