Stuki w układzie kierowniczym (smarowanie wielowypustu)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez koluk » 11 cze 2010, 07:45

Jeśli zechce sie komuś podjechać do Wrocławia na Biskupin z chętnie pomogę (oczywiście za free). Smar z zawartością dwusiarczku molibdenu też posiadam.
Smarowałem wielowypust u siebie i jakieś doświadczenie w tej materii mam :)
Nie jest to trudna sprawa i zajmuje jakieś 10min.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2009, 12:59
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0CiTD

Postprzez gacek » 14 cze 2010, 15:07

Ja juz od jakiegoś czasu jeżdziłem z tym pykanie (cała zimę :P ), nigdy mi nie było po drodze żeby kupic ten smar. W końcu podjechałem i kupiłem
http://www.allegro.pl/item1038692135_ca ... _lodz.html

Nawaliłem tego na wielowypust , kilkanaście razy kierownića góra dół i problemu jak narazie od 2 tyg brak. Zobaczymy na ile wystarczy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2007, 09:04
Posty: 98
Skąd: Łódź

Postprzez wigetgda » 29 cze 2010, 22:18

Podłączam się do tematu – miałem takie stuki – w warsztacie powiedzieli mi ze należy zając się układem kierowniczym, ze to problem z maglownicą itp, coś poważnego – zostawić auto na nawet kilka dni – niestety akurat wtedy nie miałem jak – ale znalazłem ten temat – zakupiłem CARLUBE SMAR MOLIBDENOWY 500g DO PODWOZIA osmarowałem teleskop i jak rekom odjął. Dziekuje, pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2010, 19:06
Posty: 5
Skąd: Trójmiasto
Auto: Cool M6 GY/GG '04 136KM

Postprzez rafusmaximus » 30 cze 2010, 04:57

wigetgda napisał(a):w warsztacie powiedzieli mi ze należy zając się układem kierowniczym, ze to problem z maglownicą itp, coś poważnego – zostawić auto na nawet kilka dni


to teraz wiesz, że tym panom Mazdy nigdy nie możesz już zostawić, bo nie mają o niej pojęcia, lub ściemniali Cię ;P
Prawdopodobnie skasowaliby Cię za robotę maglownicy, a przesmarowaliby jedynie wielowypust, ewentualnie wymieniliby ją, skasowali uczciwie, a problem by pozostał. No, jest jeszcze szansa, że przy wymianie maglownicy przez przypadek przesmarowaliby wielowypust (bardzo małe szanse) i byłbyś święcie przekonany, że to była wina magla ;P Oj dziwne rzeczy dzieją się na tym świecie, a prawda jest taka, że co by nie było, to poczytać forum warto, ale koniecznie ze zrozumieniem, a potem pojechać do SPECA od MAZDY.

Ps. jak Ci znowu będzie stukać, to przesmaruj ponownie – po pewnym czasie znowu robi się tam "sucho"
Powiadają, że każdy inny smar niż oryginał Mazdy działa do 6 miesięcy (oryginał do 12 miesięcy). Wszystko zapewne w zależności jak kręcisz kierownicą. Ja ostatecznie skusiłem się na oryginał, bo sam ruszanie kierownicą, jak wcześniej pisałem, bez smarowania wystarczyło na krótki czas i na razie testuję – od prawie 3 miesięcy jest błoga cisza, aż miło (taka mała rzecz a cieszy) <rotfl>

Pozdrawiam ;)
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez s4v4g3 » 2 lip 2010, 14:21

Ja mam smar molibdenowy Mobil 1.
I szczerze powiem jest do bani;/
Efekt – 2 miesiące góra i stuki powracają.
Wqrrr mnie to już masakrycznie:D
Jaki smar masz rafusmaximus ?
Możesz podać kod jakiś itp.?

Pozdro
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez wigetgda » 2 lip 2010, 21:24

Proszę ja zastosowałem smar z tej aukcji:

http://www.allegro.pl/item1030357195_ca ... a_itp.html

Obrazek

WIELOZADANIOWY SMAR MOLIBDENOWY
CARLUBE MolyGrease
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2010, 19:06
Posty: 5
Skąd: Trójmiasto
Auto: Cool M6 GY/GG '04 136KM

Postprzez Marcin.J » 3 lip 2010, 00:58

wigetgda napisał(a):Proszę ja zastosowałem smar z tej aukcji:

http://www.allegro.pl/item1030357195_ca ... a_itp.html

Obrazek

WIELOZADANIOWY SMAR MOLIBDENOWY
CARLUBE MolyGrease

Mam identyczny i rowniez go polecam :]
Początkujący
 
Od: 15 sty 2010, 19:40
Posty: 23
Skąd: Zbąszynek
Auto: Mazda 6 Exclusiv combi 2.0 benzyna automat.

