Strona 4 z 100

PostNapisane: 31 lip 2006, 21:21
przez lukasz5
Hej,
fajna stronka o naszej mazdzie:
www.mazda6club.com
Wiele ciekawych artykulow i how-to

PostNapisane: 31 lip 2006, 21:48
przez martinpl
ja mam wersje 136km i mam w VINie literke "R"

PostNapisane: 31 lip 2006, 22:28
przez Schlosser
lukasz5 napisał(a):www.mazda6club.com


to ja jeszcze dorzucę www.mazda6tech.com

PostNapisane: 18 sie 2006, 09:17
przez Pawko_6
Właśnie założyłem strone poświęconą tylko i wyłącznie Maździe 6.

To dopiero początki, ale mam nadzieje, że z Waszą również pomocą strona będzie sie rozwijać.

http://www.mazda6.prv.pl/

PostNapisane: 24 sie 2006, 00:58
przez coolart
oby sie rozkrecila ta twoja strnka mozna by bylo jeszcze HowTo z EN przetlumaczyc na PL by inni mogli zrozumiec.
Co do Mazdy 6 czytaja od deski do deski pomijajac klutnie o monetach i tym podobnym wyczytalem ze podobno w polsce nie ma tych aut a jak juz to malej ilosci, zainteresowany kupnem lecz musze jeszcze przeczekac mam wiec pytanie
1. czy warto kupic mazde nowa czy jezdzona?
2. czy warto kupic w polsce czy w niemczech?
teraz nie wiem jakie clo by bylo dla takiej bryczki a kakretniej chodzi o Mazde 6 Kombi Dizelek 136PS

PostNapisane: 24 sie 2006, 11:57
przez martinpl
ad.1 to kwestia dyskusyja, nie kazdy lubi uzywane, ale nie kazdego stac na nowa :) nowa ponad 100 000zl, a za uzywana 2-3 letnia zaplacisz okolo 60 000zl (mniej wiecej, ceny podaje mocno orientacyjne), ja akurat kupilem uzywana 2 letnia, ma jeszcze rok gwarancji, byla sciagnieta przez salon z niemiec, ogolnie na plus, jedyne minusy ze salon, ktory mi ja sciagal troche ja "okradl" i zginela zmieniarka CD, subwoofer i zatail ze byla bita, co wyszlo na jaw bardzo szybko

ad.2 tak samo, mozna dyskutowac ja np. jestem z Bialegostoku, stad jest daleko wszedzie :P a juz napewno do salonu czy ASO w niemczech, ale jezeli mialbym mozliwosc to mysle ze bym ryzykowal i jechal na zachod po auto...

PostNapisane: 24 sie 2006, 14:29
przez Puhcio
martinpl napisał(a):jestem z Bialegostoku, stad jest daleko wszedzie


Ale wszytskie 6-stki sciągniete z USA są w białymstoku lub mają rejestrację BI :D

PostNapisane: 26 sie 2006, 17:34
przez coolart
czyli co, nie bede musial placic zadnych dodatkowych kosmicznych oplat przy przemeldowywaniu kilku letniego auta ??

PostNapisane: 26 sie 2006, 22:06
przez propofol
Odnośnie kupowania to do naszego pięknego kraju chyba dość rzadko trafiają bezwypadkowe 1- 2 letnie samochody, chyba, że indywidualnie sprowadzone przez użytkownika i o ile nic im się nie dzieje to raczej nie są zbyt szybko odsprzedawane. Jestem dość sceptycznie nastawiony do tak zwanych okazji. Cena nowej 6-ki jest dość wysoka w porównaniu z innymi markami. osobiście kupiłem bitą, roczną, ale miałem możliwość obejrzenia samochodu przed naprawą z dwoma rzeczoznawcami. Moim zdaniem lepiej kupić w miarę nową, bitą, gdzie wiadomo "co w trawie piszczy" za 65 tys. pln niż ślicznie odpicowaną " okazję", gdzie nie wiadomo co wyjdzie "w praniu". Jak widać na przykładzie Martina nawet autoryzowany serwis ptrafi zamotać i ciemnotę wcisnąć. Upierdliwe bywa serwisowanie samochodu na gwarancji. Z Torunia, gdzie mieszkam do najbliższego autoryzowanego serwisu mam 200 km.

