Mazda6 (GG / GY) – Szybkie pytania – WAŻNA INFORMACJA, STR.313

Mazda6 2002–2007

Postprzez duch1604 » 23 kwi 2013, 21:38

Czy zaznaczone przeze mnie wypusty w tych kratkach od zderzaka są do czegoś potrzebne??? Mam wyjęte kratki bo montuję DRLe a zderzaka nie zdejmowałem. I właśnie największy problem był z wyjęciem kratek bo te wypusty przeszkadzają. Jak nie potrzebne to wytne i po sprawie <lol>
Załączniki
3124179400.jpg
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 22:31
Posty: 133 (0/1)
Skąd: Łapy/Bergen-Norwegia
Auto: Mazda 6 GG – 2.0 MZR-CD, RF7J, 133KM

Postprzez grabekart » 23 kwi 2013, 22:25

zbyszekpietrkiewicz napisał(a):Panowie mam mazde 6 2,0 16 v jak silnik jest zimny i ruszam bądź podczas powolnej jazdy i gwałtowniejszym dodawaniu gazu i puszczeniu pedału gazu słychać grechotanie z okolic rozrządu ,jak przejadę kilka km i auto jest rozgrzane nie ma takich dzwięków.Miał ktoś taki problem ? POZDRAWIAM


Miałem coś podobnego, czasami gruchotało chwilę po odpaleniu, czasem w trakcie jazdy. Okazało się, że łożysko na którymś kole paska alternatora się zacierało, a miesiąc później musiałem również zmienić łożysko w sprężarce klimatyzacji + nadtopione już sprzęgiełko itp. Może być któreś z tych rzeczy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2012, 20:43
Posty: 69 (0/1)
Skąd: Kulesze K./Wysokie Maz.
Auto: Mazda 6 GY, 2.0 benz. 141 KM, 2002r.

Postprzez bury84 » 24 kwi 2013, 00:15

jumper66 napisał(a):bury 84
spróbuj szyby otworzyć i zamknąć z przycisku przy drzwiach czyli: włączasz zapłon i otwierasz szybę trzymając cały czas przycisk otwierania szyby jak się otworzy puszczasz przycisk i zamykasz trzymając przycisk w górę aż się szyba zamknie.. I tak dla każdej szyby z osobna.. (ale nie w panelu centralnym w drzwiach kierowcy tylko przy każdych drzwiach z osobna..
Bynajmniej u mnie tak się programuje aby działało domykanie szyb z kluczyka jak odłączę akumulator, możne i ta procedura pomoże w twoim przypadku.. pozdr.


to już próbowałem, nic z tego <płacze>
Sprzedam konsole środkową do M6 polift, z uszkodzonym Cd Bose, bez sterowników nawiewu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2011, 00:37
Posty: 356
Skąd: Southport, UK/ Inowrocław/Bydgoszcz , PL
Auto: Mazda 6 2.0 TS2, 2005
Mazda 3 1.6 TS2, 2005
viewtopic.php?f=331&t=131055

Postprzez zbyszekpietrkiewicz » 24 kwi 2013, 09:22

zbyszekpietrkiewicz napisał(a):Panowie mam mazde 6 2,0 16 v jak silnik jest zimny i ruszam bądź podczas powolnej jazdy i gwałtowniejszym dodawaniu gazu i puszczeniu pedału gazu słychać grechotanie z okolic rozrządu ,jak przejadę kilka km i auto jest rozgrzane nie ma takich dzwięków.Miał ktoś taki problem ? POZDRAWIAM



Miałem coś podobnego, czasami gruchotało chwilę po odpaleniu, czasem w trakcie jazdy. Okazało się, że łożysko na którymś kole paska alternatora się zacierało, a miesiąc później musiałem również zmienić łożysko w sprężarce klimatyzacji + nadtopione już sprzęgiełko itp. Może być któreś z tych rzeczy.

Dzięki przyszła wiosna więc trzepa poświęcić dzień dobroci dla auta i posprawdzać.Spróbuję zdjąć pasek , odpalić i zobaczymy co w trawie piszczy .
Zbynio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2013, 14:54
Posty: 42
Auto: mazda6 2,0 16v 2002

Postprzez marex » 24 kwi 2013, 14:08

to już próbowałem, nic z tego <płacze>


to na początek odłącz akumulator na 10min przy odłączonym aku wciśnij hamulec 5x i spróbuj wtedy
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez Zigi86 » 24 kwi 2013, 14:40

zbyszekpietrkiewicz napisał(a):zbyszekpietrkiewicz napisał(a):Panowie mam mazde 6 2,0 16 v jak silnik jest zimny i ruszam bądź podczas powolnej jazdy i gwałtowniejszym dodawaniu gazu i puszczeniu pedału gazu słychać grechotanie z okolic rozrządu ,jak przejadę kilka km i auto jest rozgrzane nie ma takich dzwięków.Miał ktoś taki problem ? POZDRAWIAM



Miałem coś podobnego, czasami gruchotało chwilę po odpaleniu, czasem w trakcie jazdy. Okazało się, że łożysko na którymś kole paska alternatora się zacierało, a miesiąc później musiałem również zmienić łożysko w sprężarce klimatyzacji + nadtopione już sprzęgiełko itp. Może być któreś z tych rzeczy.

