Strona 1 z 2

auto do remontu – zakup

PostNapisane: 22 sie 2012, 09:57
przez Dawid2605
Witam wszystkich jestem tu nowy i szukam pięknej 6 Znalazłem jedną 2003r pierwsza rej 2004 z niemiec 2,3 benz z przebiegiem 88tys km lekko uszkodzony przód lecz silnik odpala autko jeździ.
Problem pojawia się powyżej 2500tys obr. silnik wyraźnie grzechocze, oleju w normie powiedziałbym że niedawno wymieniany bo złocisty kolor. Obstawiam na panewki ale przy tym przebiegu? ile orientacyjnie kosztuje remont całego silnika i co w jego skład powinno wejść ? Jakich firm części?
Pozdrawiam Dawid

[Usunięte]

PostNapisane: 23 sie 2012, 00:06
przez Dawid2605
PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 20 sty 2016, 20:14.
Powód: porządki

PostNapisane: 23 sie 2012, 09:23
przez Enduro
nie kupuje tego auta, bo moze byc drogo.
2,3 to dosc problematyczny silnik jesli chodzi o jego remont , bo mazda takiej opcji nie przewiduje..
pozdr.
E

PostNapisane: 23 sie 2012, 22:10
przez Dawid2605
Co przy wymianie panewek warto zrobić w silniku ? Dlaczego problematyczny? Mazda przewiduje 3 szlify z tego co wiem. Czy przy wymianie pierścieni na tłokach trzeba coś jeszcze robić z cylindrami ?

PostNapisane: 24 sie 2012, 22:10
przez Enduro
1.zawszy wszystko sprawdzic i wyczyscic
2. o ile mi wiadomo to nie ma takicj opcji w silniku OTTO
3.zawsze w taki m przypadku trzeba powierzchnie cylindrow "przehonowac".

pozdr.
E

PostNapisane: 25 sie 2012, 10:23
przez dobrzyn22
Enduro napisał(a):przehonowac

yyy czyli, że co ?? :P
pytam bo to nieznane mi słowo ;)

PostNapisane: 25 sie 2012, 11:26
przez siemek55
dobre pytanie, ale Polak potrafi...Google <lol>
Wynik: http://www.capri.pl/forum/150893

Re: Koszt remontu silnika – różne wersje

PostNapisane: 25 sie 2012, 12:11
przez dobrzyn22
Honowanie jest rodzajem obróbki powierzchni tulei cylindra,mającej na celu osiągnięcie żądanego wymiaru naprawczego

i wsio jasne <spoko>
po prostu czasem jestem ciekawy, a człowiek całe życie się uczy ;)

PostNapisane: 25 sie 2012, 13:56
przez Enduro
powierzchnie cylindrow nalezy przy remoncie silnika, wymianie pierscieni generalnie zawsze przehonowac/przeszlifowac lekko tak aby m.in. usunac zabrudzenie, delikatne przerysowania
czyli jest takie specyficzne przepolerowanie gladzi cylindrow
i jest ono konieczne m.in. w celu takim, aby potem silnik nie palil oleju i mial optymalne odprowadzenie ciepla no i jak najwyższą kompresje.
wykonuje się go w warsztatach lub tez przy pomocy wiertarki wolnoobrotowej i specjalnych rozporowych kamieni..
pozdr.
E

PostNapisane: 26 sie 2012, 20:25
przez kot_kot
Dawid2605 napisał(a):Witam wszystkich jestem tu nowy i szukam pięknej 6 Znalazłem jedną 2003r pierwsza rej 2004 z niemiec 2,3 benz z przebiegiem 88tys km lekko uszkodzony przód lecz silnik odpala autko jeździ.
Problem pojawia się powyżej 2500tys obr. silnik wyraźnie grzechocze, oleju w normie powiedziałbym że niedawno wymieniany bo złocisty kolor. Obstawiam na panewki ale przy tym przebiegu? ile orientacyjnie kosztuje remont całego silnika i co w jego skład powinno wejść ? Jakich firm części?
Pozdrawiam Dawid



Ja robilem remont w swojej 6 2.3L. Po zakupie zauwazylem ze niestety bierze ilej w ogromnych ilosciach. Bylo mnie wiecej 1.2L/700km. Zmiana na 10W40 i rozne zageszczacze(doktory) nie zlikwidowaly problemu poza przywroceniem pierwotnej mocy. Oddalem do remontu. Problemem byly jedynie uszczelniacze zaworowe. Mimo tego jednak dalem rowniez pierscienie do wymiany za jednym zamachem.

