Montaż uniwersalnego wskaźnika ciśnienia oleju dla filtrów z wkładką

Postprzez totalover » 24 sie 2015, 18:46

Witam, temat w końcu zmogłem, <jupi>
Montaż dotyczy tylko filtrów z wkładką filtrujący, być może sprawdzi się też w puszce.
Do zamontowania potrzebujemy:
1.Wskaźnik (w moim wypadku auto gauge smoke)
2.Mosiężne elementy (trójnik, kolanko 90stopni, redukcje, oraz wkręt z gwintem(tak sie chyba nazywa)?
3.Zatyczkę żeliwną z łbem
4. 3 lub 4 szybko złączki do kabli
5. Sylikon
6. Piłke do metalu
7. Teflon
8.Śruba imbusowa adekwatna do orginalnej

Zaczynam od wejścia pod auto przygotowania sobie misy, i poluzowania 4 śrub od podstawki filtra, łapiemy olej około setki lub dwie, chyba że ktoś to robi akurat przy wymianie oleju jak ja więc będzie go mniej, nie odkręcaj śrub do końca, najpierw wykręcamy czujnik ciśnienia oleju który jest po prawej stronie. Teraz odkręcamy 4 śrubki po czym jedną wymieniamy na podobną tylko że z imbusowym łbem,
Uwaga między podstawką a blokiem jest metalowa uszczelka!

Kolejnym elementem jest skrócenie gwintu wystającego na kolanku o połowę, następnie każdy gwint teflonujemy i skręcamy ze sobą kolanko oraz gwint wystający, całość dokręcamy w blok, dopiero wtedy możemy zakręcić trójnik. Na jednym końcu zakręcamy redukcje a w redukcje czujnik oryginalny.

Kolejnym problemem jest czujnik który jest w zestawie z wsakźnikiem, mój miał gwint 1/8 więc robota polegała na ucięciu łba zatyczki, nawierceniu jej i nagwintowaniu odpowiednio, Całość skręcamy powinno to wyglądać jak na zdjęciu 1

Kolejnie czyścimy blok, podstawke oraz uszczelke, smarujemy delikatnie sylikonem, po delikatnym wyschnięciu zakładamy ją na miejce razem z 3 śrubami starymi + za naszą konstrukcje wciskamy nową śrubę z łbem imbusowym, z tego powodu że brakuje miejsca i nie ma możliwości wkręcenia tam fabrycznej śruby

MONTAŻ WSKAŹNIKA W KABINIE
Wskaźnik zamontowałem obok wylotu powietrza, na taśmie dwu stronnej, aby ładnie schować kable sciągamy słupek:
Słupek ciągniemy w strone wnętrza auta tak aby zeskoczyły zaczepy, a następnie ciągniemy go do góry ze względu na spinke która tam występuje, kable ładnie przejdą bezpośrednio pod deskę,

Prądy w moim przypadku:
Minus wzięty z regulacji podświetlenia
Stacyjka oraz plusy wzięte ze skrzynki bezpieczników.

Przeciąganie kabli do czujnika:
Po wyjęciu akumulatora wsadzamy twardy drut między uszczelke a karoserie, i przeciągamy kable ładnie zipujemy i wsadzamy aku na miejsce.
Załączniki
1.jpg
Tak to wygląda u mnie po założeniu
2.jpg
Montaż kolanka
3.jpg
Całość zamontowana w kokpicie
5.jpg
A tak wyglądał wstępny plan
Bede grał w gre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2014, 19:07
Posty: 444 (6/7)
Skąd: Częstochowa
Auto: M3 2014 2.0 USA

Postprzez mcrow » 24 sie 2015, 18:48

no pięknie :), też kiedyś o tym myślałem ;) ale jak na razie są inne wydatki ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2015, 12:50
Posty: 331 (1/13)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Megana I 1.4 8v 1997r.
Almera 1.5 dCi 2005r.
Magdalena 3 BK 1.6 2009r.

Postprzez totalover » 24 sie 2015, 21:31

Jedyne z czym mam problem to ze zrobieniem podświetlenia na dzień/noc
Bede grał w gre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2014, 19:07
Posty: 444 (6/7)
Skąd: Częstochowa
Auto: M3 2014 2.0 USA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6