Strona 2 z 48

PostNapisane: 12 sty 2009, 21:45
przez Felix_M6
:] Jakby co to mam troche softu pod ten interfejs :)

PostNapisane: 18 lut 2009, 22:32
przez darrecki
ajjk napisał(a):Serdecznie dziękuję kolegom za informację teraz przynajmniej wiem które urządzenia mogę sprawdzić i coś wybrać. Pozdrawiam


Obawiam sie, ze niestety nie uruchomisz ELM'a na roczniku 2003 :( Przynajmniej mi sie nie udalo, a probowalem wieloma softami – Digimoto 4.03, ScanTool, ProScan i jeszcze pare innych ktorych nazw nie pamietam. Wszedzie brak interfejsu. Natomiast Fosus 1999 laczyl sie bez wiekszych problemow.

Felix_M6 napisał(a)::] Jakby co to mam troche softu pod ten interfejs :)


Jest jakas szansa na podzielenie sie w/w softem? A noz widelec sie uda polaczyc z moja Mazda 2003...

PostNapisane: 19 lut 2009, 00:38
przez Felix_M6
Napisz mi na priva swojego maila to podeślę Ci pare linków z softami

PostNapisane: 19 lut 2009, 13:23
przez aqua39
Z tego co udalo mi sie znalesc w czelusciach internetu to Mobydic powinien zadzialac z mazda 6 diesel. Niestety cena jest troche wyzsza niz ELM327. 59 euro plus 20 przesylka.
Mam mazde 6 2004 r. Testowalem elema z bardzo wieloma programami i niestety calkowita porazka. Ten od ktorego kupilem elema tez mi pisal, ze jego mazda 6 sie laczy natomiast jego brata juz nie. Oba diesle. Slowem ladny mi standard OBD2 jak kazdy producent dodaje swoje 2 grosze nawet w tym samym modelu.

PostNapisane: 5 kwi 2009, 12:44
przez markus12
Felix_M6 napisał(a):Napisz mi na priva swojego maila to podeślę Ci pare linków z softami

Witam jeżeli można ja też bym prosił Pozdrawiam

PostNapisane: 6 kwi 2009, 21:06
przez Grzybek
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=62733
tu juz o tym pisane było może macie starszą wersje ELM327 i dlatego wam nie czyta

PostNapisane: 13 lip 2009, 21:57
przez arius
minął miesiąc i brak odpowiedzi, ciekawe czy ten interfejs ze stanów działa. :>

PostNapisane: 23 lip 2009, 00:05
przez ajjk
Jak na razie nic nie znalazłem co by działało z moją madzią. Może ktoś wreszcie trafił na odpowiedni sprzęt?

PostNapisane: 25 lip 2009, 21:22
przez arius
ajjk napisał(a):Jak na razie nic nie znalazłem co by działało z moją madzią. Może ktoś wreszcie trafił na odpowiedni sprzęt?

a może to nie problem interfejsu, tylko systemu operacyjnego, jak koleś programował karty do satelitek, musiał używać 98, bo XP miał pootwierane porty, a tam musiał być zamknięty i w odpowiedniej chwili się otwożyć. <glupek2>

PostNapisane: 25 lip 2009, 22:14
przez ajjk
Witam kolesia arius jeśli się tak znasz na elektronice to z przyjemnością zobaczę jak podłaczysz – z pozytywnym skutkiem – do mojej madzi jakiś popularny interfejs np ELM 327 :P

PostNapisane: 27 lip 2009, 10:51
przez arius
wystarczy że uda mi się podłączyć coś do mojej, skutek powinien być taki sam. :)
podobno i tak jak się podłączy kompa to nie da się nic zrobić poza oglądnięciem błędów. Nawet nie da się ich skasować.

PostNapisane: 4 sie 2009, 23:08
przez loki7878
ELM 327 wymaga, zeby samochod byl zgodny z OBD2/EOBD. Mazdy w dieslu spelniaja ten warunek dopiero od rocznika 2004 a i tez zdarzaja sie wyjatki... jak moja :/

Co do benzynowych to beda to roczniki od 2001 z malymi wyjatkami.... no chyba, ze wersje USA, te powinny dzialac juz od rocznika 1996.

Co do mozliwosci to diagnozuje tylko silnik i nie tylko czyta ale i tez kasuje bledy... no i mozna tez podejrzec parametry pracy silnika w czasie rzeczywistym

Pozdro
LOKI

www.auto-interfejsy.pl


PostNapisane: 6 sie 2009, 20:41
przez arius
to co do madzi w dieslu z przełomu 2003/2004 nic się nie podłączy? :(

krzych napisał w innym poście:
"Kazdy ELM 327 ver 1.3a pozwala czytac szostki przed i poliftowe (testowalem obie, przy czym przedlift dosc wolno pracuje, 9600kbaud?)"

PostNapisane: 12 sie 2009, 20:04
przez arius
loki7878 napisał(a):ELM 327 wymaga, zeby samochod byl zgodny z OBD2/EOBD. Mazdy w dieslu spelniaja ten warunek dopiero od rocznika 2004 a i tez zdarzaja sie wyjatki... jak moja :/

Co do benzynowych to beda to roczniki od 2001 z malymi wyjatkami.... no chyba, ze wersje USA, te powinny dzialac juz od rocznika 1996.

