Mazda6 (GG / GY) – Informacje i opinie o modelu

Mazda6 2002–2007

Postprzez brencik » 14 lis 2014, 22:50

Abstarkcja sprowadzona do poziomu gimnazjum.
A ile oznacza "dwa razy lepszy" albo "dwa razy słodszy" itp?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez michalodz88 » 15 lis 2014, 10:30

Mam takie pytanko, jak już przy temacie rdzy jesteśmy. Moja mazda była serwisowana w niemczech do konca w autoryzowanym aso. Rudej miała niewiele. Rocznik2003. Wygląda na to że było robione zabezpieczenie antyruda, bynajmniej nie przez handlarza. Jakie wpisy w książce mogły by na to wskazywać bo mi tu pasuje przegląd nadwozia który poza roznymi wymianami robiony był co roku.
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2014, 09:34
Posty: 64 (0/2)
Skąd: Centrum
Auto: Mazda 6 GY 2003
2.0 141KM LF
Tutaj jestem

Postprzez bieski » 15 lis 2014, 12:04

michalodz88 napisał(a):bo mi tu pasuje przegląd nadwozia który poza roznymi wymianami robiony był co roku.

No nie do końca, przegląda nadwozia był po to by nie stracić 12 letniej gwarancji.


Akcja antykorozyjna jest wpisana w akcjach serwisowych. Zadzwon do ASO i zapytaj.
Auto nie musi mieć DSR.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez maselek » 15 lis 2014, 16:38

michalodz88 napisał(a):Rudej miała niewiele


Faktycznie, widać to w twoim temacie :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez michalodz88 » 15 lis 2014, 20:26

Na zdjęciu wygląda jak wygląda, ale uwierz mi że gdybym stanął obok zaniedbanej 2003 była by spora różnica. Elementy zawieszenia są pokryte rudym nalotem, ale nic się z nich nie sypie. A blacha była w stanie powiedział bym nawet bardzo dobrym jak na to auto, a to ona jest zabezpieczana w akcji serwisowej o ile się nie myle ;P ;) Czyli tak to wygląda. Że w ksiazce akvja serwisowa wpisana być nie musi i jak coś to trzeba dzwonic do aso :) kurde musze kogoś kto zna niemiecki dorwać. Chybg że ktoś z forum pomoze za przyslowiowu cztrropak :D
Pzdr
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2014, 09:34
Posty: 64 (0/2)
Skąd: Centrum
Auto: Mazda 6 GY 2003
2.0 141KM LF
Tutaj jestem

Postprzez radar88 » 10 gru 2014, 23:14

Panowie, sam nie wiem czy dobrze trafiam z moim zapytaniem, trochę poczytałem ale już mam kisiel w głowie od tych informacji.

Jutro jadę oglądać jedną M6 a w sobotę drugą.... Jak to ja się uparłem że silnik ma być najmocniejszy (diesel) ale już sam nie wiem czy ten słabszy 121KM jest bardziej wytrzymały czy ten 136KM jest równie dobrym silnikiem. Co przeglądam ogłoszenia to sporo samochodów ma uwalone silniki, czym jest to spowodowane ??

No i co byście sami doradzili, brać mocniejszy czy słabszy ??
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez kubsztyk » 10 gru 2014, 23:20

radar88 napisał(a):(...) ale już sam nie wiem czy ten słabszy 121KM jest bardziej wytrzymały czy ten 136KM jest równie dobrym silnikiem.

W obu korby wychodzą bokiem, wały pękają, a tłoki się stapiają.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez radar88 » 10 gru 2014, 23:25

Czyli oba silniki są narażone na usterkę. Często występują usterki typu
kubsztyk napisał(a):korby wychodzą bokiem, wały pękają, a tłoki się stapiają
czy tylko dla tego że czegoś się nie pilnuje na czas (wymian itp).
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez rafałmazda » 10 gru 2014, 23:25

radar88 napisał(a):czym jest to spowodowane
spowodowane jest zatkanym smokiem olejowym i zaniedbaną wymianą podkładek pod wtryskami. Podkładki sprawdzisz jak na pracującym silniku odkręcisz korek wlewu oleju. Jeśli będzie się unosił dym to znaczy, że podkładki są padnięte. Smoka niestety nie sprawdzisz, bo miski nie będziesz zrzucał. Ale jeśli silnik pracuje gładko to nie ma problemu :) tylko jeśli się zdecydujesz, po kupnie sprawdź ten smok <oczko>
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez radar88 » 10 gru 2014, 23:32

No to jest oczywiste i od razu o to pytam jak dzwonię o samochód i tak samo o rozrząd. Czyli jeżeli będą pilnowane podkładki jak i sam smok olejowy to silnik powinien posłużyć.
Uparłem się na kombi/xenon/hak/diesel i właśnie na ten silniczek ciut mocniejszy. Będzie to mój pierwszy diesel więc jak człowiek się oczytał co i jak i po ogłoszeniach widzi że większość ma uwalony silnik to się przeraziłem, benzyniaka bym się może tak nie obawiał ale się nie mieści w moim budżecie :(

