Kontrolka "auto w poślizgu" świeci się przy ruszaniu

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez czaro9 » 17 paź 2010, 11:14

Witam.
Od dwóch dni kilka chwil po odpaleniu silnika zapala się i świeci cały czas kontrolka (nie wiem jak się fachowo nazywa), która standardowo zaczyna migać przy ruszaniu z buksowaniem kół – żółta przedstawiająca samochód a za nim ciągnące się falujące ślady.
Miał ktoś podobną przypadłość?
Cóż to może być?
Początkujący
 
Od: 14 sie 2010, 15:24
Posty: 26
Skąd: Sokółka - woj. Podlaskie
Auto: Mazda 6 2.0d 136 KM XII.2003r.

Postprzez kristofers » 17 paź 2010, 16:20

Witam.
Mam to samo kontrolka TCS świeci prawie cały czas. Czasami uda mi się przejechać parę, czasami więcej metrów i dopiero wtedy się zapala. Przy ostatniej wizycie w ASO miałem błędy "potencjometra" skrętu kierownicy. Może ktoś wie gdzie jest jego dokładna lokalizacja. (To że w kierownicy to wiem :–) )
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 lip 2010, 22:52
Posty: 18
Skąd: SOP
Auto: Mazda 6 MZR-CD

Postprzez czaro9 » 17 paź 2010, 18:14

Na razie z 6 powyższych postów dowiedziałem się, że kontrolka o którą mi chodzi to TCS – całe mnóstwo informacji jak na tyle wypowiedzi.
A czy jest szansa, że dowiem się jakie mogą być przyczyny tego, że się ona świeci cały czas?
Początkujący
 
Od: 14 sie 2010, 15:24
Posty: 26
Skąd: Sokółka - woj. Podlaskie
Auto: Mazda 6 2.0d 136 KM XII.2003r.

Postprzez kristofers » 17 paź 2010, 18:34

Z czytania forum – tylko odczyt błędów. A sygnalizuje to awarię układu TCS/DSC. No chyba, że się mylę.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 lip 2010, 22:52
Posty: 18
Skąd: SOP
Auto: Mazda 6 MZR-CD

Postprzez Wojtek » 17 paź 2010, 21:22

Przyczyn moze byc wiele... poczawszy od odczytu predkosci kol, odczyt polozenia kola kierownicy, uszkodzony modul lub usterka w okablowaniu itd, itd :| :| :|
Proponuje udac sie na zczytanie bledow z komputera... pozniej podaj je tutaj wraz z ich kodami i cos sie poradzi <głaszcze> <spoko>
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez kristofers » 17 paź 2010, 21:53

A w jaki sposób jest realizowany odczyt położenia koła kierownicy. <oczy>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 lip 2010, 22:52
Posty: 18
Skąd: SOP
Auto: Mazda 6 MZR-CD

Postprzez Wojtek » 17 paź 2010, 22:20

kristofers napisał(a):To że w kierownicy to wiem :–)

Dokladniej to na kolumnie kierowniczej... i (jak sie nie myle) bylo gdzies na forum... :)
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez s4v4g3 » 18 paź 2010, 07:55

Stary jedź do mechanika, podepnij się do kompa, zobacz jaki błąd. Inaczej będziesz czytał na forum u wymyślał kolejne możliwości usterki.
Mi też kiedyś świeciła się kontrolka – okazało się, że to tylko klocki do wymiany. Szok.!!! <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez aros87 » 18 paź 2010, 13:42

Zanim pojedziesz na diagnoze pod komputer, to jesli wjechales ostatnio przednimi kolami w jakies niezle bloto, brod itp. to proponuje zdjac przednie kola i przeczyscic czujnik i zebatke od TCS/ABS. To najczestsza przyczyna pojawiania sie bledu TCS – zabrudzona wlasnie ta zebatka. Sam ostatnio wjechalem prawym kolem w bloto i zaczela mi swiecic ta kontrolka...... Odkrecilem kolo przeczyscilem dokladnie ta zebatke i jest OK. Znajduje sie ona za tarcza hamulcowa, napewno zauwazysz. Tylko zrob to dokladnie, najlepiej szmatka nasaczona jakims plynem do szyb typu "Ajax" przeczysc dokladnie kazdy zabek. Stawiam, ze to wlasnie w tym tkwi Twoj problem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2010, 18:00
Posty: 104
Skąd: Orzesze
Auto: Mazda 6 SPORT 2.0 EXCLUSIVE CiTD 2004

Postprzez Wojtek » 18 paź 2010, 13:46

aros87 jak kolega podjedzie na diagnostyke, to mu wywali nawet przy ktorym kole...
Moze nie zaoszczedzi pieniedzy (wyda na odczyt bledow), ale zaoszczedzi czas na szukaniu usterki :D
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez aros87 » 18 paź 2010, 17:42

67igor1 napisał(a):aros87 jak kolega podjedzie na diagnostyke, to mu wywali nawet przy ktorym kole...
Moze nie zaoszczedzi pieniedzy (wyda na odczyt bledow), ale zaoszczedzi czas na szukaniu usterki


Wyczyszczenie obu zebatek przy obu kolach to raptem pol godziny spokojnej roboty, a podpiecie pod kompa to koszt 100 – 150zl Biorac pod uwage, ze wiekszosc tych bledow to wlasnie zabrudzone zebatki to chyba warto poswiecic pol godziny i miec zaoszczedzone 150 zl prawda? Jesli to nie pomoze to trudno, wtedy pojedzie do mechanika...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2010, 18:00
Posty: 104
Skąd: Orzesze
Auto: Mazda 6 SPORT 2.0 EXCLUSIVE CiTD 2004

Postprzez kristofers » 18 paź 2010, 18:40

s4v4g3 napisał(a):Mi też kiedyś świeciła się kontrolka – okazało się, że to tylko klocki do wymiany. Szok.!


1. Jaka to kontrolka, bo chyba nie TCS ??
2. Czy mazda GG/GY ma elektryczną kontrolę zużycia klocków hamulcowych ??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 lip 2010, 22:52
Posty: 18
Skąd: SOP
Auto: Mazda 6 MZR-CD

Postprzez aros87 » 18 paź 2010, 20:29

kristofers napisał(a):2. Czy mazda GG/GY ma elektryczną kontrolę zużycia klocków hamulcowych


Nie maja. Sa czujniki w samych klockach, kiedy sa juz dostatecznie starte po prostu zaczynaja piszczec...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2010, 18:00
Posty: 104
Skąd: Orzesze
Auto: Mazda 6 SPORT 2.0 EXCLUSIVE CiTD 2004

Postprzez kristofers » 18 paź 2010, 20:41

Jak wspominałem wcześniej miałem sygnały z ASO (przy okazji innej usługi) o pojawieniu się błędu czujnika położenia kierownicy. Wtedy jeszcze wszystko było ok.
Po sugestiach kolegów z forum, przeczyściłem zębatki ABS-u, lecz i to nie przyniosło rozwiązania.
Dobrałem się do czujnika kierownicy. Odczyt układu realizowany jest przez trzy pary elementów nadawczo odbiorczych (takie jak ma myszka komputerowa, odczyt scrolla). Pomiędzy element nadawczy, a odbiorczy dostał się maleńki paproszek pochodzący od ocierającej się metalowej tarczy (inicjatora) o obudowę w/w czujnika.
Po dokładnym oczyszczeniu system TCS działa.

Może to pomoże innym, z takim samym problemem papa
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 lip 2010, 22:52
Posty: 18
Skąd: SOP
Auto: Mazda 6 MZR-CD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6