Mazda6 (GG / GY) – Informacje i opinie o modelu
Napisane: 17 cze 2004, 21:26
Redakcja na podstawie artykułów prasowych (polskie wydania AutoŚwiat, Auto Motor i Sport), katalogu Mazdy6 z rynku niemieckiego, informacji dostępnych w sieci (m.in. strony dekodujące VIN oraz EPC).
Oznaczenia generacji
2002-2007 – GG (sedan/liftback) i GY (SportKombi)
Ważne daty
luty 2002 – początek produkcji wersji sedan
kwiecień 2002 – początek produkcji wersji liftback
czerwiec 2002
– początek produkcji wersji kombi (SportKombi)
– początek sprzedaży w Europie
listopad 2002 – początek sprzedaży w Polsce
czerwiec 2005 – modernizacja (face-lifting)
styczeń 2006 – debiut wersji MPS
sierpień 2006 – wersja wyposażeniowa Active+
Wszystkie "szóstki" wyposażone były w ABS oraz hamulce tarczowe na wszystkich kołach. Od początku dostępna była kontrola trakcji (TCS), układ stabilizacji toru jazdy (DSC) pojawił się w sprzedaży w 2003 roku (urządzenia obsługują dodatkowe przyciski po lewej stronie kierownicy).
Produkcja
Wszystkie egzemplarze przeznaczone na rynek europejski wyprodukowano w Japonii (zakłady w Hiroshimie lub Hofu). Modele sprzedawane na rynku amerykańskim (VIN rozpoczyna się od znaków 1YV...) montowane były w Michigan – wersje 2.3 i 3.0.
Wszystkie silniki benzynowe mają łańcuch rozrządu (o przypadku zerwania jeszcze nie słyszałem), wszystkie silniki Diesla – pasek rozrządu (zalecana wymiana co 120 kkm, tylko oryginalne części w komplecie z napinaczem!). W silniku benzynowym 2.3 i 3.0 są dodatkowo zmienne fazy rozrządu. Silnik 2.3, w przeciwieństwie do 1.8 i 2.0, posiada wałki wyrównujące.
Od początku dostępne były skrzynie biegów:
– mechaniczna, 5b (1.8 – wersje europejskie 2002-2007),
– mechaniczna, 5b (2.0/2.0D/2.3 – wersje europejskie 2002-2005),
– automatyczna, 4b (2.0/2.3 – wersje europejskie i amerykańskie 2002-2005),
– automatyczna, 5b (3.0 – wersja amerykańska 2002-2005),
– mechaniczna, 6b (2.0/2.0D/2.3 – wersje europejskie 2005-2007),
– automatyczna, 5b (2.0/2.3 – wersje europejskie i amerykańskie 2005-2007),
– automatyczna, 6b (3.0 – wersja amerykańska 2005-2007).
Oznaczenia silników i modele, w których były one montowane
1.8i 16V 120 KM – L8 (GG/GH)
2.0i 16V 141/147 KM – LF (GG/GY/GH/3 BK)
2.3i 16V 156/166 KM – L3 (GG/GY/3 BK)
2.3 DISI Turbo 260 KM – L3-VDT (GG/3 BK)
2.5i 16V 170 KM – L5 (GH)
3.0i V6 221 KM – AJ (GG, tylko US-spec)
3.7i V6 272 KM – MZI (GH, tylko US-spec)
2.0 Diesel (CiTD) od 2002 do 2005 roku 121 KM i 136 KM bez DPF,
a od liftingu w polowie 2005 roku 121 KM i 143 KM z DPF (GG/GY/M3 BK)
2.0 Diesel (CiTD) od 2008 roku 140 KM DPF- MZR-CD (/GH/3 BK)
2.2 Diesel 125 DPF/150 DPF/163 DPF/185 DPF KM – MZR-CD (GH/3 BL)
Wbrew obiegowym opiniom Mazda6 nie ma prawie nic wspólnego z Fordem Mondeo – inna karoseria, płyta podłogowa, zawieszenie i pozostałe układy. Podobną budowę do fordowskich Durateców mają silniki benzynowe, Diesle to własna konstrukcja Mazdy bazująca na sprawdzonej technologii z lat 90. (silnik RF/DiTD) – nie mają nic wspólnego z TDCi. Wyjątkiem jest dostępny w Stanach silnik 3.0i V6 (również Ford/Jaguar/Mercury), który ma sporo wspólnego z silnikiem montowanym w Mondeo ST220 (różni się zmiennymi fazami rozrządu).
