Montaż lusterka samościemniającego w M6 wersja USA
Strona 1 z 1
Witam forumowiczów ponownie.
Jest takie przysłowie, że jak pies nie ma co robić to coś tam sobie liże
Ze mną podobnie, jak mam chwile wolnego to myślę jakby tu jeszcze ulepszyć autko
Z uwagi na fakt, że duże grono idiotów nie potrafi regulować świateł i jadąc w nocy wali mi po oczach postanowiłem zamontować samościemniające się lusterko wsteczne.
Po paru dniach spędzonych na alledrogo i oglądaniu fotek z lusterkami wpadło mi w oko lusterko od Forda Mondeo MKII przed liftem. Wielkie moje zdziwienie było jak zobaczyłem mocowania, które są identyczne jak w M6. Różni się jedynie tym, że porąbani japońce zrobili jakąś blaszke która trzyma lusterko, którą raczej samemu będzie ciężko założyć – a "koledzy" od Forda poszli na łatwizne i całe mocowanie przymocowane jest do uchwytu lusterka. Więc możemy to lusterko ściągać i zakładać bez obawy że coś popsujemy.
Lusterko wygląda tak:
Więc przystępujemy do pracy:
Ściągamy nasze lusterko i naszym oczom ukazuje się ten oto uchwyt na szybie:
Odkręcamy plastikowy schowek na okulary wraz z lampkami oświetlenia kabiny. Jak otworzycie schowek to są dwa wkręty, które trzeba wykręcić. Całość trzyma się jeszcze z przodu na dwóch blaszkach metalowych. Trzeba się nagimnastykować aby to rozebrać, ale dacie rade bez problemu.
Schowek i oświetlenie wygląda tak:
Będzie nam to potrzebne aby podłączyć lusterko. A podłączamy je trzema przewodami:
1- zasilanie +12V po kluczyku
2 – masa
3 – zasilanie +12V ze świateł wstecznych
Możemy podłączyć tylko dwa pierwsze przewody, ale lusterko ma jeszcze taki bajerek, że podczas cofania wyłącza się automatyczne ściemnianie. Ja podłączyłem wszystko.
Zasilanie po kluczyku wziołem stąd:
Zasilanie od świateł wstecznych znalazłem tu (gdzie ta czerwona szybkozłączka):
Mase podłączyłem tu:
Dwa przewody zasilające poprowadziłem słupkiem do góry i podsufitką od strony szyby przedniej – jest tam sporo miejsca.
Całość wygląda tak:
Lusterko jest troszeczke wyżej niż poprzednie mazdowskie, ale nie ma to znaczenia do widoczności. Nawet jest lepiej.
Po przekręceniu kluczyka na lusterku zapala się zielona dioda, która informuje nas że lusterko jest w trybie automatycznym. Wystarczy wcisnąć OFF i mamy zwykłe lusterko. Każdorazowo startuje jednak w trybie auto.
Piny do lusterka można dorobić bez problemu, ale radzę jednak kupić z oryginalną kostką bo wygląda wtedy estetyczniej.
Pozdrawiam i życzę jak najmniej zwarć w trakcie montażu
Jest takie przysłowie, że jak pies nie ma co robić to coś tam sobie liże
Ze mną podobnie, jak mam chwile wolnego to myślę jakby tu jeszcze ulepszyć autko
Z uwagi na fakt, że duże grono idiotów nie potrafi regulować świateł i jadąc w nocy wali mi po oczach postanowiłem zamontować samościemniające się lusterko wsteczne.
Po paru dniach spędzonych na alledrogo i oglądaniu fotek z lusterkami wpadło mi w oko lusterko od Forda Mondeo MKII przed liftem. Wielkie moje zdziwienie było jak zobaczyłem mocowania, które są identyczne jak w M6. Różni się jedynie tym, że porąbani japońce zrobili jakąś blaszke która trzyma lusterko, którą raczej samemu będzie ciężko założyć – a "koledzy" od Forda poszli na łatwizne i całe mocowanie przymocowane jest do uchwytu lusterka. Więc możemy to lusterko ściągać i zakładać bez obawy że coś popsujemy.
