Mazda6 (GG / GY) – Informacje i opinie o modelu

Mazda6 2002–2007

Postprzez noren » 17 cze 2004, 21:26

Redakcja na podstawie artykułów prasowych (polskie wydania AutoŚwiat, Auto Motor i Sport), katalogu Mazdy6 z rynku niemieckiego, informacji dostępnych w sieci (m.in. strony dekodujące VIN oraz EPC).

Oznaczenia generacji
2002-2007 – GG (sedan/liftback) i GY (SportKombi)

Ważne daty

luty 2002 – początek produkcji wersji sedan
kwiecień 2002 – początek produkcji wersji liftback
czerwiec 2002
– początek produkcji wersji kombi (SportKombi)
– początek sprzedaży w Europie
listopad 2002 – początek sprzedaży w Polsce
czerwiec 2005 – modernizacja (face-lifting)
styczeń 2006 – debiut wersji MPS
sierpień 2006 – wersja wyposażeniowa Active+

Wszystkie "szóstki" wyposażone były w ABS oraz hamulce tarczowe na wszystkich kołach. Od początku dostępna była kontrola trakcji (TCS), układ stabilizacji toru jazdy (DSC) pojawił się w sprzedaży w 2003 roku (urządzenia obsługują dodatkowe przyciski po lewej stronie kierownicy).

Produkcja

Wszystkie egzemplarze przeznaczone na rynek europejski wyprodukowano w Japonii (zakłady w Hiroshimie lub Hofu). Modele sprzedawane na rynku amerykańskim (VIN rozpoczyna się od znaków 1YV...) montowane były w Michigan – wersje 2.3 i 3.0.

Wszystkie silniki benzynowe mają łańcuch rozrządu (o przypadku zerwania jeszcze nie słyszałem), wszystkie silniki Diesla – pasek rozrządu (zalecana wymiana co 120 kkm, tylko oryginalne części w komplecie z napinaczem!). W silniku benzynowym 2.3 i 3.0 są dodatkowo zmienne fazy rozrządu. Silnik 2.3, w przeciwieństwie do 1.8 i 2.0, posiada wałki wyrównujące.

Od początku dostępne były skrzynie biegów:
– mechaniczna, 5b (1.8 – wersje europejskie 2002-2007),
– mechaniczna, 5b (2.0/2.0D/2.3 – wersje europejskie 2002-2005),
– automatyczna, 4b (2.0/2.3 – wersje europejskie i amerykańskie 2002-2005),
– automatyczna, 5b (3.0 – wersja amerykańska 2002-2005),
– mechaniczna, 6b (2.0/2.0D/2.3 – wersje europejskie 2005-2007),
– automatyczna, 5b (2.0/2.3 – wersje europejskie i amerykańskie 2005-2007),
– automatyczna, 6b (3.0 – wersja amerykańska 2005-2007).

Oznaczenia silników i modele, w których były one montowane
1.8i 16V 120 KM – L8 (GG/GH)
2.0i 16V 141/147 KM – LF (GG/GY/GH/3 BK)
2.3i 16V 156/166 KM – L3 (GG/GY/3 BK)
2.3 DISI Turbo 260 KM – L3-VDT (GG/3 BK)
2.5i 16V 170 KM – L5 (GH)
3.0i V6 221 KM – AJ (GG, tylko US-spec)
3.7i V6 272 KM – MZI (GH, tylko US-spec)
2.0 Diesel (CiTD) od 2002 do 2005 roku 121 KM i 136 KM bez DPF,
a od liftingu w polowie 2005 roku 121 KM i 143 KM z DPF (GG/GY/M3 BK)
2.0 Diesel (CiTD) od 2008 roku 140 KM DPF- MZR-CD (/GH/3 BK)
2.2 Diesel 125 DPF/150 DPF/163 DPF/185 DPF KM – MZR-CD (GH/3 BL)


Wbrew obiegowym opiniom Mazda6 nie ma prawie nic wspólnego z Fordem Mondeo – inna karoseria, płyta podłogowa, zawieszenie i pozostałe układy. Podobną budowę do fordowskich Durateców mają silniki benzynowe, Diesle to własna konstrukcja Mazdy bazująca na sprawdzonej technologii z lat 90. (silnik RF/DiTD) – nie mają nic wspólnego z TDCi. Wyjątkiem jest dostępny w Stanach silnik 3.0i V6 (również Ford/Jaguar/Mercury), który ma sporo wspólnego z silnikiem montowanym w Mondeo ST220 (różni się zmiennymi fazami rozrządu).