Co do mozliwosci to diagnozuje tylko silnik i nie tylko czyta ale i tez kasuje bledy... no i mozna tez podejrzec parametry pracy silnika w czasie rzeczywistym

Pozdro
LOKI

www.auto-interfejsy.pl


z tego co mi wiadomo mazda 6 ma złącze eobd. tak napisane w eTECH
czy to jest to samo co OBDII?
zamierzam kupić ELM 327, szukam jeszcze czegoś na ten temat, mam nadzieję że zagada.

PostNapisane: 13 sie 2009, 22:20
przez krzych
arius napisał(a):Nawet nie da się ich skasować.

Bzdura. Da sie.

loki7878 napisał(a):ELM 327 wymaga, zeby samochod byl zgodny z OBD2/EOBD. Mazdy w dieslu spelniaja ten warunek dopiero od rocznika 2004 a i tez zdarzaja sie wyjatki... jak moja :/

Ja uwazam, ze ELM obsluguje OBDi, i/II, OBD2 i EOBD, a to czy cos "dziala" zalezy od softu. Nie mam 100% pewnosci, ale w Wawie moge potestowac jesli dacie mi na czym, bo ja mam z 2006 polifta.

arius napisał(a):z tego co mi wiadomo mazda 6 ma złącze eobd. tak napisane w eTECH
czy to jest to samo co OBDII?

Nie. To dwa rozne standardy. Oba obslugiwane przez ELM327 v1.3a

PS. http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=62733&start=20

PostNapisane: 13 sie 2009, 22:38
przez krzych
loki7878

Cytuje z Twojej aukcji:

"Jestem uczciwy i udzielam rzetelnej informacji!
ELM 327 sluzy tylko do diagnostyki elektroniki silnika. Jak ktos mowi Ci, ze zdiagnozujesz nim ABS-y, poduszki i wszystkie inne moduly w kazdym samochodzie to mowi nieprawde!"

Niestety nie jest to rzetelna informacja. Owszem, mozna z pomoca ELM327 diagnozowac dowolny sprzet podpiety pod szyne. Nie kazdy program to umie, a tez nie kazdy producent samochodu to ulatwia (patrz Mazda). ELM327 to tylko procesor protokolu, wiec wszystko co "lata po szynie" jest do przechwycenia lub moznaq wyslac cokolwiek.

PostNapisane: 3 wrz 2009, 02:00
przez loki7878
Teoretycznie masz racje, ale po pierwsze nie ma softu (z wyjatkiem niektorych modeli OPLA, FORDA i niektorych GM), ktory by umozliwial diagnostyke innych modulow niz silnika, a po drugie taki standardowy interfejs na ELM'ie 327 ma wyjscia tylko na kilku pinach i jesli akurat jakis sterownik ma wyjscie na innym pinie to zaden soft Ci nie pomoze.

Poza tym taki soft jest dosc drogi. Np. Scan-XL z modulem do Forda kosztuje ok. 500 zl.

To co napisalem, napisalem po to, zeby uzmyslowic ludziom, ktorzy nie maja pojecia co to jest ELM 327, ze nie jest to cudo, ktore wszystko zrobi w kazdym aucie, tak jak to wypisuja niektorzy handlarze.

Pozdrawiam,

LOKI

www.auto-interfejsy.pl

PostNapisane: 28 wrz 2009, 10:16
przez MarekW
Cześć,

Jeżeli w dokumentacji samochodu nie ma jasno napisane, że spełnia ODB2, EODB, czy ODBII a jedynie jest wtyczka co przypomina taką jaka jest w ODB2 wróży, że samochód nie ma ODB2. Tak jest z MAZDA z silnikiem diesla. Dopiero po 2004 można być pewnym że tani interface się da podłączyć do MAZDY. Jak samochód spełnia ODB2 to musi działać z tanimi interfejsami takie są wymagania stawiane przed ODB2.
ELM327 nie gada z mazda z DITD, ale za to z Fordem czy Peguotem bez problemu. Oczywiście ile i jakie parametry i funkcje są dostępne zależy od producenta samochodu. W DITD jest wtyczka ODB2, ale protokół czy prędkość transmisji nie jest żadną z 7 obsługiwanych przez ELM327 i poprostu oprogramowanie nie jest w stanie zainicjować komputer samochodu w tryb wymiany informacji.
Na szczęście MAZDA daje furtkę i przy pomocy spinacza można odczytać kody błędów. (to jest najtańszy i najprostszy interface made in zoom zoom).

PostNapisane: 28 wrz 2009, 11:03
przez arius
Zobaczymy, powalczymy.
W tym tygodniu przyjdzie do mnie ELM i zobaczę czy u mnie zagada.

PostNapisane: 29 wrz 2009, 17:43
przez MarekW
Witam,

Czy ktoś może potwierdzić, że oryginalny interfejs diagnostyczny (WDS) lub inny dedykowany, da się podłączyć pod gniazdo ODB2 (to pod kolumną kierowniczą?) i wtedy przeprowadzić analizę. Czy tylko oryginalne interfejsy się podłącza tylko pod gniazdo DIAGNOSTIC, a może pod obydwa?

Pytanie dotyczy głównie silnika DITD bez ODB2, ale z gniazdem ODB2 (bo tu tanie interfejsy nie działają).
Zastanawiam się co można podłączyć pod to gniazdo ODB2 czy MAZDA, ASO do czegoś to gniazdo stosuje? Jak ktoś ma jakieś sprawdzone informacje to proszę dać znać.