Sprzęgło – problemy/pytania

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mcbeth » 25 maja 2007, 20:17

Do tej pory jeździłem z włączoną muzyką, ale ostatnio trochę słucham silnika i pewien niepokój wywołuje u mnie odgłos, który słyszę w momencie, gdy puszczam gaz i wciskam sprzęgło przy zmianie biegów 1->2, 2->3, 3->4 . Najlepiej to słychać, gdy na niższym biegu ciągnę do ok. 2500obr/min. Odgłos to takie 'pohukiwanie'. Posunąłem się do tego, że nagrałem to zjawisko dźwięk silnika . Występuje ono w 31 sekundzie oraz 1'10" i 1'16". Zastanawiam się, czy to ja coś źle robię (np. zbyt późno puszczam gaz), czy mam drążyć temat w serwisie. A może wszystko jest OK ? Pomóżcie !
Ostatnio edytowano 25 cze 2012, 19:00 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 3 razy
Powód: edycja tematu
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez gieroj » 25 maja 2007, 22:32

Cze u mnie takze na luzie jak sobie chodzi bez gazu i wcisne sprzęgło to lekko coś sie zmiena akustycznie wcześniej jeżdziłem hondolotem civic przez 5 lat i było podobnie i jak poszedł do ludzi to miał 240 tys km i sprzęgło w zyciu nie było robione ani biegi jak zgrzyta czy cos to powazna historia sie może skroic ale tak to bym ni eszukał choroby chyba że chcesz z sewisem mieć zażyłość pozdrawiam W
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2006, 19:27
Posty: 43
Auto: 6 2.0D DPF 121 KM 2005 HB

Postprzez Bolek » 25 maja 2007, 22:41

Sporo różnych dźwięków nagrałeś i ciężko mi odnieść to do tego co słyszę u siebie (z resztą dotąd specjalnie się nie wsłuchiwałem). Jutro robię krótką traskę i postaram się wsłuchać w odgłosy, szczególnie przy zmianie biegów – opiszę późnym wieczorem. A może po prostu jak wciskasz sprzęgło to w końcu też puszczasz gaz (chyba, że jeździsz nią po fińsku <lol> ) i to coś z turbiny, która zwalnia – dekompresja i taki jakby "oddech"?

No nie wiem – posłucham jutro swojej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2005, 14:57
Posty: 192 (0/1)
Skąd: Luxembourg
Auto: 6 TRSi MZR-CD 143 5d 2007

Postprzez Bolek » 26 maja 2007, 23:12

Dzisiaj osłuchałem przy wyłączonym radiu i gładziutkiej drodze – nie słysze żadnej zmiany tonacji przy wciskaniu sprzęgła/puszczaniu gazu. Na postoju trzymając na luzie i depcząc też nic szczególnego nie słyszę, no mooooże coś tam zaszmera – hydraulika w końcu działa i... ruszam w końcu nogą (prędzej mi w kolanie trzeszczy, bo prawe trochę już przeszło <lol> ).

Nie bawiłbym się w dochodzenie, nie nasłuchiwał a jeździł.
Pozdr.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2005, 14:57
Posty: 192 (0/1)
Skąd: Luxembourg
Auto: 6 TRSi MZR-CD 143 5d 2007

Postprzez mcbeth » 27 maja 2007, 14:50

Dzięki za relację. Chyba nie pozostaje mi nic innego jak włączyć muzykę i czekać na rozwój wypadków ;) . Jeśli jeszcze ktoś ma możliwość sprawdzenia u siebie w dieslu 143KM , to bardzo proszę o zwróceine uwagi na to co słychać przy zmianie biegów i słówko na forum w tej sprawie...
Dzięki.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez _cichy_ » 5 paź 2007, 22:14

Wiatm wszystkich!

Od 3 tygodni moja Mazda 6 ma dziwne piszczenie pojawiające się tylko przy wcisniętym pedale sprzęgła. Na ucho mozna stwierdzić, że wydobywa się ono gdzieś z prawej strony (szeroki pasek klinowy). Objaw ten zależy od temperatury silnika – na zimno nie piszczy. Trochę słabo to wyglada jak dojezdżam Mazdą do świateł – piszczy jak stary grat.
Ostatnio edytowano 6 paź 2007, 10:02 przez _cichy_, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 3 gru 2017, 20:46
Posty: 9
Auto: CX-7 2011 2.2 diesel

Postprzez Grzyby » 5 paź 2007, 23:25

i weź tu człowieku rób regulaminy, zakładaj działy dla Mazdy 6 a użytkownicy i tak mają cię w nosie.
*andy* – mamy na forum dział "3,5,6" tam powinieneś założyć temat. Poza tym w każdym dziale jest regulamin którego należy przestrzegać – przede wszystkim w kwestii poprawnego nazewnictwa.
Teraz przeniosę temat do właściwego działu ale musisz poprawić jego nazwę.

A co do pisku – sprzęgło siada? docisk?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Pajko » 6 paź 2007, 10:15

Temat poprawilem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez Jaksa » 7 paź 2007, 11:03

*andy* napisał(a):dziwne piszczenie pojawiające się tylko przy wcisniętym pedale sprzęgła. Na ucho mozna stwierdzić, że wydobywa się ono gdzieś z prawej strony (szeroki pasek klinowy)
Winne sa pierscienie oporowe wału korbowego – wał nie moze sie przemieszczać osiowo.....gdy wciskasz pedał sprzęgła. ( o ile dobrze opisałes swój przypadek )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez magicadm » 7 paź 2007, 20:41

Jaksa napisał(a):Winne sa pierscienie oporowe wału korbowego – wał nie moze sie przemieszczać osiowo.....gdy wciskasz pedał sprzęgła.