Zakup używanej 6 GG/GY

– ze względu na brak oficjalnego przedstawicielstwa, w Polsce auto było rozprowadzane przez niezależnych importerów/brokerów, którzy sprowadzali auta od dealerów z Niemiec i Austrii. Sprzedawano w ten sposób niewielką ilość aut i niełatwo na takie trafić. Na rynku jest też niewielka partia wersji 2.0i Exclusive (141 KM) sprzedawana w oficjalnych salonach przez poprzedniego przedstawiciela IM Holding.
– druga możliwość – kupno auta w polskim komisie lub portalu internetowym (Allegro, OtoMoto, eBay...). Zwykle będzie to auto sprowadzone, z Niemiec, Holandii, rzadziej Włoch lub Francji. Duży wybór, niestety w większości dla zwolenników aut z silnikiem Diesla. Przed zrobieniem czasami kilkuset kilometrów, warto wcześniej poprosić sprzedawcę o przesłanie faksem dokumentów auta, w szczególności numeru VIN oraz namiarów na serwisy, których pieczątki są w książce serwisowej. To pozwoli na wstępną ocenę dotychczasowej historii auta (przy jakim przebiegu było ostatnio serwisowane) oraz sprawdzenie deklarowanego przez sprzedawcę wyposażenia. Konieczne należy wykonać samodzielny telefon do zagranicznego serwisu i zapytać o przebieg na ostatnim przeglądzie, ponieważ odpowiedź może być zaskakująca. Nie należy nastawiać się na okazje – często auta z większymi przebiegami okazują się mieć zagranicą wyższą cenę, co wystawia polskim handlarzom wiadomą opinię.
– trzecia – sprowadzenie przez osobę/firmę trudniącą się tym procederem. Na forum można znaleźć takie osoby oraz opinie o nich.
– samodzielne sprowadzenie – poprzez ogłoszenia na portalach motoryzacyjnych (mobile.de, autoscout24.de), w internetowych wydaniach gazet lokalnych i krajowych.
Kupno w komisie przydealerskim w Niemczech. Można kupić auto w dobrym stanie technicznym, często z gwarancją, niewielka szansa trafienia na auto powypadkowe (lub naprawione niezgodnie z wymaganiami producenta). Opcja szczególnie warta polecenia dla osób mieszkających w zachodniej części Polski. Ceny takich aut są jednak zwykle wyższe o 10-30% od tych, które można kupić w polskim komisie.
– kupno auta od pasjonata/Klubowicza. Chyba najlepsza droga. Można prześledzić losy auta na forum, sprzedającemu trudniej coś ukryć. Minus to niewielka podaż i trudność w znalezieniu odpowiadającej nam wersji wyposażeniowej/kolorystycznej/rocznikowej itd.
Uwaga! W przypadku rejestracji w Polsce liczy się data pierwszej rejestracji, a nie rok produkcji.

Więcej informacji tutaj:
poradnik dla kupujących Mazdę 6


Wersja amerykańska

Modele sprowadzane ze Stanów Zjednoczonych montowane są w tamtejszej fabryce Flat Rock i reprezentują nieco gorszą jakość wykonania (montaż tapicerki, jakość plastików). Zdarzają się awarie automatycznych skrzyń biegów aut niepoprawnie eksploatowanych bądź z kręconymi licznikami, które nie posiadają dodatkowej chłodnicy oleju i nie służy im długotrwała jazda na wysokich obrotach (koszt remontu lub używanej przekładni to około 3 tys. zł). Modeli tych nie obejmuje gwarancja i akcje serwisowe przeprowadzane w Europie – większość z nich dotyczy jednak wersji wysokoprężnej. Jedna z kampanii dotyczyła korozji tylnych nadkoli, wady fabrycznej generacji GG. Z uwagi na popularność Diesla w naszym kraju, benzynowe "szóstki" notują niższe wartości. Przy zakupie wersji amerykańskiej koniecznie należy sprawdzić numer VIN w amerykańskim systemie rejestacji pojazdów CarFax, gdzie znajdują się również informacje o wypadkach. Niestety znakomita większość egzemplarzy na naszym rynku przypłynęła po kasacji w USA i została niechlujnie naprawiona z użyciem części od wersji europejskich (inne tylne lampy, zderzak bez świateł obrysowych). Mimo wielowahaczowej konstrukcji zawieszenie jest bardzo trwałe (około 200 tys. km) i nie nastręcza wydatków. Przy wyborze wersji 2.3 warto spojrzeć na montowane w Japonii modele sprzedawane w Europie. 3-litrowy silnik konstrukcji Forda (od Mondeo ST220 różni się zmiennymi fazami rozrządu, nie był oferowany w Europie) pozwala na komfortową podróż, oferując ponadprzeciętną dynamikę nawet w wersji z "automatem", ale tylko niektóre części pasują od modelu niemieckiego producenta.
Obrazek


Wersja MPS

– debiut tej wersji miał miejsce w 2006 r.
nie sposób ich pomylić z innymi wersjami – charakterystyczny tył oraz wybrzuszona maska sugerująca drzemiącą pod nią sporą moc (silnik 2,3 l / 260KM
Obrazek
Obrazek

Więcej informacji o MPS tutaj:
Mazda6 MPS (GG) – Opinie i Informacje




Dostępna jest równeż wersja auta z pakietem stylistycznym "AERO":


Obrazek
Obrazek


Na co zwracać uwagę podczas oględzin używanej "szóstki? Bolączki i samodzielne naprawy.
Niestety nie ma możliwości sprawdzenia rzeczywistego przebiegu używanej M6, gdyż Mazda w Europie dopiero od 2006 roku ma centralną bazę danych dotyczącą serwisowania swoich aut. Możemy jednak zadzwonić do serwisu, w którym wykonywano wpisy przeglądowe.


