Mazda6 (GG / GY) – Szybkie pytania – WAŻNA INFORMACJA, STR.313

Mazda6 2002–2007

Postprzez marex » 3 lis 2012, 10:20

Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 3 lis 2012, 21:42.
Powód: zdublowany post w 2 wątkach

Postprzez seba1177 » 3 lis 2012, 14:51

Witam! Pytam tutaj ponieważ przekopałem cały dział Diesel i nic nie znalazłem... Mianowicie u mnie w samochodzie jest dosyć dziwny stukot jak ściągnąłem pokrywę zaworów to krzywki które są na wałku rozrządu mają luz suwają się na prawo i lewo po wałku, jak myślicie to by było przyczyną stukania spotkał się ktoś kiedyś z czymś podobnym, gdy je poruszymy ręką to stukają podobnie jak "coś" podczas pracy silnika, dodam że mam lejący wtrysk, i nie wiem czy to wina wtrysku czy tych luźnych krzywek. Jeżeli ktoś może to proszę o pomoc...
Mazda 6 2004r. 89kW 2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 21:40
Posty: 87 (0/1)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda 6 2.0 121 PS

Postprzez marex » 3 lis 2012, 15:54

Ruszające się krzywki na boki to norma i tak powinno być. Wymień wtrysk bo to może być szybciej wina wtrysku niż krzywek, wyreguluj zawory, zrób kalibracje.
I umieszczaj wątki we właściwych działach.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez brodaM6 » 3 lis 2012, 17:12


Podziękował ,a tak pozatym to myślałem że japoniec bardziej skomplikowany,ten sam motyw miałem w 306 z 93r.Można rzec podobny :) .A teraz z innej beczki ,check pokazuje mi za bogatą mieszanke ,a nie jeżdze już na gazie ze 3tygodnie tylko PB ,dziś skasowałem błędy ,ale znów powrucił check,już raz byłem u gazman bo miałem za ubogą, ale teraz nie smigam na gazie .............ee nie mam siły na to ... <nauka>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez KrzychuM6 » 3 lis 2012, 19:52

sprobuj porzadnie przeczyscic przeplywke... mi pokazywaly sie caly czas bledy p2177 i p2178(zbyt uboga i bogata...). Po czyszczeniu ustalo to. Zobaczymy co bedzie za jakis czas.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2012, 11:02
Posty: 122 (0/3)

Postprzez dobrzyn22 » 3 lis 2012, 21:52

mscorp napisał(a):A do modów prośba o umieszczenie tego linku w temacie fotorelacji, bo umknął, a problem dość częsty w 6-tkach.

wstawiłem zdjęcia i dodałem do fotorelacji <spoko>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez mscorp » 4 lis 2012, 09:13

dobrzyn22 napisał(a):wstawiłem zdjęcia i dodałem do fotorelacji <spoko>

super :)
mscorp
 

Postprzez lukaszbom » 4 lis 2012, 16:26

Witam.
Mam szybkie pytanko. Czy wysprzęglik do silnika RF5C różni się czymś od poliftowego RF7J? :)
Pozdrawiam
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2011, 11:46
Posty: 68
Skąd: Iłża/Kraków
Auto: Mazda 6 GG, MZR-CD 121KM DPF, '06

Postprzez zemoj » 4 lis 2012, 19:31

Witam Panowie,
Pilne pytanie. Posiada ktoś schemat obiegu paska klinowego w 2.3? Mianowicie chodzi mi za co odpowiada ta rolka:
Obrazek
Niestety dziś unieruchomiła mi moją szóstkę :( Po przejechaniu kilkuset metrów z silnika zaczęły dobiegać dziwne metaliczne dźwięki, natychmiast zjechałem na parking, zajrzałem pod maskę i zauważyłem obluzowaną właśnie tą rolkę. Będę wdzięczny za szybką odpowiedź.
pozdrawiam
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez klajgus » 4 lis 2012, 19:48

zemoj napisał(a): Mianowicie chodzi mi za co odpowiada ta rolka:


to jest kompresor klimatyzacji
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez Celin » 4 lis 2012, 19:49

Witam, takie pytanie, czy jadąc na przegląd okresowy (planuje do Jaksa), dobrze kupić samemu olej i filtry, czy zdać się na te elementy stosowane przez serwis? Jeśli kupić, to czy poza olejem, filtrami oleju, paliwa i powietrza coś jeszcze kopić na przegląd 180k?

