auto do remontu – zakup

Mazda6 2002–2007

Postprzez Dawid2605 » 22 sie 2012, 09:57

Witam wszystkich jestem tu nowy i szukam pięknej 6 Znalazłem jedną 2003r pierwsza rej 2004 z niemiec 2,3 benz z przebiegiem 88tys km lekko uszkodzony przód lecz silnik odpala autko jeździ.
Problem pojawia się powyżej 2500tys obr. silnik wyraźnie grzechocze, oleju w normie powiedziałbym że niedawno wymieniany bo złocisty kolor. Obstawiam na panewki ale przy tym przebiegu? ile orientacyjnie kosztuje remont całego silnika i co w jego skład powinno wejść ? Jakich firm części?
Pozdrawiam Dawid
www.serwisat.pl – Montaż i serwis anten satelitarnych oraz DVB-T
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sie 2012, 19:57
Posty: 6
Skąd: Poznań
Auto: MAZDA 6 GY 2.3 benz 166km kombi ;)

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 20 sty 2016, 20:14.
Powód: porządki

Postprzez Enduro » 23 sie 2012, 09:23

nie kupuje tego auta, bo moze byc drogo.
2,3 to dosc problematyczny silnik jesli chodzi o jego remont , bo mazda takiej opcji nie przewiduje..
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4867 (1/18)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GH citd 2,2,163KM+,´12, modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom taka czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Dawid2605 » 23 sie 2012, 22:10

Co przy wymianie panewek warto zrobić w silniku ? Dlaczego problematyczny? Mazda przewiduje 3 szlify z tego co wiem. Czy przy wymianie pierścieni na tłokach trzeba coś jeszcze robić z cylindrami ?
www.serwisat.pl – Montaż i serwis anten satelitarnych oraz DVB-T
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sie 2012, 19:57
Posty: 6
Skąd: Poznań
Auto: MAZDA 6 GY 2.3 benz 166km kombi ;)

Postprzez Enduro » 24 sie 2012, 22:10

1.zawszy wszystko sprawdzic i wyczyscic
2. o ile mi wiadomo to nie ma takicj opcji w silniku OTTO
3.zawsze w taki m przypadku trzeba powierzchnie cylindrow "przehonowac".

pozdr.
E
Ostatnio edytowano 20 sty 2016, 20:15 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta (nie ma takiej potrzeby )
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4867 (1/18)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GH citd 2,2,163KM+,´12, modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom taka czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez dobrzyn22 » 25 sie 2012, 10:23

Enduro napisał(a):przehonowac

yyy czyli, że co ?? :P
pytam bo to nieznane mi słowo ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 4784 (15/52)
Skąd: Gdynia PL/Flekkefjord NO
Auto: Mazda6 '06r. 121/147
KM 2.0 mzr-cd

Postprzez siemek55 » 25 sie 2012, 11:26

dobre pytanie, ale Polak potrafi...Google <lol>
Wynik: http://www.capri.pl/forum/150893
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 09:18
Posty: 1301 (62/19)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GY'05 2.0/141KM
Stag300plus,H2000,Zavoli
M3 BK'05 1.6

Postprzez dobrzyn22 » 25 sie 2012, 12:11

Honowanie jest rodzajem obróbki powierzchni tulei cylindra,mającej na celu osiągnięcie żądanego wymiaru naprawczego

i wsio jasne <spoko>
po prostu czasem jestem ciekawy, a człowiek całe życie się uczy ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 4784 (15/52)
Skąd: Gdynia PL/Flekkefjord NO
Auto: Mazda6 '06r. 121/147
KM 2.0 mzr-cd