Wersje wyposażeniowe Mazdy 6 GG/GY

Comfort, Exclusive, Top, Dynamic i po liftingu: Active & Active+
viewtopic.php?f=60&t=40229&hilit=wyposa%C5%BCenie
viewtopic.php?f=60&t=66445&hilit=wyposa%C5%BCenie
szczegóły wyposażenia dla wersji przed liftingiem (-2005) =>http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=94427&hilit=wyposa%C5%BCenie

Pojemność układu smarowania (ilość oleju w silniku)
– silniki L8 i LF (1.8i 16V/2.0i 16V): 3,9 l bez wymiany filtra/4,3 l z wymianą filtra/4,6 l przy suchym silniku
– L3 (2.3i 16V): wg VIN: do JMZ GY*93* *1 134548 = 3,5 Litra – Między poziomem min. a max. na bagnecie jest 0,5L
wg.VIN:od JMZ GY*93* *1 134549 = 4,4 Litra – Między poziomem min. a max. na bagnecie jest 0,75L

– silnik L3 z doładowaniem (2.3 MPS DISI 260 KM): 5,7 l oleju
– wersja US-spec L3 (2.3i 16V): bez filtra 3,9 l/z filtrem 4,3 l
– wersja US-spec AJ (3.0i V6): bez filtra 5,2 l/z filtrem 5,7 l

Dobór felg do opon letnich i zimowych | Mazda 6 GG/GY
Dla opon zimowych:
6JJ x 15 ET50, opony 195/65/15 87Q
7JJ x 16 ET55, opony 205/55/16 87Q
7JJ x 17 ET55, opony 215/45/17 87Q

Dla opon letnich:
6JJ x 15 ET50, opony 195/65/15 91V
7JJ x 16 ET55, opony 205/55/16 91V
7JJ x 17 ET55, opony 215/45/17 91W

Wersja amerykańska:
7JJ x 17 ET60, opony 215/50/17 (letnie i wielosezonowe)

Koło dojazdowe: T115/70 D15


Rzeczywisty przebieg :
Niestety nie ma możliwości sprawdzenia rzeczywistego przebiegu używanej M6(do 2006r), gdyż Mazda w Europie dopiero od 2006 roku ma centralną bazę danych dotyczącą serwisowania swoich aut. Możemy jednak zadzwonić do serwisu, w którym wykonywano wpisy przeglądowe.

Jedną z opcji pomocnych w ustaleniu przebiegu jest ukryta opcja w menu fabrycznej nawigacji – pozwala ona podejrzeć przejechany dystans od momentu ostatniego sprawdzenia – Jeżeli nikt nigdy tego nie sprawdzał, to mamy dużą szansę na porównanie tego dystansu z aktualnym przebiegiem na liczniku. Żeby wejść do interesującego nas menu, należy wcisnąć:

setup menu/system information/version i na pilocie wciskamy góra,góra,góra,dół,dół,dół,góra,góra i dzięki temu wejdziemy do "Navi ecu information menu". Interesująca nas informacja, to "Travel Distance". Należy dodać, że nawigacja zlicza przejechane kilometry, bez względu na to, czy była włączona, czy też nie.

Obrazek


Ważne informacje:

(diesel)Układ rozrządu w mazdowskich dieslach obligatoryjnie wymaga oryginalnych części zamiennych (zestaw z pompą wody uszczupli kieszeń właściciela o około 1200 zł)

-wersje benzynowe mają silnik napędzany łańcuchem rozrządu jego trwałość określa się na ok. 300tys. km

(diesel)po faceliftingu standardowo montowano filtr cząstek stałych (DPF) Filtr cząstek stałych w pigułce

– użytkownicy "szóstki" czasem narzekają na dość przeciętne wyciszenie kabiny, zauważalnie słabsze od konkurencji

– warto wjechać na stację diagnostyczną w celu sprawdzenia auta na płycie pomiarowej

– warto zaopatrzyć się w zwykły tester diagnostyczny ELM (cena ok. 50 zł) + oprogramowanie diagnostyczne (np. darmowy forscan) – które umożliwią odczyt ewentualnych błędów w aucie.Tester ten przyda się tylko w autach powyżej 2003r, bo do m6 z 2002 nie działa...

