auto do remontu – zakup

Mazda6 2002–2007

Postprzez Dawid2605 » 22 sie 2012, 09:57

Witam wszystkich jestem tu nowy i szukam pięknej 6 Znalazłem jedną 2003r pierwsza rej 2004 z niemiec 2,3 benz z przebiegiem 88tys km lekko uszkodzony przód lecz silnik odpala autko jeździ.
Problem pojawia się powyżej 2500tys obr. silnik wyraźnie grzechocze, oleju w normie powiedziałbym że niedawno wymieniany bo złocisty kolor. Obstawiam na panewki ale przy tym przebiegu? ile orientacyjnie kosztuje remont całego silnika i co w jego skład powinno wejść ? Jakich firm części?
Pozdrawiam Dawid
www.serwisat.pl – Montaż i serwis anten satelitarnych oraz DVB-T
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sie 2012, 19:57
Posty: 6
Skąd: Poznań
Auto: MAZDA 6 GY 2.3 benz 166km kombi ;)

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 20 sty 2016, 20:14.
Powód: porządki

Postprzez Enduro » 23 sie 2012, 09:23

nie kupuje tego auta, bo moze byc drogo.
2,3 to dosc problematyczny silnik jesli chodzi o jego remont , bo mazda takiej opcji nie przewiduje..
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Dawid2605 » 23 sie 2012, 22:10

Co przy wymianie panewek warto zrobić w silniku ? Dlaczego problematyczny? Mazda przewiduje 3 szlify z tego co wiem. Czy przy wymianie pierścieni na tłokach trzeba coś jeszcze robić z cylindrami ?
www.serwisat.pl – Montaż i serwis anten satelitarnych oraz DVB-T
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sie 2012, 19:57
Posty: 6
Skąd: Poznań
Auto: MAZDA 6 GY 2.3 benz 166km kombi ;)

Postprzez Enduro » 24 sie 2012, 22:10

1.zawszy wszystko sprawdzic i wyczyscic
2. o ile mi wiadomo to nie ma takicj opcji w silniku OTTO
3.zawsze w taki m przypadku trzeba powierzchnie cylindrow "przehonowac".

pozdr.
E
Ostatnio edytowano 20 sty 2016, 20:15 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta (nie ma takiej potrzeby )
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez dobrzyn22 » 25 sie 2012, 10:23

Enduro napisał(a):przehonowac

yyy czyli, że co ?? :P
pytam bo to nieznane mi słowo ;)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez siemek55 » 25 sie 2012, 11:26

dobre pytanie, ale Polak potrafi...Google <lol>
Wynik: http://www.capri.pl/forum/150893
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 09:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez dobrzyn22 » 25 sie 2012, 12:11

Honowanie jest rodzajem obróbki powierzchni tulei cylindra,mającej na celu osiągnięcie żądanego wymiaru naprawczego

i wsio jasne <spoko>
po prostu czasem jestem ciekawy, a człowiek całe życie się uczy ;)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Enduro » 25 sie 2012, 13:56

powierzchnie cylindrow nalezy przy remoncie silnika, wymianie pierscieni generalnie zawsze przehonowac/przeszlifowac lekko tak aby m.in. usunac zabrudzenie, delikatne przerysowania
czyli jest takie specyficzne przepolerowanie gladzi cylindrow
i jest ono konieczne m.in. w celu takim, aby potem silnik nie palil oleju i mial optymalne odprowadzenie ciepla no i jak najwyższą kompresje.
wykonuje się go w warsztatach lub tez przy pomocy wiertarki wolnoobrotowej i specjalnych rozporowych kamieni..
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kot_kot » 26 sie 2012, 20:25

Dawid2605 napisał(a):Witam wszystkich jestem tu nowy i szukam pięknej 6 Znalazłem jedną 2003r pierwsza rej 2004 z niemiec 2,3 benz z przebiegiem 88tys km lekko uszkodzony przód lecz silnik odpala autko jeździ.
Problem pojawia się powyżej 2500tys obr. silnik wyraźnie grzechocze, oleju w normie powiedziałbym że niedawno wymieniany bo złocisty kolor. Obstawiam na panewki ale przy tym przebiegu? ile orientacyjnie kosztuje remont całego silnika i co w jego skład powinno wejść ? Jakich firm części?
Pozdrawiam Dawid



Ja robilem remont w swojej 6 2.3L. Po zakupie zauwazylem ze niestety bierze ilej w ogromnych ilosciach. Bylo mnie wiecej 1.2L/700km. Zmiana na 10W40 i rozne zageszczacze(doktory) nie zlikwidowaly problemu poza przywroceniem pierwotnej mocy. Oddalem do remontu. Problemem byly jedynie uszczelniacze zaworowe. Mimo tego jednak dalem rowniez pierscienie do wymiany za jednym zamachem.