Dzięki przyszła wiosna więc trzepa poświęcić dzień dobroci dla auta i posprawdzać.Spróbuję zdjąć pasek , odpalić i zobaczymy co w trawie piszczy .


Ja jestem świeżo po wymianie łożysk w rolkach + pasków, póki co pomogło, pzdr.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 14:58
Posty: 274
Skąd: Łdz
Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM

Postprzez marko11166 » 24 kwi 2013, 20:06

Dzisiaj zajrzałem do skrzynki z bezpiecznikami w komorze silnika i zobaczyłem jeden przekaźnik bez obudowy z opisu na pokrywie bezpieczników wychodzi że jest to przekaźnik od świec żarowych Z związku z tym że niema obudowy tego przekaźnika to chciałbym zakupić sobie nowy tylko że nie wiem czego szukać bo nie mam żadnych odznaczeń tego przekaźnika <oczy> I moje pytanie czy wie ktoś może jakie symbole odznaczenia ma ten przekaźnik czego szukać :) ?
Załączniki
Bez tytułu.png
Początkujący
 
Od: 12 lut 2013, 22:51
Posty: 26
Skąd: Irlandia
Auto: Mazda6 CiTD
2.0 136KM
Rok 2003

Postprzez Janoszka » 25 kwi 2013, 10:19

Ile oleju?
Szukam i nigdzie znaleźć nie mogę.
Ile oleju wchodzi do silnika M6 2.0E 147 KM
Ile oleju wchodzi do automatycznej 5-biegowej skrzyni biegów ?
Na forum zalecacie wymianę oleju w ASB. W ASO we Wrocławiu powiedzieli że jeżeli nie cieknie to nic nie robić. W Niemczech w ASO powiedziano mi że wymienić przy 140 tys km.
Czy w tej skrzyni biegów jest filtr oleju który należałoby wymienić razem z olejem?
Więcej grzechów nie pamiętam, za wszystkie serdecznie żałuję i ... i to chyba wszystko.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2012, 21:28
Posty: 95 (0/2)
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GH
2.0E A/T
147 KM
--------
było
M6 GY FL 25B
2.0E A/T 147KM
GK6

Postprzez bury84 » 25 kwi 2013, 13:55

marex napisał(a):
to już próbowałem, nic z tego <płacze>


to na początek odłącz akumulator na 10min przy odłączonym aku wciśnij hamulec 5x i spróbuj wtedy


nie pomogło, zastanawiam sie czy moze w tym nowym pilocie nie ma jakiegos modulu?
Sprzedam konsole środkową do M6 polift, z uszkodzonym Cd Bose, bez sterowników nawiewu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2011, 00:37
Posty: 356
Skąd: Southport, UK/ Inowrocław/Bydgoszcz , PL
Auto: Mazda 6 2.0 TS2, 2005
Mazda 3 1.6 TS2, 2005
viewtopic.php?f=331&t=131055

Postprzez matthies » 25 kwi 2013, 17:01

Janoszka napisał(a):Szukam i nigdzie znaleźć nie mogę.

Jawnie kpisz sobie z pracy, którą moderatorzy tu wykonują ;)
idąc za tematem Mazda6 (GG / GY) – Opinie i Informacje
Pojemność układu smarowania (ilość oleju w silniku)
– silniki L8 i LF (1.8i 16V/2.0i 16V): 3,9 l bez wymiany filtra/4,3 l z wymianą filtra/4,6 l przy suchym silniku
– L3 (2.3i 16V): 3,1 l bez wymiany filtra/3,5 l z wymianą filtra/4,2 l przy suchym silniku
– silnik L3 z doładowaniem (2.3 MPS DISI 260 KM): 5,7 l oleju
– wersja US-spec L3 (2.3i 16V): bez filtra 3,9 l/z filtrem 4,3 l
– wersja US-spec AJ (3.0i V6): bez filtra 5,2 l/z filtrem 5,7 l
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez volspaik » 25 kwi 2013, 19:40

Mam pytanie.
Mam Mazde 6 2.0 2005 przed lifta
Czy obudowa lusterka lewego ( pokrywa w kolorze nadwozia ) będzie pasowała z wersji angielskiej do europejskiej??
Ponieważ moja był lekko pęknięta i podczas jazdy spadała i słuch po niej zaginą a lusterko mam sprawne .
Ceny na allegro mocno się różnią pod względem UK a EU.
Początkujący
 
Od: 15 lis 2012, 12:38
Posty: 6
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel kombi 2005 rok

Postprzez Smasher » 26 kwi 2013, 05:00

gdy dusi zimny silnik podczas rozpędzania przy 3/4 tyś obrotów (chwilowe przyduszenie) to świadczy o niesprawnej przepustnicy? Czy przyczyna leży gdzie indziej?

