Mazda6 (GG / GY) – Informacje i opinie o modelu

Mazda6 2002–2007

Postprzez Intruz » 31 gru 2009, 13:19

Witam.
Od blisko 6 lat jestem użytkownikiem Mazdy 626 1,8 GE 1995r. Obecny samochód trochę się już postarzał :) i przyszedł czas na zakup nowego auta. Dlatego też zastanawiam się nad Mazda 6 w dieselu rocznik powiedzmy nie niżej niż 2003. Proszę o pomoc na co zwrócić uwagę przy zakupie. Jakie są typowe usterki wspomnianego modelu oraz który dieselowski silnik jest godny polecenia (121, 136 czy też 143 KM) Dodam, że alternatywą dla mnie jest Toyota Avensis o podobnych parametrach oraz Saab 9-3 2,2 TiD. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2005, 12:48
Posty: 79 (0/3)
Skąd: Krakow
Auto: M6 GG 2.0 CiTD 2003r

Postprzez radzi89 » 31 gru 2009, 13:49

Jest temat przyklejony na poczatku dzialu :) " Opinie Mazda 6 GG "

Rowniez w temacie "Kupuje Mazde!" moze otrzymac pomoc w poszukiwaniach autka.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez syberek1 » 31 gru 2009, 14:41

witaj! mam M6 od 2 lat... w moich rękach autko przejechało 70kkm. raz wymieniłem wahacz od strony kierowcy i to było praktyczne zaraz po kupnie auta... teraz zaczęło coś stukać z przodu ale wydaję mi się że to coś ze stabilizatorem ponieważ puknięcie jest słychać tylko i wyłącznie gdy przejeżdżam przez przejazd kolejowy i to nie zawsze(oba koła wpadają w szczelinę jednocześnie) poza tym wymieniony był zawór scv bo był wadliwej serii... oprócz tego to tylko normalne sprawy tj. filtry oleje klocki hamulcowe... autko bardzo dobrze się prowadzi choć mogłoby być troszkę twardsze... ja mam 136 konną wersję... z sierpnia 2003 roku. choć teraz w planach wersja poliftowa... aha aktualny przebieg to 205kkm...
Wyrzucam smutek, zostawiam pamięć o nich
Twarze z przeszłości, duchy, których nie chcę wygonić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2007, 16:32
Posty: 130
Skąd: starachowice
Auto: Mazda 6 Mzr-cd 2.0 2003r 136KM

Postprzez Myjk » 31 gru 2009, 16:23

radzi89 napisał(a):Jest temat przyklejony na poczatku dzialu " Opinie Mazda 6 GG "
Rowniez w temacie "Kupuje Mazde!" moze otrzymac pomoc w poszukiwaniach autka.

Nic dodać, nic ująć. Poczytać. Ew. zajrzeć do działu Diesel do podwieszonych tematów.
Czyszczę.

PS a Avensis jest IMHO obleśne zarówno w środku jak i na zewnątrz. :P
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez darrecki » 31 gru 2009, 17:53

Intruz napisał(a):Witam.
Od blisko 6 lat jestem użytkownikiem Mazdy 626 1,8 GE 1995r. Obecny samochód trochę się już postarzał :) i przyszedł czas na zakup nowego auta. Dlatego też zastanawiam się nad Mazda 6 w dieselu rocznik powiedzmy nie niżej niż 2003. Proszę o pomoc na co zwrócić uwagę przy zakupie. Jakie są typowe usterki wspomnianego modelu oraz który dieselowski silnik jest godny polecenia (121, 136 czy też 143 KM) Dodam, że alternatywą dla mnie jest Toyota Avensis o podobnych parametrach oraz Saab 9-3 2,2 TiD. Pozdrawiam


Szwagier ma Saab'a 9-3 2,2TiD (2003) w wersji Vector. Auto ladne, szczegolnie w skorze, wiekszosc czesci mechanicznych pasuje od Vectry ale jest STRASZNIE MALE W SRODKU. Porownalbym go do Focusa. Takze jak chcesz auto rodzinne to raczej Mazda badz Toyota, lub Saab 9-5.

D.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Intruz » 1 sty 2010, 23:04

Co do Saab'a to szczerze mowiac odstraszają mnie w nim właśnie oplowskie komponenty. Szczerze mówiąc do przechylam się coraz bardziej do mazdy, tym bardziej, że ogólnie użytkownicy chwalą sobie ją.Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2005, 12:48
Posty: 79 (0/3)
Skąd: Krakow
Auto: M6 GG 2.0 CiTD 2003r

