Mazda6 (GG / GY) – Informacje i opinie o modelu

Mazda6 2002–2007

Postprzez krabdul » 16 lut 2010, 20:22

marcin boomer napisał(a):cześć wszystkim jeżeli wiecie to czy we wszystkich modelach 6 2002 2007 2.0 benzyna jet łańcuszek rozrządu


Tak – we wszystkich benzynach – nie tylko 2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez skiba31 » 16 lut 2010, 21:25

Benzyna ma łańcuszek a diesel pasek rozrządu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2009, 09:52
Posty: 40
Skąd: WROCŁAW
Auto: MAZDA 6 '03 MZR-CD GY 121KM

Postprzez bocz » 19 lut 2010, 13:48

Witam .

Wracam trochę do początku wątku. Zacznę jednak od tego, że jazda zakupioną jakieś 3m-ce temu Mazdą 6 ze 143 konnym silnikiem to nic innego jak PRZYJEMNOŚĆ :D Póki co-nic dodać nic ująć :D Ale do rzeczy. Auto nie jest już na gwarancji, więc zdecydowałem, że olej wymieni mi lokalny warsztat. Olej Dexelia do silników z DPF. Po wymianie oleju po 2-3 dnich zaczęła migać kontrolka DPF. W tym czasie poziom oleju na F. Gdzieś na forum znalazłem małą wzmiankę o jakimś resecie po wymianie oleju. Przejechałem z migającą kontrolką około 2Kkm ale auto nie zdradzało żadnych nieprawidłowości. Śilnik pracował pięknie i równo. Nie było spadku mocy. Po 2 Kkm poziom oleju jakieś 2mm ponad F. Mój elektromechanik nie mógł zresetować "alarmu" swoim softem, więc wreszcie wybrałem się do ASO w Toruniu. No i tam okazało się, że migająca kontrolka DPF to nic innego jak brak przeprowadzonej inspekcji oleju, która powinna odbyć się po każdej wymianie. Mechanikowi ASO zajęło to jakieś 4min i zapłaciłem za to 150PLN! Przynajmniej serwisant zaproponował, że następnym razem mogę przyjechać z własnym olejem, oni mi go wymienią, zrobią INSPEKCJĘ OLEJOWĄ (reset) i zapłacę za to 108PLN. myślę, że to całkiem rozsądna propozycja. Przy czym poinformowano mnie, że ilość oleju, która wchodzi do tego silnika to 4,1l i poziom po wymianie to gdzieś w środku między L a F. Może ktoś chce się odnieść do tego co napisałem. W każdym razie migająca kontrolka DPF to nie koniecznie jakiś BIG PROBLEM. Pozdrawiam
bocz
 

Postprzez krzych » 19 lut 2010, 15:32

Juz o tym pisalem. Poza tym 3 miesiace to troche malo zeby "rozwiewac" obawy tych, co problemy mieli/maja/miec beda.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez bocz » 19 lut 2010, 18:49

Celem mojego postu nie było "rozwiewanie" problemów innych użytkowników, bo do tego faktycznie mam za krótkie doświadczenie z mazdą,
a opis jednego problemu, z którym osobiście się zetknąłem. Pomyślałem sobie, że może w wąskim zakresie, ale jednak komuś to pomoże.
Twój Komentarz krzych , jako starego forumowicza nie zachęca za bardzo do publikowania czegokolwiek. Może się czepiam, może krzych
ma zły dzień a może obaj mamy zły dzień. Kto wie?:)
bocz
 

Postprzez krzych » 19 lut 2010, 20:06

Nie bierz tego do siebie za bardzo ;). Powiem wprost – sa tendencje na forum zeby chwalic Mazdy za cokolwiek i bronic gdy cokolwiek wychodzi na jaw – jako ze w zyciu wazna jest rownowaga, wybralem "ciemna strone" i nie zamierzam poddac sie ogolnej euforii jaka to Mazda wspaniala jest, dlatego ani nie mam zlego dnia, ani nic z tych rzeczy, jedynie podkreslam, ze jeden DPF wiosny nie czyni :) (a szczegolnie obserwowany przez 3 miesiace). Ale absolutnie nie zaprzeczam, ze byc moze Twoja Mazda jest wypieszczona i w pelni sprawna :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez bocz » 19 lut 2010, 20:21

Dzięki. Nie zamierzałem się obrażać ale miło, że to napisałeś. Pewnie.Poczekamy-zobaczymy. Poprzednie moje auto to Volvo V40 z 2003.Prawie 4 lata i nic poważnego się nie wydarzyło. Mam nadzieję, że jak najdłużej wszystko będzie ok z mazdą. Niech dobra passa trwa.
No ale równowaga w przyrodzie musi być. To jasne.
bocz
 