PostNapisane: 12 wrz 2006, 14:45
przez lukasz5
Odnośnie How-To, właśnie zrobiłem modyfikację airbox'a – samochód lepiej reaguje na wciśnięcie gazu i trochę lepiej brzmi http://www.amity.org/~data/m6airboxmod/ zajmuje to ok 20-30 min i nic nie kosztuje. Niestety mazda pomimo swoich 160KM jest ślamazarna :( a po tej modyfikacji staje się troszkę bardziej żwawa.
Teraz w kolejce czeka upgrade filtra oleju http://www.mazda6tech.com/index.php?option=content&task=view&id=47&Itemid=105

PostNapisane: 12 wrz 2006, 22:51
przez Schlosser
lukasz5 napisał(a):(czasem podobno lampka od silnika sie zapala)

ja słyszałem że jeżeli już sie zapala to tylko w 6S (tym 3.0L), CP-E to chyba najlepsze co można kupić do 6 w kategorii dolotu.

PostNapisane: 19 wrz 2006, 23:12
przez adas74
ja jeżdże swoją Mazdą 6 od dwóch miesięcy, 2003 rok diesel i niestety mam już pierwszą awarie, komputer padł- jakby tego było mało elektronicy nieumią tego naprawić, mówią że są tam takie części jakich jeszcze niewidzieli, poradzili mi abym poszykał komputera na rynku wtórnym. Niewiem co mam teraz zrobić.
Poza tym samochodem mi się fajnie jeździ i byłem z niego bardzo zadowolony.

PostNapisane: 9 paź 2006, 23:57
przez Schlosser
postaram sie na kilka pytań odpowiedzieć

Slavoo napisał(a):gdzie serwisujecie swoje wózki? czy z odczytem błędów jedzie się wyłącznie do ASO czy też porządny warsztat dysponuje odpowiednim software-m? jak jest z warsztatami w W-wie i okolicach?


Zdecydowanie w ASO, serwisowanie sprowadza się do wymiany oleju, klocków itp drobiazgów. Jest to na tyle nowy samochód że jeszcze nie ma się co w nim psuć – może za następne 3 lata bedzie coś do naprawy.


Slavoo napisał(a):jak jest z tymi dieslami Mazdy, czego trzeba w nich pilnować?


Get 2.3L MZR <ok> – ale to może być tylko moja subiektywna opinia. Jeśli robisz rocznie ~20k km to rozważ benzynę.


Slavoo napisał(a):co ile wymiana filtrów, rozrządu itp.?


filtr oleju razem z olejm co 15k – 20k km, powietrze co 40k (K&N – mycie co ~20k – 40k), filtr klimy zalecane co roku.
rozrząd... chyba długo się nie wymienia.

Slavoo napisał(a):jak jest z dostępnością części i cenami... czy wysokie ceny to mit czy prawda..?

przykładowo : belka przedniego zderzaka 190 PLN (w ASO); odtwarzacz CDz MP3 ~1400; pokrywa przedniego zderzaka pomalowana 1400 – używana ~150 – 250; klocki z wymianą w ASO – 560

Slavoo napisał(a):czy trafiają sie używki?

już coraz więcej


Slavoo napisał(a):czy faktycznie te auta są tak niezawodne, jak opisują statystyki?

moje tak.


Slavoo napisał(a):czy są "chodliwe" u złodziei?

dla złodziei to egzotyka – przynajmniej na razie. Ale lepiej mieć autocasco.


Slavoo napisał(a):czy warto wchodzić w Mazdę 6?


jezeli miałbym wybierać jeszcze raz samochód, to wybrałbym zdecydowanie Mazde 6 – może bardziej "dopakowaną" w gadzety.

PostNapisane: 12 paź 2006, 17:05
przez lukasz5
BTW Schlosser, wymieniales radio na europejskie, czy tez to amerykanskie dziala wystarczajaco dobrze?? Ile u nas kosztuje MP3 do madzi?