Oto kosztorys :

Obrazek

Dzis jest juz po spokojnym dotarciu. Zrobilem kilka tys. km. i nie bierze doslownie ani grama. Na bagnecie stan oleju bez zmian. Silnik zalany Valvoline 5W40. Ostatnio dostala tez nowy filtr powietrza KN i jak narazie jest wszystko OK. <spoko>

PostNapisane: 1 cze 2013, 13:00
przez maciej_1980
No i remont silnika się zakończył przynajmniej teoretycznie.
Po złożeniu silnika wyszły 2 rzeczy:

1. do wymiany mechanizm zmiennych faz rozrządu na wałku
2. w oleju silnikowym pojawił się płyn chłodniczy :(

Zamiast jeździć auto będzie stało i czeka je ponowne wyciąganie głowicy i sprawdzenie wszystkiego od nowa.

Zastanawia mnie skąd płyn chłodniczy w oleju . . . Panowie jakieś sugestie ?????

Re: Koszt remontu silnika – różne wersje

PostNapisane: 1 cze 2013, 21:16
przez misiek89
Występuje

Re: Koszt remontu silnika – różne wersje

PostNapisane: 2 cze 2013, 18:25
przez maciej_1980
zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, czemu po ściągnięciu kapy zaworowej ewidentnie było widać nie zmieszany płyn chłodniczy z olejem.
Czy jest szansa że płyn dostaje się gdzieś górą silnika ?????????????

Re: Koszt remontu silnika – różne wersje

PostNapisane: 9 lip 2013, 20:16
przez maciej_1980
Jestem już po remoncie.
Nie jestem z niego zadowolony bo:
-skaczą obroty w przedziale 600-800 obr/min
-podczas podawania gazu słychać dziwny dźwięk, trochę jakby zawory klekotały
-mam wrażenie że auto jest głośniejsze niż przed remontem

Autem zrobiłem 60 km i nie wiem czy cokolwiek może się "ułożyć" żeby było lepiej.

Jeżeli macie jakieś przemyślenia co do przyczyny takich objawów to piszcie.

PostNapisane: 9 lip 2013, 21:57
przez Enduro
jesli mechanicznie wszystko zostalo poprawnie poskladane a naprawe wykonano< solidnie,
to przyczyna tkwi w innych podzespolach
E.

Re: Koszt remontu silnika – różne wersje

PostNapisane: 25 lip 2013, 20:31
przez maciej_1980
Jestem już po remoncie – przejechałem 1300 km i generalnie jestem zadowolony bo oleju nie bierze wcale, płyn chłodniczy w normie jedynie co to dziwi mnie trochę opóźniona reakcja na maksymalne wciśnięcie gazu w podłogę.
Reaguje z opóźnieniem i zastanawia mnie gdzie leży przyczyna takiego stanu rzeczy . . .

Zakup mazdy 6

PostNapisane: 18 mar 2017, 23:55
przez gruberek11
Witam
Mam na oku mazde. Silnik 2.0 100 kw. Blacharsko perełka aż dziwne. Niski przebieg.
Problem jest taki że w mojej opinii umarła turbina .
Objawy;

– brak mocy typowego uderzenia
– kopci po przegazowaniu na gęsty dym biały/szary
– waż który widać od przodu zaolejony (ten który idzie od intercoolera do kolektora widać go z przodu)
– w czasie jazdy wyje turbina?

Silnik pali na strzał żadne check nie świeci się.

Jakie koszta naprawy turbiny?
Co ile zmienia się rozrząd/

Re: Zakup mazdy 6

PostNapisane: 19 mar 2017, 09:45
przez Dominator
O ile to tylko turbina. Lepiej bądź przygotowany na parę tysi. Rozrząd to profilaktycznie w takim nie najmłodszym już aucie, tym bardziej że pewnie nie wymieniany od nowości.

PostNapisane: 8 kwi 2017, 11:30
przez Grzyby
To nie musi być turbina.
U mnie utleniło się wejście na IC i były dokładnie identyczne objawy.
Koszty naprawy śmieszne. A skoro wąż od icka zaolejony to możliwe że sam icek ma nieszczelność.
A w tym konkretnym przypadku zrobiłbym jeszcze test przelewowy wtrysków żeby nie mieć niespodzianki.
Jak cenowo jest śmiesznie a buda zdrowa (tyle że w to nie wierzę) to bym brał.

PostNapisane: 16 sie 2017, 12:50
przez MagnetiMarelli_pl
Diagnoza komputerowa załatwi problem i wtedy sprawdzisz czy to aby na pewno tylko turbina, chociaż objawy które opisujesz raczej na nią wskazują jak mowa powyżej: sprawdź wtryski, tak aby potem nie okazało się, że całkowity koszt naprawy podejdzie pod 5k albo i więcej w zależności od serwisu i części.