Mazda6 (GG / GY) – Informacje i opinie o modelu
Mam takie pytanko, jak już przy temacie rdzy jesteśmy. Moja mazda była serwisowana w niemczech do konca w autoryzowanym aso. Rudej miała niewiele. Rocznik2003. Wygląda na to że było robione zabezpieczenie antyruda, bynajmniej nie przez handlarza. Jakie wpisy w książce mogły by na to wskazywać bo mi tu pasuje przegląd nadwozia który poza roznymi wymianami robiony był co roku.
- Od: 1 wrz 2014, 09:34
- Posty: 64 (0/2)
- Skąd: Centrum
- Auto: Mazda 6 GY 2003
2.0 141KM LF
Tutaj jestem
michalodz88 napisał(a):bo mi tu pasuje przegląd nadwozia który poza roznymi wymianami robiony był co roku.
No nie do końca, przegląda nadwozia był po to by nie stracić 12 letniej gwarancji.
Akcja antykorozyjna jest wpisana w akcjach serwisowych. Zadzwon do ASO i zapytaj.
Auto nie musi mieć DSR.
Na zdjęciu wygląda jak wygląda, ale uwierz mi że gdybym stanął obok zaniedbanej 2003 była by spora różnica. Elementy zawieszenia są pokryte rudym nalotem, ale nic się z nich nie sypie. A blacha była w stanie powiedział bym nawet bardzo dobrym jak na to auto, a to ona jest zabezpieczana w akcji serwisowej o ile się nie myle Czyli tak to wygląda. Że w ksiazce akvja serwisowa wpisana być nie musi i jak coś to trzeba dzwonic do aso kurde musze kogoś kto zna niemiecki dorwać. Chybg że ktoś z forum pomoze za przyslowiowu cztrropak
Pzdr
Pzdr
- Od: 1 wrz 2014, 09:34
- Posty: 64 (0/2)
- Skąd: Centrum
- Auto: Mazda 6 GY 2003
2.0 141KM LF
Tutaj jestem
Panowie, sam nie wiem czy dobrze trafiam z moim zapytaniem, trochę poczytałem ale już mam kisiel w głowie od tych informacji.
Jutro jadę oglądać jedną M6 a w sobotę drugą.... Jak to ja się uparłem że silnik ma być najmocniejszy (diesel) ale już sam nie wiem czy ten słabszy 121KM jest bardziej wytrzymały czy ten 136KM jest równie dobrym silnikiem. Co przeglądam ogłoszenia to sporo samochodów ma uwalone silniki, czym jest to spowodowane
No i co byście sami doradzili, brać mocniejszy czy słabszy
Jutro jadę oglądać jedną M6 a w sobotę drugą.... Jak to ja się uparłem że silnik ma być najmocniejszy (diesel) ale już sam nie wiem czy ten słabszy 121KM jest bardziej wytrzymały czy ten 136KM jest równie dobrym silnikiem. Co przeglądam ogłoszenia to sporo samochodów ma uwalone silniki, czym jest to spowodowane
No i co byście sami doradzili, brać mocniejszy czy słabszy
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
radar88 napisał(a):(...) ale już sam nie wiem czy ten słabszy 121KM jest bardziej wytrzymały czy ten 136KM jest równie dobrym silnikiem.
W obu korby wychodzą bokiem, wały pękają, a tłoki się stapiają.
Czyli oba silniki są narażone na usterkę. Często występują usterki typu
czy tylko dla tego że czegoś się nie pilnuje na czas (wymian itp).kubsztyk napisał(a):korby wychodzą bokiem, wały pękają, a tłoki się stapiają
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
spowodowane jest zatkanym smokiem olejowym i zaniedbaną wymianą podkładek pod wtryskami. Podkładki sprawdzisz jak na pracującym silniku odkręcisz korek wlewu oleju. Jeśli będzie się unosił dym to znaczy, że podkładki są padnięte. Smoka niestety nie sprawdzisz, bo miski nie będziesz zrzucał. Ale jeśli silnik pracuje gładko to nie ma problemu tylko jeśli się zdecydujesz, po kupnie sprawdź ten smokradar88 napisał(a):czym jest to spowodowane
No to jest oczywiste i od razu o to pytam jak dzwonię o samochód i tak samo o rozrząd. Czyli jeżeli będą pilnowane podkładki jak i sam smok olejowy to silnik powinien posłużyć.