Lusterko wygląda tak:
Więc przystępujemy do pracy:
Ściągamy nasze lusterko i naszym oczom ukazuje się ten oto uchwyt na szybie:
Odkręcamy plastikowy schowek na okulary wraz z lampkami oświetlenia kabiny. Jak otworzycie schowek to są dwa wkręty, które trzeba wykręcić. Całość trzyma się jeszcze z przodu na dwóch blaszkach metalowych. Trzeba się nagimnastykować aby to rozebrać, ale dacie rade bez problemu.
Schowek i oświetlenie wygląda tak:
Będzie nam to potrzebne aby podłączyć lusterko. A podłączamy je trzema przewodami:
1- zasilanie +12V po kluczyku
2 – masa
3 – zasilanie +12V ze świateł wstecznych
Możemy podłączyć tylko dwa pierwsze przewody, ale lusterko ma jeszcze taki bajerek, że podczas cofania wyłącza się automatyczne ściemnianie. Ja podłączyłem wszystko.
Zasilanie po kluczyku wziołem stąd:
Zasilanie od świateł wstecznych znalazłem tu (gdzie ta czerwona szybkozłączka):
Mase podłączyłem tu:
Dwa przewody zasilające poprowadziłem słupkiem do góry i podsufitką od strony szyby przedniej – jest tam sporo miejsca.
Całość wygląda tak:
Lusterko jest troszeczke wyżej niż poprzednie mazdowskie, ale nie ma to znaczenia do widoczności. Nawet jest lepiej.
Po przekręceniu kluczyka na lusterku zapala się zielona dioda, która informuje nas że lusterko jest w trybie automatycznym. Wystarczy wcisnąć OFF i mamy zwykłe lusterko. Każdorazowo startuje jednak w trybie auto.
Piny do lusterka można dorobić bez problemu, ale radzę jednak kupić z oryginalną kostką bo wygląda wtedy estetyczniej.
Pozdrawiam i życzę jak najmniej zwarć w trakcie montażu
Arek_78, moje gratulacje
Oczywiscie ten watek dodalem juz do naszego spisu fotorelacji...
Ps. jestes wielki
Oczywiscie ten watek dodalem juz do naszego spisu fotorelacji...
Ps. jestes wielki
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
zachęcony fotorelacją kolegi Arek_78 też zamontowałem sobie takie lusterko . W Mazdzie na europe trochę wygląda to inaczej niż na fotorelacji u kolegi Arek_78, różnica jest przede wszystkim w skrzynce bezpieczników. Poza tym to jak ktoś ma kurtyny to trzeba uważać z przeprowadzaniem kabelków przez słupek. Na koniec dodam ze zakupione przeze-mnie lusterko pochodzili od mondeo MK3 a nie MK2 jak u kolegi Arek_78 choć wygląda identycznie chyba się jednak trochę rożni mocowaniem do szyby bo ledwo co pasuje, uchwyt jest troszkę za duży (szeroki), jakoś to przymocowałem ale będę musiał wymyślić inny bardziej stabilny sposób.
A może ktoś wie do czego służą dwa pozostałe piny w lusterku?Tylko tak z ciekawości chciałbym wiedzieć.Mam bardzo podobne lusterko w swojej M6 tylko na środku ma taki mały wyświetlacz ale muszę je też rozebrać bo nie działa coś:(
- Od: 4 maja 2008, 17:39
- Posty: 46
- Skąd: Suwałki / Oss-NL
- Auto: Xedos 6 2,0 -EX,Mazda 6S 3.0 V6 -EX. Mazda 3 2.0 BK -EX teraz Mazda3 BK L3-VDT 2007 MPS
Panowie może ktoś wrzucić zdjęcie z zaznaczonymi przewodami w które trzeba się wpiąć aby podłączyć lusterko ?chodzi o M6 w wersji europejskiej.
