– Co należy koniecznie sprawdzić
– Na co zwracać szczególną uwagę
– Czego unikać
PROSZĘ O WSZELKIE WSKAZÓWKI, UWAGI, LINKI, ITP – WSZYSTKIE RZECZY, KTÓRE MOGĄ BYĆ PRZYDATNE DLA CHĘTNYCH DO ZAKUPU M6
Mazdę6 dzielimy zasadniczo na 2 generacje:
GG (czyli sedan/liftback):
sedan

liftback

orazGY (kombi)
W czerwcu 2005 "szóstka" przeszfa facelifting
Główne zmiany to:
zderzaki, kolor lamp( w poliftach ciemne wypełnienie), wzory felg, inna tapicerka, nowa konsola wewnątrz( w przedliftach srebrna, w poliftach grafitowa). Listę standardowego wyposażenia uzupełniły elektrycznie sterowane tylne szyby oraz system DSC.
W opcji pojawiły się natomiast nowe zestawy nagłośnienia, system bezkluczykowego otwierania oraz czujniki zmierzchu i deszczu.
Jeśli chodzi o mechanikę, to dodano 6-cio biegową skrzynię, oraz zaczęto montować filtry DPF w dieslach

przed liftingiem

po liftingu

przed liftingiem

po liftingu
Co należy koniecznie sprawdzić (i jak to zrobić) :
1. korozja
w M6 należy szczególnie przypatrzeć się:
* rantom tylnych nadkoli
* progom drzwi
* masce (od wewnętrznej str.)
Rdzawy nalot podwozia i śrub pod maską nie jest specjalnie uciążliwy. W wersjach po liftingu problem korozji jest mniejszy, ale również występujący.
*łączenie nadkola ze zderzakiem
*nadkola

2. woda w aucie
*Sprawdzamy pod dywanikiem pasażera ( z przodu ), czy nie jest tam nadmiernie wilgotno – jeżeli tak, oznacza to niedrożny odpływ skroplin z klimatyzacji
*Kontrola bagażnika (odchylamy osłony, sprawdzamy po bokach, w miejscu lewarka) – ślady wody oznaczają nieszczelność karoserii i/lub w okolicach tylnych lamp


*Kontrola progów – często otwory odpływowe są zatkane po wykonaniu dodatkowego zabezpieczenia antykorozyjnego podwozia. Warto odchylić plastikową osłonę od spodu progu i sprawdzić, czy nie wyleci woda

3. buchanie(dymienie) spalin i pary olejów spod korka wlewu oleju
Bezwzględnie przy zakupie diesla należy to sprawdzić – Jeżeli czujesz/ widzisz dymienie – może to oznaczać zbliżające się zatarcie silnika. Kontrolę przeprowadzamy na rozgrzanym, pracującym silniku.

4. Jazda próbna
* ściąganie auta w jedną ze stron – zawieszenie wymaga naprawy (wymiana górnego mocowania amortyzatora)
* sprawdź, czy kierownica jest ustawiona poprawnie w stosunku do kół
* sprawdź jak auto hamuje – po krótkiej przejażdżce dotknij (ostrożnie) każdej felgi. Jeżeli któraś felga jest wyraźnie cieplejsza, może to oznaczać popularny problem z zapiekającymi się zaciskami hamulcowymi
* sprawdź zegary (m.in.obrotomierz) – wskazówki powinny chodzić płynnie –"skokowe" działanie wskazówki/ek może oznaczać, że ktoś coś majstrował przy zegarach (np cofanie przebiegu)
* wspomaganie kierownicy – jeżeli słychać charakterystyczne wycie pompy od wspomagania ( przy rozgrzanym silniku ) przy skręcaniu kierownicą, oznacza to problemy z pompą wspomagania (najprawdopodobniej do wymiany)
* twardy pedał hamulca – po 2,3 naciśnięciach pedału hamulca robi się on twardy (przy odpalonym silniku), do tego mogą dochodzić zgrzyty/świst pompy podciśnienia (vacuum) – oznacza to zazwyczaj, że jej koniec jest już bliski – prawdopodobnie do wymiany będzie sprzęgło pomiędzy wałkiem rozrządu a wałkiem pompy, oraz trzeba będzie wyczyścić kanały olejowe w silniku.
* kontrola zużycia koła dwumasowego (diesle) – oznaki jego zużycia to m.in.: bicie lewarka i stuki/ zgrzyty skrzyni na biegu jalłwym, które cichną po wciśnieciu pedału sprzęgła
* wpadający w podłogę pedał sprzęgła – M6 ma dość "twardy" pedał sprzęgła – "wpadanie" lub "miękki" pedał sprzęgła oznacza, że do wymiany jest gumowy przewód w obwodzie sprzęgła
* haczenie przy zmianie biegów – najczęściej oznacza to konieczność dolania (a najlepiej wymiany) oleju w skrzyni biegów
5. Odpalanie
*skontroluj, czy przed odpaleniem pojawiają się wszystkie kontrolki (m.in. oleju, airbag, oraz DPF – w autach po 2006r) – zdarza się, że sprzedawcy jakieś zaklejają, żeby pozbyć się niewygodnego problemu).
Prawidłowy wygląd konsoli przy odpalaniu (Mazda 6 diesel, po liftingu – 2006rocznik):
6. Przebieg auta
Generalnie nie należy zbytnio wierzyć w podawany przebieg. Jedynym wiarygodnym źródłem są wydruki z ASO