Mazda6 (GG / GY) – Informacje i opinie o modelu

Mazda6 2002–2007

Postprzez Tobo » 14 sty 2010, 16:55

Globy napisał(a):A nie macie przy klamce takiego przycisku

A widzę, chodzi o ten który prawie że zasłania kierownica?
Ja takiego nie mam, mam tylko hebelek. Choć guzik w tym miejscu to bez sensu mi się wydaje.

krzych napisał(a):Nie wiem czy sie nie myle, ale byc moze czujnik ciezaru wykrywa ze nie ma co grzac i nie gdzeje?

Dzisiaj to sprawdzę, może faktycznie tak jest, choć nie wydaje mi się.

krzych napisał(a):A wolny guzik na tempo to nie pamietam gdzie jest

Jako tako fizycznie go nie ma, ale można by przycisk cancel podzielić na dwa, tak jak jest podzielony ten od radia na MODE/MUTE, ale tak jak pisałeś wcześniej nie jest to jakieś bardzo istotne, choć najczęściej odrywam ręce od kierownicy właśnie w kierunku INFO / CLOCK. Zegarek też mógłby być gdzieś na stałe, ale możliwe że to tylko moje zdanie, sam nie wiem.
Pozdrawiam
Tobo
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2009, 09:30
Posty: 171
Skąd: Sosnowiec
Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM

Postprzez krzych » 14 sty 2010, 17:06

Globy napisał(a):A nie macie przy klamce takiego przycisku (przepraszam, ale nie mam lepszego zdjęcia):

Widac. Nie mamy. Ale w sumie to chyba nie jest potrzebny, hebelek cacy. Zamykadlo predkosciowe masz u siebie?

Tobo napisał(a):cancel podzielić na dwa

A nie no, tak myslac to ja chce w popielniczce odtwarzacz mp3, a zamiast pokretel od kliny – zwykle guziki a w miejsce zaoszczedzone komputer :D Zegarek, fakt, moglby byc na stale. Nawet gdyby temperatura zewnetrza i klimy miala byc w miejscu gdzie jest spalanie, pogodzilbym sie z tym (albo na desce z zegarami, np zamiast durnych trip-licznikow ktorych uzywam raz na ruski rok).
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Globy » 14 sty 2010, 17:47

krzych napisał(a):Widac. Nie mamy. Ale w sumie to chyba nie jest potrzebny, hebelek cacy. Zamykadlo predkosciowe masz u siebie?

Nie mam i moim zdaniem to kwestia montażu odpowiedniego alarmu. Do tej pory tylko w autach klasy premium spotkałem się z fabrycznie ustawianym "zamykaczem". A tamten przycisk zamyka i otwiera wszystkie drzwi, takie same mam w Millenii <usmiech>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez krzych » 14 sty 2010, 20:24

Globy napisał(a):Do tej pory tylko w autach klasy premium spotkałem się z fabrycznie ustawianym "zamykaczem".

To Avensis juz chyba w premium jest ;) (i wcale bym sie nie zdziwil :) )

A tamten przycisk zamyka i otwiera wszystkie drzwi, takie same mam w Millenii usmiech 2

To u nas hebelek to robi. Jeden przycisk mniej do zepsucia :D
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez alf28 » 14 sty 2010, 21:37

Globy napisał(a):A tamten przycisk zamyka i otwiera wszystkie drzwi, takie same mam w Millenii

a,ja mam w 323f BA :P
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez Tobo » 15 sty 2010, 09:28

krzych napisał(a):
Tobo napisał(a):jeżdżę z niepotrzebnie załączonym ogrzewaniem siedzenia pasażera

Nie wiem czy sie nie myle, ale byc moze czujnik ciezaru wykrywa ze nie ma co grzac i nie gdzeje? Przynajmniej ja bym tak zrobil


Sprawdziłem dzisiaj, grzeje czy ktoś siedzi, czy nie.
Pozdrawiam
Tobo
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2009, 09:30
Posty: 171
Skąd: Sosnowiec
Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM

