Mazda6 (GG / GY) – Informacje i opinie o modelu

Mazda6 2002–2007

Postprzez rafusmaximus » 8 lip 2010, 05:38

Myjk napisał(a):Jednakże VW na pompowtryskach pracuje jak rasowy traktor Ursus -- CiTD mu bardzo doń daleko w generowaniu hałasu -- zwłaszcza siedząc w środku uszy cierpią od przeraźliwego warkotu.


Dla przykładu, silnik przedliftem chodzi ciszej niż poliftowy.


Przejedź się najpierw Paszą B6 2.0 TDI PD 170 KM, czy nawet 140 KM z tego samego roku co Twój polifcik, najlepiej w DSG i to Variant`em, który ma przelot np. 153 tkm, a może wtedy przestaniesz rzucać te swoje złote myśli, bo mam wrażenie, że nie masz pojęcia o czym piszesz.
Zwłaszcza siedząc w środku, to właśnie uszy odpoczywają, a nie cierpią! Zdecydowanie ciszej niż w M6. Za to na zewnątrz moja przedliftowa jest o wiele cichsza w porównaniu do Paszy – tutaj PD wymiękają, a klekot całkiem nie pasuje do Paszy... Po prostu komora silnika do kabiny, jak i przestrzeń pasażerska jest o niebo lepiej wyciszona w Paszy – podobnie jest w Golfie piątym 1.9 TDI PD 105 KM w manualu (sprawdzone/potwierdzone, bo często jeżdżę tymi dwoma modelami).

Tak samo nie wiem po czym wnosisz, że polifty chodzą głośniej niż przedlifty? Po porównaniu pracy Twojego motorka z pracą motorka Grzybego? To, że Grzyby ma ciszej pracujący motor od Twojego jest na pewno zasługą tylko i wyłącznie jego dbania o niego, a nie reguły jaką przytoczyłeś – może lepiej zastanowić się, czy czasem Twój motor, pomimo 50 tkm, jest ok, czy raczej coś z nim nie tak?

Żeby uprzedzić tzw. "ciętą ripostę" – mój stan szafy (który widnieje w "spalaniu" pod linkiem w podpisie) jest oryginalny, a silnik i reszta sprawdzona i serwisowana u Jaksy. Praca silnika, bez zastrzeżeń, dźwięk także w normie jak na ten przelot, a nawet podobno lepszy, brzmi jak w polifcie – opinia chłopaków, ja tam się "nie znam" ;P

...
Tak czy inaczej, M6 nie jest aż tak bardzo głośna jak co niektórzy twierdzą – zarówno na zewnątrz jak i w środku. Oczywiście są cichsze motory diesla, ale kultura pracy motorka w M6 nie odbiega zbytnio normom ogólnie przyjętym dla większości CR – jeżeli już mowa o wyciszeniu, to problem tkwi bardziej w wyciszeniu kabiny od strony komory silnikowej niż w samym odgłosie klekota, a jak ktoś bardziej zwraca uwagę na to, że jego jest cichszy na zewnątrz od konkurencji, niż na to, czy w środku jest przyjemnie, to ja nie mam pytań – jeździmy dla ludzi i siedzimy na dachu, czy raczej dla siebie i w środku? Malkontenci niech sobie sami odpowiedzą...
Ostatnio edytowano 8 lip 2010, 08:59 przez rafusmaximus, łącznie edytowano 2 razy
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez Myjk » 8 lip 2010, 07:46

Maciej Loret napisał(a):W ciągu 15 godzin zrobiłem nieco ponad 1000km do Rumunii.
I mam inne zdanie.

Wg mnie, jak to zwykle bywa, problem leży gdzieś pomiędzy siedzeniem a kierownicą...
Czyt. trzeba odpowiednio ustawić fotel.

[ciah] <lol>
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez krzych » 8 lip 2010, 18:53

Myjk napisał(a):
Maciej Loret napisał(a):W ciągu 15 godzin zrobiłem nieco ponad 1000km do Rumunii.
I mam inne zdanie.

