Dołożenie kontrolki niskiego stanu płynu w zbiorniku spryskiwacza.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez mnieteczek » 7 paź 2011, 19:58

Jeśli się zdecydujesz zakladaj ten pływakowy jest bardziej niezawodny(kontaktron/magnes),ten drugi vw raczej do d..y na dłuższa mete elektrody sniedzieja i podaja bledne wskazania ,obydwa rodzaje tych czujnikow byly stosowane w citroenach ja mam akurat plywakowy i zero problemow,ale koledzy z wersja z elektrodami musieli robic rozne cuda aby to wlasciwie spelnialo swoja role(dolewali octu,co chwile czyscili elektrody itp.).Krotko mowiac przy lipnej jakosci plynow do spryskiwaczy,a latem czesto czystej wody(dosc twardej zazwyczaj) elektrody nie spelniaja swojej roli.
Obrazek

Niestety ex właściciel M6 A+ ,została skradziona 17.12.2013.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 19:00
Posty: 115
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Opel Insignia 2014 ST Cosmo Elite

Postprzez Elmerwawa » 7 paź 2011, 20:13

jak by nie było to rozumiem że ten z VW też będzie działał, ja raczej wezmę oplowski bo rzeczywiście jest bardziej stabilny , ale wracając do tych z VW to aż dziwne że aż tak śniedzieją jutro pojadę do intercarsu i zakupie jak oczywiście będzie dostępny.
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

Postprzez mnieteczek » 7 paź 2011, 20:27

Bedzie dzialal,moze vw bardziej sie przylozylo do jakosci elektrod i nie bedzie takiego problemu ze sniedzeniem(chociaz na fotce nie widze zadnego loga producenta- pewnie jakis noname dla vw),wczesniej pisalem na przykladzie citroena,ale tak czy siak bardziej polecam ten plywakowy.

ps.jak dobrze pamiętam ford montowal tez plywakowe w mondeo i chyba nawet te same,bardzo podobne tez sa w bmw.
Ostatnio edytowano 7 paź 2011, 20:38 przez mnieteczek, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek

Niestety ex właściciel M6 A+ ,została skradziona 17.12.2013.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 19:00
Posty: 115
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Opel Insignia 2014 ST Cosmo Elite

Postprzez klajgus » 7 paź 2011, 20:37

Elmerwawa napisał(a): jutro pojadę do intercarsu i zakupie jak oczywiście będzie dostępny.

nie zapomnij zdać relacji na forum :)

Co do montażu tego czujnika to rozumie ze trzeba w zbiorniku w odpowiednim miejscu dziurę wywiercić?
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez Elmerwawa » 7 paź 2011, 22:45

oczywiście nie zapomnę o efekcie działań, zdecydowałem się na zakup przez allegro zamówiłem 2 czujniki od opla :D zabieg przeprowadzę również w Premacy.

Kontrolka sprawdzona mostek zrobiony czekamy tylko na czujnik

Czujnik zamontowany działa wyśmienicie :)
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

Postprzez konik_kr » 17 paź 2011, 20:43

Elmerwawa napisał(a):oczywiście nie zapomnę o efekcie działań, zdecydowałem się na zakup przez allegro zamówiłem 2 czujniki od opla :D zabieg przeprowadzę również w Premacy.

Kontrolka sprawdzona mostek zrobiony czekamy tylko na czujnik

Czujnik zamontowany działa wyśmienicie :)


mógłbyś puścić jakąś fotkę gdzie go zamontowałeś
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2007, 20:52
Posty: 60
Skąd: Syrynia
Auto: Opel Corsa od żony
była:
Mazda 6 2.0 MZRCD 121 kucyków

Postprzez Elmerwawa » 24 paź 2011, 20:21

Postaram się zrobić zdjęcie i wrzucić trochę sprawę spieprzyłem z umiejscowieniem czujnika ale udało się wszystko naprawić i zrobić żeby było ok .
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

Postprzez rmierzwa » 28 paź 2011, 14:04

Chętnie zobaczę fotki z tej operacji, bo sam przymierzam się do dołożenia czujnika niskiego poziomu płynu do spryskiwaczy:)
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2010, 15:06
Posty: 31
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 kombi '03
2.0 CiTD 136 KM

