Przyciski na kierownicy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez IceMan2008 » 8 maja 2012, 14:11

Witam serdecznie

Zmagam się od pewnego czasu z problem przycisków na kierownicy.
Posiadam Mazda po lifcie i dołożyłem przez przypadek przyciski z przed lifta 2004 rok. Przyciski od radia działają jak najbardziej ale niestety tempomat jak nie chciał ruszyć tak nie rusza wszystkie czujniki posprawdzane i dalej klapa nawet nie ma możliwości zrobienia testu.

Mam pytanie czy ktoś z was może posiada wiedzę czy przyciski z przed i po lifcie mają inaczej ustawione kable w kostce?

Dodam, że w tempomacie nawet nie można przeprowadzić testu

Pozdrawiam i mam wielką nadzieję, że ktoś jest w stanie mi pomóc
Początkujący
 
Od: 31 lip 2011, 10:51
Posty: 23
Auto: Mazda6 Sport Wagon
2.0 l Diesel 2006r

Postprzez lukias81 » 8 maja 2012, 16:30

Sprawdź sobie działanie przycisków zanim je zapniesz – może któraś gumka nie naciska w odpowiednim miejscu? Wtedy będziesz wiedział w czym problem – spasowanie czy elektronika.
Jak pierwszy raz zdjąłem w jakimś tam celu to po założeniu nic nie działało :D
Mam fabrycznie ustawiony chaos..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2011, 21:09
Posty: 2055 (3/8)
Skąd: Lublin
Auto: T57HT
Xedos 6 CA KF

Postprzez IceMan2008 » 8 maja 2012, 18:38

Niestety wszystko jest dobrze rozkręciłem i wszystko styka ciekawi mnie tylko czy jest różnica między kolejnością kabli w lifcie i przed liftem
Początkujący
 
Od: 31 lip 2011, 10:51
Posty: 23
Auto: Mazda6 Sport Wagon
2.0 l Diesel 2006r

Postprzez Wojtek » 9 maja 2012, 00:37

IceMan2008 napisał(a):ciekawi mnie tylko czy jest różnica między kolejnością kabli w lifcie i przed liftem

moze nie kabli... a rezystorow... sa tam 3 rezystory... i to ich wartosci trzeba by porownac...

przyciski tempomat M6 fl.jpg


gdzie:
R1 = 118 – 122 Ohm
R2 = 667 – 693 Ohm
R3 = 2156 – 2244 Ohm
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez IceMan2008 » 9 maja 2012, 11:51

Wojtek podałeś wartości rezystorów do wersji przed liftingowej?
Początkujący
 
Od: 31 lip 2011, 10:51
Posty: 23
Auto: Mazda6 Sport Wagon
2.0 l Diesel 2006r

Postprzez Wojtek » 9 maja 2012, 16:23

po liftowej... ;)
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez IceMan2008 » 9 maja 2012, 22:34

Wojtek coś w tym jest wersja która ja mam w miejscu R1 i R2 jest taki sam rezystor 2200Ohma a R3 to 3300 Ohma jutro kupię i dam kumplowi do wlutowania i zobaczymy co się stanie
Początkujący
 
Od: 31 lip 2011, 10:51
Posty: 23
Auto: Mazda6 Sport Wagon
2.0 l Diesel 2006r

Postprzez Wojtek » 9 maja 2012, 22:45

rozumiem, ze pomierzyles Ohmomierzem... :>

ps. tam sa rezystory powierzchniowe... nie pamietam ich wielkosci... <glupek2> moze 1206 ??
niestety, nie jestem pewien... <oczy>

warto je zmierzyc linijka...
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez IceMan2008 » 10 maja 2012, 09:54

Witam serdecznie

Niestety nie mam ohmierza ale jak widać na zdjęciu

Obrazek
R1 i R2 są takie same a R3 jest inny

Rezystory SMD ich wartość na rezystorze odpowiada odpowiedniej oporności,

Zawsze można sprawdzić koszt rezystorów to 3 złote a kumpel wlutuje mi je za free a stacji lutowniczej więc sprawdzimy czy to właśnie to. Chyba, że się mylę ;)

P.S. Kolejność kabli przed i po lifcie są takie same
Początkujący
 
Od: 31 lip 2011, 10:51
Posty: 23
Auto: Mazda6 Sport Wagon
2.0 l Diesel 2006r

Postprzez Wojtek » 10 maja 2012, 16:07

IceMan2008 napisał(a):R1 i R2 są takie same a R3 jest inny

nie patrz na "te" rezystory...