– do usterek należy również zaliczyć:
*przed liftingiem pękały intercoolery,
*zapchane zawory EGR (to akurat dotyczy większości nowoczesnych diesli)
*psujące się zawory SCV(wadliwa seria, oznaczona numerem 006) – objawem ich awarii są m.in. falujące obroty
*apetyt na olej silników benz. 2,3l
*hałasujący łańcuch rozrządu w wersjach MPS
*usterki silniczków do regulacji świateł
*usterki przepływomierza w wersjach benz.


Testy i porównania w prasie oraz internecie
– Mazda 6 GG/GY na mazdaspeed.pl
http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspolcz ... 2007-gggy/

– wersje internetowe:
Mazda 6 2.0i 16V, motoforum.pl
Mazda 6 SportKombi MZR-CD Top, Autogaleria
Mazda 6 SportKombi 2.0i 16V, AdMoto
Mazda 6 SportKombi 2.0i 16V, AdMoto
Mazda 6 SportKombi 2.0i 16V, AdMoto
Mazda 6 2.0i 16V vs. Honda Accord 2.0 vs. Alfa 156 2.0, AdMoto
Mazda 6 2.0i 16V vs. Nissan Primera 2.0 vs. Toyota Avensis
Mazda 6 2.0i 16V vs. Honda Accord 2.0 vs. Lexus IS200
Review on cars.about.com (eng)

– wersje gazetowe:
Mazda 6 2.3, Auto Motor i Sport 09/2002, str. 20 i 30
Mazda 6 2.0 kontra 2.0D, Auto Motor i Sport 01/2003, str. 42
Mazda 6 2.0: Jak działa kombi, Auto Motor i Sport 12/2004, str. 50
Mazda 6: Pierwsze jazdy, Auto Świat nr 17 i 18, 24.04.2002, str. 20
Mazda 6 1.8: Czwórka z klasy średniej, Auto Świat nr 34, 21.08.2002, str. 20
Mazda 6 SportKombi: Pierwsza jazda, Auto Świat nr 40, 02.10.2002, str. 12
Mazda 6 2.0: Rozsądna czwórka, Auto Świat nr 43, 23.10.2002, str. 24
Mazda 6 2.0D Exclusive: Porównanie czterech kombi, Auto Świat nr 47, 20.11.2002, str. 20
Mazda 6 2.0: Drogo, ale bogato, Auto Świat nr 4, 22.01.2003, str. 20
Mazda 6 2.0: Porównanie czterech limuzyn klasy średniej, Auto Świat nr 12, 19.03.2003, str. 20
Mazda 6 2.0: Kombi na szóstkę, Auto Świat nr 19, 07.05.2003, str. 30
Mazda 6 2.0D: Mistrzowie pojemności, Auto Świat nr 12, 15.04.2004, str. 24
Mazda 6 2.0: Porównanie siedmiu aut klasy średniej, Auto Świat nr 39, 26.09.2005, str. 24
Mazda 6 2.0D: Japońskie kombi klasy średniej, Auto Świat nr 49, 04.12.2006, str. 22
Mazda 6 2.0D (121 KM): Porównanie 6 sedanów z małymi dieslami, Auto Świat nr 10, 06.03.2006, str. 20
Mazda 6: Pierwsza jazda nową Mazdą klasy średniej, Auto Świat nr 44, 29.10.2007, str. 12
Mazda 6 2.0: Porównanie 5 aut klasy średniej z silnikami benzynowymi, Auto Świat nr 2, 7.01.2008, str. 18
Mazda 6 2.0D Wrażenia z jazd nowym kombi, Auto Świat nr 10, 03.03.2008, str. 9
Mazda 6 2.0: Porównanie sedanów klasy średniej, Auto Świat nr 15, 07.04.2008, str. 18
Mazda 6 2.0: Porównanie sedanów klasy średniej, Auto Świat nr 23, 02.06.2008, str. 26
Mazda 6: Najlepsze samochody za 40000 zł, Auto Świat nr 23, 02.06.2008, str. 40
Mazda 6 2.0D Porównanie eleganckich kombi klasy średniej, Auto Świat nr 32, 04.08.2008, str. 18
Mazda 6 2.0D: Mazdą6 kombi na Helu, Auto Świat nr 33, 11.08.2008, str. 48
Mazda 6 2.0D: Mazda6 na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej, Auto Świat nr 34, 18.08.2008, str. 48

Linki

instrukcje i materiały PDF
materiały i testy o Maździe 6 GG
materiały i akcje serwisowe wersji amerykańskich (US-spec)

Kody kolorów mazda:

Ponizej zapraszam do podzielenia sie swoimi uwagami nt. swojej mazdy :D
Ostatnio edytowano 8 maja 2014, 19:10 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 20 razy
Powód: korekta tytułu
 
