Przyciski na kierownicy
1, 2
Witam serdecznie
Zmagam się od pewnego czasu z problem przycisków na kierownicy.
Posiadam Mazda po lifcie i dołożyłem przez przypadek przyciski z przed lifta 2004 rok. Przyciski od radia działają jak najbardziej ale niestety tempomat jak nie chciał ruszyć tak nie rusza wszystkie czujniki posprawdzane i dalej klapa nawet nie ma możliwości zrobienia testu.
Mam pytanie czy ktoś z was może posiada wiedzę czy przyciski z przed i po lifcie mają inaczej ustawione kable w kostce?
Dodam, że w tempomacie nawet nie można przeprowadzić testu
Pozdrawiam i mam wielką nadzieję, że ktoś jest w stanie mi pomóc
Zmagam się od pewnego czasu z problem przycisków na kierownicy.
Posiadam Mazda po lifcie i dołożyłem przez przypadek przyciski z przed lifta 2004 rok. Przyciski od radia działają jak najbardziej ale niestety tempomat jak nie chciał ruszyć tak nie rusza wszystkie czujniki posprawdzane i dalej klapa nawet nie ma możliwości zrobienia testu.
Mam pytanie czy ktoś z was może posiada wiedzę czy przyciski z przed i po lifcie mają inaczej ustawione kable w kostce?
Dodam, że w tempomacie nawet nie można przeprowadzić testu
Pozdrawiam i mam wielką nadzieję, że ktoś jest w stanie mi pomóc
- Od: 31 lip 2011, 10:51
- Posty: 23
- Auto: Mazda6 Sport Wagon
2.0 l Diesel 2006r
Sprawdź sobie działanie przycisków zanim je zapniesz – może któraś gumka nie naciska w odpowiednim miejscu? Wtedy będziesz wiedział w czym problem – spasowanie czy elektronika.
Jak pierwszy raz zdjąłem w jakimś tam celu to po założeniu nic nie działało
Jak pierwszy raz zdjąłem w jakimś tam celu to po założeniu nic nie działało
Niestety wszystko jest dobrze rozkręciłem i wszystko styka ciekawi mnie tylko czy jest różnica między kolejnością kabli w lifcie i przed liftem
- Od: 31 lip 2011, 10:51
- Posty: 23
- Auto: Mazda6 Sport Wagon
2.0 l Diesel 2006r
IceMan2008 napisał(a):ciekawi mnie tylko czy jest różnica między kolejnością kabli w lifcie i przed liftem
moze nie kabli... a rezystorow... sa tam 3 rezystory... i to ich wartosci trzeba by porownac...
gdzie:
R1 = 118 – 122 Ohm
R2 = 667 – 693 Ohm
R3 = 2156 – 2244 Ohm
Wojtek podałeś wartości rezystorów do wersji przed liftingowej?
- Od: 31 lip 2011, 10:51
- Posty: 23
- Auto: Mazda6 Sport Wagon
2.0 l Diesel 2006r
Wojtek coś w tym jest wersja która ja mam w miejscu R1 i R2 jest taki sam rezystor 2200Ohma a R3 to 3300 Ohma jutro kupię i dam kumplowi do wlutowania i zobaczymy co się stanie
- Od: 31 lip 2011, 10:51
- Posty: 23
- Auto: Mazda6 Sport Wagon
2.0 l Diesel 2006r
rozumiem, ze pomierzyles Ohmomierzem...
ps. tam sa rezystory powierzchniowe... nie pamietam ich wielkosci...
moze 1206 
niestety, nie jestem pewien...
warto je zmierzyc linijka...
ps. tam sa rezystory powierzchniowe... nie pamietam ich wielkosci...

niestety, nie jestem pewien...

warto je zmierzyc linijka...
Witam serdecznie
Niestety nie mam ohmierza ale jak widać na zdjęciu

R1 i R2 są takie same a R3 jest inny
Rezystory SMD ich wartość na rezystorze odpowiada odpowiedniej oporności,
Zawsze można sprawdzić koszt rezystorów to 3 złote a kumpel wlutuje mi je za free a stacji lutowniczej więc sprawdzimy czy to właśnie to. Chyba, że się mylę
P.S. Kolejność kabli przed i po lifcie są takie same
Niestety nie mam ohmierza ale jak widać na zdjęciu