Postprzez Globy » 1 sty 2010, 23:26

Dołączam do opinii. Avensis też nie grzeszy awaryjnością, "szóstka" wypada zdecydowanie najlepiej. Na najstarszego diesla musisz jednak przygotować min. 35 tysięcy i uzbroić się w poszukiwanie egzemplarza z przebiegiem po 200 tys. km, ale "niekręconego". Do tego poczytać o standardowych bolączkach (rdza, SCV, podkładki pod wtryskami). Po lifcie jest lepiej, jednak i kasa inna.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez arturin » 9 sty 2010, 21:18

witam.A kiedy był lifting mazdy 6 ,tzn pytam o rok i miesiąc.Na czym polegał ??????Dzięki z góry .
Zagoszczę na forum dlużej,w tym tygodniu idę do salonu kupić Mazdę 6,kombi .Oczywiście będę sie dzielił na bieżąco spostrzeżeniami.
Początkujący
 
Od: 9 sty 2010, 20:57
Posty: 7
Skąd: daleka północ

Postprzez benen » 10 sty 2010, 20:51

No tak... Mam 6-tkę kombi 2.0 diesel. jest to dla mnie świetne auto. Moc 160KM i moment 358Nm, wiec zachowuje się naprawdę dynamicznie (jeśli nie ma w bagażniku kupy bagaży żony!!!), Polecam ludziom zrównoważonym emocjonalnie i ceniącym rozkosz z komfortu jazdy. Ja zapieprzam wiele km i w mieście czuję, że mam panowanie na światłach, gdzie leszcze zbierają się SEKUNDAMI, co jest okropne!!!
VENI, VIDI, Vsiadłem do Mazdy...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2009, 19:26
Posty: 240
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 II GH 2.0 MZR-CD;
Honda CIVIC VIII Hatchback 140HP "Black" Wypasior :)

Postprzez benen » 10 sty 2010, 21:27

Polecam tuning w http://detech.pl/!!!
Mam zużycie paliwa około 0.5 litra mniejsze, przy wzroście momentu gwarantującego dynamiczną jazdę. Moc wzrosła do tego stopnia, że nie przejmuję się "furami" obok, które w zasadzie zostają w tyle, jeśli depnę na gaz!
VENI, VIDI, Vsiadłem do Mazdy...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2009, 19:26
Posty: 240
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 II GH 2.0 MZR-CD;
Honda CIVIC VIII Hatchback 140HP "Black" Wypasior :)

Postprzez kolezka » 14 sty 2010, 02:01

To żeby nie było tak kolorowo to napisze to co mnie denerwuje:
– brak podgrzewanych lusterek
– brak regulacji intensywności grzania siedzeń
– głośne działanie ABS i DSC
– skrzypienie deski rozdzielczej

Tak na szybko wymieniłem to co mi przyszło do głowy.

Moja Mazda to 2,0 benzynka 2004 r liftback
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2009, 14:29
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GG LF

Postprzez Maciej Loret » 14 sty 2010, 09:54

kolezka napisał(a):– brak podgrzewanych lusterek


Z jakiego rynku auto?
Z VINu wynika, że nie powinno być?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez krzych » 14 sty 2010, 11:39

kolezka napisał(a):– brak regulacji intensywności grzania siedzeń
– głośne działanie ABS i DSC
– skrzypienie deski rozdzielczej

Zgadza sie.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez kolezka » 14 sty 2010, 12:38

Maciej Loret napisał(a):Z jakiego rynku auto?
Z VINu wynika, że nie powinno być?

Auto z Polski, w Vinie nic nie widzę na ten temat, ale z wyposażenia brakuje mi tylko skóry i xenonów, więc podgrzewane lusterka też powinny być...
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2009, 14:29
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GG LF

Postprzez Tobo » 14 sty 2010, 12:43

kolezka napisał(a):– brak podgrzewanych lusterek

To lusterka nie są podgrzewane? Myślałem że to standard.

A dołożę jeszcze swoje 5 groszy na minus:
– ściąganie w prawo
– tandetne przełączniki podgrzewania siedzeń
– brak automatycznego wyłączania podgrzewania siedzeń po wyłączeniu zapłonu
– brak przycisku INFO na kierownicy (mimo miejsca na jeszcze jeden guzik przy tempomacie)
– niepokazywanie spalania l/h podczas postoju
– brak automatycznego zamykania drzwi po przekroczeniu jakiejś prędkości (antynapad czy jak to się tam nazywa)
– brak przycisku na drzwiach otwórz/zamknij drzwi
– ciężko wchodząca jedynka na zimnym motorze i ogólnie niezbyt precyzyjna skrzynia (tak mi się wydaje)
– przeobrzydliwie drogie części
– nieodtwarzanie mp3 przez system audio bose w czasach gdy odtwarzacze kosztują kilkadziesiąt zł
– wycieraczki nie zawsze zatrzymują się w najniższym położeniu tylko trochę powyżej najniższego położenia
– kapryśny czujnik deszczu, czasem wycieraczki potrafią zadziałać bez deszczu, a czasem w deszczu trzeba się ratować przełączeniem w tryb ciągły
– niedziałające podświetlenie schowka przy wyłączonym zapłonie
– korozja podwozia – ostatnio oglądałem ją od dołu i znalazłem kilka drobnych ognisk korozji w trochę ponad 3 letnim aucie!