Posty: 35
Od: 23 lut 2004, 11:07
Skąd: W-wa
Auto: 323 BJ

Postprzez Długi » 17 cze 2004, 22:40

2,3 też żadna rewela :(
pozdrawiam noren'a
Avatar użytkownika
 
Posty: 567
Od: 22 lis 2003, 09:35
Skąd: gorzów

Postprzez navroth » 21 sty 2005, 15:34

lubie te duze bagażniki, można tam dużo towaru upakować <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
 
Posty: 604
Od: 25 paź 2004, 19:47
Skąd: Łorsoł, Och o Ta
Auto: Merida Cross 5300

Postprzez nightcomer » 22 sty 2005, 04:06

taa szczerą prawdę... zacytuję...
Wnętrze jest eleganckie. Wykończenie wnętrza – mniej. Tytanopodobne elementy są zbyt plastikowe, a sam plastik – zbyt twardy.
Zabrakło smaczków, drewna i chromu

noo "smaczek" klasy średniej spod wołomina...

a cena jak zwykle z księżyca... pewien skretyniały naród wyspecjalizowany w niszczeniu pojazdów na różne sposoby
może to samo nabyć za... $18,750 MSRP.
Avatar użytkownika
 
Posty: 892
Od: 29 paź 2003, 01:07
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez Paweł » 3 lut 2005, 06:39

nightcomer napisał(a):Wnętrze jest eleganckie. Wykończenie wnętrza – mniej. Tytanopodobne elementy są zbyt plastikowe, a sam plastik – zbyt twardy.
Zabrakło smaczków, drewna i chromu
noo "smaczek" klasy średniej spod wołomina...

Jesli chodzi o pierwsza czesc opinii, to faktyczie ten plastik jest tandenty, co widac – nie trzeba go nawet dotykac. :( Mam nadzieje, ze bedzie to jedna z rzeczy, ktorych zmiane obejmie nadchodzacy lifting.
FB 12A '85 ...sings an irresistible song, begging to be revved to its redline and thrown into corners.
gasoline
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Posty: 10821
Od: 20 paź 2003, 15:13
Skąd: Warszawa
Auto: Rx-7 FB33 12A '85
C5 Break ES9A AM6 '05

Postprzez Quidam » 21 mar 2005, 14:12

Czy są uzytkownicy takowego? I czy mogliby sie podzielić opiniami na ten temat, tzn osiagi , spalanie, awaryjność. :D

Ten sam silnik wstawiany jest do Mazdy 3 i teraz do forda Focusa?
Avatar użytkownika
 
Posty: 88
Od: 8 mar 2004, 14:33
Skąd: ..........
Auto: Mazda

Postprzez newbie » 21 mar 2005, 16:41

Quidam napisał(a):Czy są uzytkownicy takowego? I czy mogliby sie podzielić opiniami na ten temat, tzn osiagi , spalanie, awaryjność. :D

Ten sam silnik wstawiany jest do Mazdy 3 i teraz do forda Focusa?


Póki co trudno mówić o jakiejś awaryjności...auta są jeszcze relatywnie młode z małymi przebiegami. Sama konstrukcja silnika jest jak najbardziej poprawna z nastawieniem na obniżenie kosztów obsługi...brak paska rozrządu.
Osiągi...hmmmm...takie sobie, w porównaniu do Hondy Accord 2,0 wypada blado.
Spalanie zależy od techniki jazdy.

Tak, ten silnik napędza Mazdę3...jest lekko zmieniony, ale można przyjąć, że to to samo...co do Focusa II nie wypowiadam się, nie mam sprawdzonej wiedzy.
Avatar użytkownika
 
Posty: 544
Od: 31 paź 2003, 07:53
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F25 xD,E92 xD,BL R2, 42 CDI, KFX700

Postprzez Pawko_6 » 3 kwi 2005, 21:53

ojciec napisał(a):...Mazda 6 2.3 166KM, a najlepiej 3.0V6 220KM...


da się załatwić :)

Jeśli chodzi o wersje 2.3 to chętnie się podzielę wrażeniami z jazdy

Auto naprawdę godne polecenia, silnik bardzo dynamiczny, elastyczny, spalanie średnio >9l/100km.
Zawieszenie nie jest zbyt twarde, a wręcz komfortowe, lecz na standardowych kołach w tej wersji (2.3l) 215/45 17" wyboje dają znać o sobie podobnie jak koleiny podczas wyprzedzania.
Samochód doskonale trzyma się w zakrętach po prostu "płynie", a układ DSC nad wszystkim czuwa, ale nie włącza się bez potrzeby, a dopiero wtedy, gdy sytuacja naprawdę zaczyna się wymykać spod kontroli.
Zabawa zaczyna się po wyłączeniu systemu, ale brakuje tylnego napędu :].
Osobiście jestem bardzo zadowolony z eksploatacji auta.