R1 i R2 są takie same a R3 jest inny
Rezystory SMD ich wartość na rezystorze odpowiada odpowiedniej oporności,
Zawsze można sprawdzić koszt rezystorów to 3 złote a kumpel wlutuje mi je za free a stacji lutowniczej więc sprawdzimy czy to właśnie to. Chyba, że się mylę
P.S. Kolejność kabli przed i po lifcie są takie same
- Od: 31 lip 2011, 10:51
- Posty: 23
- Auto: Mazda6 Sport Wagon
2.0 l Diesel 2006r
IceMan2008 napisał(a):R1 i R2 są takie same a R3 jest inny
nie patrz na "te" rezystory...
daj elektrykowi rysunek, gdzie jest wtyczka i wartosci rezystancji...
... chodzi o to, ze duszac jakis przycisk na plytce –> na wyjsciu (na wtyczce) ma byc konkretna opornosc... mierzana na zaciskach (stykach) B , C
przyklad:
przycisk Cruise Control sw. daje opornosc na stykach B i C = 0 Ohm
Po schemacie Wojtka i PCB IceMan2008 mógłbym wywnioskować co jak gdzie i dlaczego tylko ze zdjęcia nie widać dokładnie jak są poprowadzone ścieżki i nie wiem jak wygląda to z drugiej strony płytki. z tego co widać na załączonych obrazkach to rozchodzi się o rezystory na pewno o rezystory R5(accel) i R6(cancel) z PCB i może (porównując wielkość) rezystor R4(set).
Do ich lutowania nie trzeba lutownicy do montażu powierzchniowego wystarczy pęseta i zwykła lutownica transformatorowa
Do ich lutowania nie trzeba lutownicy do montażu powierzchniowego wystarczy pęseta i zwykła lutownica transformatorowa
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Witam
I jak wyszło z mierzenia ohmierzem wszystko jest tak jak ma być oporność jest taka sama, teraz tylko pytanie dlaczego nie chce działać ten cholerny tempomat skoro czujniki na hamulcu jest 4 pinowy.
Czy może mieć na to wpływ, skandynawska instalacja świateł czyli że praktycznie tylne świecą zawsze??
I jak wyszło z mierzenia ohmierzem wszystko jest tak jak ma być oporność jest taka sama, teraz tylko pytanie dlaczego nie chce działać ten cholerny tempomat skoro czujniki na hamulcu jest 4 pinowy.
Czy może mieć na to wpływ, skandynawska instalacja świateł czyli że praktycznie tylne świecą zawsze??
- Od: 31 lip 2011, 10:51
- Posty: 23
- Auto: Mazda6 Sport Wagon
2.0 l Diesel 2006r
Światła nie mają nic do rzeczy. Może opisz w jaki sposób korzystasz z tempomatu bo mam nadzieje, że wiesz, że jeżeli prędkość jest mniejsza niż 40km/h to go nie załączysz
btw. test tempomatu u mnie też się nie chciał załączyć pomimo, że u mnie wszytko jest ok i korzystam z niego codziennie.
btw. test tempomatu u mnie też się nie chciał załączyć pomimo, że u mnie wszytko jest ok i korzystam z niego codziennie.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
rdy napisał(a):u mnie przy 30 już się da załączyć
Z pewnością masz przedlifta
Tempomat włącza się tylko jako dioda. Tzn np jadę 60km/h włączam tempomat pisze main course po chwili klikam set i nic trzymam set przez chwilę nic. Testów próbowałem wszystkich kombinacji jakie są tylko możliwe czy ktoś może miał taki przypadek, że trzeba było podpiąć pod kompa i coś tam kombinować?
Ostatnio edytowano 13 maja 2012, 12:46 przez IceMan2008, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 31 lip 2011, 10:51
- Posty: 23
- Auto: Mazda6 Sport Wagon
2.0 l Diesel 2006r
Ostania rzecz jaka przychodzi mi do głowy to to że wcześniej miałeś autko bez tempomatu i go dołożyłeś. Wszystko pięknie ładnie ale czy została odblokowana IDSem funkcja tempomatu w ECU Madzi?
Bo jakoś nie przypominam sobie żebyś coś wspominał na ten temat.
Jest temat dla MAZDY 3 BK
viewtopic.php?f=114&t=97418&hilit=do%C5%82o%C5%BCenie+tempomatu
Może warto tam zajrzeć.
Bo jakoś nie przypominam sobie żebyś coś wspominał na ten temat.
Jest temat dla MAZDY 3 BK
viewtopic.php?f=114&t=97418&hilit=do%C5%82o%C5%BCenie+tempomatu
Może warto tam zajrzeć.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Zobaczymy jutro podjadę do znajomego elektryka i zobaczymy po podpięciu kompa jak to wygląda i może się coś więcej wyjaśni
- Od: 31 lip 2011, 10:51
- Posty: 23
- Auto: Mazda6 Sport Wagon
2.0 l Diesel 2006r
No niestety nie na komputerze nic nie wyszło niestety także nie wiem co mam dalej zrobić żeby ruszył tempomat czy czujnik idzie jakoś sprawdzić czy jest dobry?
- Od: 31 lip 2011, 10:51
- Posty: 23
- Auto: Mazda6 Sport Wagon
2.0 l Diesel 2006r
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6