P.S. Zauważyłem to dopiero dzisiaj gdy silnik zimny po nocce.
Miał być Seat...a jest Madzia :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2013, 20:22
Posty: 11
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 6 –> 1.8 16v 120KM –> 2002r

Postprzez rafaliniak86 » 26 kwi 2013, 11:08

Witam,
Buczy mi łożysko przednie z prawej strony. Czy ktoś może zakładał łożysko firmy NTY (nie mylić z NTN) Jak jest z ich jakością? Ewentualnie jakiej firmy polecacie? Z góry dziękuje za podpowiedzi.
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2012, 09:17
Posty: 33
Skąd: WG
Auto: Mazda 6 FL 2006r 121KM

Postprzez Kelm » 26 kwi 2013, 19:46

Witam mam szybkie pytanie, od jakiegoś czasu leje mi się olej, pojechałem do jednego mechanika i nic, pojechałem do drugiego i kazał mi kupić uszczelki w serwisie, ale podane przez niego nazwy nigdzie nie mogłem znaleźć. Mam więc pytanie do Was, jaka jest fachowa nazwa tych uszczelek, bo chciałem sprawdzić ile kosztują. Znając ceny z aso to pewnie będzie jakaś masakra. Proszę zatem o podanie właściwych nazw tych uszczelek ewentualnie numerów katalogowych. Jeżeli było już takie pytanie to sorki, ale po prostu nie wiem co mam wpisać, gość nazwał to: uszczelki do rur do wtrysku i uszczelka do kopuły, ale takich nazw nie ma nigdzie :). Na zdjęciu podałem o co mi chodzi :), moja maździna taka jak w opisie czyli 2.0 dieselek.
Załączniki
silnik mazda 6 pytania.jpg
A Deo rex, a Rege lex.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2012, 21:19
Posty: 59
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 Turbo Diesel 143 KM 2006 GY Kombi Sport Wagen.

Postprzez dobrzyn22 » 26 kwi 2013, 19:59

Kelm napisał(a): Proszę zatem o podanie właściwych nazw tych uszczelek

1. uszczelka pokrywy zaworów
2. uszczelniacze przewodów CR

PS. masz PW z namiarami <spoko>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

PostTen post został usunięty przez bieski 27 kwi 2013, 19:36.

Postprzez rumun1990 » 27 kwi 2013, 19:02

Jakiego koloru dodawane były dywaniki welurowe do M6 ?
Dodawane np; tylko czarne czy jak ktoś miał szarą tapicerkę (mieszek zmiany biegów, dźwignią ham. ręcznego) to dawali szarę ?
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2013, 20:16
Posty: 43
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 2.0 Benzyna 2003.

Postprzez kubsztyk » 27 kwi 2013, 20:38

Tak były szare, np. ja mam takie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez wujek116 » 27 kwi 2013, 21:52

Witam mam problem gdy jadę autostrada z większa prędkością i potem zjeżdżam na parking czuć w aucie przez około 1 min smród spalonego oleju zauważyłem też że auto bierze mi tak z 100-150 ml oleju na 1000 km po odkręceniu korka wlewu oleju kopci z pod korka na szaro wychlapując przy tym trochę oleju. gdzieś w okolicy turbiny widać że jest wyciek oleju , plus dodatkowo zdjąłem waż idący od turbiny do interccolera i jest w nim OLEJ . dodam że silnik chodzi równo i nie słychać żadnych zmian . z tego co wyczytałem na forum to nie obejdzie sie bez regeneracji turbiny . ale mam pytanie co jeszcze może być uszkodzone i warto było by wymienić lub sprawdzić . dodam że od nowości auto jeździ na oleju Castrol edge 5w40.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 16:38
Posty: 353 (5/7)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Postprzez MatikeS » 28 kwi 2013, 06:26

Panowie dzis rano wracajac z pracy wlaczylem nawiew i poczulem dziwny zapach jakby hmm stęchlizny mial juz ktos z tym problem?
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2013, 20:00
Posty: 79
Skąd: Żory
Auto: Mazda 6
1,8 120km
170tys
Bosse Sound :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6