Postprzez Myjk » 15 sty 2010, 09:48

Tobo napisał(a):– brak automatycznego wyłączania podgrzewania siedzeń po wyłączeniu zapłonu

U mnie nie grzeją po wyłączeniu zapłonu! Jak nikt nie siedzi, to też nie grzeją.
Co mnie wkurza, zwłaszcza jak sobie wcześniej odpalam auto żeby mieć komfortową podróż,
włączam ogrzewanie siedzenia, przychodzę – a siedzenie prawie zimne. :P

Tobo napisał(a):– wycieraczki nie zawsze zatrzymują się w najniższym położeniu tylko trochę powyżej najniższego położenia

To akurat zaleta, zwłaszcza w zimie. Pamiętaj, że jak lekko pykniesz wajchę, to się podnoszą nie robiąc całego przebiegu – właśnie po to by wejść w obszar podgrzewany (np. jak są oblodzone, to możesz je rozmrozić, przynajmniej w teorii).

Globy napisał(a):A nie macie przy klamce takiego przycisku

Ja nie mam. W Fabii był. :P W Astrze II u starych jest automatyczne ryglowanie po przekroczeniu 20km/h.
Hm... jak auto się zacznie staczać bez kierowcy, a kierowca jakimś cudem je dogoni, to nie otworzy
drzwi, bo się zaryglują... i auto na pastwie losu. Ew. można za zderzak łapać. :P hahaha
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Tobo » 15 sty 2010, 10:55

Myjk napisał(a):U mnie nie grzeją po wyłączeniu zapłonu! Jak nikt nie siedzi, to też nie grzeją.
Co mnie wkurza, zwłaszcza jak sobie wcześniej odpalam auto żeby mieć komfortową podróż,
włączam ogrzewanie siedzenia, przychodzę – a siedzenie prawie zimne

Hmm... Wydawało mi się, że w siedzeniu kierowcy nie ma czujnika siedzącego tyłka. Jeśli jest tak jak mówisz, to by znaczyło że jest, a ja jestem prawie pewien, że nie ma. Ja to sprawdziłem dzisiaj, pstrykłem przełącznik pasażera i po chwili siedzenie zaczęło się robić ciepłe.

Myjk napisał(a):
Tobo napisał(a):– wycieraczki nie zawsze zatrzymują się w najniższym położeniu tylko trochę powyżej najniższego położenia

To akurat zaleta, zwłaszcza w zimie.

To zwykła niedoróbka, dzieje się to w zupełnie niekontrolowany sposób. Jak dla mnie kasza i tyle, wycieraczki mają się zatrzymywać tam gdzie ich miejsce, tym bardziej, że dzieje się to również jak jest ciepło.

Myjk napisał(a):Pamiętaj, że jak lekko pykniesz wajchę, to się podnoszą nie robiąc całego przebiegu

Jak lekko ją skrobnę to tak, czy siak przelecą wycieraczki, a przebieg jest mniejszy o jakieś 3-5cm więc ogólnie bez sensu.
Myjk napisał(a):właśnie po to by wejść w obszar podgrzewany (np. jak są oblodzone, to możesz je rozmrozić, przynajmniej w teorii).

Więc uważasz, że to tak ma być? Bo z rozmrażaniem raczej nie ma to całkowicie nic wspólnego.

Myjk napisał(a):jak auto się zacznie staczać bez kierowcy, a kierowca jakimś cudem je dogoni, to nie otworzy drzwi, bo się zaryglują...

No masz rację, ale...
Zdecydowanie większe jest prawdopodobieństwo, że ktoś jak będziesz stał na światłach np. podbiegnie i Ci coś z otwartego (w sense możliwości otworzenia :)) bagażnika podpier.... Zanim się zorientujesz, odepniesz, wysiądziesz, to możesz co najwyżej podejść zamknąć bagażnik. Druga sprawa, słyszałem o tym kilkukrotnie, kobiety i ich torebki znikające z miejsca pasażera lub tylnego siedzenia w analogiczny sposób do poprzedniego przykładu. Nie wspomnę tu nawet o karkach którzy grzecznie wsiadają i mówią "do widzenia panu". Więc wolałbym żeby auto samo się zamykało, mimo wszystko, a pamięć o popchnięciu hebelka czasem niestety zawodzi.
Pozdrawiam
Tobo
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2009, 09:30
Posty: 171
Skąd: Sosnowiec
Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM

Postprzez Myjk » 15 sty 2010, 11:01

Tobo napisał(a):strykłem przełącznik pasażera i po chwili siedzenie zaczęło się robić ciepłe.

