Filtr powietrza (diesel)

Postprzez agnostyk » 27 lip 2011, 14:26

W poradniku silników Diesla na zdjęciu oryginalnego filtra powietrza napisy są wyżej środka, a na tym z aukcji od Fox-Rzeszów poniżej. Do tego sama "tkanina" w poradniku jest jakby z jakimiś ciemnymi paskami (chyba, że mi się tylko wydaje), a ta od Fox-a jest jednolita, biała. Czy jest w tym coś podejrzanego, czy nie, ewentualnie nie zawracać sobie głowy OEM i kupić Knechta LX936 (bądź co bądź jakością podobno nie odbiega za bardzo, kosztuje 53 pln, a nie 76+15 pln przesyłka)?

OEM od Fox-Rzeszów
Obrazek

http://moto.allegro.pl/filtr-powietrza- ... 24469.html

OEM z poradnika
Obrazek
Ostatnio edytowano 27 lip 2011, 15:33 przez agnostyk, łącznie edytowano 3 razy
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez Wojtek » 27 lip 2011, 14:34

jak juz mowa o filtrach powietrza... mozna tez cos takiego... K&N
http://shop.ebay.co.uk/i.html?_nkw=k%26 ... m270.l1313

wielosezonowy, do mycia po 50000 mil ... filtr numer 33-2278... ja polecam :]
Załączniki
33-2278_Mazda6 air filter.png
Mazda6 2002-2010
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez agnostyk » 27 lip 2011, 14:52

Klekot też, czy jedynie benzyna?
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez Wojtek » 27 lip 2011, 15:00

agnostyk napisał(a):Klekot też, czy jedynie benzyna?

akurat on daje taki przeplyw powietrza, ze nawet jest polecany do 2.2l diesla ;)
wszystkie modele ;)

Ps. sam mam tego typu w M5 i lepiej sie zbiera i wchodzi na obroty... roznica niewielka, ale zawsze ;)
no i koszty serwisu maleja, bo sie go nie wymienia... tylko myje...
w komplecie naklejki gwarancyjne i informujaca serwisanta, zeby nie wymieniac filtra... hahaha

a zestaw czyszczacy:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... K:MEWAX:IT
Załączniki
zestaw czyszczacy i nawilzajacy K&N.png
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez agnostyk » 27 lip 2011, 18:09

najtańszy na allegro znalazłem za 218 pln + 49 pln środek do czyszczenia, przesyłka 16 pln wiec razem wychodzi 283 pln ;) Fajna impreza ;)
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez Wojtek » 27 lip 2011, 18:39

hehehe
na ebay-u masz za 166 PLN z przesylka :P
a zestaw czyszczacy potrzebujesz za pare lat... ;)
lub co 2-gi rok (jak chcesz sobie filtr czyscic szybciej)...

dla przykladu:

http://www.ebay.co.uk/itm/MAZDA-6-2-0-2 ... 4837acfe29

"Special Oiled Cotton Layered Air Filter Design Provides High Air Flow with Excellent Filtration.
Designed to Increase Horsepower and Acceleration.
Washable and Reusable.
10 Year / Million Mile Limited Warranty.
Fits as a direct replacement for the original filter inside the airbox.
One K&N Air Filter will last the lifetime of your vehicle."


jest to opcja do:
– Knecht – filtr powietrza LX936, cena 53 PLN + przesylka
– Mazda OEM – 76 PLN

reasumujac po 2-ch latach masz zwrot kasy
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez agnostyk » 27 lip 2011, 20:27

Ja wymieniam raz w roku (przeloty do 13 tkm, małe), a przy założeniu, że wkładałbym Knechta ze sklepu od siebie "ze wsi" i kupował K&N w PL na allegro, to po 4 latach wyjdzie dla K&N na zero, a zyskuję dopiero przy każdym następnym roku, czyli po 5 latach, 6... itd. ;)
Chyba brałeś pod uwagę OEM – to jeszcze do niego dolicz przesyłkę, wtedy opłacalność K&N lepiej wygląda, a od Knechta trzeba ją odliczyć, bo ta cena 53 pln, to właśnie ze sklepu ;)

Tak, czy inaczej tych 4-5 lat raczej nie zamierzam jeździć obecnym czarnuchem i nie mam co przepłacać za coś co pewnie jest lepsze od OEM i Knechta, ale jednocześnie jego brak nie zakłóci mi prawidłowej eksploatacji (*w końcu to OEM lub Knecht ;) ), więc na 99% skuszę się chyba na Knechta, bo nie jestem do końca przekonany, czy te OEM z allegro to do końca oryginały...
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez Grzyby » 27 lip 2011, 20:31

Bierz Knechta. Ja jeżdżę na nim od zawsze* i jest ok.

* raz założyłem filtr identyczny jak OEM i było gorzej (głośniej i wyczuwalnie brakowało tchu na niskich obrotach). Poleciał do kosza po niecałym miesiącu i wróciłem do Knechta.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17088 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez agnostyk » 27 lip 2011, 20:38

Dzięki za info ;) Właśnie brakowało mi tego 1% :D
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez Tomek6 » 28 lip 2011, 13:28

Grzyby napisał(a):Bierz Knechta. Ja jeżdżę na nim od zawsze* i jest ok.

* raz założyłem filtr identyczny jak OEM i było gorzej (głośniej i wyczuwalnie brakowało tchu na niskich obrotach). Poleciał do kosza po niecałym miesiącu i wróciłem do Knechta.