Postprzez krzych » 19 lut 2010, 20:23

Ja tez mam taka nadzieje, zarowno odnosnie Twojej Mazdy jak i mojej :) Niestety juz do mojej dolozylem, wiec nie jestem juz takim optymista jak Ty, ale oczywiscie poki co nadal jestesm _jeszcze_ zadowolony i oby tak pozostalo :)

PS. Rowniez milo, ze zrozumiales i moje podejscie, to tez rzadkosc :D
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez MaSa » 20 lut 2010, 12:44

Mam od niedawna Mazde 6 2.3 166km autko bardzo dobrze sie prowadzi jest dynamiczne i na kazdym biegu ładnie przyśpiesza . A system nagłośnienia Bosse dodaje mnustwo wrazeń :) jedyny minus jak dla mnie to hamulce ale wszystko można podrasować.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lut 2010, 12:37
Posty: 12
Skąd: Żywiec / Horsens
Auto: Mazda 6 2.3 sport

Postprzez krzych » 20 lut 2010, 22:07

MaSa napisał(a):Bosse

To jakas chinska podroba?

MaSa napisał(a):mnustwo wrazeń

To stwierdzenie rowniez je generuje

MaSa napisał(a):jedyny minus jak dla mnie to hamulce

Są. Dzialają. Ale faktycznie zatrzymac sie w miejscu ciezko. Pytanie tylko czy pomoze Ci "rasowanie", bo ciezaru nie przeskoczysz...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez skiba31 » 20 lut 2010, 23:14

krzych napisał(a):
MaSa napisał(a):Bosse

To jakas chinska podroba?

MaSa napisał(a):mnustwo wrazeń

To stwierdzenie rowniez je generuje

MaSa napisał(a):jedyny minus jak dla mnie to hamulce

Są. Dzialają. Ale faktycznie zatrzymac sie w miejscu ciezko. Pytanie tylko czy pomoze Ci "rasowanie", bo ciezaru nie przeskoczysz...


Kolega jest nastawiony z wszystkim na negatywne odpowiedzi, a może zabiera głos żeby nabić sobie jak największa liczbę POSTÓW, bo tacy na tym forum też są.
<cisza> <cisza> <cisza>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2009, 09:52
Posty: 40
Skąd: WROCŁAW
Auto: MAZDA 6 '03 MZR-CD GY 121KM

Postprzez szafa » 21 lut 2010, 10:02

Mnie moja mazda generalnie się podoba niestety promień skrętu jest absurdalnie wielki czuje się jak kierowca TIR'a z przyczepą – zawrotka możliwa na 3 pasach ! Cóż nie można mieć wszystkiego <płacze>
M6 GG L3 2.3 16V '08
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lis 2009, 06:53
Posty: 16
Auto: M6 GG L3 2.3 16V '08

Postprzez Enduro » 21 lut 2010, 12:10

szafa napisał(a):Mnie moja mazda generalnie się podoba niestety promień skrętu jest absurdalnie wielki czuje się jak kierowca TIR'a z przyczepą – zawrotka możliwa na 3 pasach ! Cóż nie można mieć wszystkiego <płacze>

fakt..
ale jak się odpowiednio użyje hamulca ręcznego
to prawie w miejscu można zawrócić..
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Grzyby » 21 lut 2010, 16:14

A-Spece mają chyba gorszy skręt od wersji europejskich.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Grucha » 21 lut 2010, 16:36

Grzyby napisał(a):A-Spece mają chyba gorszy skręt od wersji europejskich.


Niestety to prawda
Grucha
 

Postprzez krzych » 21 lut 2010, 16:56

skiba31 napisał(a):Kolega jest nastawiony z wszystkim na negatywne odpowiedzi, a może zabiera głos żeby nabić sobie jak największa liczbę POSTÓW, bo tacy na tym forum też są.
<cisza> <cisza> <cisza>

"Kolega" ma gleboko ilosc postow ktora to na tym forum jest wrecz uznawana za wade. Kolega po prostu nie przepada za ignorancja/indolencja jezykowa. A co do samych hamulcow, z doswiadczenia wiem ze nie ciezko zablokowac kola w Mazdzie mojej, wiec skoro moge blokowac i zmuszac ABS do pracy to zalozenie wiekszych tarcz spowoduje jedynie "mocniejszy chwyt" gdy kola sa juz i tak zablokowane – wiec gdzie tu sens, gdzie logika? To juz lepiej sobie "usprawnic" wspomaganie skoro ciezko noga docisnac do oporu :P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez kristoferson1 » 21 lut 2010, 18:13