Postprzez Elmerwawa » 28 paź 2011, 16:21

Generalnie wszystko jest na stronie nr.3, proponuje pierw znaleść kostkę pod maską i sprawdzić czy po podaniu masy na kabelek brązowo-biały jak dobrze pamiętam i przekręceniu kluczyka do kontrolek kontrolka świeci jak nie to zrobić mostek i musi świecić później podpiąć czujnik w kostkę pod brązowo/biały i czarny i wszystko gra znaczy się świeci:D jutro zrobię zdjęcie gdzie czujnika nie montować bo mało co nie spartoliłem hahaha sprawy warto pamiętać że czujnik od opla wystaje trzeba go umieścić w takim miejscu żeby nie przeszkadzał po montażu zbiornika na swoje miejsce u mnie tak było i trzeba było czujnik skrócić od strony kostki :( ale jest ok. <faja>
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

Postprzez rmierzwa » 28 paź 2011, 21:00

No właśnie o to umiejscowienie czujnika chodzi mi najbardziej:) Bo z resztą problemu mieć nie powinienem:) Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2010, 15:06
Posty: 31
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 kombi '03
2.0 CiTD 136 KM

Postprzez rmierzwa » 30 paź 2011, 16:47

quai69 napisał(a): A więc po dłuższych przemyślaniach jak i po wynikach w podłączeniu owego czujnika w zbiorniczku gdy nie było za dużego poziomu płynu do szyb, ci jest odziwo ważne, informuję że przerwa w obwodzie w słupku symbolizuje brak sterownika sygnału diody. Jest to takie małe coś elektronczego, które odbiera sygnał z czujnika płynu i decyduje czy zapalić diode na liczniku czy też nie. Bo jak zaóważyliście przy niskim stanie płynu, i przy troche zakrętaśnej drodze dioda włącza się i wyłącza się, co jest troche denerwujące, chyba że to komuś nie przeszkadza.


W celu uniknięcia migania kontrolki przy niskim stanie płynu można zastosować przekaźnik czasowy, np. coś takiego:
http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?p61,przekaznik-czasowy-1tp30

Dodam jeszcze może, że ten czujnik poziomu wody od VW nie do końca spełnia swoją rolę, bo zamyka obwód, gdy płyn jest, a nie gdy go nie ma, a więc w przypadku mazdy 6 kontrolka będzie świecić, póki płyn będzie w zbiorniku, chyba że się zastosuje jakiś dodatkowy przekaźnik.

Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2010, 15:06
Posty: 31
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 kombi '03
2.0 CiTD 136 KM

Postprzez bieski » 2 lis 2011, 09:20

Czy ta wtyczka ze zdjęcia powinna być w każdej M6?

Obrazek

Bo u mnie jej nie ma :(
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez rmierzwa » 2 lis 2011, 14:50

Sprawdź, czy nie masz samej wtyczki przymocowanej w okolicach reflektora. Ta na zdjęciu, to wtyczka wpięta w gniazdko, od którego prawdopodobnie idą przewody m. in. do czujnika poziomu płynu (jeśli jest). U mnie nie było czujnika i tej wtyczki na zdjęciu, ale była właśnie przymocowana do reflektora. Dołożyłem czujnik do zbiornika płynu na odpowiedniej wysokości, podpiąłem się pod kabel brązowo-biały i czarny z tej luźnej wtyczki, zrobiłem mostek między kablami koło bezpieczników pod kierownicą i kontrolka działa:)
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2010, 15:06
Posty: 31
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 kombi '03
2.0 CiTD 136 KM

Postprzez inteq » 16 lis 2012, 21:11

Chciałbym odgrzać troszkę ten wątek i uzyskać informację nt. tego, czy pływak i kontrola niskiego stanu poziomu płynu w zbiorniku spryskiwacza powinny znajdować się w każdej Mazdzie 6, czy może dotyczy to tylko wersji wyposażonych w spryskiwacze reflektorów (ksenonowych)?
inteq
 

Postprzez Wojtek » 16 lis 2012, 21:25

inteq napisał(a):czy pływak i kontrola niskiego stanu poziomu płynu w zbiorniku spryskiwacza powinny znajdować się w każdej Mazdzie 6

a czytal kolega ten watek? :>
goraco polecam... <ok>
...mozna nawet sobie samemu szybki test zrobic... :P
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Mandey » 16 lis 2012, 23:22

Czy mógłby ktoś potwierdzić, czy TAKI czujnik będzie pasować?
Ewentualnie NOWY.
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez Wojtek » 17 lis 2012, 00:33

zastosuj kazdy "opadowy" tzn. zalaczajacy styki po wypsikaniu plynu ze zbiorniczka ;)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Mandey » 17 lis 2012, 02:32

Po jego wyglądzie wnioskuję, że takie właśnie pokazałem, czy tak? :>
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez dobrzyn22 » 17 lis 2012, 12:49

tak <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5235 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Mandey » 17 lis 2012, 15:22

Ok, dzięki :)
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6