Szum z katalizatora/spadek mocy/głośny wydech

Postprzez Fred West » 18 lip 2010, 02:02

Witam wszystkich na forum.
Jest to moj pierwszy post na tym forum,wiec prosze o wyrozumialosc. :)

Slysze jakies dziwny szum i zgrzyt z katalizatora,przynajmniej tak mi sie wydaje. Na poczatku myslalem ze jest to alternator ale to raczej wykluczylem bo schylajac sie pod auto to raczej stamtad dobiega ten halas. Dodam ze nie wystepuje to na zimnym silniku tylko po jezdzie min 10km czyli auto musi bec rozgrzane. Najlepeij to slychac jak sie stanie kolo drzwi pasazera. Nie jest to tez typowy dzwiek goracego tlumika. Mysle ze to bedzie katalizator a moze jednak alternator?
Z gory dzieki za jakiekolwiek podpowiedzi i zainteresowanie.
Fred West
 

Postprzez adamb » 22 lip 2010, 13:55

to co z tym katalizatorem, w sensie szumu?
A objaw (szum) jest przy zgaszonym silniku czy jak pracuje?
Ostatnio edytowano 23 lip 2010, 12:43 przez adamb, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 22:55
Posty: 590
Skąd: uk
Auto: Biale

Postprzez Grzyby » 22 lip 2010, 23:41

No to parę osób sobie odpocznie od forum...
I każdy kolejny typ który będzie się zachowywał nieprzyzwoicie – więc proszę o deko kultury.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Fred West » 27 lip 2010, 01:10

adamb napisał(a):A objaw (szum) jest przy zgaszonym silniku czy jak pracuje?

ten szum jest tylko na wlaczonym silniku,po zgaszeniu juz nic nie slychac. Dodam ze nie ma tego od razu jak odpale silnik,dopiero jak przejade az auto sie dobrze rozgrzeje.
Fred West
 

Postprzez adamb » 27 lip 2010, 21:07

u mnie tez szumi cos jak sie wcisne po auto przy zapalonym silniku- cieplym, tak jak by byla nieszczelnosc gdzies takie tam syczenie ale po rozgrzaniu kata w innych, mazdach co ogladalem i sluchalem, tez tak jest.
A po zgaszeniu fajnie sobie lubi "postrzelac" jak stygnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 22:55
Posty: 590
Skąd: uk
Auto: Biale

Postprzez Fred West » 28 lip 2010, 08:34

Wygada na to ze mamy to samo.Ciekawe co to za dolegliwosc? U mnie jednak nie strzela po zgaszeniu silnika.
Fred West
 

Postprzez Fred West » 13 wrz 2010, 14:13

Fred West napisał(a):Ciekawe co to za dolegliwosc?

noi wiadomo co to bylo. Mechanik tez myslal ze to katalizator.jednak gdy nim poruszal na boki to szum ustal.Wiec wykluczylismy uszkodzenie kata. Zdemontowal uklad wydechowy i okazalo sie ze to uszczelka na kolektorze byla. Po zlozeniu ukladu szumu nie ma ,czyli pozostaje sie cieszyc teraz. :)
Fred West
 

Postprzez Graczyq » 27 kwi 2011, 21:13

Witam,

Minęło juz trochę od tego ostatniego posta w tym temacie, ale mam nadzieję, że Fred West się tu jeszcze pojawia.
Czy pamietasz może która uszczelka to była dokładnie? Ta miedzy silnikiem a kolektorem, czy miedzy kolektorem a katalizatorem?

Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam,
Graczyq
Graczyq
 

Postprzez Neron-ek » 28 kwi 2011, 11:54

Ja stawiam na tą pomiędzy katem i kolektorem.
Skoro ruszał katem i przestawało to na 99% ta.
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 19:33
Posty: 99
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda3 2.3 2006
Mazda6 3.0 V6 2007
Mazda6 2.3 2007

Postprzez Fred West » 28 kwi 2011, 16:11

Tak czasem sie pojawiam :) .
To byla taka okragla uszczelka przeplatana cienkim drutem. Dokladnie ona byla na laczeniu katalizatora z kolektorem wydechowym. Kosztowala pomiedzy 160zl nie wiecej jak 200zl, nie pamietam juz dokladnie. Musialem ja wymienic po jakims czasie jednak bo szum powrocil. Po wymianie jest tak jak powinno byc takze u mnie to byla na 100% wina padnietej uszczelki.
Pozdrawiam. :)
Fred West
 