Zakup używanej 6 GG/GY
– ze względu na brak oficjalnego przedstawicielstwa, w Polsce auto było rozprowadzane przez niezależnych importerów/brokerów, którzy sprowadzali auta od dealerów z Niemiec i Austrii. Sprzedawano w ten sposób niewielką ilość aut i niełatwo na takie trafić. Na rynku jest też niewielka partia wersji 2.0i Exclusive (141 KM) sprzedawana w oficjalnych salonach przez poprzedniego przedstawiciela IM Holding.
– druga możliwość – kupno auta w polskim komisie lub portalu internetowym (Allegro, OtoMoto, eBay...). Zwykle będzie to auto sprowadzone, z Niemiec, Holandii, rzadziej Włoch lub Francji. Duży wybór, niestety w większości dla zwolenników aut z silnikiem Diesla. Przed zrobieniem czasami kilkuset kilometrów, warto wcześniej poprosić sprzedawcę o przesłanie faksem dokumentów auta, w szczególności numeru VIN oraz namiarów na serwisy, których pieczątki są w książce serwisowej. To pozwoli na wstępną ocenę dotychczasowej historii auta (przy jakim przebiegu było ostatnio serwisowane) oraz sprawdzenie deklarowanego przez sprzedawcę wyposażenia. Konieczne należy wykonać samodzielny telefon do zagranicznego serwisu i zapytać o przebieg na ostatnim przeglądzie, ponieważ odpowiedź może być zaskakująca. Nie należy nastawiać się na okazje – często auta z większymi przebiegami okazują się mieć zagranicą wyższą cenę, co wystawia polskim handlarzom wiadomą opinię.
– trzecia – sprowadzenie przez osobę/firmę trudniącą się tym procederem. Na forum można znaleźć takie osoby oraz opinie o nich.
– samodzielne sprowadzenie – poprzez ogłoszenia na portalach motoryzacyjnych (mobile.de, autoscout24.de), w internetowych wydaniach gazet lokalnych i krajowych.
Kupno w komisie przydealerskim w Niemczech. Można kupić auto w dobrym stanie technicznym, często z gwarancją, niewielka szansa trafienia na auto powypadkowe (lub naprawione niezgodnie z wymaganiami producenta). Opcja szczególnie warta polecenia dla osób mieszkających w zachodniej części Polski. Ceny takich aut są jednak zwykle wyższe o 10-30% od tych, które można kupić w polskim komisie.
– kupno auta od pasjonata/Klubowicza. Chyba najlepsza droga. Można prześledzić losy auta na forum, sprzedającemu trudniej coś ukryć. Minus to niewielka podaż i trudność w znalezieniu odpowiadającej nam wersji wyposażeniowej/kolorystycznej/rocznikowej itd.
Uwaga! W przypadku rejestracji w Polsce liczy się data pierwszej rejestracji, a nie rok produkcji.
Więcej informacji tutaj:
poradnik dla kupujących Mazdę 6
Wersja amerykańska
Modele sprowadzane ze Stanów Zjednoczonych montowane są w tamtejszej fabryce Flat Rock i reprezentują nieco gorszą jakość wykonania (montaż tapicerki, jakość plastików). Zdarzają się awarie automatycznych skrzyń biegów aut niepoprawnie eksploatowanych bądź z kręconymi licznikami, które nie posiadają dodatkowej chłodnicy oleju i nie służy im długotrwała jazda na wysokich obrotach (koszt remontu lub używanej przekładni to około 3 tys. zł). Modeli tych nie obejmuje gwarancja i akcje serwisowe przeprowadzane w Europie – większość z nich dotyczy jednak wersji wysokoprężnej. Jedna z kampanii dotyczyła korozji tylnych nadkoli, wady fabrycznej generacji GG. Z uwagi na popularność Diesla w naszym kraju, benzynowe "szóstki" notują niższe wartości. Przy zakupie wersji amerykańskiej koniecznie należy sprawdzić numer VIN w amerykańskim systemie rejestacji pojazdów CarFax, gdzie znajdują się również informacje o wypadkach. Niestety znakomita większość egzemplarzy na naszym rynku przypłynęła po kasacji w USA i została niechlujnie naprawiona z użyciem części od wersji europejskich (inne tylne lampy, zderzak bez świateł obrysowych). Mimo wielowahaczowej konstrukcji zawieszenie jest bardzo trwałe (około 200 tys. km) i nie nastręcza wydatków. Przy wyborze wersji 2.3 warto spojrzeć na montowane w Japonii modele sprzedawane w Europie. 3-litrowy silnik konstrukcji Forda (od Mondeo ST220 różni się zmiennymi fazami rozrządu, nie był oferowany w Europie) pozwala na komfortową podróż, oferując ponadprzeciętną dynamikę nawet w wersji z "automatem", ale tylko niektóre części pasują od modelu niemieckiego producenta.