Na co jeszcze najbardziej zwrócić uwagę przy samym silniku ?? Takie szybkie wskazówki. Wiem jak sprawdzić sprzęgło no i czekać aż się rozgrzeje i odkręcić korek, to już dużo pokaże, ale jeszcze jakieś szczególnie ważne el ??
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez rafałmazda » 10 gru 2014, 23:38

w zasadzie GG/GY jeśli mają zdrowy silnik i blachy (sprawdź dokładnie, bo może być ładnie, ale tylko powierzchownie zrobione na sprzedaż) można brać :) z początku produkcji może ściągać lekko w prawo. Ale z tego co pamiętam to kwestia górnego mocowania amortyzatora chyba. Czasami zdarzały się nieszczelności przy zderzaku i lampach z tyłu, co skutkowało wodą w bagażniku we wnęce na koło zapasowe i po prawej stronie przy lewarku. Chyba tyle, resztę trzeba sprawdzić jak w każdym innym :) no i jako, że to Twój pierwszy diesel, słuchaj czy turbina nie gwiżdże i czy szarpnięć od padniętej dwumasy nie ma :)
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez kubsztyk » 10 gru 2014, 23:38

Dwumasę można sprawdzić na postoju, na luzie – jak powoli wciskasz pedał lub go puszczasz, to nic nie powinno być słychać. Jeśli w połowie zakresu pedału sprzęgła słychać takie rzegotanie w rytm silnika, to może być (ale nie musi) wyeksploatowane koło 2-masowe. Przy stałych obrotach na luzie 1100 lub 1500 obr/min nie powinno trząść budą. Mogą to być wtryskiwacze albo koło 2-masowe. Aczkolwiek może być złudne wrażenie, bo jest zima i poduszki silnika mogą być sztywne.
Na postoju nie zagrzejesz porządnie silnika. Właściwie w ogóle, jeśli chodzi o diesla. Musiałbyś przy obecnych temperaturach przejechać po ekspresówce 120 km/h lub więcej z 5-10km. Przy sprawdzaniu podkładek na zagrzanym, włączonym silniku po odkręceniu korka może buchnąć dymek – opary oleju, potem nie powinno nic lecieć. Co najwyżej może przy obecnych temperaturach lecieć para wodna, ale nie siwy dymek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez radar88 » 10 gru 2014, 23:44

Super, kilka tipów ale bardzo pomocnych <spoko>

Co do korozji to raczej ona będzie, ponieważ tak jak pisałem, nie mam zbyt dużego budżetu, więc nie oczekuję laleczki, bo to raczej nie osiągalne. W obu moich przypadkach podkładki były zmieniane ok rok temu, w jednym przypadku trza zajrzeć do smoka, w drugim rok temu był czyszczony (co nie oznacza że tam i tak nie zajrzę). Jutro oglądam jedną niedaleko śląska a w sobotę jadę po stolicę oglądać drugą i w zasadzie w sobotę będzie podjęta decyzja.

Dzięki panowie za wskazówki, jak jeszcze coś warto sprawdzić to pisać, abym więcej mógł marudzić przy zakupie ;)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez dobrzyn22 » 11 gru 2014, 07:08

radar88 napisał(a): jak jeszcze coś warto sprawdzić to pisać, abym więcej mógł marudzić przy zakupie ;)

viewtopic.php?f=60&t=165928 <czytaj>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez radar88 » 11 gru 2014, 11:07

Czytałem i to po kilka razy, ale zawsze może ktoś ma inne spostrzeżenie jakiego tam w poradniku nie ma ;) ;P
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez zigu18 » 11 gru 2014, 11:58

Stanu panewek nie sprawdzisz, więc jeśli będziesz miał pecha remont do najtańszych nie należy. Dlatego przemysl czy w razie problemów stać Cię na remont :)

Wysłane z mojego XT1032 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2012, 18:35
Posty: 360 (4/3)
Auto: Mazda 6
GG 2002 sedan
2.0 benzyna BRC

Postprzez kubsztyk » 11 gru 2014, 12:24

Heh, czyli trzeba sobie zadawać najważniejsze pytanie przed kupnem mazdy 6 w dieslu: "Czy będzie mnie stać na remont silnika?" <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez radar88 » 11 gru 2014, 20:00

No pytanie jest dobre....Skoro mam 2xV6 i to jeździ i nie mam problemów to i z Dieslem sobie poradzę...Auto kupione <jupi> , silnik suchutki, dziwnej pracy nie słyszałem, wszystko wygląda tak jak powinno. Dzięki Janusz626 za rozmowę telefoniczną i doradzenie jak i wam chłopaki za wskazówki <spoko>
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez rafałmazda » 11 gru 2014, 20:11

w takim razie czekamy na wątek w NM <oczko>
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez radar88 » 11 gru 2014, 20:13

Właśnie się zakłada ;)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6