Hamulce słabe ? Kiedy przesiadłem się z Passata <diabełek> , to przy pierwszych hamowaniach w Mazdzie dobrze, ze mialem pasy zapiete.
Ale, ale... mam nowe tarcze i nowe klocki na wszystkich kolach. Tak wiec wtedy mozna dyskutowac.

ps. Mozemy to sprawdzic MaSa , jak bedzie cieplo to zjedziemy sie Mazdami bo ja z Silkeborg :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 16:41
Posty: 167 (0/1)
Skąd: opolskie
Auto: Mazda 6 2.0 147KM benz GG

Postprzez szafa » 21 lut 2010, 22:43

kristofc napisał(a):
Grzyby napisał(a):A-Spece mają chyba gorszy skręt od wersji europejskich.


Niestety to prawda


Przesiadłem się z passata pół roku temu i nie mogę się zupełnie przyzwyczaić <glupek2>
M6 GG L3 2.3 16V '08
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lis 2009, 06:53
Posty: 16
Auto: M6 GG L3 2.3 16V '08

Postprzez MaSa » 22 lut 2010, 17:27

krzych napisał(a):
MaSa napisał(a):Bosse

To jakas chinska podroba?

MaSa napisał(a):mnustwo wrazeń

To stwierdzenie rowniez je generuje

MaSa napisał(a):jedyny minus jak dla mnie to hamulce

Są. Dzialają. Ale faktycznie zatrzymac sie w miejscu ciezko. Pytanie tylko czy pomoze Ci "rasowanie", bo ciezaru nie przeskoczysz...



Kolego przepraszam ze mi się przez przypadek wpisało dwa razy ,,s,, tobie się to pewnie nigdy nie zdarzyło panie nieomylny . Co do błędu ortograficznego to przyznaje jestem dyslektykiem i jak szybko pisze na klawiaturze to popełniam błędy swoją drogą jak bym napisał zamiast ,,ó,, ,,o ,, też byś się naśmiewał ?? I na koniec napisałem że hamulce nie są rewelacyjne bo…. Bo taka jest prawda , i niema się co oszukiwać , a po za tym nie pisałem o wszystkich mazdach tylko o swojej która ma ,a raczej miała wyjątkowo słabe hamulce ,a obecnie po ,,PODRASOWANIU,, czyli wymianie tarcz i klocków na nowe w porównaniu do tego co było hamuje świetnie . Tak więc proszę następnym razem zastanów się zanim będziesz chciał zaskoczyć nas swoją perfekcyjną znajomością Polskiego .A tak na marginesie wątek brzmi ,, Mazda 6 GG 2002-2007 (Opinie na temat modelu. Jesteś Użytkownikiem? Podziel się swoją!) ,, . A nie Krytyka opinii innych użytkowników mazdy , i naśmiewanie się z nich . Przykre :/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lut 2010, 12:37
Posty: 12
Skąd: Żywiec / Horsens
Auto: Mazda 6 2.3 sport

Postprzez krzych » 22 lut 2010, 22:22

MaSa napisał(a):A tak na marginesie wątek brzmi ,, Mazda 6 GG 2002-2007 (Opinie na temat modelu. Jesteś Użytkownikiem? Podziel się swoją!) ,, . A nie Krytyka opinii innych użytkowników mazdy , i naśmiewanie się z nich . Przykre :/


Przykre, to jest to, ze watku nie czytales a pouczasz (tak, jestem uzytkownikiem, opinie zamieszczalem, wiecej bedzie gdy beda nowosci, a skomentowalem Twoj post bo jest lekko nieprawdopodobny co zreszta sam potwierdziles tym powyzej), oraz to, ze co drugi w dzisiejszych czasach to "dyslektyk" (w powody wnikal nie bede bo sa zarowno przykre jesli prawdziwe jak i gdy nieprawdziwe). Ale nie przejmuj sie, wlasnie dzis dostalem dobra rade od wielkich tego forum, zeby nikogo juz nie poprawiac, wiec bedziesz "mugl" spokojnie pisac z bledami (sorry za ten wyraz – jestem dyslektykiem).

PS. Zeby nie bylo watpliwosci, pracuje na linuksie ktory tez jest dyslektykiem, stad przegladarka nie ma autokorekty ;P
Ostatnio edytowano 22 lut 2010, 22:38 przez krzych, łącznie edytowano 1 raz
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6