Mazda6 (GG / GY) – Informacje i opinie o modelu

Mazda6 2002–2007

Postprzez cisiel1981 » 8 sie 2014, 21:29

Witam Was szanowni forumowicze.
Proszę Was o kilka odpowiedzi, otóż chcę kupić 6 z 2005 z czerwca, nadwozie teoretycznie nie malowane, przynajmniej lakier bez skaz, ale....
– maska w otworach – rdza.
– nadkole przy łączeniu ze zderzakiem tylnym – rdza,
– najgorzej spód – gdzie nie spojrzeć rdza.
Do jakiego stopnia może być to wszystko skorodowane, na co zwrócić uwagę co opukać na kanale.
Pytam bo jestem napalony na ten wóz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2014, 20:36
Posty: 167 (0/1)
Skąd: LODZ
Auto: Obecnie:
Mazda 3 (15.07.2007)
1.6 benzyna

Poprzedni:
Mazda 6 (27.05.2005)
Model – GM1J EAH
MOTOR – L8
FARBE 29Y GH7

Postprzez rafałmazda » 8 sie 2014, 21:42

rdza jest u nas normalna <oczko> wewnętrzne ranty drzwi, klapa bagażnika, maska, nadkola (przód i tył), listwy między szybami z tyłu, progi i podłoga. Jeśli jest z 2005 roku nie powinno być odprysków lakieru tylko bąble pod lakierem, które widać (ale wszystko zależy od tego jak auto było eksploatowane i jak właściciel dbał). Jeśli chciałbyś usunąć rdzę koszta są takie: gdy nie trzeba wymieniać elementów, tylko da się je oczyścić z korozji – ~300 zł za malowanie. Jeśli nie da się uratować blachy i trzeba wstawiać reperaturki – malowanie + koszt reperaturki <oczko> na kanale sprawdź dokładnie progi i podłogę. Podłoga może być lekko ruda, tylko żeby się nie sypała :P skoro się napalasz, weź kogoś ze sobą, kto się zna żeby był zdrowym rozsądkiem, bo samochodu nie można kupować emocjami <ok>
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez cisiel1981 » 8 sie 2014, 21:45

Dziękuję Ci rafalmazda6 serdecznie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2014, 20:36
Posty: 167 (0/1)
Skąd: LODZ
Auto: Obecnie:
Mazda 3 (15.07.2007)
1.6 benzyna

Poprzedni:
Mazda 6 (27.05.2005)
Model – GM1J EAH
MOTOR – L8
FARBE 29Y GH7

Postprzez dobrzyn22 » 9 sie 2014, 09:04

a ja kolegę jeszcze zapraszam tu:

viewtopic.php?f=60&t=165928
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez cisiel1981 » 19 sie 2014, 20:13

Dzięki dobrzyn22 za wszystko.
Kupiłem to cudeńko. Teraz muszę zająć się rdzawką, ogólnie jestem zadowolony z autka, ale spał będę spokojniej ja uporam się z rudą. Bo u mnie "ruda tańczy jak szalona......" :D :D :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2014, 20:36
Posty: 167 (0/1)
Skąd: LODZ
Auto: Obecnie:
Mazda 3 (15.07.2007)
1.6 benzyna

Poprzedni:
Mazda 6 (27.05.2005)
Model – GM1J EAH
MOTOR – L8
FARBE 29Y GH7

Postprzez dobrzyn22 » 19 sie 2014, 21:00

cisiel1981 napisał(a): Bo u mnie "ruda tańczy jak szalona......" :D :D :D

nie tylko u Ciebie :) życzę wytrwałości w walce, bo nie jest to łatwy przeciwnik w M6
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez ewaq » 25 sie 2014, 23:14

Witam Mógłby mi ktoś wyjasnić pewną sprawę dot. silników MZR CD 120KM i MZR CD 121KM?
Czy to jest ten sam silnik? Wszędzie można znaleźć info nt. tego drugiego. Nawet na forum raz jest napisane że istnieją tylko dwa diesle przed liftem (121KM i 136KM) a kilka linijek niżej już jest tabela i wyszczególnione trzy przed liftem (120KM,121KM i 136KM).
dziękuję za ewentualną pomoc
ewaq
 

Postprzez rafałmazda » 25 sie 2014, 23:18

przed liftem były tylko 121 i 136 <oczko>
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez bieski » 25 sie 2014, 23:52

Nieprawda, pierwszy wypust miał 120 KM, potem dopiero zmienili to na 121KM
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez rafałmazda » 25 sie 2014, 23:56

Na pewno? <co?> myślałem, że tylko w dwóch konfiguracjach wychodziły, a 120 km to tylko w 1.8 :P wszędzie w danych też tak jest... Ale ręki uciąć sobie nie dam, więc kłócić się nie będę :D
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez Hubix » 21 wrz 2014, 23:07

Witam

Czy

http://www.autoswiatla.pl/product-pol-3 ... zda-6.html

Pasują do Mazdy 6 2002 – 2007 ? Sprzedawca nie odpisuję...


pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Grzyby » 23 wrz 2014, 11:42

brencik napisał(a):No właśnie takich najwięcej w ofertach ...bo ludzię się pozbywają ze względu właśnie na koniecznośc remontu połowy silnika co kosztuje drugie tyle co auto.