Wersja MPS
– debiut tej wersji miał miejsce w 2006 r.
nie sposób ich pomylić z innymi wersjami – charakterystyczny tył oraz wybrzuszona maska sugerująca drzemiącą pod nią sporą moc (silnik 2,3 l / 260KM
Więcej informacji o MPS tutaj:
Mazda6 MPS (GG) – Opinie i Informacje
Dostępna jest równeż wersja auta z pakietem stylistycznym "AERO":
Na co zwracać uwagę podczas oględzin używanej "szóstki? Bolączki i samodzielne naprawy.
Niestety nie ma możliwości sprawdzenia rzeczywistego przebiegu używanej M6, gdyż Mazda w Europie dopiero od 2006 roku ma centralną bazę danych dotyczącą serwisowania swoich aut. Możemy jednak zadzwonić do serwisu, w którym wykonywano wpisy przeglądowe.
Wersje wyposażeniowe Mazdy 6 GG/GY
Comfort, Exclusive, Top, Dynamic i po liftingu: Active & Active+
viewtopic.php?f=60&t=40229&hilit=wyposa%C5%BCenie
viewtopic.php?f=60&t=66445&hilit=wyposa%C5%BCenie
szczegóły wyposażenia dla wersji przed liftingiem (-2005) =>http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=94427&hilit=wyposa%C5%BCenie
Pojemność układu smarowania (ilość oleju w silniku)
– silniki L8 i LF (1.8i 16V/2.0i 16V): 3,9 l bez wymiany filtra/4,3 l z wymianą filtra/4,6 l przy suchym silniku
– L3 (2.3i 16V): wg VIN: do JMZ GY*93* *1 134548 = 3,5 Litra – Między poziomem min. a max. na bagnecie jest 0,5L
wg.VIN:od JMZ GY*93* *1 134549 = 4,4 Litra – Między poziomem min. a max. na bagnecie jest 0,75L
– silnik L3 z doładowaniem (2.3 MPS DISI 260 KM): 5,7 l oleju
– wersja US-spec L3 (2.3i 16V): bez filtra 3,9 l/z filtrem 4,3 l
– wersja US-spec AJ (3.0i V6): bez filtra 5,2 l/z filtrem 5,7 l
Dobór felg do opon letnich i zimowych | Mazda 6 GG/GY
Dla opon zimowych:
6JJ x 15 ET50, opony 195/65/15 87Q
7JJ x 16 ET55, opony 205/55/16 87Q
7JJ x 17 ET55, opony 215/45/17 87Q
Dla opon letnich:
6JJ x 15 ET50, opony 195/65/15 91V
7JJ x 16 ET55, opony 205/55/16 91V
7JJ x 17 ET55, opony 215/45/17 91W
Wersja amerykańska:
7JJ x 17 ET60, opony 215/50/17 (letnie i wielosezonowe)
Koło dojazdowe: T115/70 D15
Rzeczywisty przebieg :
Niestety nie ma możliwości sprawdzenia rzeczywistego przebiegu używanej M6(do 2006r), gdyż Mazda w Europie dopiero od 2006 roku ma centralną bazę danych dotyczącą serwisowania swoich aut. Możemy jednak zadzwonić do serwisu, w którym wykonywano wpisy przeglądowe.
Jedną z opcji pomocnych w ustaleniu przebiegu jest ukryta opcja w menu fabrycznej nawigacji – pozwala ona podejrzeć przejechany dystans od momentu ostatniego sprawdzenia – Jeżeli nikt nigdy tego nie sprawdzał, to mamy dużą szansę na porównanie tego dystansu z aktualnym przebiegiem na liczniku. Żeby wejść do interesującego nas menu, należy wcisnąć:
setup menu/system information/version i na pilocie wciskamy góra,góra,góra,dół,dół,dół,góra,góra i dzięki temu wejdziemy do "Navi ecu information menu". Interesująca nas informacja, to "Travel Distance". Należy dodać, że nawigacja zlicza przejechane kilometry, bez względu na to, czy była włączona, czy też nie.
Ważne informacje:
–(diesel)Układ rozrządu w mazdowskich dieslach obligatoryjnie wymaga oryginalnych części zamiennych (zestaw z pompą wody uszczupli kieszeń właściciela o około 1200 zł)
-wersje benzynowe mają silnik napędzany łańcuchem rozrządu jego trwałość określa się na ok. 300tys. km
–(diesel)po faceliftingu standardowo montowano filtr cząstek stałych (DPF) Filtr cząstek stałych w pigułce
– użytkownicy "szóstki" czasem narzekają na dość przeciętne wyciszenie kabiny, zauważalnie słabsze od konkurencji
– warto wjechać na stację diagnostyczną w celu sprawdzenia auta na płycie pomiarowej
– warto zaopatrzyć się w zwykły tester diagnostyczny ELM (cena ok. 50 zł) + oprogramowanie diagnostyczne (np. darmowy forscan) – które umożliwią odczyt ewentualnych błędów w aucie.Tester ten przyda się tylko w autach powyżej 2003r, bo do m6 z 2002 nie działa...
