Skrzynia biegów – wibracje i wyskakujace biegi.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez ROBERT34 » 9 sty 2010, 19:28

Witam ! Mam problem z 5-tym biegiem. wyskakuje podczas przyspieszania,na prostej przy równomiernej jaździe przejadę kilka km ,ale i tak wyskoczy. Mam wrażenie jak by tylko częściowo zatrybiło.Gdy podczas przyspieszania trzymam dźwignię zmiany biegów to czuje jakby się przesuwała w górę i w dół .Słyszałem że można ten problem wyregulować na linkach.Ale opinii jest dużo .Proszę o waszą opinię ,czy trzeba wymienić całą skrzynie.
Ostatnio edytowano 22 mar 2011, 07:25 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Powód: edycja tematu i laczenie watkow
 
Od: 6 sty 2010, 20:28
Posty: 9
Skąd: WĄBRZEŹNO
Auto: MAZDA 6 KOMBI

Postprzez Jaksa » 9 sty 2010, 20:09

Wyskakujaca V nie jest wynikiem regulacji linek – nic to nie daje , najtaniej kup druga sprawna skrzynie ( www.japancar.pl ) i wymien , naprawa obecnej pociagnie spore koszty .
Serwis MazdyWarszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Do sprzedania auto mojego mechanika http://otomoto.pl/mazda-6-i-C34377819.html
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 8321
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2011 GH CiTD Top Sport / GG CiTD 2007

Postprzez Enduro » 10 sty 2010, 16:33

wyeksplatowane wodzik 5-biegu..
mialem tak kiedys w nissanie P10
i raczej wymiana jest nieunikniona,
ale koszt skrzyni uzywanej nie jest straszny..
tylko wymiana upierdliwa..
no ale lepsze to niz zatarty wal glowny w dieslu czy w 2,3 L..
pozdr
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4384 (1/2)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GH citd 2,2, ´12 , M6 GY1 citd DPF´07 Top Sport.
MX 5 NB FL, Prosie 996
Triumph- czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez ROBERT34 » 10 sty 2010, 17:58

No dobra wszystko jasne,że skrzynia do wymiany.ale czy jest jeden model skrzyni do-GG/GY/GH ?
 
Od: 6 sty 2010, 20:28
Posty: 9
Skąd: WĄBRZEŹNO
Auto: MAZDA 6 KOMBI

Postprzez Jaksa » 10 sty 2010, 21:38

GG/GY Diesel GH ma inna skrzynie ( 6 biegow )
Serwis MazdyWarszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Do sprzedania auto mojego mechanika http://otomoto.pl/mazda-6-i-C34377819.html
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 8321
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2011 GH CiTD Top Sport / GG CiTD 2007

Postprzez ROBERT34 » 10 sty 2010, 21:47

Dobrze posłuchać mądrych ludzi.Dzięki za inf.
 
Od: 6 sty 2010, 20:28
Posty: 9
Skąd: WĄBRZEŹNO
Auto: MAZDA 6 KOMBI

Postprzez arti154 » 11 sty 2010, 23:49

Wymiana skrzyni to rozwiązanie tymczasowe, wymienisz skrzynię na używaną i nie ma żadnej gwarancji, że za 10,20,50 tyś km znów nie będzie wyskakiwał bieg i znów wymiana ? Można tak w kółko. Obawiam się, że bez wymiany zużytych elementów skrzyni na nowe problem będzie wracał.
Koszt skrzyni z wymianą może i nie straszny ale i nie mały tym bardziej gdyby trzeba było go ponosić co kilkadziesiąt tyś km.
Obrazek
Oleje Mazda Dexelia i Honda, części, akcesoria i materiały eksploatacyjne do samochodów osobowych___ sklep@dexelia.pl, tel: 505 949 900, → SKLEP DEXELIA←
 
Od: 21 sie 2007, 10:05
Posty: 86
Skąd: Piaseczno/Warszawa
Auto: Mazda Premacy 2.0DiTD '01

Postprzez Enduro » 11 sty 2010, 23:53

no ale kto podejmie sie jej naprawy i da gwarancje, ze wsio bedzie okay?!
a ceny nowych podzespolow w ASO sa kosmiczne,
jeden walek do podobnej skrzyni od MPV to koszt ok. 900 euro!
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4384 (1/2)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GH citd 2,2, ´12 , M6 GY1 citd DPF´07 Top Sport.
MX 5 NB FL, Prosie 996
Triumph- czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez arti154 » 12 sty 2010, 00:10