Wg mnie, jak to zwykle bywa, problem leży gdzieś pomiędzy siedzeniem a kierownicą...
Czyt. trzeba odpowiednio ustawić fotel.

[ciah] <lol>


To Ty nam ustaw fotele, a my Ci spryskiwacze :D (choc szczerze watpie w takie ustawianie skoro spryski sa problemem)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Hubix » 9 lip 2010, 23:20

Witam

Od 3 tygodni jeżdżę Mazdą 6 diesel 136 PS.

Mam porównanie z Peugeotem 407 HDI o tej samej mocy którego posiadają moi rodzice i którym mam okazję często jeździć.

Silnik Mazdowski jest zdecydowanie zrywniejszy, pali mniej (spokojnie litr, sugeruję się komputerem pokładowym), jest widocznie cichszy i zdecydowanie szybciej się nagrzewa. W Madzi reakcja na dodanie gazu jest natychmiastowa – jak w starych TD. W HDI jest charakterystyczne zamulenie. Turbodziura trochę większa w Maździe.

Generalnie silnik Mazdy wydaje się lepszy, co do trwałości nie jestem w stanie za dużo powiedzieć. Silnik w 407 oprócz FAP'u jest bezobsługowy, paski, olej i filtry. PSA zawsze miało jedne z najlepszych diesli, wystarczy popatrzeć na rodzinę silników XUD – 1,9 D (montowany w Poldku) oraz 1,9 TD.

Sporo osób psioczy na Francuzy, ale przeważnie są to osoby które w życiu nie jeździły żabkami (nie mówię tu o Renault które nie ma nić wspólnego z PSA)

Jadąc szóstkę odnosimy wrażnie, że jeździmy dużo mniejszym autem. 407 prowadzi się jak kolumbryna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez alf28 » 10 lip 2010, 14:05

Hubix napisał(a):Sporo osób psioczy na Francuzy, ale przeważnie są to osoby które w życiu nie jeździły żabkami (nie mówię tu o Renault które nie ma nić wspólnego z PSA)
znam takie które chwaliły, do puki nie sprzedały (oczywiście nie wliczam tych co; kupili używane )
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez krzych » 11 lip 2010, 00:24

Hubix napisał(a):Jadąc szóstkę odnosimy wrażnie, że jeździmy dużo mniejszym autem. 407 prowadzi się jak kolumbryna.

Nie wiem jak przedlifty (ale watpie aby byla duza roznica), ale ja czuje ciezar/bezwladnosc polifta. Nie jest to na pewno klasa wyscigowek ;).
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez M407 » 11 lip 2010, 13:05

Hubix napisał(a):Witam



Silnik Mazdowski jest zdecydowanie zrywniejszy, pali mniej (spokojnie litr, sugeruję się komputerem pokładowym), jest widocznie cichszy i zdecydowanie szybciej się nagrzewa. W Madzi reakcja na dodanie gazu jest natychmiastowa – jak w starych TD. W HDI jest charakterystyczne zamulenie. Turbodziura trochę większa w Maździe.


Owszem, Mazda zbiera się zdecydowanie lepiej i szybciej się nagrzewa. Poza tym pojęcie natychmiastowej reakcji na gaz w dieslach nie istnieje, przynajmniej w porównaniu do benzyny ;P Turbodziura jest większa w Maździe. Co do wrażeń słuchowych. W 407 przy tych 130kph słychać tylko delikatny szum powietrza, a dźwięk silnika przypomina buczenie małego agregatu. W maździe jest gorzej pod tym względem.


Ale wracając do dynamiki w 407 można mieć jeszcze diesla 2.2 i bardzo fajnego 2.7V6hdi z adaptacyjnym zawieszeniem. Mazda bodajże postawiła na mocne benzyny.


Hubix napisał(a):Jadąc szóstkę odnosimy wrażnie, że jeździmy dużo mniejszym autem. 407 prowadzi się jak kolumbryna.