– do usterek należy również zaliczyć:
*przed liftingiem pękały intercoolery,
*zapchane zawory EGR (to akurat dotyczy większości nowoczesnych diesli)
*psujące się zawory SCV(wadliwa seria, oznaczona numerem 006) – objawem ich awarii są m.in. falujące obroty
*apetyt na olej silników benz. 2,3l
*hałasujący łańcuch rozrządu w wersjach MPS
*usterki silniczków do regulacji świateł
*usterki przepływomierza w wersjach benz.
Testy i porównania w prasie oraz internecie
– Mazda 6 GG/GY na mazdaspeed.pl
http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspolcz ... 2007-gggy/
– wersje internetowe:
Mazda 6 2.0i 16V, motoforum.pl
Mazda 6 SportKombi MZR-CD Top, Autogaleria
Mazda 6 SportKombi 2.0i 16V, AdMoto
Mazda 6 SportKombi 2.0i 16V, AdMoto
Mazda 6 SportKombi 2.0i 16V, AdMoto
Mazda 6 2.0i 16V vs. Honda Accord 2.0 vs. Alfa 156 2.0, AdMoto
Mazda 6 2.0i 16V vs. Nissan Primera 2.0 vs. Toyota Avensis
Mazda 6 2.0i 16V vs. Honda Accord 2.0 vs. Lexus IS200
Review on cars.about.com (eng)
– wersje gazetowe:
Mazda 6 2.3, Auto Motor i Sport 09/2002, str. 20 i 30
Mazda 6 2.0 kontra 2.0D, Auto Motor i Sport 01/2003, str. 42
Mazda 6 2.0: Jak działa kombi, Auto Motor i Sport 12/2004, str. 50
Mazda 6: Pierwsze jazdy, Auto Świat nr 17 i 18, 24.04.2002, str. 20
Mazda 6 1.8: Czwórka z klasy średniej, Auto Świat nr 34, 21.08.2002, str. 20
Mazda 6 SportKombi: Pierwsza jazda, Auto Świat nr 40, 02.10.2002, str. 12
Mazda 6 2.0: Rozsądna czwórka, Auto Świat nr 43, 23.10.2002, str. 24
Mazda 6 2.0D Exclusive: Porównanie czterech kombi, Auto Świat nr 47, 20.11.2002, str. 20
Mazda 6 2.0: Drogo, ale bogato, Auto Świat nr 4, 22.01.2003, str. 20
Mazda 6 2.0: Porównanie czterech limuzyn klasy średniej, Auto Świat nr 12, 19.03.2003, str. 20
Mazda 6 2.0: Kombi na szóstkę, Auto Świat nr 19, 07.05.2003, str. 30
Mazda 6 2.0D: Mistrzowie pojemności, Auto Świat nr 12, 15.04.2004, str. 24
Mazda 6 2.0: Porównanie siedmiu aut klasy średniej, Auto Świat nr 39, 26.09.2005, str. 24
Mazda 6 2.0D: Japońskie kombi klasy średniej, Auto Świat nr 49, 04.12.2006, str. 22
Mazda 6 2.0D (121 KM): Porównanie 6 sedanów z małymi dieslami, Auto Świat nr 10, 06.03.2006, str. 20
Mazda 6: Pierwsza jazda nową Mazdą klasy średniej, Auto Świat nr 44, 29.10.2007, str. 12
Mazda 6 2.0: Porównanie 5 aut klasy średniej z silnikami benzynowymi, Auto Świat nr 2, 7.01.2008, str. 18
Mazda 6 2.0D Wrażenia z jazd nowym kombi, Auto Świat nr 10, 03.03.2008, str. 9
Mazda 6 2.0: Porównanie sedanów klasy średniej, Auto Świat nr 15, 07.04.2008, str. 18
Mazda 6 2.0: Porównanie sedanów klasy średniej, Auto Świat nr 23, 02.06.2008, str. 26
Mazda 6: Najlepsze samochody za 40000 zł, Auto Świat nr 23, 02.06.2008, str. 40
Mazda 6 2.0D Porównanie eleganckich kombi klasy średniej, Auto Świat nr 32, 04.08.2008, str. 18
Mazda 6 2.0D: Mazdą6 kombi na Helu, Auto Świat nr 33, 11.08.2008, str. 48
Mazda 6 2.0D: Mazda6 na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej, Auto Świat nr 34, 18.08.2008, str. 48
Linki
–instrukcje i materiały PDF
– materiały i testy o Maździe 6 GG
– materiały i akcje serwisowe wersji amerykańskich (US-spec)
–Kody kolorów mazda:
Ponizej zapraszam do podzielenia sie swoimi uwagami nt. swojej mazdy
Oznaczenia generacji
2002-2007 – GG (sedan/liftback) i GY (SportKombi)
Ważne daty
luty 2002 – początek produkcji wersji sedan
kwiecień 2002 – początek produkcji wersji liftback
czerwiec 2002
– początek produkcji wersji kombi (SportKombi)
– początek sprzedaży w Europie
listopad 2002 – początek sprzedaży w Polsce
czerwiec 2005 – modernizacja (face-lifting)
styczeń 2006 – debiut wersji MPS
sierpień 2006 – wersja wyposażeniowa Active+
Wszystkie "szóstki" wyposażone były w ABS oraz hamulce tarczowe na wszystkich kołach. Od początku dostępna była kontrola trakcji (TCS), układ stabilizacji toru jazdy (DSC) pojawił się w sprzedaży w 2003 roku (urządzenia obsługują dodatkowe przyciski po lewej stronie kierownicy).