Pamiętam jak kiedyś o tym rozmawialiśmy u Ciebie w firmie – nie pamiętam tylko czy powiedziałeś czy z tym coś można zrobic?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Jaksa » 8 paź 2007, 08:39

magicadm napisał(a):nie pamiętam tylko czy powiedziałeś czy z tym coś można zrobic?
Mozna....wymienic te pierscienie mój kolega kiedys miał ten problem jeszcze w okresie gwarancji , czekał 2 tygodnie na opory w AZ Auto bo taka jest procedura przy zamowieniu czesci.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez _cichy_ » 8 paź 2007, 21:10

Z tego co napisał Jaksa wynika, że w 6 to się zdarza. Ciekawe ile mnie to będzie kosztowało? A może tylko ja mam takie szczęście.
Początkujący
 
Od: 3 gru 2017, 20:46
Posty: 9
Auto: CX-7 2011 2.2 diesel

Postprzez Jaksa » 8 paź 2007, 21:36

*andy* napisał(a):wynika, że w 6 to się zdarza
Ja miałem taki przypadek tylko raz ale klient chyba sprzedał gdzies auto bo po ogledzinach wiecej nie przyjechał ( było to 2 latka temu ) AZ-ty robiły to 4 razy ( jak mi wiadomo )
*andy* napisał(a):Ciekawe ile mnie to będzie kosztowało
Same pierscienie oporowe jakies grosze ale roboty jest sporo – bo trzeba dłubnąc wszystko od spodu – całosc zamyka sie ok 1000 zł. ( najgorszy jest czas oczekiwania na pierscienie – najpierw wymontowujesz te ktore teraz masz , mierzysz i zamawiasz nadwymiary ktorych moze nie byc w Belgii :|
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Rudolf » 10 paź 2007, 21:25

Hmm, no właśnie u siebie zauważyłem też niepokojący odgłos właśnie przy wciśniętym sprzęgle i okolicach 2000 – 2500 obrotów. Zauważyłem go przy zmianie biegów ale da się go odtworzyć na postoju przy wciśniętym sprzęgle po prostu z tym że u mnie to coś w podobnego do trykania i nawet odczuwam to na pedale sprzęgła delikatnie. Myślę że jednak pomęczę tym serwis.
Początkujący
 
Od: 19 lip 2007, 21:00
Posty: 27
Auto: 6 CiTD 143PS '06

Postprzez _cichy_ » 13 paź 2007, 16:07

Dziękuje za porady, chyba odłożę tą naprawę na później – mam nadzieję że nic więcej się nie rozleci. Z moich ostatnich obserwacji: piszczenie pojawia sie już przy delikatnym wciśnięciu sprzęgła – tak ze 2 cm od "poziomu 0". Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 3 gru 2017, 20:46
Posty: 9
Auto: CX-7 2011 2.2 diesel

Postprzez chemical » 15 paź 2007, 01:03

Czy mcbeth albo Rudolf doszliście do rozwiązania? W mojej 6-ce 121PS 2006 także słychać podobne dźwięki do opisywanych przez was przy opadaniu obrotów po wciśnięciu sprzęgła. Czyżby ten typ tak miał? Przebieg 30tys km..
Polecam MazdaParts.plczęści mazda
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 11:52
Posty: 44
Skąd: Warszawa

Postprzez mcbeth » 15 paź 2007, 08:18

chemical napisał(a):Czy mcbeth albo Rudolf doszliście do rozwiązania?

Zjawisko nie ulega zmianom. W innej nowej '6' jest tak samo. Pozostaje przyjąć, że ten typ tak ma ...
Zresztą nikt poza mną tego nie dostrzega :) .
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Rudolf » 15 paź 2007, 12:20

U mnie rozwiązanie jest takie że muszę bardzo do końca wciskać pedał sprzęgła, wtedy odgłosu nie słyszę, wciskając tak... no normalnie powiedzmy, odgłos jest słyszany całkiem normalnie. Słyszę go też podczas wciskania pedału, tak powiedzmy od 70% – 97% drogi pedału sprzęgła.

Czy dobrze zauważyłem, że 6 obdarzone tym nowym zjawiskiem dźwiękowym są poliftowe?
Początkujący
 
Od: 19 lip 2007, 21:00
Posty: 27
Auto: 6 CiTD 143PS '06

Postprzez mcbeth » 15 paź 2007, 13:04

Rudolf napisał(a):Czy dobrze zauważyłem, że 6 obdarzone tym nowym zjawiskiem dźwiękowym są poliftowe

Tak wygląda.

A ogólnie co do tego typu zjawisk: dzisiaj jechałem sobie w korku i zauważyłem, że ruszaniu towarzyszy dziwny świst, jakby powietrza pod dużym ciśnieniem. I tak sobie jadę i słucham, zjawisko występuje regularnie aż umilkło. Ikarus, który jechał za mną zjechał na przystanek . hahaha .
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez wilu88 » 15 paź 2007, 18:15

Mam zamiar kupic mazde 6 2.0 ts2 136km,rocznik 2004, egzemplarz ma najechane 71000 mil, 100% przebieg udokumentowany,pelny serwis itp. Jedynie co przyciagnelo moja uwage to sprzeglo ktore jakos dziwnie bierze,jakby w polowie nic i dopiero na koncu lapie. Wiem ze samochodem jezdzi kobieta i mogla wykonczyc sporzeglo ale czy mozliwe ze sprzeglo sie konczy przy takim przebiegu. Dziekuje i pozdrawiam.

przeniosłem temat do właściwego działu, Adaś
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 paź 2007, 18:02
Posty: 5
Auto: MAZDA 6 TS2 136KM 2004

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6