Co do mocowania lusterka od Mk3 na szybie, to ja osobiście podmieniłem uchwyty Mazdowski z Fordowskim więc lusterko pasuje idealnie, problem polega na tym że o ile łatwo lusterko wyskakuje z uchwytu kulowego, to problem jest ze wsadzeniem kulki na trzpień, tu z pomocą przychodzi imadło bądź mors,aby założyć uchwyt na lusterko fotochromatyczne, należy rozłożyć lusterko którego obudowa posiada sporo zatrzasków, gdy już z tym się uporamy wyciągamy lustro wraz z elektroniką, i odkręcamy stopkę lusterka (jedna śrubka)l torxem o rozmiarze jak dobrze pamiętam T25
Wielkość kulki w uchwycie w Mk3 i w M6 jest taka sama.
Istnieje też opcja nr2 mocowania lusterka tzn. Dzwonimy do Aso Forda, zamawiamy mocowanie lusterka(element który przyklejony jest do szyby) za dokładnie 38zł(sprawdzone w OMC Motors),odklejamy lusterko Mazdy w jego miejsce przyklejając klejem do szyb owe mocowanie no i wsuwamy lusterko.
Co do mocowania lusterka od Mk3 na szybie, to ja osobiście podmieniłem uchwyty Mazdowski z Fordowskim więc lusterko pasuje idealnie, problem polega na tym że o ile łatwo lusterko wyskakuje z uchwytu kulowego, to problem jest ze wsadzeniem kulki na trzpień, tu z pomocą przychodzi imadło bądź mors,aby założyć uchwyt na lusterko fotochromatyczne, należy rozłożyć lusterko którego obudowa posiada sporo zatrzasków, gdy już z tym się uporamy wyciągamy lustro wraz z elektroniką, i odkręcamy stopkę lusterka (jedna śrubka)l torxem o rozmiarze jak dobrze pamiętam T25
Wielkość kulki w uchwycie w Mk3 i w M6 jest taka sama.
Istnieje też opcja nr2 mocowania lusterka tzn. Dzwonimy do Aso Forda, zamawiamy mocowanie lusterka(element który przyklejony jest do szyby) za dokładnie 38zł(sprawdzone w OMC Motors),odklejamy lusterko Mazdy w jego miejsce przyklejając klejem do szyb owe mocowanie no i wsuwamy lusterko.
- Od: 25 mar 2011, 13:35
- Posty: 211
- Skąd: Gdańsk
- Auto: M6 2.0CITD 136km
W wersji europejskiej zasilanie po kluczyku można wziąć w wskazanym miejscu na zdjęciu kolegi Arek_78, sam tak podłączyłem i bez problemowo działa . Możliwości wyłączania lusterka po wybraniu wstecznego nie podłączałem.
- Od: 29 gru 2010, 15:50
- Posty: 120
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2007 121KM DPF->(to już historia)
Ja osobiście podłączyłem się z zasilaniem pod pomarańczowy kabelek, w pierwszej szerokiej kostce. W wersji europejskiej skrzynka bezpieczników wygląda trochę inaczej.(pomarańczowy kabelek prawdopodobnie idzie do zapalniczki w aucie).
Fotki oczywiście wrzucę,jak zrobię porządek z kablami w skrzynce bezpieczników, bo po rozbudowie Webasto zrobiły się tam straszne pajęczyny z kabli.
Fotki oczywiście wrzucę,jak zrobię porządek z kablami w skrzynce bezpieczników, bo po rozbudowie Webasto zrobiły się tam straszne pajęczyny z kabli.
- Od: 25 mar 2011, 13:35
- Posty: 211
- Skąd: Gdańsk
- Auto: M6 2.0CITD 136km
-
Grucha
Troszkę odgrzebię temet. Czy sprawdzał ktoś, czy ściemniające lusterko od GH pasuje do GG?
a takie tez podejdzie?
tez niby od mk3 ale bez przyciskow.. nie wiem czy mocowanie to samo? widze ze tez przez brak przyciskow nie ma gniazda z tylu
tez niby od mk3 ale bez przyciskow.. nie wiem czy mocowanie to samo? widze ze tez przez brak przyciskow nie ma gniazda z tylu
- Od: 12 gru 2014, 16:16
- Posty: 119 (2/1)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GY LF 2oo7
MZR 2.0 147KM + LPG
______________________
www.ecars.com.pl
znizka 10-15% na haslo mazdaspeed.pl
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6