Postprzez rafusmaximus » 4 lip 2010, 03:19

s4v4g3 napisał(a):Jaki smar masz rafusmaximus ?
Możesz podać kod jakiś itp.?


Oryginał który można kupić tylko w serwisie Mazdy itp.
Jaki kod, to nie mam pojęcia – operację robiono mi u Jaksy ;)
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez maromarcin » 19 lip 2010, 15:55

witam

podobne objawy stukania zauwazylem i w mojej swiezonabytej madzi – wczesniej mi sprawdzali zawieszenie i wszystko ok mowili ze jest – przegladaj forum natknelem sie na ten watek i nie namyslajac sie dlugo wzielem smar silikonowy (taki akurat mialem w pracy) i w wolnej chwili podszedlem na parkin i przesmarowalem ta lunete. w drodze do domu mam nadzieje ze nie zaobserwuje tych stukow juz:), z niecierpliwoscia czekam drogi powrotnej do domu:), oby bylo po klopocie:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2010, 11:50
Posty: 83
Skąd: OLSZTYN
Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM Sport Combi

Postprzez maselek » 19 lip 2010, 16:06

rafusmaximus napisał(a):
s4v4g3 napisał(a):Jaki smar masz rafusmaximus ?
Możesz podać kod jakiś itp.?


Oryginał który można kupić tylko w serwisie Mazdy itp.
Jaki kod, to nie mam pojęcia – operację robiono mi u Jaksy ;)


GJYA-32-GR1 wcześniej Jaksa o tym pisał ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez maromarcin » 20 lip 2010, 09:46

no Panowie jesteście WIELCY !!!!!!!! :)

wczesneij mialem merca 124 – tez na forum mercmani duzo rzeczy sie dowiedzialem, duzo rzeczy wolałem sam zrobić przy swoim mercedesie, czesto z pomoca kolegow z forum, ale jakos to szlo fajnie:)

kupując madzie miesiac temu, myslalem ze w niej juz nic nie bede mógl sam zrobic, bo to nie wiadomo co, jak , fachowcem nie jestem, ale mozna powiedziec ze domowym majsterkowiczem to juz tak:)

ale do sedna – denerwowalo mnie lekkie pukanie w ukladzie kierowniczym, przy hamowaniu, jeden wachowiec ktory badal madzie przed zakupem – mowi zawieszenie bez zastrzezen, drugi do ktorego podjechalem zeby zlokalizowal mi te pukanie – ze zawieszenie tez ok, moze cos sie zaczyna zuzywac ale narazie nie da rady tego zlokalizowac, zeby jezdzic az bedzie cos widac – no jak jezdzic ? – jak w glowie caly czas myslenie o tym stukaniu – zero przyjemnosci z jazdy – az do wczoraj:) – kkiedy czytajac forum trafilem na ten temat


przesmarowalem, tak jak pisaliscie – i jest git, malinka – dzis do pracy z usmiechem na twarzy:) – z poczuciem ze jednak cos mozna bylo samemu przy niej zrobic, ze bedzie mozna nieraz cos sie pogrzebac(oby jak najmniej) – jakiegos browarka przy okazji spic – takze ciesze sie bardzo ze trafilem na te forum, niby blacha rzecz to smarowanie – ale cieszy:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2010, 11:50
Posty: 83
Skąd: OLSZTYN
Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM Sport Combi

Postprzez somsiad » 28 lip 2010, 23:34

Siemka Panowie i Panie. Na dziędobry witam szystkich i szacuneczek . Jestem tu nowy i od razu chce podziękować , mam a raczej miałem ten sam problem stuki wyprubowałem ten sposób z <cisza> z szarpaniem kierownicy i wiecie co nawet nie wiedziałem że się wyciąga do przodu . Ale nie w tym żecz ,, pomogło stuki ustały jeszcze tylko od czasu do czasu delikatnie czuć ale rano sprubuje jeszcze napchać smaru i sie odezwe ...
Dzieki za pomoc <spoko>
somsiad
 

Postprzez rafusmaximus » 29 lip 2010, 08:25

somsiad napisał(a):dziędobry wyprubowałem żecz sprubuje


Mistrzuniu "sąsiad", tylko przesmaruj, z odzywaniem jak Ci poszło daj sobie spokój...
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez Piotr Wozniak » 27 sie 2010, 18:50

