Ściąganie auta na prawo – co to może być?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kolo1 » 30 maja 2011, 10:03

Zastanawiam się jeszcze o tym co mi powiedzieli w ASO Mazda tj. tak ustawić zbieżność, aby auto miało tendencję do lekkiego ściągania w lewo (oczywiście wszystko w granicach normy ) – czyli po tzw. mazdowemu . Czy to coś poprawi?
Początkujący
 
Od: 14 lut 2011, 19:11
Posty: 13
Skąd: Dzierżoniów
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel GY 143kM 2007

Postprzez glowasiek » 30 maja 2011, 10:08

Mnie w polsce tez sciagalo, jak mialem kierownice ustawiona idelanie na wprost to samochod lecial na prawo. Na poczatku myslalem ze cos mi sie przestawilo po wjechaniu w wielka dziure ale jednak juz na niemieckich autostradach bylo normalnie, auto szlo prosto wiec to wina drog. pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 21:36
Posty: 1674 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez timmy666 » 30 maja 2011, 10:12

kolo1 napisał(a):Zastanawiam się jeszcze o tym co mi powiedzieli w ASO Mazda tj. tak ustawić zbieżność, aby auto miało tendencję do lekkiego ściągania w lewo (oczywiście wszystko w granicach normy ) – czyli po tzw. mazdowemu . Czy to coś poprawi?


Na moje oko może i coś poprawi z prawej strony ( bo będzie ściągało w lewo ), ale jak będziesz mijał to jeszcze bardziej będzie ciągnęło Cie na pobocze w lewą stronę więc lepiej zostawić tak jak jest :D. Po prostu Japońce zrobiły zbyt czułe zawieszenie :) przy projektowaniu na pewno nie myśleli o Polskich drogach :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2010, 11:12
Posty: 63
Skąd: Ostrołęka/Okolice
Auto: M6 GY 2.0 MZR-CD 2003 r.

Postprzez kolo1 » 7 cze 2011, 21:50

Rozmawiałem z "magikiem" od zawieszeń i zbieżności (naprawdę dobrym z wieloletnim stażem). Mówiłem mu o problemach ze ściąganiem w prawo i kilkukrotnej pozytywnej kontroli zbieżności; również o tym że na prawym pasie auto ciągnie w prawo natomiast na lewym pasie ciągnie w lewo. Facet naprawdę się zaangażował w problem i postawił jedną diagnozę – jeżeli nie było bite, to przyczyną ściągania jest najprawdopodobniej – wspomaganie kierownicy,pompa lub "maglownica". Chociaż maglownica u mnie odpada bo kierownica by drgała przy większych prędkościach. Czy ktoś miał problem ze wspomaganiem i wie jak to sprawdzić i czy ma ono wpływ na to cholerne ściąganie???? Nie wiem jak Wy ale ja tak łatwo nie odpuszczę.
Początkujący
 
Od: 14 lut 2011, 19:11
Posty: 13
Skąd: Dzierżoniów
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel GY 143kM 2007

Postprzez Arkadius 73 » 8 cze 2011, 05:38

Arkadius 73
 

Postprzez Kafela » 8 cze 2011, 07:56

Panowie jedyny ratunek to http://www.geometria-podwozi.pl/Polecam bo sam tam byłem i jestem 100% zadowolony z usługi.Zwiedziłem większość tego typu warsztatów w mojej okolicy ale po tym co zobaczyłem w w wyżej wymienionym warsztacie trudno mi nazwać okolicznych "fachowców" fachowcami.Mieszkam w Zamościu i nie żałuję przejechanych 420 kilometrów w jedną stronę.O tym warsztacie dowiedziałem się na tym forum ,ktoś go polecał a teraz ja polecam.
Początkujący
 
Od: 31 paź 2010, 09:04
Posty: 8
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 Kombi `05 2.0 136KM

Postprzez kolo1 » 8 cze 2011, 12:10

Jeżeli to rozwiązuje problem ściągania jak piszą w biuletynie MAZDA (pokazanym przez Arkadius 73) to pewnie chodzi o słynne "luzowanie zawieszenia". Zastanawiam się czy była na to jakaś akcja serwisowa. No bo po co mam ze swojej kasy bulić.
Początkujący
 
Od: 14 lut 2011, 19:11
Posty: 13
Skąd: Dzierżoniów
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel GY 143kM 2007

Postprzez aros87 » 8 cze 2011, 13:42

Kafela, a mozesz podac koszt usuniecie tej usterki u Pana Dudy? W tym miesiącu mam zamiar sie tam wybrac :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2010, 17:00
Posty: 104
Skąd: Orzesze
Auto: Mazda 6 SPORT 2.0 EXCLUSIVE CiTD 2004