U mnie jakoś późno się grzeje ogólnie – tak jakby nie załączało się natychmiast "chroniąc" aku...

Tobo napisał(a):To zwykła niedoróbka, dzieje się to w zupełnie niekontrolowany sposób.

To masz coś popsute. Może jakieś zwarcie w przełączniku?

Tobo napisał(a):Jak lekko ją skrobnę to tak, czy siak przelecą wycieraczki,

Musisz popróbować. Mnie obecnie udaje się unieść wycieraczki, kierowcy o 2-3 cm
i pasażera prawie o 5-6 cm. Fajnie się wtedy nagrzewają od nadmuchu na przednią szybę.

Tobo napisał(a):Więc uważasz, że to tak ma być?

Takie chyba było założenie. Ostatnio dyskutowaliśmy o tym z Grzybem i Globusem na czaterii.
Podobno w Milenii można tak zrobić mechanicznie na stałe. W M6 niestety nie – tylko dygając wajchą.
Nawet myślałem, czy by nie dorobić jakiegoś przycisku dodatkowego, albo modułu, który w czasie
zimy pozostawiałby wycieraczki automatycznie wyżej – w obrębie ogrzewania grzania szyby.

Tobo napisał(a):podbiegnie i Ci coś z otwartego (w sense możliwości otworzenia usmiech) bagażnika podpier

Dlatego ja mam odruch ryglowania drzwi, tak samo jak zakładania pasów czy włączania świateł.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Tobo » 15 sty 2010, 11:18

Myjk napisał(a):U mnie jakoś późno się grzeje ogólnie – tak jakby nie załączało się natychmiast "chroniąc" aku...

U mnie też jest takie jakieś opóźnienie, ale znów wątpię, żeby było to zamierzone działanie, a grzanie powinno rozpocząć się jak najszybciej w końcu po to zostało wymyślone, żeby szybciutko ogrzewać nasze szanowne :P

Myjk napisał(a):To masz coś popsute. Może jakieś zwarcie w przełączniku?

Jestem przekonany, że to niedoróbka, dzieje się to czasami, a związane jest z samym mechanizmem wycieraczek gdzie jest takie kółko i szczotka która się po nim ślizga, kółko ma przerwę w obwodzie w jednym miejscu (najniższym położeniu wycieraczek) i gdy zejdzie się w czasie sygnał od sterownika (wycieraczki działajcie) z przerwą na kółku (a przerwa ma pewną tolerancję) to czasem wycieraczki zatrzymają się trochę wyżej niż powinny. Generalnie przekręcenie tego kółka względem osi na którym jest zamocowane daje możliwość regulowania pozycji wycieraczek w stanie spoczynku. Czy się da regulować nim w M6 nie wiem, może jest zamocowane na sztywno, a być może da się to zrobić, nie widziałem – nie wiem.
Pozdrawiam
Tobo
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2009, 09:30
Posty: 171
Skąd: Sosnowiec
Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM

Postprzez brii » 15 sty 2010, 12:32

Globy napisał(a):Do tej pory tylko w autach klasy premium spotkałem się z fabrycznie ustawianym "zamykaczem".

hahaha – rozumiem, że Renault Thalia to premium?? ;) :P

Myjk napisał(a):To akurat zaleta, zwłaszcza w zimie. Pamiętaj, że jak lekko pykniesz wajchę, to się podnoszą nie robiąc całego przebiegu – właśnie po to by wejść w obszar podgrzewany (np. jak są oblodzone, to możesz je rozmrozić, przynajmniej w teorii).