Sprzedający używaną skrzynię daje najczęściej gwarancję na 14 dni, zarówno ten sprzedający na Allegro skrzynie za 700zł jak i japancar za 2000zł. Ryzyko zatem jest takie samo przy naprawie jak i wymianie.
W japancar szukałem ostatnio skrzyni, poprosiłem o VIN auta, z którego jest skrzynia, podano mi numer, którego w EPC nie ma. Wszyscy sprzedający zapewniają, że przebiegi skrzyń to co najwyżej 150 tyś tylko czy można im wierzyć ?...
Będziemy ze znajomym testować firmę zajmującą się naprawami skrzyń biegów, zobaczymy co z tego wyjdzie. Dają gwarancję na to co robią. Dam znać za jakiś czas jak się sprawy mają.
Obrazek
Oleje Mazda Dexelia i Honda, części, akcesoria i materiały eksploatacyjne do samochodów osobowych___ sklep@dexelia.pl, tel: 505 949 900, → SKLEP DEXELIA←
 
Od: 21 sie 2007, 10:05
Posty: 86
Skąd: Piaseczno/Warszawa
Auto: Mazda Premacy 2.0DiTD '01

Postprzez Jaksa » 12 sty 2010, 15:35

arti154 napisał(a):W japancar szukałem ostatnio skrzyni, poprosiłem o VIN auta, z którego jest skrzynia, podano mi numer, którego w EPC nie ma.
....bo Japancar sprowadza auta z Anglii , musisz miec angolskie EPC ( gdzie fajerka jest po drugiej stronie )
Serwis MazdyWarszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Do sprzedania auto mojego mechanika http://otomoto.pl/mazda-6-i-C34377819.html
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 8321
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2011 GH CiTD Top Sport / GG CiTD 2007

Postprzez klaus89 » 14 lut 2011, 13:47

Witam. Mam takie pytanko. Przy 120km/h wrzucam 6 bieg i czuje wibracje tak jakby miał za niskie obroty, ale rozpędziłem sie do 160 km/h i dalej te wibracje. Wie ktoś może co jest nie tak?
 
Od: 14 lut 2011, 13:11
Posty: 4
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 143KM 2007r ACTIVE PLUS Kombii przebieg 137tyś

Postprzez Enduro » 14 lut 2011, 22:46

zacznij od sprawdzenia opon i kol, jesli tam wsio okay to poloski...
jesli one nie, to poduszki sinika i na koniec skrzynia..pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4384 (1/2)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GH citd 2,2, ´12 , M6 GY1 citd DPF´07 Top Sport.
MX 5 NB FL, Prosie 996
Triumph- czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez klaus89 » 15 lut 2011, 00:34

koła raczej nie bo na piątym biegu nic sie takiego nie dzieje a jak wrzuce szóstke to tak jak by był za wyskoki bieg do prędkości, ale przy 160 km/h to raczej na 6 biegu powinien iść płynnie
 
Od: 14 lut 2011, 13:11
Posty: 4
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 143KM 2007r ACTIVE PLUS Kombii przebieg 137tyś

Postprzez Enduro » 15 lut 2011, 10:02

klaus89 napisał(a):koła raczej nie bo na piątym biegu nic sie takiego nie dzieje a jak wrzuce szóstke to tak jak by był za wyskoki bieg do prędkości, ale przy 160 km/h to raczej na 6 biegu powinien iść płynnie
musisz pamietac ze im wyzsza predkosc tym wieksza sila odsrodkowa no i tzw. bicie ...
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4384 (1/2)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GH citd 2,2, ´12 , M6 GY1 citd DPF´07 Top Sport.
MX 5 NB FL, Prosie 996
Triumph- czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krabdul » 15 lut 2011, 14:05

Enduro, przeca kolega napisał, że na 5tym jest wszystko ok. Co najwyżej wyższe obroty silnika na 5 jakoś niwelują te drgania, ale obawiam się, że to coś ze skrzynką będzie. Oby nie.