To prawda. Szóstka przy czterystasiódemce jest zwinna i precyzyjna. Szczególnie czuć to przy wysokich prędkościach i na krętych drogach. Peugeot jest za to bardziej miękki, choć nie jest to iście prawdziwa francuska miękkość.
Początkujący
 
Od: 29 mar 2010, 08:07
Posty: 8

Postprzez krzych » 11 lip 2010, 13:20

M407 napisał(a):
Hubix napisał(a):[...] zdecydowanie szybciej się nagrzewa [...]

Owszem, Mazda zbiera się zdecydowanie lepiej i szybciej się nagrzewa.

A to nie wynik strat cieplnych? :) Wada czy zaleta? :) (ktos porownywal chlodzenie 407 vs M6? – na zdrowy rozum powinien sie czesciej wiatrak wlaczac w tych samych okolicznosciach skoro szybciej sie nagrzewa – moze wlasnie znalezliscie powod/dowod malej ekonomicznosci M6 ;) ).
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez M407 » 11 lip 2010, 13:45

krzych napisał(a):
M407 napisał(a):
Hubix napisał(a):[...] zdecydowanie szybciej się nagrzewa [...]

Owszem, Mazda zbiera się zdecydowanie lepiej i szybciej się nagrzewa.

A to nie wynik strat cieplnych? :) Wada czy zaleta? :) (ktos porownywal chlodzenie 407 vs M6? – na zdrowy rozum powinien sie czesciej wiatrak wlaczac w tych samych okolicznosciach skoro szybciej sie nagrzewa – moze wlasnie znalezliscie powod/dowod malej ekonomicznosci M6 ;) ).


Nie wiem jak koledze ale mi chodziło o to, że szybciej osiąga właściwą temperaturę z zimnego:)
Początkujący
 
Od: 29 mar 2010, 08:07
Posty: 8

Postprzez Hubix » 11 lip 2010, 15:20

Tak, chodziło mi o to, że silnik łapie dużo szybciej temperaturę pracy.

W 407 wskazówka od temperatury goni, w M6 stoi zawsze w połowie :P

Wewnątrz 407 jest zrobione z większą finezją i posiada więcej gadżetów typu: rolety tylnych szyb, komputer pokładowy wyświetlający komunikaty, regulacja grzania foteli itp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez krzych » 11 lip 2010, 16:43

Ja Was rozumiem, ale ta temperatura skads pochodzi, prawda? Diesle znane sa ze swojej sprawnosci spalania i objawia sie to m.in. tym, ze wolno sie grzeja – skoro jakis grzeje sie szybciej... wniosek prosty, bo przeciez go nic innego nie podgrzewa ;P (no chyba, ze ktos ma jakies swiece "turbo" ;>)

PS. Ew. Wasza pochwala tyczy sie webasto
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Yapa » 12 lip 2010, 13:32

6 diesel się szybciej nagrzewa bo ma dogrzewacz silnika. po to on jest zresztą montowany...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez Grzyby » 12 lip 2010, 13:34

Yapa napisał(a):6 diesel się szybciej nagrzewa bo ma dogrzewacz silnika

Który nie działa powyżej ok. 7 stopni C. :)
Ja obstawiałbym przemyślniej zaprojektowany układ chłodzący, szczególnie tzw. mały obieg.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez krzych » 12 lip 2010, 20:14

Ja dla odmiany pochwale dwie rzeczy ktore wreszcie mialem okazje mocno docenic przez rok uzytkowania.