daj elektrykowi rysunek, gdzie jest wtyczka i wartosci rezystancji...
... chodzi o to, ze duszac jakis przycisk na plytce –> na wyjsciu (na wtyczce) ma byc konkretna opornosc... mierzana na zaciskach (stykach) B , C

przyklad:
przycisk Cruise Control sw. daje opornosc na stykach B i C = 0 Ohm
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez marex » 10 maja 2012, 20:20

Po schemacie Wojtka i PCB IceMan2008 mógłbym wywnioskować co jak gdzie i dlaczego tylko ze zdjęcia nie widać dokładnie jak są poprowadzone ścieżki i nie wiem jak wygląda to z drugiej strony płytki. z tego co widać na załączonych obrazkach to rozchodzi się o rezystory na pewno o rezystory R5(accel) i R6(cancel) z PCB i może (porównując wielkość) rezystor R4(set).
Do ich lutowania nie trzeba lutownicy do montażu powierzchniowego wystarczy pęseta i zwykła lutownica transformatorowa :)
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez IceMan2008 » 10 maja 2012, 21:31

Witam

I jak wyszło z mierzenia ohmierzem wszystko jest tak jak ma być oporność jest taka sama, teraz tylko pytanie dlaczego nie chce działać ten cholerny tempomat skoro czujniki na hamulcu jest 4 pinowy.

Czy może mieć na to wpływ, skandynawska instalacja świateł czyli że praktycznie tylne świecą zawsze??
Początkujący
 
Od: 31 lip 2011, 10:51
Posty: 23
Auto: Mazda6 Sport Wagon
2.0 l Diesel 2006r

Postprzez marex » 11 maja 2012, 21:23

Światła nie mają nic do rzeczy. Może opisz w jaki sposób korzystasz z tempomatu bo mam nadzieje, że wiesz, że jeżeli prędkość jest mniejsza niż 40km/h to go nie załączysz
btw. test tempomatu u mnie też się nie chciał załączyć pomimo, że u mnie wszytko jest ok i korzystam z niego codziennie.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez rdy » 11 maja 2012, 22:32

w poliftach jest 40km/h? :) u mnie przy 30 już się da załączyć
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 19:05
Posty: 323 (0/2)
Skąd: Brwinów
Auto: DS3 Sport Chic

Postprzez Mandey » 11 maja 2012, 23:52

rdy napisał(a):u mnie przy 30 już się da załączyć


Z pewnością masz przedlifta ;)
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez IceMan2008 » 13 maja 2012, 12:04

Tempomat włącza się tylko jako dioda. Tzn np jadę 60km/h włączam tempomat pisze main course po chwili klikam set i nic trzymam set przez chwilę nic. Testów próbowałem wszystkich kombinacji jakie są tylko możliwe czy ktoś może miał taki przypadek, że trzeba było podpiąć pod kompa i coś tam kombinować?
Ostatnio edytowano 13 maja 2012, 12:46 przez IceMan2008, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 31 lip 2011, 10:51
Posty: 23
Auto: Mazda6 Sport Wagon
2.0 l Diesel 2006r

Postprzez marex » 13 maja 2012, 12:22

Ostania rzecz jaka przychodzi mi do głowy to to że wcześniej miałeś autko bez tempomatu i go dołożyłeś. Wszystko pięknie ładnie ale czy została odblokowana IDSem funkcja tempomatu w ECU Madzi?
Bo jakoś nie przypominam sobie żebyś coś wspominał na ten temat.
Jest temat dla MAZDY 3 BK
viewtopic.php?f=114&t=97418&hilit=do%C5%82o%C5%BCenie+tempomatu

Może warto tam zajrzeć.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez IceMan2008 » 13 maja 2012, 13:18

Zobaczymy jutro podjadę do znajomego elektryka i zobaczymy po podpięciu kompa jak to wygląda i może się coś więcej wyjaśni
Początkujący
 
Od: 31 lip 2011, 10:51
Posty: 23
Auto: Mazda6 Sport Wagon
2.0 l Diesel 2006r

Postprzez marex » 18 maja 2012, 18:51

IceMan2008 coś się wyjaśniło w sprawie Twojego tempomatu?
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez IceMan2008 » 20 maja 2012, 14:57

No niestety nie na komputerze nic nie wyszło niestety także nie wiem co mam dalej zrobić żeby ruszył tempomat czy czujnik idzie jakoś sprawdzić czy jest dobry?
Początkujący
 
Od: 31 lip 2011, 10:51
Posty: 23
Auto: Mazda6 Sport Wagon
2.0 l Diesel 2006r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6