Postprzez Kafela » 8 cze 2011, 18:18

aros87 wysłałem ci wiadomość na priva.Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 31 paź 2010, 09:04
Posty: 8
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 Kombi `05 2.0 136KM

Postprzez kolo1 » 8 cze 2011, 20:57

Rozmawiałem w serwisie ASO Mazdy Długołęka. Rozumieją i znają problem. Twierdzą ze kilka takich Mazd naprawili poprzez regulację zawieszenia tj. regulację jak to określili "kołyski" pewnie tak jak u P Dudy. Podobno po tych naprawach efekt 100%. Chyba zaryzykuję.
Początkujący
 
Od: 14 lut 2011, 19:11
Posty: 13
Skąd: Dzierżoniów
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel GY 143kM 2007

Postprzez Arek_78 » 8 cze 2011, 21:19

kolo1 uzupełnij profil bo nie wiadomo nawet skąd jesteś :)
Kołyską wyregulują kąt pochylenia stopnia zwrotnicy
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 05:15
Posty: 468 (1/2)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez sniper » 10 cze 2011, 14:08

Kafela napisał(a):Panowie jedyny ratunek to http://www.geometria-podwozi.pl/Polecam bo sam tam byłem i jestem 100% zadowolony z usługi.Zwiedziłem większość tego typu warsztatów w mojej okolicy ale po tym co zobaczyłem w w wyżej wymienionym warsztacie trudno mi nazwać okolicznych "fachowców" fachowcami.Mieszkam w Zamościu i nie żałuję przejechanych 420 kilometrów w jedną stronę.O tym warsztacie dowiedziałem się na tym forum ,ktoś go polecał a teraz ja polecam.


hehe... w czasie kiedy pisałeś tego posta ja właśnie czekałem na swoją kolej u nich;)...
Powiem tak.. fachowe podejście mają na pewno i wiedzę sporą... problem z M6 również znają.
U mnie po wizycie u nich ściąganie zmniejszyło się znacząco, co nie oznacza całkowicie...
Dowiedziałem się przynajmniej, że poprzedni właściciel musiał wpaść w solidną dziurę ponieważ prawe koło stoi 3mm w tył od lewego i jest lekko przechylone na bok przez najprawdopodobniej lekko ugiętą zwrotnice.
W każdym razie z tego co mi powiedzieli można jeszcze spróbować zrobić tak, żeby prawe koło lekko wyprzedzało lewe... podobno to może pomóc jednak jak na razie to jak ustawili zawias mi wystarcza.

W każdym razie również przeczytałem o nich tu na forum i również mogę polecić ten warsztat... bardzo zdrowe podejście do wykonywanej pracy i klienta.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2010, 17:28
Posty: 18
Skąd: Stalowa Wola
Auto: M6 2.0i 16V 141KM `04

Postprzez kolo1 » 10 cze 2011, 20:38

sniper podaj jak możesz więcej szczegółów co konkretnie robili z autem?
Początkujący
 
Od: 14 lut 2011, 19:11
Posty: 13
Skąd: Dzierżoniów
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel GY 143kM 2007

Postprzez mpsoft » 9 sie 2011, 08:50

Miałem podobny problem – przy zakupie wszystko oki (auto stało na zimówkach), z czasem (gdy nastała pora letnia) pojawiło się wyczuwalne ściąganie na prawo (zwłaszcza przy dużej prędkości np autostrada 140 km/h). Diagnoza w ASO – luzy na przednim zawieszeniu i ustawienie zgodnie z odpowiednią procedurą geometrii. Po naprawie zawieszenia (Wrocław – nie w ASO ale specjalizujący się w Madziach – koszt 1200 zł) geometria kół (też Wrocław – nie w ASO, bardzo polecany do Madzi – 70 zł) efekt troszkę się zmniejszył.

Zgadnijcie co pomogło ?

Zmiana kół przednich z lewego na prawe. <glupek2>

Opony CONTINENTAL ContiPremiumContact 2 zakupione w sklepie, nowe – bierznik asymetryczny (opony prawidło zamontowane,prawidłowe ciśnienie,wyrównoważone). Po przełożeniu wszystko wróciło do normy. Z rozmowy z uznanym wrocławskim specem od ustawiana Mazd który robił geometrię dowiedziałem się, że owszem cała ta specjalna procedura często pomaga (ale ktoś stworzył z niej niezłą legendę) ale należy zacząć od prozaicznej zamiany tylko opon przednich stronami, bo to nie problemy z zawieszeniem a sam bieżnik opony (mi