PostNapisane: 12 paź 2006, 19:41
przez Schlosser
Amerykańskie działa wystarczająco dobrze – autoconfig ustawia mi 10 lokalnych "nieparzystych" stacji (w tym wszystkie 3 moje ulubione :) ), "parzyste" o dziwo ściągam ustawiając ręcznie najbliższą nieparzystą częstotliwość :P . Nie zmieniłem też z powodu tego że w eurowersji nie działa wyświetlanie ID3 tagów w odtwarzaczu MP3 – a mi działa :)
W ASO odtwarzacz MP3 single disc kosztuje ~1400pln

mazda 6 2.0 diesel wrażenia

PostNapisane: 28 paź 2006, 19:11
przez januszfortuna
od czerwca 2006 przejechalem 14 tys km. mazde sprowdzilem z niemiec rocznik 2003. Moc jego silnika 121KM. przebieg 82 tys. bardzo duze wnetrze, przy moim niskim wzroscie korzystanie z podlokietnika jest nierealne. trzeba sie troche pomeczyc zeby spalanie na trasie zeszlo ponizej 6 litrow/100 km. zauwazylem tez ze przy glebokim skrecie jest dosyc glosne wspomaganie. skladanie tylnych oparc jest chyba troszeczke przereklamowane, podloga nie jest zbyt rowna ( przynajmniej w moim samochodzie ). generalnie w jezdzie samochod sprawia mi wiele przyjemnosci, mialem tylk oproblem z wymiana zarowki swiatel pozycyjnych. poprzednio jezdzilem volvo 440 lpg, wiec jazda mazda daje wiele wspanialych wrazen.

PostNapisane: 22 lis 2006, 21:53
przez martinpl
lukasz5 nie zauwazylem niczego takiego, ani nie poczulem, moze mieszkasz w wyjatkowo slonecznym regionie i z powodu slonca tak sie dzieje?

PostNapisane: 29 lis 2006, 23:56
przez kowalesik
Jarmi,
Posiadam MazdeSpeed6 Grand Touring czyli europejski MPS +14 koni wiecej :) – gdzies w sieci wyczytalem, ze na Stany i Japonie te silniki mialy 274 konie, a nie 260, jak w Europie. Jaka jest roznica z V6? Szczerze mowiac nie wiem, bo jak jezdzilem tutaj V6 to z 6-biegowym automatem, ale to nie to samo. Turbo, 6 biegow w manualu i AWD robi roznice :) Gdybym mial teraz kupowac cos z 6 cylindrami to chyba Subaru Outbacka 3.0R. Dzwiek 6 garow boksera jest piekny :)
Karwos – u mnie przy problemie z korkiem wlewu kontrolka silnika po prostu sie palila, nie migala. Po starcie silnika po prostu nie gasla. Jesli u Ciebie miga to raczej nie ma to zwiazku z niskim poziomem paliwa czy zepsutym korkiem. Chyba bez odczytu bledow z komputera sie nie obejdzie.
W zyciu jezdzilem juz kilkoma autami, ale mazda jest pierwszym, w ktorym popsul sie korek wlewu paliwa :)

PostNapisane: 30 lis 2006, 00:10
przez Karwoś
Jarmi napisał(a):przed zainstalowaniem LPG działo się to samo??...



Było tak samo.

A co do niskiego stanu paliwa – to zapalała się i paliła w trakcie jazdy – po dolaniu paliwka gasła i zachowywała się jak opisałem wyżej – 7 mignięc i gasła po odpaleniu. Oczywiście samochód jeździ bezproblemowo. Jeszcze tylko wyreguluję mapę gazu (bede chyba musiał też zwiększyć średnicę wtryskiwaczy – mam 2.1mm ale na wysokich obrotach z gazem do deski nie dają rady)

Może w serwisie jakimś mi powiedzą.

PostNapisane: 16 sty 2007, 20:28
przez Puhcio
Wersje USA są ciekawsze stylistycznie. Jednak często mają uboższe wyposażenie w 'gadgety' elektroniczne ... pomijając wersję 3.0 No i wersje USA sprawdziłbym po kątem jak mocno bita była ... ;)

Co do cen części, to nie wyglądały na b. drogie ... ale najlepiej zadzwoń do ASO Mazdy lub poszukaj zamienników w internecie.