Jestem kolejnym, ktory zlikwidowal denerwujace pukniecia wyczuwalne w kierownicy i/lub pedale hamulca przez smarowanie smarem grafitowym wielowpustu kolumny kierownicy. Koszt- 7 zl (opakowanie smaru) i 5 minut roboty! <serduszka>

pozdr
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez PIOTRPETERBOROUGH » 9 mar 2011, 12:50

witam wszystkich jestem tu nawy wlasnie kupilem madzie i mam ten sam problem ze stukami w kierownicy podczas jazdy niesom odczuwalne najbardziej podczas manewrow piszecie o przesmarowaniu teleskopu lub wielowypustu ale gdzie to jest i co to jest napiszcie cos wiecej
Początkujący
 
Od: 24 lut 2011, 23:29
Posty: 4

Postprzez Wojtek » 9 mar 2011, 13:05

PIOTRPETERBOROUGH napisał(a):witam wszystkich jestem tu nawy wlasnie kupilem madzie i mam ten sam problem ze stukami w kierownicy podczas jazdy niesom odczuwalne najbardziej podczas manewrow piszecie o przesmarowaniu teleskopu lub wielowypustu...

...to dobrze trafiles :P

PIOTRPETERBOROUGH napisał(a):... ale gdzie to jest i co to jest napiszcie cos wiecej


a przeczytales chociaz pierwsza strone tego watku? :>

Prosze o zapoznanie sie z zasadami panujacymi na forum:
1. Wpierw szukamy tematow nas interesujacych..
2. Czytamy je
3. Jezeli nie znalezlismy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na koncu tego watka
4. Jezeli nie ma takiego tematu, wtedy mozemy zalozyc nowy...

w twoim wypadku temat znalazles, ale nie doczytales go... i ten Twoj post jest bezsensowny...
masz wytlumaczenie na 1-szej stronie...

Prosze tez o uzupelnienie profilu uzytkownika... (to cos z prawej strony)
dziekuje
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez gregor_z » 17 mar 2011, 13:02

Chciałbym dołączyć do grona zadowolonych użytkowników.

Miałem to samo.

Po przeczytaniu nie pozostało nic innego jak sprawdzić samemu.
Koszt: 4 zł – smar do przegubu, paliwo darmowe – kolega podwiózł, hamburger 7.5 zł....ubrudzony jeden palec <diabełek> .
Wstawiłem do garażu i zostawiłem na noc. Na drugi dzień zero stuków. <spoko>
Smar odłożony do szuflady. Jak będzie znowu to samo – operacja 5 minut i po problemie.
Ew. na przyszłość zakupię jakiś droższy smar.
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2010, 22:24
Posty: 23
Skąd: Suwałki
Auto: Mazda 6 2.0 diesel GY 136KM 2003/2004

Postprzez bart_82 » 24 mar 2011, 00:39

ale gdzie ten wieloklin sie znajduje jak go mam zlokalizowac zeby przesmarowac?
powrót do Japończyka....
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2011, 01:29
Posty: 55
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 6 FL liftback
2.0/147KM
2005 rok

Postprzez Wojtek » 24 mar 2011, 00:42

tutaj:

Jaksa napisał(a):
Sebal napisał(a):szukałem na necie jakiegoś zdjęcia z budową kolumny do szóstki żeby obczaić o co chodzi ale nic nie znalazłem
Wiesz ze w szostkach i trojkach masz mozliwosc wysuniecia kierownicy do siebie , jakos to musi działac aby nie tracic kontaktu z dalsza czescia kolumny czyli wyglada to jak .... uzyje tutaj mało precyzyjnego słowa " luneta ) ktora mozna rozciągac tak ? na tym własnie polaczeniu musi byc smar ktory tłumi luz medzy wielowypustem , nie jest to zwykły ŁT czy grafit , smar kupisz tylko w ASO ale widze ze znasz sie z kolegą z serwisu wiec Grzegorz napewno wie o co chodzi ( jestes w dobrych rękach )
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez bart_82 » 24 mar 2011, 09:14

dzieki za odpowiedź


_______________________________

edit:

dzisiaj sie przyjarzałem u mnie i ewidentnie to coś w przekładni stuka...zastanawiam sie czy warto regenerowac? czy zostawić ja,,,jak myslicie?
przeczytałem od początku wątek i chyba przesamruje ta lunete...przeciez przy przebiegu 56tys km nie mogl pasć magiel...
Ostatnio edytowano 25 mar 2011, 23:33 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Powód: prosze nie pisz posta pod swoim postem... edytuj jak chcesz cos dodac... :)
powrót do Japończyka....
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2011, 01:29
Posty: 55
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 6 FL liftback
2.0/147KM
2005 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6