Produkcja
Wszystkie egzemplarze przeznaczone na rynek europejski wyprodukowano w Japonii (zakłady w Hiroshimie lub Hofu). Modele sprzedawane na rynku amerykańskim (VIN rozpoczyna się od znaków 1YV...) montowane były w Michigan – wersje 2.3 i 3.0.
Wszystkie silniki benzynowe mają łańcuch rozrządu (o przypadku zerwania jeszcze nie słyszałem), wszystkie silniki Diesla – pasek rozrządu (zalecana wymiana co 120 kkm, tylko oryginalne części w komplecie z napinaczem!). W silniku benzynowym 2.3 i 3.0 są dodatkowo zmienne fazy rozrządu. Silnik 2.3, w przeciwieństwie do 1.8 i 2.0, posiada wałki wyrównujące.
Od początku dostępne były skrzynie biegów:
– mechaniczna, 5b (1.8 – wersje europejskie 2002-2007),
– mechaniczna, 5b (2.0/2.0D/2.3 – wersje europejskie 2002-2005),
– automatyczna, 4b (2.0/2.3 – wersje europejskie i amerykańskie 2002-2005),
– automatyczna, 5b (3.0 – wersja amerykańska 2002-2005),
– mechaniczna, 6b (2.0/2.0D/2.3 – wersje europejskie 2005-2007),
– automatyczna, 5b (2.0/2.3 – wersje europejskie i amerykańskie 2005-2007),
– automatyczna, 6b (3.0 – wersja amerykańska 2005-2007).
Oznaczenia silników i modele, w których były one montowane
1.8i 16V 120 KM – L8 (GG/GH)
2.0i 16V 141/147 KM – LF (GG/GY/GH/3 BK)
2.3i 16V 156/166 KM – L3 (GG/GY/3 BK)
2.3 DISI Turbo 260 KM – L3-VDT (GG/3 BK)
2.5i 16V 170 KM – L5 (GH)
3.0i V6 221 KM – AJ (GG, tylko US-spec)
3.7i V6 272 KM – MZI (GH, tylko US-spec)
2.0 Diesel (CiTD) od 2002 do 2005 roku 121 KM i 136 KM bez DPF,
a od liftingu w polowie 2005 roku 121 KM i 143 KM z DPF (GG/GY/M3 BK)
2.0 Diesel (CiTD) od 2008 roku 140 KM DPF- MZR-CD (/GH/3 BK)
2.2 Diesel 125 DPF/150 DPF/163 DPF/185 DPF KM – MZR-CD (GH/3 BL)
Wbrew obiegowym opiniom Mazda6 nie ma prawie nic wspólnego z Fordem Mondeo – inna karoseria, płyta podłogowa, zawieszenie i pozostałe układy. Podobną budowę do fordowskich Durateców mają silniki benzynowe, Diesle to własna konstrukcja Mazdy bazująca na sprawdzonej technologii z lat 90. (silnik RF/DiTD) – nie mają nic wspólnego z TDCi. Wyjątkiem jest dostępny w Stanach silnik 3.0i V6 (również Ford/Jaguar/Mercury), który ma sporo wspólnego z silnikiem montowanym w Mondeo ST220 (różni się zmiennymi fazami rozrządu).
Zakup używanej 6 GG/GY
– ze względu na brak oficjalnego przedstawicielstwa, w Polsce auto było rozprowadzane przez niezależnych importerów/brokerów, którzy sprowadzali auta od dealerów z Niemiec i Austrii. Sprzedawano w ten sposób niewielką ilość aut i niełatwo na takie trafić. Na rynku jest też niewielka partia wersji 2.0i Exclusive (141 KM) sprzedawana w oficjalnych salonach przez poprzedniego przedstawiciela IM Holding.