Aha i jeszcze jedno pytanie bo nie mogę się tego doszukać. Madzia z podpisu przed liftem – ma DPF czy nie ma?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2012, 12:48
Posty: 568
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 5 2.0 SPORT benzyna, 2010, CW LF

Postprzez zemoj » 4 lis 2012, 19:51

klajgus napisał(a):to jest kompresor klimatyzacji

Dzięki, tak podejrzewałem, że to może być to.

No nic, jutro działam, żeby postawić Mazdę na nogi.
pozdr
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez klajgus » 4 lis 2012, 19:53

poszukaj na forum , nie tobie pierwszemu to się stało. ;)
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez dobrzyn22 » 4 lis 2012, 20:00

kolego Celin, zasada funkcjonowania forum jest w miarę prosta...szukamy, a potem pytamy ;)
I nie piszę tego dlatego, że jestem zły :> tylko dlatego, że informacje, o które pytasz są dość podstawowe i łatwe do znalezienia <ok>

czy jadąc na przegląd okresowy (planuje do Jaksa), dobrze kupić samemu olej i filtry, czy zdać się na te elementy stosowane przez serwis?

tu wygląda to mniej więcej tak – serwis dostaje Twoje części i mat. eksploatacyjne – zapłacisz ogólnie najprawdopodobniej więcej za robociznę (bo serwis nie zarobi na tych częściach i mat.).
Serwisy kupują większe ilości, więc mają zapewnione niższe ceny...i nawet po dodaniu swojej marży wyjdzie taniej niż jak kupisz sobie samemu (tak przynajmniej to wygląda w teorii – w praktyce różnie bywa :| )

Jeśli kupić, to czy poza olejem, filtrami oleju, paliwa i powietrza coś jeszcze kopić na przegląd 180k?

a instrukcję obsługi kolega ma ?? jeżeli tak, to tam jest ładnie w tabelce pokazane co ile i co należy skontrolować/wymienić <ok>
Jeżeli instrukcji nie ma – nie będzie dużym problemem znalezienie na forum linków, gdzie można ją znaleźć...

jeszcze jedno pytanie bo nie mogę się tego doszukać. Madzia z podpisu przed liftem – ma DPF czy nie ma?

zapraszam do wątku:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=65171
PS. masz model z 2005 r i to może być model "przejściowy" zwierający część elementów z przedlifta jak i z polifta...Najłatwiej chyba sprawdzić przy odpalaniu – jak masz DPF, to będziesz miał też kontrolkę DPF(która powinna zgasnąć ;) )
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez przemo2000 » 4 lis 2012, 20:05

Panowie i Panie , nie odbija mi uchwyt otwierania klapy bagaznika w pierwotne położenie. Przy zamykaniu trzeba odchylić w pozycje wyjściową , żeby innym razem otworzyć bez problemu. Podejrzewam , że trzeba przesmarować sprężynę ale nie wiem jak się za to zabrać. Może ktoś przerabiał ten temat?
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2012, 19:14
Posty: 95
Skąd: Kętrzyn
Auto: M6 GY FL 2.0 benzyna

Postprzez rdy » 4 lis 2012, 20:58

U mnie jest to samo już od jakiegoś czasu, nie chciało mi sie tego rozbierać, ale wątpie że wystarczy przesmarować :/
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 19:05
Posty: 323 (0/2)
Skąd: Brwinów
Auto: DS3 Sport Chic

Postprzez hbo » 4 lis 2012, 22:33

klajgus napisał(a):
zemoj napisał(a): Mianowicie chodzi mi za co odpowiada ta rolka:


to jest kompresor klimatyzacji
Też to miałem:) Przy okazji wymieniłem u mechanika słynną rurkę od wspomagania na miedzianą, bo się pociła – zapłaciłem 80 zł i to tyle z awarii w mojej 6 :D
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2007, 01:09
Posty: 166
Skąd: gdzieś na wschodzie
Auto: M6 '02 2.0 Benzin

Postprzez dmb » 4 lis 2012, 22:58

Od jakiegoś czasu mam problem z DPF-em w mazdzie 6 fl (filtr całkowicie zapchany) i tego dotyczy moje pytanie, czy jest taka możliwość żeby wymienić komputer na przedliftingowy? Czy będą pasować wiązki? Później zostanie tylko wycięcie mechaniczne DPF. Wiem, że wydaje to się zbyt proste, ale proszę o pomoc.
dmb
 

Postprzez Enduro » 5 lis 2012, 11:19

nie.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 52 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6