Poza powyższym chyba OK :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2009, 09:30
Posty: 171
Skąd: Sosnowiec
Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM

Postprzez Maciej Loret » 14 sty 2010, 14:51

kolezka napisał(a):
Maciej Loret napisał(a):Z jakiego rynku auto?
Z VINu wynika, że nie powinno być?

Auto z Polski, w Vinie nic nie widzę na ten temat, ale z wyposażenia brakuje mi tylko skóry i xenonów, więc podgrzewane lusterka też powinny być...


Szyberdach, nawigacja?
Na jakiej podstawie twierdzisz, że nie są podgrzewane?
Zadzwoń do pierwszego lepszego ASO, podaj VIN i zapytaj czy sa podgrzewane lusterka.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez krzych » 14 sty 2010, 16:03

Tobo napisał(a):korozja podwozia – ostatnio oglądałem ją od dołu i znalazłem kilka drobnych ognisk korozji w trochę ponad 3 letnim aucie!

Ja na szczescie nie znalazlem... moze za slabo szukalem...

Z reszta genereralnie sie zgadzam poza wyjatkami ponizej:

Tobo napisał(a):– tandetne przełączniki podgrzewania siedzeń
– brak automatycznego wyłączania podgrzewania siedzeń po wyłączeniu zapłonu
– brak przycisku INFO na kierownicy (mimo miejsca na jeszcze jeden guzik przy tempomacie)
– niepokazywanie spalania l/h podczas postoju

Bzdury malo potrzebne. Nie tesknie. Ogrzewanie po wylaczeniu zaplonu nawet sie przydaje – dla jednego wada, dla innego zaleta.

Tobo napisał(a):– brak przycisku na drzwiach otwórz/zamknij drzwi

? u mnie jest, a ze to nie przycisk tylko "hebelek" czy zwal jak zwal to mi akurat nie przeszkadza – na zwenatrz przyciski mam (moze nie masz keyless tylko zwykly? bo tam tak, brak)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Tobo » 14 sty 2010, 16:11

krzych napisał(a):Ja na szczescie nie znalazlem... moze za slabo szukalem...

U mnie zaczyna ją żreć za przednimi chlapaczami, czyli tam, gdzie leci syf z pod przednich kół (na zgięciu podłogi). Swoją drogą muszę coś z tym zrobić...

krzych napisał(a):Z reszta genereralnie sie zgadzam poza wyjatkami ponizej:

To prawda, że nie są to jakieś ważne rzeczy.

krzych napisał(a):Ogrzewanie po wylaczeniu zaplonu nawet sie przydaje

Problem polega na tym, że jak żona na miejscu pasażera załączy sobie, to ja tak później jeżdżę z niepotrzebnie załączonym ogrzewaniem siedzenia pasażera dopóki przypadkiem się nie skapnę, że jest załączone.


krzych napisał(a):u mnie jest, a ze to nie przycisk tylko "hebelek" czy zwal jak zwal to mi akurat nie przeszkadza

No u mnie też jest hebelek i trochę mi to przeszkadza, że nie ma guziczka np. obok blokowania otwierania szyb (w innych autach jest coś takiego)

krzych napisał(a):moze nie masz keyless tylko zwykly?

Tak mam zwykły kluczyk.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2009, 09:30
Posty: 171
Skąd: Sosnowiec
Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM

Postprzez Globy » 14 sty 2010, 16:43

Ja jeszcze nie jeździłem samochodem, w którym działanie czujnika deszczu by mnie zadowoliło (najgorszy: Toyota i Lexus) <usmiech> A nie macie przy klamce takiego przycisku (przepraszam, ale nie mam lepszego zdjęcia):

Obrazek
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez krzych » 14 sty 2010, 16:45

Tobo napisał(a):jeżdżę z niepotrzebnie załączonym ogrzewaniem siedzenia pasażera

Nie wiem czy sie nie myle, ale byc moze czujnik ciezaru wykrywa ze nie ma co grzac i nie gdzeje? Przynajmniej ja bym tak zrobil, a poza tym mi sie kiedys wydawalo, ze wlasnie nie grzeje jak chcialem sprawdzic, a wiem ze na 100% mam sprawne. Poza tym, po jakims czasie samo sie wylacza. Jak wystygnie to sie wprawdzie znow wlaczy, ale przynajmniej nie pracuje na full non-stop.

Tobo napisał(a):Tak mam zwykły kluczyk.

A no to bida, na zewnatrz brak. A hebelek jest ok, bardziej brak zamykadla przy predkosci.

Tobo napisał(a):zaczyna ją żreć za przednimi chlapaczami

Sprawdze przod oraz tyl na wszelki wypadeczek.

A wolny guzik na tempo to nie pamietam gdzie jest – ale pewnie jest skoro tak mowisz (jakie to ciekawe, czlowiek non-stop uzywa, a nie pamieta czego...), ale jesli jest to ja sobie go do CarPC podepne, hyhy :D
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6