– druga możliwość – kupno auta w polskim komisie lub portalu internetowym (Allegro, OtoMoto, eBay...). Zwykle będzie to auto sprowadzone, z Niemiec, Holandii, rzadziej Włoch lub Francji. Duży wybór, niestety w większości dla zwolenników aut z silnikiem Diesla. Przed zrobieniem czasami kilkuset kilometrów, warto wcześniej poprosić sprzedawcę o przesłanie faksem dokumentów auta, w szczególności numeru VIN oraz namiarów na serwisy, których pieczątki są w książce serwisowej. To pozwoli na wstępną ocenę dotychczasowej historii auta (przy jakim przebiegu było ostatnio serwisowane) oraz sprawdzenie deklarowanego przez sprzedawcę wyposażenia. Konieczne należy wykonać samodzielny telefon do zagranicznego serwisu i zapytać o przebieg na ostatnim przeglądzie, ponieważ odpowiedź może być zaskakująca. Nie należy nastawiać się na okazje – często auta z większymi przebiegami okazują się mieć zagranicą wyższą cenę, co wystawia polskim handlarzom wiadomą opinię.
– trzecia – sprowadzenie przez osobę/firmę trudniącą się tym procederem. Na forum można znaleźć takie osoby oraz opinie o nich.
– samodzielne sprowadzenie – poprzez ogłoszenia na portalach motoryzacyjnych (mobile.de, autoscout24.de), w internetowych wydaniach gazet lokalnych i krajowych.
Kupno w komisie przydealerskim w Niemczech. Można kupić auto w dobrym stanie technicznym, często z gwarancją, niewielka szansa trafienia na auto powypadkowe (lub naprawione niezgodnie z wymaganiami producenta). Opcja szczególnie warta polecenia dla osób mieszkających w zachodniej części Polski. Ceny takich aut są jednak zwykle wyższe o 10-30% od tych, które można kupić w polskim komisie.
– kupno auta od pasjonata/Klubowicza. Chyba najlepsza droga. Można prześledzić losy auta na forum, sprzedającemu trudniej coś ukryć. Minus to niewielka podaż i trudność w znalezieniu odpowiadającej nam wersji wyposażeniowej/kolorystycznej/rocznikowej itd.
Uwaga! W przypadku rejestracji w Polsce liczy się data pierwszej rejestracji, a nie rok produkcji.
Więcej informacji tutaj:
poradnik dla kupujących Mazdę 6
Wersja amerykańska
Modele sprowadzane ze Stanów Zjednoczonych montowane są w tamtejszej fabryce Flat Rock i reprezentują nieco gorszą jakość wykonania (montaż tapicerki, jakość plastików). Zdarzają się awarie automatycznych skrzyń biegów aut niepoprawnie eksploatowanych bądź z kręconymi licznikami, które nie posiadają dodatkowej chłodnicy oleju i nie służy im długotrwała jazda na wysokich obrotach (koszt remontu lub używanej przekładni to około 3 tys. zł). Modeli tych nie obejmuje gwarancja i akcje serwisowe przeprowadzane w Europie – większość z nich dotyczy jednak wersji wysokoprężnej. Jedna z kampanii dotyczyła korozji tylnych nadkoli, wady fabrycznej generacji GG. Z uwagi na popularność Diesla w naszym kraju, benzynowe "szóstki" notują niższe wartości. Przy zakupie wersji amerykańskiej koniecznie należy sprawdzić numer VIN w amerykańskim systemie rejestacji pojazdów CarFax, gdzie znajdują się również informacje o wypadkach. Niestety znakomita większość egzemplarzy na naszym rynku przypłynęła po kasacji w USA i została niechlujnie naprawiona z użyciem części od wersji europejskich (inne tylne lampy, zderzak bez świateł obrysowych). Mimo wielowahaczowej konstrukcji zawieszenie jest bardzo trwałe (około 200 tys. km) i nie nastręcza wydatków. Przy wyborze wersji 2.3 warto spojrzeć na montowane w Japonii modele sprzedawane w Europie. 3-litrowy silnik konstrukcji Forda (od Mondeo ST220 różni się zmiennymi fazami rozrządu, nie był oferowany w Europie) pozwala na komfortową podróż, oferując ponadprzeciętną dynamikę nawet w wersji z "automatem", ale tylko niektóre części pasują od modelu niemieckiego producenta.
Wersja MPS
– debiut tej wersji miał miejsce w 2006 r.
nie sposób ich pomylić z innymi wersjami – charakterystyczny tył oraz wybrzuszona maska sugerująca drzemiącą pod nią sporą moc (silnik 2,3 l / 260KM
Więcej informacji o MPS tutaj:
Mazda6 MPS (GG) – Opinie i Informacje
Dostępna jest równeż wersja auta z pakietem stylistycznym "AERO":
Na co zwracać uwagę podczas oględzin używanej "szóstki? Bolączki i samodzielne naprawy.