1. Klima. Dobrze zadbana to zbawienie. Dziala jak zloto od roku bez najmniejszych wahan, uszy odmraza ;)
2. Nawigacja, Denso wykonalo kawal dobrej roboty. Chwalilem juz w nawigacjach, ale warto i tu – jesli ktos ma okazje kupic polifta z navi, polecam. Zalety moge opisac w nawigacjach, bo tu nie ma co smiecic – wiele ich.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Yapa » 13 lip 2010, 16:05

Grzyby napisał(a):
Yapa napisał(a):6 diesel się szybciej nagrzewa bo ma dogrzewacz silnika

Który nie działa powyżej ok. 7 stopni C. :)
Ja obstawiałbym przemyślniej zaprojektowany układ chłodzący, szczególnie tzw. mały obieg.

masz rację :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez woszex » 22 lip 2010, 22:51

Witam.
Jestem użytkownikiem 323f ba. Ze względu na rychłe powiększenie rodziny, zmuszony jestem do zakupu kombika. Przymierzam się do audi a4 b6, ale zastanawiam się też nad mazdą 6. O ile audi już wiem jakie ewentualnie kupię, to o mazdzie nic nie wiem. Bardzo proszę o wskazòwki jaki silnik będzie najlepszy, od ktòrego rocznika dokonano poprawek (bo wiadomo że na początku zonki są). Interesuje mnie diesel, z dynamicznym (ale bez przesady:)) silnikiem, ale tutaj musi byc kompromis jeśli chodzi o spalanie. Mam do wydania okolo 35 tyś zł.
Proszę o odpowiedzi, bo w poniedzialek wyruszam za zachodnią granic
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2013, 15:39
Posty: 16

Postprzez AKURAT » 23 lip 2010, 09:40

woszu napisał(a):względu na rychłe powiększenie rodziny, zmuszony jestem do zakupu kombika. Przymierzam się do audi a4 b6, ale zastanawiam się też nad mazdą 6. O ile audi już wiem jakie ewentualnie kupię, to o mazdzie nic nie wiem. Bardzo proszę o wskazòwki jaki silnik będzie najlepszy, od ktòrego rocznika dokonano poprawek (bo wiadomo że na początku zonki są). Interesuje mnie diesel, z dynamicznym (ale bez przesady:)) silnikiem, ale tutaj musi byc kompromis jeśli chodzi o spalanie. Mam do wydania okolo 35 tyś zł.
Proszę o odpowiedzi, bo w poniedzialek wyruszam za zachodnią granic

tutaj wchodzi w grę u Ciebie silnik 1.8-2.0 jeśli wybierasz za granicy (akcyza), który wybrać wg. mnie nie powinieneś patrzyć na silnik czy to 1.8 czy 2.0 ale raczej na stan auta. Jeśli znajdziesz sprawną zadbaną 1.8 bierz 1.8 jak 2.0 bierz 2.0. Rocznik 2002-2003 za ta kasę
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2008, 13:39
Posty: 136
Auto: Mazda 6 2.0 Benz, 2003

Postprzez woszex » 23 lip 2010, 11:06

Chodzi o to, że np w przypadku audi, silnika 2.0 nie polecają, bo coś tam w nim jest nie teges.
Dlatego pytam czy nie ma czegoś takiego w maździe.
Jak tak patrze po cenach, to za tą kasę co mam, to roczniki 2005 – 2006 są, więc czemu piszesz o 2003?
Czy te nowsze za taką kasę to będą szroty?
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2013, 15:39
Posty: 16

Postprzez Myjk » 23 lip 2010, 11:17

Chyba bez akcyzy i VATu za taką kasę. Poczytaj dział Kupuję Mazdę!, FAQ/poradnik Mazda 6 GG (ten dział), poradnik diesla i wątki podwieszone w dziale CiTD, jak i ten wątek -- wszystko stanie się jasne.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez woszex » 23 lip 2010, 15:04

Wiedziałem, że wcześniej czy później ktoś mnie przekieruje do poczytania innego wątku...
Niestety, tak jak wspomniałem nie bardzo mam czas przeglądać wątki, bo wyjeżdżam po auto.

Co do kasy, to 35k zł mam tylko na zakup auta. Nie wliczam w to akcyzy, rejestracji itp.
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2013, 15:39
Posty: 16

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6