Mazda6 (GG / GY) – Informacje i opinie o modelu

Mazda6 2002–2007

Postprzez Pawnik » 28 cze 2007, 12:26

duzepe napisał(a):Witam wszystkich zafascynowanych Mazda 6.
Powiem szczerze, ze jeszcze pare tygodni temu chcialem kupic Toyote Corolle, ale jak zobaczylem opinie i ta sylwetke M 6 to mnie olsnilo!
Tak , wlasnie tak moj wybor padl wlasnie na M 6. Szukam!
Tylko mozecie mnie jakos nakierowac na co trzeba zwrocic uwage. Mam jakies 45 000.
Poczytalem troche, a to najwazniejszy rozrzad, oczywiscie nie bita, ale............ wczesniej ktos podal linka do oferty allegro (czarna Mada 6) i tam nie ma tych spryskiwaczy na lampy (sugestia, ze bity), popatrzylem na inne oferty i tam tez jedna ma druga nie ma (2003-2004).
Moze to kwestia rocznika?

..rany, przeciez spryski mają tylko wersje z xenonami ( obowiązkowe wyposażenie przy xenach). Przy zwykłych lampach H1 spryski nie występują. Tamta czarna miała xeny ale nie miała sprysków, więc jasne że miała wymieniony zderzak :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Karwoś » 28 cze 2007, 22:16

Fakt – samochodom niemieckim jeszcze daleko do Japońskich – nie mówię tu o silnikacg itp – bo prawdopodobnie może to całkiem inne konstrukcje ale każdy jest w czymś lepszy gorszy itp. Ale design to co innego – Madzia nie ma sobie równych – nie jest tak śmiała jak np. Alfa czy niedajboże Citroen, ale też nie jest takim klocem( sory za wyrażenie) VW (oczywiście kwestia gustu.

Co do kupowania nowego modelu – "6" już troche klepią i wszystkie wady które miały się ujawnić już się raczej ujawniły i już je zlikwidowano – szczególnie te po lifcie. Jak się kupi nowy (najnowszy model ) np passata (czy innego ustrojstwa) to trzeab się liczyć że wezwą na jakąś akcję serwisową albo( gorsza opcja) coś będzie nie tak a nie będzie akcji serwisowej.

Nie ma co ale "6" po lifcie (bo jak nowa to tylko taka) – wyląda tak jak trzeba, jeździ tak jak trzeba, psuje się tak jak trzeba (wogóle albo wcale :D ).

Miałem takie porównanie dotyczące Vectry B i C – najlepiej kupić starszą o rok Vectrę B (bo już wszystko co było wadliwe w takich modelach po lifcie itp zostało zrobione jak trzeba) niż nową z pierwszego wypustu Vectrę C – bo tam coś zawsze się zepsuje, będzie felerne albo po porstu będzie nie tak .
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez mcbeth » 29 cze 2007, 12:22

jarecki946 napisał(a):przede wszystkim wersja tańsza nie ma skórzanej tapicerki z elektrycznie regulowanym fotelem kierowcy i funkcją pamięci co jest dla mnie najbardziej istotne !


W PLUSIE są fotele nie tylko pokryte skórą, ale też w innym kształcie – takim jak w wersji TOP. Różnią się one od zwykłych dłuższym, bardziej prostokątnym siedziskiem i mam wrażenie, że są trochę głębsze. Dłuższe siedzisko jest wygodniejsze – dobrze podpiera podudzia.

I jeszcze uwaga. W wersji Exclusive nawet ze skórą fotele były (są nadal?) z krótkim, 'okrągłym' siedziskiem ! O takie jak na zdjęciu '6' jednego z naszych kolegów: [img][img]http://images20.fotosik.pl/372/3de2d76b14bfada3.jpg[/img][/img]
A w Active Plus wygląda to tak:
Obrazek
Ostatnio edytowano 29 cze 2007, 13:49 przez mcbeth, łącznie edytowano 3 razy
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez mcbeth » 2 lip 2007, 11:02

Pawnik napisał(a):Navi i tak nie działa w PL


Nieprawda. Jest mapa całej Europy. W Polsce ma większość dróg. Nie ma planów małych miast ale w np. w Trójmieście to poprowadzi 'pod dom'. Wczoraj ominąłem w trasie wielki korek właśnie dzięki nawigacji (dojechałem do korka i wyliczyła mi objazd prawdziwymi 'zadupiami', ale skuteczny )

Piszę tu o nawigacji dodawanej do Active Plus a nie tej od Top (ta rzeczywiście nie ma mapy).