Niestety nie ma możliwości sprawdzenia rzeczywistego przebiegu używanej M6, gdyż Mazda w Europie dopiero od 2006 roku ma centralną bazę danych dotyczącą serwisowania swoich aut. Możemy jednak zadzwonić do serwisu, w którym wykonywano wpisy przeglądowe.
Wersje wyposażeniowe Mazdy 6 GG/GY
Comfort, Exclusive, Top, Dynamic i po liftingu: Active & Active+
viewtopic.php?f=60&t=40229&hilit=wyposa%C5%BCenie
viewtopic.php?f=60&t=66445&hilit=wyposa%C5%BCenie
szczegóły wyposażenia dla wersji przed liftingiem (-2005) =>http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=94427&hilit=wyposa%C5%BCenie
Pojemność układu smarowania (ilość oleju w silniku)
– silniki L8 i LF (1.8i 16V/2.0i 16V): 3,9 l bez wymiany filtra/4,3 l z wymianą filtra/4,6 l przy suchym silniku
– L3 (2.3i 16V): wg VIN: do JMZ GY*93* *1 134548 = 3,5 Litra – Między poziomem min. a max. na bagnecie jest 0,5L
wg.VIN:od JMZ GY*93* *1 134549 = 4,4 Litra – Między poziomem min. a max. na bagnecie jest 0,75L
– silnik L3 z doładowaniem (2.3 MPS DISI 260 KM): 5,7 l oleju
– wersja US-spec L3 (2.3i 16V): bez filtra 3,9 l/z filtrem 4,3 l
– wersja US-spec AJ (3.0i V6): bez filtra 5,2 l/z filtrem 5,7 l
Dobór felg do opon letnich i zimowych | Mazda 6 GG/GY
Dla opon zimowych:
6JJ x 15 ET50, opony 195/65/15 87Q
7JJ x 16 ET55, opony 205/55/16 87Q
7JJ x 17 ET55, opony 215/45/17 87Q
Dla opon letnich:
6JJ x 15 ET50, opony 195/65/15 91V
7JJ x 16 ET55, opony 205/55/16 91V
7JJ x 17 ET55, opony 215/45/17 91W
Wersja amerykańska:
7JJ x 17 ET60, opony 215/50/17 (letnie i wielosezonowe)
Koło dojazdowe: T115/70 D15
Rzeczywisty przebieg :
Niestety nie ma możliwości sprawdzenia rzeczywistego przebiegu używanej M6(do 2006r), gdyż Mazda w Europie dopiero od 2006 roku ma centralną bazę danych dotyczącą serwisowania swoich aut. Możemy jednak zadzwonić do serwisu, w którym wykonywano wpisy przeglądowe.
Jedną z opcji pomocnych w ustaleniu przebiegu jest ukryta opcja w menu fabrycznej nawigacji – pozwala ona podejrzeć przejechany dystans od momentu ostatniego sprawdzenia – Jeżeli nikt nigdy tego nie sprawdzał, to mamy dużą szansę na porównanie tego dystansu z aktualnym przebiegiem na liczniku. Żeby wejść do interesującego nas menu, należy wcisnąć:
setup menu/system information/version i na pilocie wciskamy góra,góra,góra,dół,dół,dół,góra,góra i dzięki temu wejdziemy do "Navi ecu information menu". Interesująca nas informacja, to "Travel Distance". Należy dodać, że nawigacja zlicza przejechane kilometry, bez względu na to, czy była włączona, czy też nie.
Ważne informacje:
–(diesel)Układ rozrządu w mazdowskich dieslach obligatoryjnie wymaga oryginalnych części zamiennych (zestaw z pompą wody uszczupli kieszeń właściciela o około 1200 zł)
-wersje benzynowe mają silnik napędzany łańcuchem rozrządu jego trwałość określa się na ok. 300tys. km
–(diesel)po faceliftingu standardowo montowano filtr cząstek stałych (DPF) Filtr cząstek stałych w pigułce
– użytkownicy "szóstki" czasem narzekają na dość przeciętne wyciszenie kabiny, zauważalnie słabsze od konkurencji
– warto wjechać na stację diagnostyczną w celu sprawdzenia auta na płycie pomiarowej
– warto zaopatrzyć się w zwykły tester diagnostyczny ELM (cena ok. 50 zł) + oprogramowanie diagnostyczne (np. darmowy forscan) – które umożliwią odczyt ewentualnych błędów w aucie.Tester ten przyda się tylko w autach powyżej 2003r, bo do m6 z 2002 nie działa...