Oto kosztorys :

Obrazek

Dzis jest juz po spokojnym dotarciu. Zrobilem kilka tys. km. i nie bierze doslownie ani grama. Na bagnecie stan oleju bez zmian. Silnik zalany Valvoline 5W40. Ostatnio dostala tez nowy filtr powietrza KN i jak narazie jest wszystko OK. <spoko>
kot_kot
 

Postprzez maciej_1980 » 1 cze 2013, 13:00

No i remont silnika się zakończył przynajmniej teoretycznie.
Po złożeniu silnika wyszły 2 rzeczy:

1. do wymiany mechanizm zmiennych faz rozrządu na wałku
2. w oleju silnikowym pojawił się płyn chłodniczy :(

Zamiast jeździć auto będzie stało i czeka je ponowne wyciąganie głowicy i sprawdzenie wszystkiego od nowa.

Zastanawia mnie skąd płyn chłodniczy w oleju . . . Panowie jakieś sugestie ?????
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 maja 2011, 16:42
Posty: 21
Skąd: Poznań
Auto: była Mazda 6 2.3 Top '02
jest Mazda 6 2.3 Executive '06

Postprzez misiek89 » 1 cze 2013, 21:16

Występuje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 21:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez maciej_1980 » 2 cze 2013, 18:25

zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, czemu po ściągnięciu kapy zaworowej ewidentnie było widać nie zmieszany płyn chłodniczy z olejem.
Czy jest szansa że płyn dostaje się gdzieś górą silnika ?????????????
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 maja 2011, 16:42
Posty: 21
Skąd: Poznań
Auto: była Mazda 6 2.3 Top '02
jest Mazda 6 2.3 Executive '06

Postprzez maciej_1980 » 9 lip 2013, 20:16

Jestem już po remoncie.
Nie jestem z niego zadowolony bo:
-skaczą obroty w przedziale 600-800 obr/min
-podczas podawania gazu słychać dziwny dźwięk, trochę jakby zawory klekotały
-mam wrażenie że auto jest głośniejsze niż przed remontem

Autem zrobiłem 60 km i nie wiem czy cokolwiek może się "ułożyć" żeby było lepiej.

Jeżeli macie jakieś przemyślenia co do przyczyny takich objawów to piszcie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 maja 2011, 16:42
Posty: 21
Skąd: Poznań
Auto: była Mazda 6 2.3 Top '02
jest Mazda 6 2.3 Executive '06

Postprzez Enduro » 9 lip 2013, 21:57

jesli mechanicznie wszystko zostalo poprawnie poskladane a naprawe wykonano< solidnie,
to przyczyna tkwi w innych podzespolach
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez maciej_1980 » 25 lip 2013, 20:31

Jestem już po remoncie – przejechałem 1300 km i generalnie jestem zadowolony bo oleju nie bierze wcale, płyn chłodniczy w normie jedynie co to dziwi mnie trochę opóźniona reakcja na maksymalne wciśnięcie gazu w podłogę.
Reaguje z opóźnieniem i zastanawia mnie gdzie leży przyczyna takiego stanu rzeczy . . .
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 maja 2011, 16:42
Posty: 21
Skąd: Poznań
Auto: była Mazda 6 2.3 Top '02
jest Mazda 6 2.3 Executive '06

Postprzez gruberek11 » 18 mar 2017, 23:55

Witam
Mam na oku mazde. Silnik 2.0 100 kw. Blacharsko perełka aż dziwne. Niski przebieg.
Problem jest taki że w mojej opinii umarła turbina .
Objawy;

– brak mocy typowego uderzenia
– kopci po przegazowaniu na gęsty dym biały/szary
– waż który widać od przodu zaolejony (ten który idzie od intercoolera do kolektora widać go z przodu)
– w czasie jazdy wyje turbina?

Silnik pali na strzał żadne check nie świeci się.

Jakie koszta naprawy turbiny?
Co ile zmienia się rozrząd/
Początkujący
 
Od: 1 sie 2010, 20:11
Posty: 16
Skąd: GDYNIA
Auto: Mazda 626 1993 2.0 benzyna

Postprzez Dominator » 19 mar 2017, 09:45

O ile to tylko turbina. Lepiej bądź przygotowany na parę tysi. Rozrząd to profilaktycznie w takim nie najmłodszym już aucie, tym bardziej że pewnie nie wymieniany od nowości.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 22:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Grzyby » 8 kwi 2017, 11:30

To nie musi być turbina.
U mnie utleniło się wejście na IC i były dokładnie identyczne objawy.
Koszty naprawy śmieszne. A skoro wąż od icka zaolejony to możliwe że sam icek ma nieszczelność.
A w tym konkretnym przypadku zrobiłbym jeszcze test przelewowy wtrysków żeby nie mieć niespodzianki.
Jak cenowo jest śmiesznie a buda zdrowa (tyle że w to nie wierzę) to bym brał.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez MagnetiMarelli_pl » 16 sie 2017, 12:50

Diagnoza komputerowa załatwi problem i wtedy sprawdzisz czy to aby na pewno tylko turbina, chociaż objawy które opisujesz raczej na nią wskazują jak mowa powyżej: sprawdź wtryski, tak aby potem nie okazało się, że całkowity koszt naprawy podejdzie pod 5k albo i więcej w zależności od serwisu i części.
Początkujący
 
Od: 16 sie 2017, 10:14
Posty: 11
Auto: Mazda 6 2.0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6