Może masz jakieś konkretne pytania?? To pisz śmiało.
Avatar użytkownika
 
Posty: 768
Od: 5 gru 2003, 15:25
Skąd: Białystok
Auto: 6 GG L3 Top,
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Postprzez ojciec » 4 kwi 2005, 12:34

Dzięki za odpowiedź.

– Jak jest z usterkowością (czy w ogóle to pojęcie występuje z Maździe...)?
– pytanie dziwne: czy w kabinie są uchwyty na napoje?
– Jak jest z wydajnością klimy?
– Czy w każdej 6 jest system audio BOSE?
– Jak z ilością miejsca w kabinie (tył i przód)?
– Jak wygodne są fotele (na to jestem bardzo wyczulony)

Pojechałem w tamtym tygodniu do salonu Mazdy, ale okazało się, że samochodów nie ma bo coś tam i będą dopiero pod koniec kwietnia, więc sobie nie obejrzałem... :(

Chciałbym jeszcze ścigną kogoś kto ma Dieselka. Z tego co wiem poprzedniej generacji disele (DiTD) nie były zbyt udane (pękające półosie, usterki pompy) i ciekaw jestem jak jest teraz (CRDT).

Pawko – właśnie zauważyłem, że jesteś z Białegostoku. Czy byłby dla Ciebie problem jakbyśmy się spotkali bo chciałbym obejrzeć i w miarę możliwości przejechać się tym cudeńkiem, ale jeśli to problem to po prostu powiedz.
VW Passat 1.9TDIi 180KM 420Nm...
...because life is 2 short 2 be slow

Obrazek
Avatar użytkownika
 
Posty: 1
Od: 3 kwi 2005, 13:12
Skąd: Białystok
Auto: VW Passat 1.9TDI 180KM 420Nm

Postprzez Pawko_6 » 4 kwi 2005, 15:59

ojciec napisał(a):– Jak jest z usterkowością (czy w ogóle to pojęcie występuje z Maździe...)?


Auto ma przejechane dopiero nieco ponad 30tys km, ale jak do tej pory wszystko jest jak być powinno.

ojciec napisał(a):– pytanie dziwne: czy w kabinie są uchwyty na napoje?


Są dwa z przodu i dwa z tyłu, w przednich drzwiach są jeszcze uchwyty na butelki.
ojciec napisał(a):– Jak jest z wydajnością klimy?

Klima działa rewelacyjnie, nawet w bardzo upalne letnie dni szybko chłodzi wnętrze pojazdu.


ojciec napisał(a):– Czy w każdej 6 jest system audio BOSE?

Nie, nie w każdej, są wersje nawet z samym radiem bez kaset i CD.

ojciec napisał(a):– Jak z ilością miejsca w kabinie (tył i przód)?

Miejsca jest wystarczająco dużo, nawet po odsunięciu w miarę daleko do tyłu przednich foteli pasażerowie na tylnej kanapie nie narzekają na brak miejsca.

ojciec napisał(a):– Jak wygodne są fotele (na to jestem bardzo wyczulony)

Fotele są wygodne, nawet w bardzo dalekich trasach jazda jest przyjemna i nie odczuwa się dyskomfortu spowodowanego obolałymi plecami, itp.
Ostatnio edytowano 23 maja 2005, 19:49 przez Pawko_6, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
 
Posty: 768
Od: 5 gru 2003, 15:25
Skąd: Białystok
Auto: 6 GG L3 Top,
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Postprzez rafde » 21 kwi 2005, 19:26

witam,

szukajac auta natrafilem na Mazde 6 i musze przyznac, urzekla mnie :) to auto po prostu rzuca na kolana piekna linia... bylem gotow od razu wplacac zaliczke i jak najszybciej stac sie szczesliwym posiadaczem Mazdy. Przyznam, ze jazda probna troszke moj zapal ostudzila :( (dlaczego ten silnik jest taki glosny i dlaczego tak w sumie, jak na 2.0 malo dynamiczny? dlaczego kierownica jest z plastiku?) no ale mimo wszystko auto jest po prostu piekne, baaardzo wygodne i takie jakies "z dusza" a nie nudne jak, nie przymierzajac avensis... I teraz moje pytanie, czy cena 53k pln za auto z 2002r, 2.0 benzyna, z takim sobie wyposazeniem jak na ten model (reczna klima, kierownica i galka biegow z plastiku, audio zwykle, a nie wzbudzajacy zachwyty wszystkich zestaw Bose), ale z drugiej strony z przebiegiem tylko 45kkm, od pierwszego wlasciciela, kupione w polsce, bezwypadkowe i serwisowane – na gwarancji do konca roku, to cena dobra, czy tez powinienem poszukac dalej – tylko gdzie? – tych aut nie ma, co najwyzej sprowadzane, ktorych troche sie boje :(

z gory dzieki za opinie
pzdr
rafal
rafde
 

Postprzez Marcin783 » 22 kwi 2005, 10:42

Nasza znajoma jezdzi 6 1,8 i jest bardzo zadowolona :D Jeżeli Madzia jest w 100% sprawna i nie była bita to wydaje się nam, że cena jest ok.(zawsze się mozna potargować ;) ).
Tak jak pisałeś ten samochód coś w sobie ma i nie jest "nudny" :) .
Pozdrowionka
Marcin783
1997-2003 Fiat 126, Fiat TIPO, VW Golf I, Fiat PUNTO
10/2003-06/2004 626 GE 2,0
07/2004-10/2006 MX-6 2,5
08/2006- 3S 2,3
06/2007-12/2007 VW Golf III 1,8
10/2007- Nissan Primera P11 Kombi 2,0
12/2007-07/2008 Seat Leon 1,9
Avatar użytkownika
 
