Awaryjność/dostępność części wersji z USA

Mazda6 2002–2007

Postprzez Maciek12 » 21 maja 2007, 20:55

Witam, orjentuje sie ktos jak wyglada sprawa z czesciami do 6 wersja amerykanska? tzn czy bardzo sie rozni od wersji europejskiej? czy kazda czesc trzeba sprowadzac zza oceanu? Czy wersja amerykanska ulega czestym awarja? :> Prosze o szybka odpowiedz, poniewaz w piatek jade kupic 6 (o ile nie jest to przekret). Troszke przebieg jest za duzy.... 75000 czy to jest duzo jak na ta mazde?? :> mialem Miatke 170 000 wer. USA i zero napraw :D, dlatego zastanawiam sie czy z 6 bedzie to wygladalo tak samo :). Dzieki z gory! Pozdrawiam!
Klasyka – tyle można powiedzieć o Maździe MX-5, ale lekki tuning nie zaszkodzi :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sie 2006, 11:26
Posty: 15
Skąd: Jaworzno (KATOWICE)
Auto: Mazda MX5 Miata

Postprzez Karwoś » 21 maja 2007, 21:13

Sprawdz skrzynie – na zimnym nie może szarpać z 1 na 2 jak zmienia (chodzi o automat) – szarpać może przy bardzo wolnym przyśpieszaniu – trzeba wymienić soft na nowy -jak to nie pomoże to nie kupuj bo skrzynia do wymiany – ja zmieniłem soft i pomogło ale w wielu 6 trzeba wymieniać skrzynie bo maja jakiś feler – poczytaj na forum – tutaj i w USA. ja kupiłem jak miała 9000mil ale można znaleźć i roczne z 70 000 – tak 50 000km w rok to norma.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 19:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Brt » 21 maja 2007, 21:51

generalnie tak,

jest kilku użytkowników V6 zza oceanu,
złap Luq'a on jeździ od kilku miesięcy V6 z automatem,
sam silnik to jednostka napędowa z MondeoST220 więc popytaj w Fordzie jak się sprawują, ja to zrobiłem i powiedzieli, że mają bardzo mało napraw,
poza tym V6 to V6 silnik nie wysilony o bardzo wysokiej kulturze pracy, więc przebieg 70K to żaden przebieg jeśli chodzi o jednostkę napędową,

co do skrzyni biegów... hmmm jeśli to automat, to nie chce wyrokowac ale na mazdaforum naczytałem się koszmarnych rzeczy o tych skrzyniach, padały po 40K mil i nie były to jednostkowe przypadki,
rozmawiałem też z chłopakami z AZ AUto, też mówili że Mazda 6 jest super ale automaty to im nie wyszły w tym modelu, jednak Karwoś widze, że na ten temat wie więcej, to też warto go posłuchac,

co do części... z dostępnością nie będziesz miał problemu.
– dużo akcesoriów i części pasuje od Mazd europejskich
– mają centralny magazyn w niemczech, w których jest też trochę rzeczy do V6
– zawsze możesz zamówic ze stanów (ja czekałem na wąż chłodnicy około tyg.)
– klocki i tarcze pasują od 2.3L

generalnie to bardzo fajne samochody z super silnikami... tylko ten automat psuje im ociupinę opinię...
no i koniecznie sprawdź samochód pod względem blacharskim... co tam się działo... jak z USA to wiadomo, że przygoda była, tylko pytanie jaka?

może wklej nam link do ogłoszenia, byśmy chętnie popatrzyli na Mazdkę.. ;)

powodzenia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 22:13
Posty: 213
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6 (05), 6 MPS

Postprzez kprzemo24 » 21 maja 2007, 21:51

Napewno moge polecic
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2007, 10:20
Posty: 54
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6, RX-8, 626, MX-3

Postprzez Maciek12 » 22 maja 2007, 15:27

Dzieki bardzo za podpowiedzi :). Tez wlasnie slyszalem ze automaty generalnie z USA sa awaryjne, mialem kiedys chwile Dodga Caravana w automacie oczywiscie i skrzynia padla ;/. Troche sie teraz wystraszylem... pieniadze juz gotowe, papiery przejzalem, wszystko ok. Tylko musze dokladnie sprawdzic ta skrzynie... A gdyby padla to jakie to beda koszty ;/ Zmartwilem sie, bo ta madzia podoba mi sie wyjatkowo :)) zreszta zobaczcie sami na link.... biala.... na tych 17..... oby tylko nie byla przekrecona, bede nia jezdzil dosc dlugo w piatek, pojade do stacji kontroli i jezeli wszystko okaze sie wporzadku to jeszcze w piatek wieczorem bedzie w polsce :D. Wiem juz o tym ze nie moze szarpac z 1 na 2, nie rozumiem o co chodzi ze softem? :> czy chodzi o software? jakies oprogramowanie?? ;) Co moge zrobic jeszcze aby zdiagnozowac potencjalne wady, przede wszystkim w skrzyni?? Jezeli chodzi o blacharke ok, na stacji tez troche wyjdzie ;). Pozdrawiam
Klasyka – tyle można powiedzieć o Maździe MX-5, ale lekki tuning nie zaszkodzi :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sie 2006, 11:26
Posty: 15
Skąd: Jaworzno (KATOWICE)
Auto: Mazda MX5 Miata

Postprzez Nefar » 22 maja 2007, 18:28

Ale ona wyglada jak po plywaniu...