Wczoraj wymieniałem w GH OEM Mazdy na Knechta i jestem bardzo zadowolony. Ciasno siedzi, jestem pewien, że dzięki temu nie łapie żadnego lewego powietrza. Wrażenia z jazdy identyczne jak u Mariusza, ale być może dlatego, że u mnie OEM był już zwyczajnie brudny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez Kamil » 28 lip 2011, 16:11

będę zmieniał filtr na K&N, opisywanego wyżej przez Igora. Jak by ktoś chciał to 52$– cena zakupu i za tyle sprzedam w PL. Będę w Polsce po 9 sierpnia. Chętni piszcie na PW (z informacją który model chcecie – 33-2278 lub 33-2279) pozdrawiam!
Ostatnio edytowano 29 lip 2011, 17:59 przez Kamil, łącznie edytowano 12 razy
Kamil
 

PostTen post został usunięty przez Gość 28 lip 2011, 22:46.
Powód: porzadki

Postprzez Wojtek » 28 lip 2011, 22:41

piszcie do Kamila na PW... ;)

a ja tylko dodam, ze do AJ-ek jest taki filtr:
33-2279
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

PostTen post został usunięty przez Gość 28 lip 2011, 22:45.
Powód: porzadki

Postprzez agnostyk » 10 sie 2011, 15:35

Grzyby napisał(a):Bierz Knechta. Ja jeżdżę na nim od zawsze* i jest ok.


Tomek6 napisał(a):Ciasno siedzi, jestem pewien, że dzięki temu nie łapie żadnego lewego powietrza.


Potwierdzam to, co napisał Grzyby i Tomek6.
Od kilku dni śmigam z Knechtem LX936.
Samochód chodzi jakby ciszej, szczególnie na postoju, nie słychać przed garażem, pomiędzy ścianami basu, jaki był na poprzednim filtrze. Siedzi ciasno. No i w czasie jazdy ma dziewczynka jakby większa ochotę z dołu i oprócz grzechotki od vacuum nie słyszę już nic (oczywiście silnik, to słychać, hybryda to nie jest) ;)
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez Riki » 16 sie 2011, 16:17

Generalnie LX936 jest OE/OEMem Mazdy ale do 626 DiTD RF2A z lat 98-00r. Pod koniec 00r wszedł motor RF4F i jak widać na filtrze nie ma już napisów KNECHTa i jego konstrukcja (włókno z którego został wykonany) jest nieco inna, także kolor zamiast żółtego "papieru" jest biała tkanina.
Na swoim aucie przetestowałem większość filtrów dostępnych na rynku w tym tańsze zamienniki jak MAXX czy FILTRON. Nie wypowiadam się w kwestii KNa, bo go nie uzywałem i używać nigdy nie będę. Filtr powietrza w DIESLU to zbyt istotna kwestia abym zakładał filtr o jednak innej konstrukcji niż OE, poza tym zwyczajnie nie będzie mi się chciało go czyścić. W przypadku diesli polecam oryginały właśnie, te biało niebieskie RF4F-13-Z40. To są najlepsze filtry z dostepnych na rynku (nie włączając wynalazków w stylu KNa :) Ewentualnie KNECHT LX936 jest filtrem najbardziej zbliżonym do powyższego OE, nie odczułem najmniejszej różnicy zaś pisząc, że OE RF4F... jest najlepszy ufam, iż zmiana materiału filtra wpłynęła pozytywnie na walory oczyszczające, proszę spojrzeć do od 98r wkłada TOYOTA do motorów diesla, a od 99r do D-4D – DENSO i materiał użyty do wykonania jest identyczny jak w niebiesko białym, najlepszym z najlepszych filtrów Mazdowskich... :)
W kwestii KNa – nie neguję ich montażu, nawet jakby miał mi dodać 2KM – nie chce mi się nim babrać, poza tym nie wierzę, żeby jakikolwiek filtr miał lepsze właściwości filtrujące od OE a to dla mojego motoru jest najważniejsze, nie 2 a więcej KM odnajdę w sposób nie wpływający negatywnie na trwałość mojego DiTD :) a montaż KNa na taką modyfikację mi wygląda, być może się mylę – nie widzę sensu testowania. Filtr zmieniam średnio 1,5 raza do roku.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez agnostyk » 17 sie 2011, 00:29

A to w jakiej cenie jest u Was ten filtr Riki, skoro już tak zachwalasz? Oczywiście z wysyłką...
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez Pioteq25 » 17 sie 2011, 08:36

Kupowałem filtr powietrza ori mazdy w carspeed za 70zł i nawet nie myślę kombinować z czymś innym.
Jak zawsze polecam ten sklep za profi podejście do klienta <spoko>
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez SantaCruz » 17 sie 2011, 11:11

ja od siebie mogę polecić taki filtr powietrza Manna, jeżdżę na nim od dłuższego czasu i sprawuje się znakomicie. używałem filtrów tej firmy zresztą również w poprzednich autach, nie tylko w GG, tak więc imho to pewny zakup.
Początkujący
 
Od: 21 sty 2011, 17:27
Posty: 19
Auto: Mazda 6 GG 2.0 DI 2005 r.

Postprzez Riki » 19 sie 2011, 16:10

agnostyk napisał(a):A to w jakiej cenie jest u Was ten filtr Riki, skoro już tak zachwalasz?


70PLN – OE i OEM. Piszę swoje obiektywne zdanie na ten temat bazując na doświadczeniu swoim i kolegów z branży – także z tegoż forum.......... ;)

P.S
Na 10 klientów 2/3 ma filtr od benzyny.. można? pewnie, że można <lol>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6