Też obstawiam, że to niedoróbka – działa to kompletnie losowo ;)
Jeśli idzie o podgrzewanie wycieraczek to wielu samochodach jest elektryczne, ale w baaaardzo niewielu włącza się samo jeśli jest niska temperatura.
Ostatnio edytowano 15 sty 2010, 12:36 przez brii, łącznie edytowano 1 raz
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Globy » 15 sty 2010, 13:10

A macie pewność, to fabryczne rozwiązania, czy dokładane w salonie (samoryglowanie po przekroczeniu jakiejś tam prędkości)?
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Myjk » 15 sty 2010, 13:16

brii napisał(a):Też obstawiam, że to niedoróbka – działa to kompletnie losowo

U mnie działa powtarzalnie, choć z niebywałą upierdliwością.

brii napisał(a):to wielu samochodach jest elektryczne

Raczej w zdecydowanej mniejszości. :P

Globy napisał(a):czy dokładane w salonie

To raczej kwestia alarmu, tak samo jak samodomykające się szyby.
W M6 trzeba przytrzymać na pilocie przycisk ryglowania drzwi aby się domknęły.
W Fabii miałem domyślne zamykanie szyb po zaryglowaniu samochodu z pilota.
To wszystko IMHO są "fjuczery" alarmów zazwyczaj, bo i obsługa jest opisana
w instrukcji alarmu.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Tobo » 15 sty 2010, 13:20

Globy napisał(a):A macie pewność, to fabryczne rozwiązania, czy dokładane w salonie (samoryglowanie po przekroczeniu jakiejś tam prędkości)?

Raczej fabryczne.
Myjk napisał(a):Dlatego ja mam odruch ryglowania drzwi, tak samo jak zakładania pasów czy włączania świateł.

No tak, ale światła zapalają się same (czujnik zmierzchu), wycieraczki auto, klima auto, regulacja głośności automatyczna (ALC czy jak to tam się nazywało), a głupie drzwi same nie mogą się zamykać... szkoda, tak nie wiele trzeba by było.
Pozdrawiam
Tobo
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2009, 09:30
Posty: 171
Skąd: Sosnowiec
Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM

Postprzez Globy » 15 sty 2010, 13:34

Załóż alarm i po sprawie. Sądzę, że fabrycznie w opcjach komputera pokładowego ma to niewiele aut (wiem, że w BMW tak jest), a cała reszta ma alarm dołożony przez importera i aktywowane odpowiednie opcje.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez brii » 15 sty 2010, 14:47

Globy napisał(a):A macie pewność, to fabryczne rozwiązania

Tak – na 100% – nawet w instrukcji od samochodu (oryginalnej) jest napisane jak to wyłączyć jeśli komuś nie pasuje (długo przytrzymać przycisk zamykania zamków – ten na kokpicie) :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Globy » 15 sty 2010, 15:09

Już pamiętam, że było to także w Scenicu i C4... Co i tak nie przesądza o większości aut, także argument nietrafiony :P
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Globy » 15 sty 2010, 15:36

Scenic mnie zachwycił, napisałem zresztą o tym w teście (do znalezienia na Moto w kategorii Testy samochodów <usmiech>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez brii » 15 sty 2010, 15:56

Globy napisał(a):Scenic mnie zachwycił, napisałem zresztą o tym w teście (do znalezienia na Moto w kategorii Testy samochodów

Nie "badałem" jeszcze nowego, ale słyszałem pozytywne reakcje, zerknę na Twój artykuł :)
OK, koniec OT :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez krzych » 16 sty 2010, 14:20

Tobo napisał(a):To zwykła niedoróbka

Myjk napisał(a):To masz coś popsute. Może jakieś zwarcie w przełączniku?

brii napisał(a):Też obstawiam, że to niedoróbka – działa to kompletnie losowo oczko

Nic popsute nie ma, do niedoroba jakich w M6 wiele. To samo mialem w VW zeby nie bylo ze Mazda gorsza, tez losowe i tez wkurzalo jedynie. Zwiazane jest to z przeniesieniem zyczen elektroniki na silnik niezbyt-krokowy i jego czujnikami. Ale kij z tym, da sie zyc, a niektorzy nawet to wykorzystuja :P.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6