Ściąganie auta na prawo – co to może być?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Lorento » 28 wrz 2008, 20:51

Jarek Fąfara napisał(a):Ale po co zaraz głupek ? usmiech

To nie do Ciebie przeca <lol>
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 20:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez Vater » 29 wrz 2008, 10:51

W piatek kupilem uzywana Mazde (rocznik 2003) w Rotterdamie. Dealer Seat-a, u ktorego stala, ustawil zbieznosc kol aby wyeliminowac sciaganie w prawo. Roznica jest wyczuwalna, ale sprawa nie jest do konca zalatwiona. Jako ze wystawili 6-miesieczna gwarancje bede ich meczyl o usuniecie tego calkowicie. Polazilem po forach angielskojezycznych, aby wiedziec dokladnie co im mowic.

Wychodzi na to, ze to faktycznie standardowa przypadlosc 6-ki. Mazda USA opublikowala biuletyn techniczny, w ktorym opisane sa sposoby usuniecia przypadlosci. Jesli jadac 55 mil na godzine po puszczeniu kierownicy samochod sam zmieni pas w ciagu max. 7 sekund to jest to problem do korekty. Mysle, ze moja robi to w mniej wiecej takim czasie, raczej nie dluzszym. Tolerancje Mazdy na ustawienia zawieszen sa bardzo duze, a wiekszosc warsztatow chce sie zmiescic w specyfikacji przy jak najmniejszym nakladzie pracy. Niestety samo ustawienie zbieznosci nie zalatwia problemu i bez glebszej ingerencji sie nie obejdzie. W USA samochody wyprodukowane po kwietniu 2004 maja montowany "Strut Mount Kit" cokolwiek strut po polsku znaczy, ktory na zniwelowac sciaganie. Polecam ta stronke, skad mozna sciagnac ten biuletyn: http://forum.mazda6club.com/index.php?showtopic=72653

Male pytanko do osob znajacych techniczne pojecia:
1. Czy arm control to wahacz?
2. Camber to odchylenie kola od pionu?
3. Toe-in to zbieznosc kol do srodka
4. Caster, czyli najwazniejsze w naszym przypadku zagadnienie, bo to ono odpowiada za sciaganie w prawo, to... no wlasnie, co? Standardowo nie jest ono regulowane, dlatego wymienia sie (gorne?) wahacze. Oryginalny tekst:
To make vehicle go LEFT, either increase caster on right so it is greater than caster on left, or decrease caster
on left so it is less than caster on right.


Kolesie w USA montuja takze SPC ball joi