Postprzez Enduro » 25 sie 2012, 13:56

powierzchnie cylindrow nalezy przy remoncie silnika, wymianie pierscieni generalnie zawsze przehonowac/przeszlifowac lekko tak aby m.in. usunac zabrudzenie, delikatne przerysowania
czyli jest takie specyficzne przepolerowanie gladzi cylindrow
i jest ono konieczne m.in. w celu takim, aby potem silnik nie palil oleju i mial optymalne odprowadzenie ciepla no i jak najwyższą kompresje.
wykonuje się go w warsztatach lub tez przy pomocy wiertarki wolnoobrotowej i specjalnych rozporowych kamieni..
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4867 (1/18)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GH citd 2,2,163KM+,´12, modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom taka czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kot_kot » 26 sie 2012, 20:25

Dawid2605 napisał(a):Witam wszystkich jestem tu nowy i szukam pięknej 6 Znalazłem jedną 2003r pierwsza rej 2004 z niemiec 2,3 benz z przebiegiem 88tys km lekko uszkodzony przód lecz silnik odpala autko jeździ.
Problem pojawia się powyżej 2500tys obr. silnik wyraźnie grzechocze, oleju w normie powiedziałbym że niedawno wymieniany bo złocisty kolor. Obstawiam na panewki ale przy tym przebiegu? ile orientacyjnie kosztuje remont całego silnika i co w jego skład powinno wejść ? Jakich firm części?
Pozdrawiam Dawid



Ja robilem remont w swojej 6 2.3L. Po zakupie zauwazylem ze niestety bierze ilej w ogromnych ilosciach. Bylo mnie wiecej 1.2L/700km. Zmiana na 10W40 i rozne zageszczacze(doktory) nie zlikwidowaly problemu poza przywroceniem pierwotnej mocy. Oddalem do remontu. Problemem byly jedynie uszczelniacze zaworowe. Mimo tego jednak dalem rowniez pierscienie do wymiany za jednym zamachem.

Oto kosztorys :

Obrazek

Dzis jest juz po spokojnym dotarciu. Zrobilem kilka tys. km. i nie bierze doslownie ani grama. Na bagnecie stan oleju bez zmian. Silnik zalany Valvoline 5W40. Ostatnio dostala tez nowy filtr powietrza KN i jak narazie jest wszystko OK. <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2008, 21:36
Posty: 50
Auto: 323F BA Z5 1.5Pb 95r.
6 GY1 L3 2.3Pb 06r. SportActivePlus

Postprzez maciej_1980 » 1 cze 2013, 13:00

No i remont silnika się zakończył przynajmniej teoretycznie.
Po złożeniu silnika wyszły 2 rzeczy:

1. do wymiany mechanizm zmiennych faz rozrządu na wałku
2. w oleju silnikowym pojawił się płyn chłodniczy :(

Zamiast jeździć auto będzie stało i czeka je ponowne wyciąganie głowicy i sprawdzenie wszystkiego od nowa.

Zastanawia mnie skąd płyn chłodniczy w oleju . . . Panowie jakieś sugestie ?????
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 maja 2011, 16:42
Posty: 21
Skąd: Poznań
Auto: była Mazda 6 2.3 Top '02
jest Mazda 6 2.3 Executive '06

Postprzez misiek89 » 1 cze 2013, 21:16

Występuje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 21:30
Posty: 509 (0/6)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez maciej_1980 » 2 cze 2013, 18:25

zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, czemu po ściągnięciu kapy zaworowej ewidentnie było widać nie zmieszany płyn chłodniczy z olejem.
Czy jest szansa że płyn dostaje się gdzieś górą silnika ?????????????
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 maja 2011, 16:42
Posty: 21
Skąd: Poznań
Auto: była Mazda 6 2.3 Top '02
jest Mazda 6 2.3 Executive '06

Postprzez maciej_1980 » 9 lip 2013, 20:16

Jestem już po remoncie.
Nie jestem z niego zadowolony bo:
-skaczą obroty w przedziale 600-800 obr/min
-podczas podawania gazu słychać dziwny dźwięk, trochę jakby zawory klekotały
-mam wrażenie że auto jest głośniejsze niż przed remontem

Autem zrobiłem 60 km i nie wiem czy cokolwiek może się "ułożyć" żeby było lepiej.