Posty: 350
Od: 24 paź 2003, 21:15
Skąd: Sulejówek
Auto: Mazda 3S

Postprzez Yoshi323 » 23 kwi 2005, 03:24

Miałem takie samo wrażenie, jak Ty-plastikowa kierownica (żenada!), plastikowa gałka biegów, głośny silnik i kiepskie przyspieszenie. W salonie AZ Auto powiedzieli, że auto ma silnik 2,0, ale ja byłem przekonany, ze to 1,8.
Mysle, że trzeba tym autem zrobić kilka tysięcy km, zeby docenić w pełni jego walory, ale kierownica niestety się nie zmieni i cały czas będziesz trzymał auto za plastik ;)
Wielkość Tego podpisu była niezgodna z regulaminem #img]http://i21.photobucket.com/albums/b289/Yoshi3/logo1.jpg[/img]
Avatar użytkownika
 
Posty: 199
Od: 15 sty 2004, 08:58
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 MPS

Postprzez rafde » 23 kwi 2005, 14:08

Yoshi323 napisał(a):Miałem takie samo wrażenie, jak Ty-plastikowa kierownica (żenada!), plastikowa gałka biegów, głośny silnik i kiepskie przyspieszenie. W salonie AZ Auto powiedzieli, że auto ma silnik 2,0, ale ja byłem przekonany, ze to 1,8.
Mysle, że trzeba tym autem zrobić kilka tysięcy km, zeby docenić w pełni jego walory, ale kierownica niestety się nie zmieni i cały czas będziesz trzymał auto za plastik ;)


nieprawdaż? z tym silnikiem było coś nie halo... to nie był odgłos pracującego na obrotach japońca, tylko zwykłe wycie... i jakoś nie uwierzę, że setkę osiągał poniżej 10 sekund...
tak czy inaczej problem sie rozwiazał sam – komuś nie przeszkadzała kierownica i kupił to auto...
a ja w międzyczasie wkreciłem się w mazdę strasznie i sprzedałem poprzednie auto :–( i jak tu teraz znaleźć fajną szóstkę, skoro podaż jest tak znikoma? a sprowadzanego auta nie chcę :–(
rafde
 

Postprzez Marcin26 » 30 kwi 2005, 16:34

Witam po dluzszej przerwie
Widze ze od paru dni nikt nie dopisuje wypowiedzi
ADAC opublikowalo statystyki awaryjnosci
Mazda 6 na pierwszym miejscu w swojej klasie jesli chodzi o bezawaryjnosc
Sam posiadam model diesel.
Uwazam ze jesli sprowadzac takie auto to raczej z zachodnich landow
Chociaz nie ma na to reguly
Wybor jest ogromny
np.
http://autoscout24.de/home/index/detail ... yfn2kxspfu
Cena tej 6 to 64tzl mysle ze niezla cena
Sam kupowalem u tego goscia
Gdy jade na inspekcje to zawsze dostaje auto zastepcze 3, 121, premacy
Jesli bedzie ktos zainteresowany to chetnie pomoge i odpowiem na pytania
Pozdrawiam Marcin R.
Avatar użytkownika
 
Posty: 38
Od: 25 paź 2004, 20:18
Auto: mazda 6 cd top 2.0 100kW

Postprzez Globy » 2 maja 2005, 01:52

Marcin26 napisał(a):ADAC opublikowalo statystyki awaryjnosci
Mazda 6 na pierwszym miejscu w swojej klasie jesli chodzi o bezawaryjnosc

Trzeba to uczcic <piwo> Dzieki za info.

W sprawie watku: nie wiem, czy za te kase trafimy juz ostatnia generacje Accorda. Jednak z silnikiem 2.0 auto szybkie, ladne niczym polaczenie "szostki" z BMW, a we wnetrzu nie ma do czego sie przyczepic. Ostatnia ceche posiada rowniez Avensis, ma szeroki wybor jednostek, aczkolwiek z zewnatrz odpycha skutecznie (no, moze poza kombi ;) Konkurencje niemiecka tradycyjnie pozostawie bez komentarza.