Klaus89, uzupełnij sobie profil, bo nie wiadomo nawet o jakie auto chodzi. Ile nim jeździsz i jak długo masz te dolegliwości.

PS: Gdzie te wibracje czujesz? Na całej budzie czy na kierownicy?
Avatar użytkownika
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 321
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG LF '02

Postprzez klaus89 » 17 lut 2011, 10:28

Na kole kierownicy niema żadnych wibracji. Wibracje są drobne i przenoszą sie na cała bude ale tylko na tym VI biegu
 
Od: 14 lut 2011, 13:11
Posty: 4
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 143KM 2007r ACTIVE PLUS Kombii przebieg 137tyś

Postprzez Enduro » 17 lut 2011, 11:59

czyli: jeśli podczas jazdy na żadnym biegu tego nie masz, i nawet jesli podciągniesz piąty bieg mocno do góry,i ich nie ma,no to przyczyna tkwi w przełożeniu 6-tego biegu..pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4384 (1/2)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GH citd 2,2, ´12 , M6 GY1 citd DPF´07 Top Sport.
MX 5 NB FL, Prosie 996
Triumph- czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez klaus89 » 17 lut 2011, 12:19

No i tego sie własnie obawiam;(
 
Od: 14 lut 2011, 13:11
Posty: 4
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 143KM 2007r ACTIVE PLUS Kombii przebieg 137tyś

Postprzez szejk78 » 21 mar 2011, 22:11

ROBERT34 napisał(a):Witam ! Mam problem z 5-tym biegiem. wyskakuje podczas przyspieszania,na prostej przy równomiernej jaździe przejadę kilka km ,ale i tak wyskoczy. Mam wrażenie jak by tylko częściowo zatrybiło.Gdy podczas przyspieszania trzymam dźwignię zmiany biegów to czuje jakby się przesuwała w górę i w dół .Słyszałem że można ten problem wyregulować na linkach.Ale opinii jest dużo .Proszę o waszą opinię ,czy trzeba wymienić całą skrzynie.

Witam.
Mam podobny problem i chyba mnie krew zaleje,tylko mi się całkiem 5 zgubiła.Kupiłem skrzynie wymieniłem. 5 bieg przy przyśpieszaniu drży drążek zmiany biegów jak się na nim rękę trzyma to czuc,aż drobne drgania przenoszą się na konsole i drży sobie jakiś plastik jak odpuszczę przestaje dodam że 1,2,3,4jest ok wsteczny już też ok.Podpowiedzcie co robic ,regulacji linek ponoc brak ,czyżby wyjechane kolo zębate piątego biegu szukać innej skrzyni tą mogę jeszcze wymontować oddac lub wymienic na inną póki mam jeszcze gwarancje rozruchową <czytaj> .Wiem że kupno używki to loteria ale naprawa się nie kalkuluje,czyżby to symptom początku końca tego kolejnejnego 5 biegu?Dodam że wcześniej tego nie było w popszedniej skrzyni padł 5 bieg nie imformując o swojej słabej kondycji padł nagle <płacze> .Proszę o odp.i pozdrawiam.
Obrazek
Avatar użytkownika
 
Od: 21 sie 2010, 20:21
Posty: 85 (0/2)
Skąd: Hamm(D)/Bielsko Biała
Auto: Jest DAF XF 460 ADR,było Mondeo IV,Mazda 6 Sport Wagon MZR-CD 2004r.136ps
Mazda 323F BA
Focus MK I TDCI 115ps

Postprzez Enduro » 21 mar 2011, 22:30

szejk78 napisał(a):.....5 bieg przy przyśpieszaniu drży drążek zmiany biegów jak się na nim rękę trzyma to czuc,aż drobne drgania przenoszą się na konsole i drży sobie jakiś plastik jak odpuszczę przestaje dodam że 1,2,3,4jest ok wsteczny już też ok......czyżby to symptom początku końca tego kolejnejnego 5 biegu?...

jesli jest wszystko na 1,2,3, no i 4 biegu okay i to nawet na wysokich lub b.wysokich obrotach no a na 5-tym nie, to ewidentnie jest ona tez uszkodzona/wyeksplatowana, czyli do wymiany
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4384 (1/2)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GH citd 2,2, ´12 , M6 GY1 citd DPF´07 Top Sport.
MX 5 NB FL, Prosie 996
Triumph- czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6