Poza tym "Halbachse fehlt !!!! czyli rozwalona półoś wiec raczej sobie nie pojezdzisz.
Druga sprawa to bita byla przodem juz wczesniej, przed tym uszkodzeniem ktore jest teraz. Widac to od razu po grillu i zderzaku przednim ktory jest inny.

No i przebieg 45.000 przy roczniku 2003. Maloprawdopodobne nie uwazasz?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 13:32
Posty: 157
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Nissan Murano 3.5 V6

Postprzez Maciek12 » 22 maja 2007, 20:02

hmm pierwsze os juz wymieniona... 2 przebieg 72 000 km tamto to sa mile. Jezeli chodzi o wypadek wczesniejszy to nie wiem... nie ogladalem na zywo, zderzak... nie znam sie... grill, na allegro mazdy 3.0 maja takie same grille, zobaczymy jak to bedzie wygladac, pojezdze pojezdze ;) Juz wszystko dograne, co prawda cena tez inna ;]. Jak poznac czy samochod jest po zalaniu?? chyba to nie jest takie trudne? :>> grzybek itd... gosc mowi ze samochod nie bity nie zatopiony, ale wiadomo jak to sprzedawcy mowia... nie pierwszy samochod kupuje zza granicy ;/ Mowcie na co zwracac uwage ;)
Klasyka – tyle można powiedzieć o Maździe MX-5, ale lekki tuning nie zaszkodzi :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sie 2006, 11:26
Posty: 15
Skąd: Jaworzno (KATOWICE)
Auto: Mazda MX5 Miata

Postprzez Nefar » 22 maja 2007, 21:51

Bity na 100% To jest pewnik. W ogole nie ma dyskusji.

Juz tlumacze dlaczego.

Wersja sport, a taka jest na tych zdjeciach charakteryzuje sie bardziej agresywnymi zderzakami, grilem i bocznymi listwami progowymi. W tym "twoim" egzemplarzu zostaly tylko listwy boczne i tylny zderzak. Przedni zderzak i grill ktos wymienial. Nie sadze zeby to robil dla zabawy. Gdybym widzial samochod to bym ci powiedzial czy byla tez belka wymieniana. Przednia belka w USA jest plaska jak deska i szeroka na dobre 10cm. W europie jest wezsza i taka przetlaczana. Bardziej wyglada jak rura. Jest duzo bardziej delikatna.
21 L/ 100km [tiiit] FUEL ECONOMY.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 13:32
Posty: 157
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Nissan Murano 3.5 V6

Postprzez Brt » 22 maja 2007, 23:05

Maciek12 Nefar ma rację, ochłoń trochę, wydasz kupę kasy i co będzie? sprawdź ją naprawdę dobrze,
przedni zderzak jest od eruropejskiej wersji a do tego nie od sporta, ktoś ją robił na odp...dol się...

co z tym reflektorem przednim? czemu taki zaparowany? dekielków z tyłu nie ma czy lampa klejona była?

ojjj... gośc Ci mówi że nie bita była? po co takie głupoty Ci wciska... albo targuj się z nim o dobrą cenę i za różnicę, porządnie ją zrób
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 22:13
Posty: 213
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6 (05), 6 MPS

Postprzez Karwoś » 22 maja 2007, 23:53

Przod był robiony na 100% – jeśli to wersja usa sport to tak jak wyżej powiedziano – boki i tył został po wersji sport – przód ma taki sam zderzak i gril jak u mnie – zwykła 2.3 bez pakietu sport – też z usa. Właśnie – co z tym światłem – zaparowany, tak pobrudzony jakimś pyłem czy jeszcze coś innego??
I ostatni gwóźdz do trumny – skoro to jest wersja USA to skąd tam się wziął kierunkowskaz w błotniku?? Tam powinna być obrysówka bardzie z przodu w zderzaku – czyli z przodu wymieniony był zderzak (od wersji europejskiej) i błotnik lewy i prawy na pewno (od wersji europejskiej) – a teraz się troche poprzyczepiam – czy nie wydaje się Wam że odcień poduszki kierowcy jest jaśniejszy niż cała reszta, a ta szpara między poduszką pasażera od strony podszybia nie jest za bardzo widoczna – ja wymieniałem u siebie te poduchy – ale nie ma takich różnic ani w kolorze ani w dopasowaniu.