Jeżeli macie jakieś przemyślenia co do przyczyny takich objawów to piszcie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 maja 2011, 16:42
Posty: 21
Skąd: Poznań
Auto: była Mazda 6 2.3 Top '02
jest Mazda 6 2.3 Executive '06

Postprzez Enduro » 9 lip 2013, 21:57

jesli mechanicznie wszystko zostalo poprawnie poskladane a naprawe wykonano< solidnie,
to przyczyna tkwi w innych podzespolach
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4867 (1/18)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GH citd 2,2,163KM+,´12, modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom taka czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez maciej_1980 » 25 lip 2013, 20:31

Jestem już po remoncie – przejechałem 1300 km i generalnie jestem zadowolony bo oleju nie bierze wcale, płyn chłodniczy w normie jedynie co to dziwi mnie trochę opóźniona reakcja na maksymalne wciśnięcie gazu w podłogę.
Reaguje z opóźnieniem i zastanawia mnie gdzie leży przyczyna takiego stanu rzeczy . . .
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 maja 2011, 16:42
Posty: 21
Skąd: Poznań
Auto: była Mazda 6 2.3 Top '02
jest Mazda 6 2.3 Executive '06

Postprzez gruberek11 » 18 mar 2017, 23:55

Witam
Mam na oku mazde. Silnik 2.0 100 kw. Blacharsko perełka aż dziwne. Niski przebieg.
Problem jest taki że w mojej opinii umarła turbina .
Objawy;

– brak mocy typowego uderzenia
– kopci po przegazowaniu na gęsty dym biały/szary
– waż który widać od przodu zaolejony (ten który idzie od intercoolera do kolektora widać go z przodu)
– w czasie jazdy wyje turbina?

Silnik pali na strzał żadne check nie świeci się.

Jakie koszta naprawy turbiny?
Co ile zmienia się rozrząd/
Początkujący
 
Od: 1 sie 2010, 20:11
Posty: 14
Skąd: GDYNIA
Auto: Mazda 626 1993 2.0 benzyna

Postprzez Dominator » 19 mar 2017, 09:45

O ile to tylko turbina. Lepiej bądź przygotowany na parę tysi. Rozrząd to profilaktycznie w takim nie najmłodszym już aucie, tym bardziej że pewnie nie wymieniany od nowości.
Obrazek
...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 sty 2011, 22:36
Posty: 4658 (57/70)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: 626 gf:) 2.0 85KW -jest
ciorny emix szysc -byl (ysz)
Kot z AJ-otem -byl
Hania -jest

Postprzez Grzyby » 8 kwi 2017, 11:30

To nie musi być turbina.
U mnie utleniło się wejście na IC i były dokładnie identyczne objawy.
Koszty naprawy śmieszne. A skoro wąż od icka zaolejony to możliwe że sam icek ma nieszczelność.
A w tym konkretnym przypadku zrobiłbym jeszcze test przelewowy wtrysków żeby nie mieć niespodzianki.
Jak cenowo jest śmiesznie a buda zdrowa (tyle że w to nie wierzę) to bym brał.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 16766 (69/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Chrysler Town&Country 3.3l V6 FlexFuel
Renault Master 2.5D
Dacia DV 1.6 LPG
Burstner Amara 535TK

Postprzez MagnetiMarelli_pl » 16 sie 2017, 12:50

Diagnoza komputerowa załatwi problem i wtedy sprawdzisz czy to aby na pewno tylko turbina, chociaż objawy które opisujesz raczej na nią wskazują jak mowa powyżej: sprawdź wtryski, tak aby potem nie okazało się, że całkowity koszt naprawy podejdzie pod 5k albo i więcej w zależności od serwisu i części.
Początkujący
 
Od: 16 sie 2017, 10:14
Posty: 11
Auto: Mazda 6 2.0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6