Postprzez Graczyq » 28 kwi 2011, 17:40

Dzieki za odpowiedz. Moze w przyszly weekend sie tym zajme tez :–)

Pozdrawiam,
Graczyq
Graczyq
 

Postprzez michaelAB » 1 maja 2011, 19:00

Mialem identyczne objawy, a te szumy i syczenie doprowadzalo mnie do pasji. Wymiana w ASO wyzej wspomnianej uszczelki kosztowala 270PLN z robocizna.
Nie moge jednak powiedziec, ze problem zostal calkowicie wyeliminowany, jakies popiskiwania jeszcze dalej slysze ale i tak jest nieporownywalnie lepiej i ciszej niz przed wymiana.
pozdrawiam,
Początkujący
 
Od: 31 lip 2010, 01:44
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Auto: GG 2.0 147KM '07

Postprzez Fred West » 1 maja 2011, 21:00

No to ciekawe zjawisko z tym syczeniem. Wszyscy co mieli ten problem maja 2.0 w benzynie i ten sam rocznik :| :| :| .
Fred West
 

Postprzez micholek101 » 9 sty 2012, 22:24

I ja mam podobny problem
micholek101
 

Postprzez marmar » 28 maja 2012, 14:25

Witam,

W czasie jazdy, jak auto się dobrze rozgrzeje, po 10-20 km, wydech zaczyna głośniej "buczeć" i trochę spada moc auta.Najbardziej słychać przy przyspieszaniu i na biegu jałowym. Jak auto jest zimne to wszystko jest w porządku. Nie jest to wina katalizatora. Przed wymianą też były takie objawy. Po wymianie niestety zostały.

Z góry dzięki za pomoc.


Mazda 6 2.0 16V 141 KM 2003 r. Pb+LPG Prins
Ostatnio edytowano 30 maja 2012, 10:52 przez marmar, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 28 maja 2012, 14:04
Posty: 4
Auto: Mazda 6 2.0 16V 141KM 2003 r. Pb+LPG Prins

Postprzez Wojtek » 28 maja 2012, 21:43

marmar napisał(a):W czasie jazdy, jak auto się dobrze rozgrzeje, po 10-20 km

witamy na forum...
czy mozesz byc bardziej precyzyjny?
np. na LPG, czy Pb? wnioskujac z obecnej wypowiedzi, ze na LPG...
moze powinienes poprawic tytul... <co?> ...chyba, ze zalezy Tobie tylko na naprawie odglosu tlumika...
bo...
marmar napisał(a):trochę spada moc auta

potraktowales jako maly, nieistotny dodatek...

ps. jezeli to LPG ponosi wine, to zapraszam kolege do dzialu zagazowanych Mazd ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez marmar » 30 maja 2012, 10:50

Witam,

Dzieje się tak zarówno na LPG jak i Pb, nie ma żadnej różnicy.

Jeżeli chodzi o spadek mocy to jest on odczuwalny.

Napisałem, że po dobrym rozgrzaniu auta- w jeździe po mieście to nie występuje, tylko na trasie i to nie za każdym razem. Wydobywający się odgłos nie wiadomo skąd jest tak jakby "basowy, buczący" i słychać go najbardziej wewnątrz auta przy przyspieszaniu. Na wolnych obrotach praktycznie go nie słychać poza autem, a wewnątrz, mam wrażenie jak byłby dziurawy gdzieś tłumik, co było dokładnie sprawdzone przy wymianie katalizatora.

pozdr
Początkujący
 
Od: 28 maja 2012, 14:04
Posty: 4
Auto: Mazda 6 2.0 16V 141KM 2003 r. Pb+LPG Prins

Postprzez zetek » 20 cze 2012, 20:49

Problem rozwiązany ?????????????? wygląda jak by któryś tłumik się zapychał lub zmieniał się kąt wyprzedzania zapłonu.
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez Wojtek » 20 cze 2012, 20:55

zetek napisał(a):wygląda jak by któryś tłumik się zapychał

jakby sie zapchal, to by byl "efekt" caly czas... hm... fazy... <oczy>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez zetek » 20 cze 2012, 22:15

Nie powiedziane. Pod wpływem temperatury może sie zwiększać objetość substancji tłumiącej w tłumiku
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6