Uparłem się na kombi/xenon/hak/diesel i właśnie na ten silniczek ciut mocniejszy. Będzie to mój pierwszy diesel więc jak człowiek się oczytał co i jak i po ogłoszeniach widzi że większość ma uwalony silnik to się przeraziłem, benzyniaka bym się może tak nie obawiał ale się nie mieści w moim budżecie
Na co jeszcze najbardziej zwrócić uwagę przy samym silniku Takie szybkie wskazówki. Wiem jak sprawdzić sprzęgło no i czekać aż się rozgrzeje i odkręcić korek, to już dużo pokaże, ale jeszcze jakieś szczególnie ważne el
Uparłem się na kombi/xenon/hak/diesel i właśnie na ten silniczek ciut mocniejszy. Będzie to mój pierwszy diesel więc jak człowiek się oczytał co i jak i po ogłoszeniach widzi że większość ma uwalony silnik to się przeraziłem, benzyniaka bym się może tak nie obawiał ale się nie mieści w moim budżecie
Na co jeszcze najbardziej zwrócić uwagę przy samym silniku Takie szybkie wskazówki. Wiem jak sprawdzić sprzęgło no i czekać aż się rozgrzeje i odkręcić korek, to już dużo pokaże, ale jeszcze jakieś szczególnie ważne el
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
w zasadzie GG/GY jeśli mają zdrowy silnik i blachy (sprawdź dokładnie, bo może być ładnie, ale tylko powierzchownie zrobione na sprzedaż) można brać z początku produkcji może ściągać lekko w prawo. Ale z tego co pamiętam to kwestia górnego mocowania amortyzatora chyba. Czasami zdarzały się nieszczelności przy zderzaku i lampach z tyłu, co skutkowało wodą w bagażniku we wnęce na koło zapasowe i po prawej stronie przy lewarku. Chyba tyle, resztę trzeba sprawdzić jak w każdym innym no i jako, że to Twój pierwszy diesel, słuchaj czy turbina nie gwiżdże i czy szarpnięć od padniętej dwumasy nie ma
Dwumasę można sprawdzić na postoju, na luzie – jak powoli wciskasz pedał lub go puszczasz, to nic nie powinno być słychać. Jeśli w połowie zakresu pedału sprzęgła słychać takie rzegotanie w rytm silnika, to może być (ale nie musi) wyeksploatowane koło 2-masowe. Przy stałych obrotach na luzie 1100 lub 1500 obr/min nie powinno trząść budą. Mogą to być wtryskiwacze albo koło 2-masowe. Aczkolwiek może być złudne wrażenie, bo jest zima i poduszki silnika mogą być sztywne.
Na postoju nie zagrzejesz porządnie silnika. Właściwie w ogóle, jeśli chodzi o diesla. Musiałbyś przy obecnych temperaturach przejechać po ekspresówce 120 km/h lub więcej z 5-10km. Przy sprawdzaniu podkładek na zagrzanym, włączonym silniku po odkręceniu korka może buchnąć dymek – opary oleju, potem nie powinno nic lecieć. Co najwyżej może przy obecnych temperaturach lecieć para wodna, ale nie siwy dymek.
Na postoju nie zagrzejesz porządnie silnika. Właściwie w ogóle, jeśli chodzi o diesla. Musiałbyś przy obecnych temperaturach przejechać po ekspresówce 120 km/h lub więcej z 5-10km. Przy sprawdzaniu podkładek na zagrzanym, włączonym silniku po odkręceniu korka może buchnąć dymek – opary oleju, potem nie powinno nic lecieć. Co najwyżej może przy obecnych temperaturach lecieć para wodna, ale nie siwy dymek.
Super, kilka tipów ale bardzo pomocnych
Co do korozji to raczej ona będzie, ponieważ tak jak pisałem, nie mam zbyt dużego budżetu, więc nie oczekuję laleczki, bo to raczej nie osiągalne. W obu moich przypadkach podkładki były zmieniane ok rok temu, w jednym przypadku trza zajrzeć do smoka, w drugim rok temu był czyszczony (co nie oznacza że tam i tak nie zajrzę). Jutro oglądam jedną niedaleko śląska a w sobotę jadę po stolicę oglądać drugą i w zasadzie w sobotę będzie podjęta decyzja.
Dzięki panowie za wskazówki, jak jeszcze coś warto sprawdzić to pisać, abym więcej mógł marudzić przy zakupie
Co do korozji to raczej ona będzie, ponieważ tak jak pisałem, nie mam zbyt dużego budżetu, więc nie oczekuję laleczki, bo to raczej nie osiągalne. W obu moich przypadkach podkładki były zmieniane ok rok temu, w jednym przypadku trza zajrzeć do smoka, w drugim rok temu był czyszczony (co nie oznacza że tam i tak nie zajrzę). Jutro oglądam jedną niedaleko śląska a w sobotę jadę po stolicę oglądać drugą i w zasadzie w sobotę będzie podjęta decyzja.
Dzięki panowie za wskazówki, jak jeszcze coś warto sprawdzić to pisać, abym więcej mógł marudzić przy zakupie
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
radar88 napisał(a): jak jeszcze coś warto sprawdzić to pisać, abym więcej mógł marudzić przy zakupie
viewtopic.php?f=60&t=165928
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Czytałem i to po kilka razy, ale zawsze może ktoś ma inne spostrzeżenie jakiego tam w poradniku nie ma
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
No pytanie jest dobre....Skoro mam 2xV6 i to jeździ i nie mam problemów to i z Dieslem sobie poradzę...Auto kupione , silnik suchutki, dziwnej pracy nie słyszałem, wszystko wygląda tak jak powinno. Dzięki Janusz626 za rozmowę telefoniczną i doradzenie jak i wam chłopaki za wskazówki
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
w takim razie czekamy na wątek w NM
Właśnie się zakłada
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6