Booooże ale bzdety ...
Ja swoją sprzedaję w podobnej kwocie (ok. 11-12kzł) i silnik pracuje idealnie. Nie wymaga "konieczności remontu połowy". Ani nawet 1/10.

bieski napisał(a):Nieprawda, pierwszy wypust miał 120 KM, potem dopiero zmienili to na 121KM

Akurat różnica żadna. Hamownie i tak pokazywały co innego :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez bieski » 23 wrz 2014, 11:46

Grzyby napisał(a):Akurat różnica żadna. Hamownie i tak pokazywały co innego

No to wiem ;P. Po prostu w briefie było wpisywane 120KM, a nie 121 KM
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Zibi85 » 13 lis 2014, 00:28

To ile ta szóstka jest lepiej wyciszona od 626 GF? Będzie ciszej o 1/4? Tzn w 6 GG jest 75% głośności z 626 GF? A może mniej, albo więcej?

Poziom odniesienia – Passat B5, Octavia 2, Golf 5, to 40% głośności 626 GF.


Bo tak przeglądając cały temat i wszystkie opinie, to wygląda to tak:
lata 2005-2008: samochód jest bardzo cichy
lata 2009-2010: nie jest dobrze ale też nie jest źle
opinie od 2011: wyciszenie to tragedia.

Co za konsensus <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2011, 00:45
Posty: 181 (1/2)
Skąd: Tarnów okolice
Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412

Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.

Postprzez bieski » 13 lis 2014, 00:49

No wiesz, w latach 2005-2008 nie były tak zardzewiałe i to dlatego, poźniej już wszystko przez dziury słychać <glupek2>
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Zibi85 » 13 lis 2014, 00:53

Z GH widzę że tam samo – gdzieś tak do 2011-2012 opinie że wreszcie wyciszenie jest bardzo dobre. A teraz już, że słabe.


Co do rudej – jestem zszokowany widząc takie okazy: https://www.youtube.com/watch?v=J6euqbJYVvM

Mam 626 GF i poza tylnymi nadkolami (ruda już usunięta) nie ma problemu, a taki okaz szóstki jak na ww. filmiku wygląda jakby ten problem był w tym aucie obecny 5 razy bardziej, niż w 626 GF.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2011, 00:45
Posty: 181 (1/2)
Skąd: Tarnów okolice
Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412

Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.

Postprzez bieski » 13 lis 2014, 01:03

Musisz szukać takiej po akcji serwisowej przeciw korozji. Jeśli zostało dobrze to zrobione to powinno być ok. Niestety takiej ze świecą szukać :) Ja osobiście miałem do czynienia z dwoma 6, przedlift i polift no i tam rdzy nie było. Polifta ciągle widuje i dalej jest ok. Niestety jak oglądam nieraz foty z forum to trochę mi opada kopara.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez szkodnik_byd » 13 lis 2014, 07:50

Co do wygluszenia to 6 do 626 porównując obydwa samochody mam z benzyną 2,0
Roczniki to 98 i 2002

Mazda 6 jest lepiej wyciszona jednak przy autostradowych prędkościach wcale nie jest tak dobrze oceniam ze jest to 70% z hałasu 626

Natomiast zdecydowanie lepsze zawieszenje. lepiej się prowadzi w zakrętach
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez brencik » 13 lis 2014, 19:15

Zibi85 napisał(a):Będzie ciszej o 1/4? Tzn w 6 GG jest 75% głośności z 626 GF? A może mniej, albo więcej?

Poziom odniesienia – Passat B5, Octavia 2, Golf 5, to 40% głośności 626 GF.


Co to znaczy 2x ciszej? Albo 50%? Ile to dB? Ludzki słuch ma charakterystykę nieliniową zreszta, rozne czestotliwosci sa roznie odbierane itp

Dopisano 13 lis 2014, 19:16:

Zibi85 napisał(a):Co do rudej – jestem zszokowany widząc takie okazy: https://www.youtube.com/watch?v=J6euqbJYVvM

Ten to chyba popowodziowy....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez Zibi85 » 14 lis 2014, 01:52

brencik napisał(a):
Zibi85 napisał(a):Będzie ciszej o 1/4? Tzn w 6 GG jest 75% głośności z 626 GF? A może mniej, albo więcej?

Poziom odniesienia – Passat B5, Octavia 2, Golf 5, to 40% głośności 626 GF.


Co to znaczy 2x ciszej? Albo 50%? Ile to dB? Ludzki słuch ma charakterystykę nieliniową zreszta, rozne czestotliwosci sa roznie odbierane itp


Czysta matematyka. 50% ciszej to ciszej o połowę, czyli wyciszenie tego auta gdzie jest ciszej jest lepsze 2x. Natomiast 25% ciszej to ciszej o 1/4. Lub inaczej auto B ma 75% głośności auta A, to jest od niego cichsze o 1/4.

Wiadome, że każdy oceni to subiektywnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2011, 00:45
Posty: 181 (1/2)
Skąd: Tarnów okolice
Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412

Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6