Oby to nie była nie tyle nietrafiona inwestycja – bo samochód może się okazać jeżdzący bez problemów itp ale po prostu się przepłaci i tyle. Za taką cenę to ja w 2005 roku swojego kupiłem sprowadziłem, zrobiłem – no może jeszcze troszkę dołożyłem – co najwyżej 1000$ – a było to 2 lata temu (tyle że to 2.3 a nie 3.0).
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 19:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Maciek12 » 23 maja 2007, 06:13

Macie racje, trzeba na spokojnie podejsc do niej i sprawdzic w calosci, zdjac przedni zderzak i obejrzec belke.... z blotnikami gorzej. O reflektor pytalem... facet powiedzial ze wszystko w porzadku ;p. Bez dwoch zdan trzeba sie targowac o dobra cene, a jezeli samochod jest zrobione porzadnie tylko facet wykorzystal czesci od europejskiej?? Oczywiscie byla bita, tylko czy poduszki wystrzelily? Dziekuje wam bardzo za porady :))
Klasyka – tyle można powiedzieć o Maździe MX-5, ale lekki tuning nie zaszkodzi :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sie 2006, 11:26
Posty: 15
Skąd: Jaworzno (KATOWICE)
Auto: Mazda MX5 Miata

Postprzez kbany » 23 maja 2007, 10:47

Maciek12 napisał(a):Macie racje, trzeba na spokojnie podejsc do niej i sprawdzic w calosci, zdjac przedni zderzak i obejrzec belke.... z blotnikami gorzej. O reflektor pytalem... facet powiedzial ze wszystko w porzadku ;p. Bez dwoch zdan trzeba sie targowac o dobra cene, a jezeli samochod jest zrobione porzadnie tylko facet wykorzystal czesci od europejskiej?? Oczywiscie byla bita, tylko czy poduszki wystrzelily? Dziekuje wam bardzo za porady :))


Witam wszystkich po raz pierwszy :D
Kolego Maciek12 przeczytałem Twoje informacje i muszę przyznać że dużo ryzykujesz. Samochody pochodzące z USA mają często bardzo bogatą historię. Być może nie słyszałeś o amerykańskim systemie CARFAX, w którym to znajdziesz wszelkie informacje o przeszłości twojego przyszłego samochodu. Jest firma we Wrocławiu (UsaAutoSystem.pl), którą Ci pomoże, a ja Ci to proponuję jeżeli nie chcesz płakać. Pozdrawiam.
kbany
 

Postprzez Maciek12 » 23 maja 2007, 16:01

:) slyszalem o tym nawet sprawdzalem czy znajduje sie w bazie ten samochod i pozytywanie, ale zeby poznac pelna historie samochodu trzeba czekac 30 dni.... w sumie to lepsze niz kupic kota w worku ;/
Klasyka – tyle można powiedzieć o Maździe MX-5, ale lekki tuning nie zaszkodzi :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sie 2006, 11:26
Posty: 15
Skąd: Jaworzno (KATOWICE)
Auto: Mazda MX5 Miata

Postprzez Brt » 23 maja 2007, 16:06

jest też baza VIN w USA, odpal ją sobie za 20 dolców już coś będziesz wiedział,
linki są na forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 22:13
Posty: 213
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6 (05), 6 MPS

Postprzez Maciek12 » 23 maja 2007, 16:10

Brt mam takie jeszcze pytanie... czy ten zderzak o ktotym mowisz to taki jaki ma twoja 6? :> Ogladam 6 na allegro z USA i jest identyczna zderzak/grill tylko kierunkowskazy sa inne ;]. Zaraz zobacze ta baze ;) THX
Klasyka – tyle można powiedzieć o Maździe MX-5, ale lekki tuning nie zaszkodzi :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sie 2006, 11:26
Posty: 15
Skąd: Jaworzno (KATOWICE)
Auto: Mazda MX5 Miata

Postprzez Karwoś » 23 maja 2007, 17:10

Ten zderzak to taki który siedzi w wersjach europejskich (jest bez obrysówek na bokach) i jest to zwykły zderzak wersji przed liftingiem – taki np siedzi u mnie (tyle że wersja USA z obrysówkami). Podejrzewam żę Brt ma coś jak to :

http://www.gratka.pl/moto/tresc/mazda-6 ... f1cb35&s=2

Ale pewnien nie jestem (ten zderzak jest bez obrysówek).
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 19:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Brt » 23 maja 2007, 17:37

zobacz 6 Nefara albo moją.. to bezwypadkowe (ghyhyhy ;) ) wersje SPORT,

a tak na poważnie, to oblukaj je w dziale Nasze Mazdy, tylko u Nefara nie patrz na tylny zderzak bo wstawił EUROPEJCZYKA,

różnicę z przodu widac wyraźnie, przedni zderzak od wersji sport jest większy i ma inne dolne profilowanie, poza tym co w tej Mazdzie z ogłoszenia robią kierunki boczne?? nie powiem sam sobie chyba takie wstawię... ale seryjnie ich też nie ma, blachara byłą robiona musisz Maciek to przyjąć do wiadomości,

jeśli nada jesteś zainteresowany tym samochodem to:

– sprawdź belkę przednią (wymieniana? będą spawy) albo prostowana (oby nie)
– sprawdź podłużnice
– geometrię koniecznie,
– obejrzyj dupsko Madzi, może tam też coś było robione?
– czujnik lakieru się przyda może nie wymieniali niektórych części tylko szpachlowali? wtedy będzie wiadomo co przy niej robili (mówię np. o dachu)
– no i silnikowo obejrzyj dokładnie czy wszystko gra,

powiem Ci że ta cena na razie to nie jest atrakcyjna, niech opuszczą trochę (tak z 2 tys. :D ),

widzę, że napaliłeś się konkretnie na tą mazdę... w sumie Ci się nie dziwię... :D

brt
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 22:13
Posty: 213
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6 (05), 6 MPS

Postprzez Brt » 23 maja 2007, 17:41

Karwoś napisał(a):Ten zderzak to taki który siedzi w wersjach europejskich (jest bez obrysówek na bokach) i jest to zwykły zderzak wersji przed liftingiem – taki np siedzi u mnie (tyle że wersja USA z obrysówkami). Podejrzewam żę Brt ma coś jak to :

http://www.gratka.pl/moto/tresc/mazda-6 ... f1cb35&s=2

Ale pewnien nie jestem (ten zderzak jest bez obrysówek).


Kawoś, to są zderzaki od wersji SPORT ale europejskiej (i boki też są od europejskiej)

ja pierniczę... DLACZEGO WSZYSTKIE SAMOCHODY W POLSCE SĄ ROBIONE?? CO ZA KRAJ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 22:13
Posty: 213
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6 (05), 6 MPS

Postprzez Karwoś » 23 maja 2007, 22:58

Dokładnie – nie znalazłem takich z prawdziwymi USA od wersji Sport – zdjęcie podesłałem tylko dla porównania zwykłego zderzaka i tego od wersji Sport.
A w Polsce wszystkie są robione bo .... polak potrafi :)Ważne jest tylko jak były robione i co było robione – jak podłużnica ma ślady ingerencji to bym od razu odpuścił, ale jak poduszki to co za różnica – w USA poduchy strzelają przy 30km/h – informacje z serwisu mazdy w USA, A mogą też wystrzelić jak się bardzo szybko wjedzie na podjazd i uderzy dolną częścia zderzaka o ten podjazd. Jak dach był robiony to albo coś na niego spadło (lepsza wersja), albo siła uderzenia odkształciła dach (szczególnie przy czołowych zderzeniach np tylko z jedej strony).

Co do tego że była walona nie ma wątpliwośći – nikt dla zabawy nie wkłada zwykłych zderzaków i błotników do wersji sport (po prostu tak było łatwiej i taniej). Najważniejsze to to jak to było zrobione i czy blacharkimi naprawami nie było np spawanych podłużnic. No i najważniejsze to stan silnika i skrzyni.

A cena – 1500 – 2000 mniej i można brać. Na gratce można 2004 2.3 znaleźć za 35 000 (za3.0 trochę więcej – ale juz zarejestrowane itp. ) Nie ma się co napalać na 1 egzemplarz – co najwyżej na "6" 3.0 ale oglądać trzeba wiele samochodów – wtedy wybierze się to co lepsze w stosunku do ceny. No i ma się jakieś porównanie.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 19:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Maciek12 » 24 maja 2007, 06:17

Przyjzalem sie jeszcze raz i macie 100% racji (niestety ;p), dzisiaj bede wiedzial ostatecznie czy jade, negocjacja ceny, jezeli bedzie sklonny negocjowac to jest szansa, jak nie to czekam na cos innego, tylko prawda jest tak ze za pieniadze 30-40 nie ma szans kupic 3.0 nie robionej. Polacy ciagna je z stanow i robia jak tylko potrafia ;). Myslalem zeby samemu sciagac z USA ale 2-3 miesiace lacznie.... Dobra zobaczymy, ale kupowanie tego samochodu bedzie ryzykiem. Jak facet bedzie gotow sciagnac zderzaczek przedni i negocjowac cene to jest o czym gadac... Dzieki :) i pozdrawiam
Klasyka – tyle można powiedzieć o Maździe MX-5, ale lekki tuning nie zaszkodzi :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sie 2006, 11:26
Posty: 15
Skąd: Jaworzno (KATOWICE)
Auto: Mazda MX5 Miata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6