– do usterek należy również zaliczyć:
*przed liftingiem pękały intercoolery,
*zapchane zawory EGR (to akurat dotyczy większości nowoczesnych diesli)
*psujące się zawory SCV(wadliwa seria, oznaczona numerem 006) – objawem ich awarii są m.in. falujące obroty
*apetyt na olej silników benz. 2,3l
*hałasujący łańcuch rozrządu w wersjach MPS
*usterki silniczków do regulacji świateł
*usterki przepływomierza w wersjach benz.
Testy i porównania w prasie oraz internecie
– Mazda 6 GG/GY na mazdaspeed.pl
http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspolcz ... 2007-gggy/
– wersje internetowe:
Mazda 6 2.0i 16V, motoforum.pl
Mazda 6 SportKombi MZR-CD Top, Autogaleria
Mazda 6 SportKombi 2.0i 16V, AdMoto
Mazda 6 SportKombi 2.0i 16V, AdMoto
Mazda 6 SportKombi 2.0i 16V, AdMoto
Mazda 6 2.0i 16V vs. Honda Accord 2.0 vs. Alfa 156 2.0, AdMoto
Mazda 6 2.0i 16V vs. Nissan Primera 2.0 vs. Toyota Avensis
Mazda 6 2.0i 16V vs. Honda Accord 2.0 vs. Lexus IS200
Review on cars.about.com (eng)
– wersje gazetowe:
Mazda 6 2.3, Auto Motor i Sport 09/2002, str. 20 i 30
Mazda 6 2.0 kontra 2.0D, Auto Motor i Sport 01/2003, str. 42
Mazda 6 2.0: Jak działa kombi, Auto Motor i Sport 12/2004, str. 50
Mazda 6: Pierwsze jazdy, Auto Świat nr 17 i 18, 24.04.2002, str. 20
Mazda 6 1.8: Czwórka z klasy średniej, Auto Świat nr 34, 21.08.2002, str. 20
Mazda 6 SportKombi: Pierwsza jazda, Auto Świat nr 40, 02.10.2002, str. 12
Mazda 6 2.0: Rozsądna czwórka, Auto Świat nr 43, 23.10.2002, str. 24
Mazda 6 2.0D Exclusive: Porównanie czterech kombi, Auto Świat nr 47, 20.11.2002, str. 20
Mazda 6 2.0: Drogo, ale bogato, Auto Świat nr 4, 22.01.2003, str. 20
Mazda 6 2.0: Porównanie czterech limuzyn klasy średniej, Auto Świat nr 12, 19.03.2003, str. 20
Mazda 6 2.0: Kombi na szóstkę, Auto Świat nr 19, 07.05.2003, str. 30
Mazda 6 2.0D: Mistrzowie pojemności, Auto Świat nr 12, 15.04.2004, str. 24
Mazda 6 2.0: Porównanie siedmiu aut klasy średniej, Auto Świat nr 39, 26.09.2005, str. 24
Mazda 6 2.0D: Japońskie kombi klasy średniej, Auto Świat nr 49, 04.12.2006, str. 22
Mazda 6 2.0D (121 KM): Porównanie 6 sedanów z małymi dieslami, Auto Świat nr 10, 06.03.2006, str. 20
Mazda 6: Pierwsza jazda nową Mazdą klasy średniej, Auto Świat nr 44, 29.10.2007, str. 12
Mazda 6 2.0: Porównanie 5 aut klasy średniej z silnikami benzynowymi, Auto Świat nr 2, 7.01.2008, str. 18
Mazda 6 2.0D Wrażenia z jazd nowym kombi, Auto Świat nr 10, 03.03.2008, str. 9
Mazda 6 2.0: Porównanie sedanów klasy średniej, Auto Świat nr 15, 07.04.2008, str. 18
Mazda 6 2.0: Porównanie sedanów klasy średniej, Auto Świat nr 23, 02.06.2008, str. 26
Mazda 6: Najlepsze samochody za 40000 zł, Auto Świat nr 23, 02.06.2008, str. 40
Mazda 6 2.0D Porównanie eleganckich kombi klasy średniej, Auto Świat nr 32, 04.08.2008, str. 18
Mazda 6 2.0D: Mazdą6 kombi na Helu, Auto Świat nr 33, 11.08.2008, str. 48
Mazda 6 2.0D: Mazda6 na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej, Auto Świat nr 34, 18.08.2008, str. 48
Linki
–instrukcje i materiały PDF
– materiały i testy o Maździe 6 GG
– materiały i akcje serwisowe wersji amerykańskich (US-spec)
–Kody kolorów mazda:
Ponizej zapraszam do podzielenia sie swoimi uwagami nt. swojej mazdy