Mazda6 jezdzilem tylko na fotelu pasazera, wiec o ukladzie jezdnym sie nie wypowiem (oprocz poprawnego wyciszenia silnika oraz zawieszenia) – wnetrze mozna oceniac roznie, estetow-klasykow razi konsola srodkowa, ale panel zegarow jest bezdyskusyjnie ladny. Swietne wrazenie robi wersja z bezowa tapicerka. Zawieszenie proniemieckie gazety chwalily. Moj typ: sprowadzic samodzielnie badz przez ktoregos dealera (raczej nie ma problemow) wersje 2.3. Kultura i dynamika V6 za cene serwisu R4, srednie spalanie 0,4 l/100 km wyzsze niz w spokojnym mimo wszystko 2.0.

Ten samochod ma to do siebie, ze dzieki swej rzadkosci robi u nas wrazenie lepsze niz Alfa Romeo. Wiem, ze to niewazne, aczkolwiek liczy sie dla prawdziwego kierowcy. A "szostka", rozumem czy sercem, naprawde wybija sie sposrod klasy sredniej.
Pozdrawiam,
Marcin
MagazynAUTO.pl – internetowy serwis motoryzacyjny

Pieniądze wlewane do baku to najniższy rachunek za miłość do Samochodu.
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Posty: 11430
Od: 24 paź 2003, 22:02
Skąd: Warszawa/Kolno

Postprzez Marcin26 » 24 maja 2005, 10:46

ojciec napisał(a):Korci mnie silnik diesla 2.0 136KM ale nic o nim nie wiem.


Witam
Jesli nadal jestes zainteresowany tym modelem to chetnie odpowiem na Twoje pytania.
Jak na razie zrobilem 45 tkm tym modelem.Wersja topowa.Bose, tempomat, xenony, webasto,itd.
Spalanie ok 6 – 7 lit. Rano gdy nie wlacze webasto to jest glosniejszy niz jak juz sie rozgrzeje, ale to trwa tylko chwile poniewaz diesle maja seryjnie dogrzewacze, tak wiec juz po 2 – 5 km silnik ma odpowienia temp. W dieslach sa przewidziane felgi tylko 16 ale pomimo tego auto trzyma sie drogi rewelacyjnie. Przez te 45tkm wymienilem 2 opony i wycieraczke szyb(z wlasnej winy).Na zachodzie mozna go kupic taniej niz w Polsce tym bardziej ze nie jest on dostepny w salonach polskich wlasnie ze wzgledu na jakosc ON.
Gwarancja 3 lata lub 100 tkm z mozliwoscia przedluzenia do 5 lat bez limitu km.
Lakier 3 lata, Perforacja 12 lat, Gwarancja mobilna(chyba to sie tak nazywa) zywotnosc auta.Przeglady co 20 tkm na 120tkm wymina rozrzadu, 100tkm wymiana oleju w skrzyni.
Klimatyzacja Climatroic-kto mial okazje korzystac ten wie. Bardzo dobra sprawa.

Pozdrawiam MarcinR.
Avatar użytkownika
 
Posty: 38
Od: 25 paź 2004, 20:18
Auto: mazda 6 cd top 2.0 100kW

Postprzez Marcin26 » 10 cze 2005, 08:10

Witam
Kilka poprawek
Mozna juz dostac M6 diesel na felgach 17.
Niestety Mazda zmienila warunki przedluzonej gwarancji tzn. od 1.06.05 gwarancja na 4 lata/150tkm lub 5 lat/200tkm.Wczesniej bez ogr. km
Pozdrawiam
MarcinR.
Avatar użytkownika
 
Posty: 38
Od: 25 paź 2004, 20:18
Auto: mazda 6 cd top 2.0 100kW

Postprzez Gość » 8 paź 2005, 14:56

Przymierzam sie do zakupu nowki MAzdy 6 Liftback 2.0 TDiesel 143 KM od dealera w Olssztynie. Wygląda że autko abosulutnie bezawaryjne\wypasione a sprzedawca od dealera jest z jajem i chetny do współpracy.

Co możecie powiedzieć o Mazdzie 6 w dieslu? Naprawde bezawaryjna jak japonczyk z Japonii? Zalezy mi na tym bo jezdze duzo, jak miałem japońce to nie bywalem w serwisach a w mojego obecnego SAABA wpakowalem sporo kasy na naprawy.
Czy wiecie coś o ASO Mazda w Olsztynie? Albo ASO Stara Miłosna z W-wy?
Gość
 

Postprzez xANDy » 8 paź 2005, 20:17

hmmm – na niemieckiej ropie ten model zbiera same "och'y" i "ach'y".
Nie wiedziałem, że istnieje wersja 143KM diesla...
PS. nie ma autek absolutnie bezawaryjnych
PS2-saab to amerykański popis – nie dziwne, że wymaga "szczególnej troski"
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
 
Posty: 3095
Od: 27 lis 2004, 21:42
Skąd: Mosina k/Poznania
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6