A jeśli chodzi o wybór auta, to bierz Paska. Coś za dużo '6' ostatnio widzę na drogach... :P
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Taszi » 4 lip 2007, 20:04

Ja jeżdżę swoja od marca tankując na shellu i jak na razie nic sie nie dzieje.
Ostatnio na trasie (spokojnie 90- 120) spaliła 6 litrów.
Jeżeli chodzi o słuchanie własnej muzy, to w mojej wersji nie było CD, tylko radio. Poradziłem sobie kupując takie urządzonko: http://www.agito.pl/product/31962?cid=1
Jak na razie jestem zadowolony. Jedyna wada jest brak drzewka katalogowego- można przeskakiwać tylko plik do przodu lub plik do tylu. Można sie przyzwyczaić i ustawiać sobie playlistę w kompie :)
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2006, 17:35
Posty: 41 (0/2)
Auto: M6 03r. CiTD 121PS

Postprzez Brt » 4 lip 2007, 22:03

co do wrażliwości na paliwo, to problem tyczy się także benzyn, przynajmniej mojej,
w trasie musiałem ją zalać jakiś nonamem i od razu CEL wskoczył i problem z zapłonem ehh....
ale 2,3l podobno są nie dowyprowadzenia z równowagi ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 23:13
Posty: 213
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6 (05), 6 MPS

Postprzez darrecki » 6 lip 2007, 12:13

mcbeth napisał(a):
Pawko_6 napisał(a):A jakość muzyki z tego urządzenia jest porównywalna z jakością CD?

W samochodzie pewnie to wszystko jedno.

Ciekawe, czy to działa z BOSE czy tylko ze zwykłymi odtwarzaczami Mazdy ?


Jakosc jest bdb, zadnych trzaskow czy innych niechcianych dzwiekow. Nawigacja latwa i przyjemna. Jednak jakas strata jest, wiadomo MP3.

Radio mazdy sklada sie z modulow. Radio FM, CD doczepiane od gory, MD/Tape doczepiane od dolu. Gniazdo zmieniarki jest w tym pierwszym, wiec wnioskuje ze dzialac bedzie w kazdej Mazdzie niezaleznie od systemu audio. Nie musi bac nawet odtwarzacza CD na pokladzie.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3019 (41/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez mcbeth » 7 lip 2007, 07:25

darow napisał(a):wiec wnioskuje ze dzialac bedzie w kazdej Mazdzie niezaleznie od systemu audio

Hmmm. A jeśli już jest firmowa zmieniarka 6CD ?

A tak zmieniając temat. Zastanawiam się skąd wzięła się opinia o rzekłamywaniu spalania przez komputer. Jeśli tylko pamięta się o wyzerowaniu miernika spalania po tankowaniu, to wskazania mam wręcz idealne! Dzisiaj np. wskaźnik zawyżył mi zaledwie o 0,03/100. Nawet nie wiem, czy powtarzalność tankowania nie jest gorsza (tankowanie do odbicia, ten sam dystrybutor) !
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez FORM » 9 lip 2007, 18:48

Przesyłam pozdrowienia z wakacji. Rozkoszuję się jazdą po włoskich autostradach. Mazda spisuje się rewelacyjnie. Trochę duże spalanieale (8-8,5) ale samochód z 4 osobami na pokładzie i prędkość 150-170. Bardzo dobra jest elestyczność i jazda z dużą prędkością po zakrętach – jadę ze znajomym, który ma Volvo XC90 V8 i są momenty kiedy po prostu odjeżdżam !

P.S.
Tutaj Mazda nie jest taką rzadością !
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c6e ... 4459f.html

Obrazek
Pzdr.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 kwi 2007, 07:55
Posty: 7
Skąd: ok. W-wy
Auto: M6 2.5 TOP/ Forester XT

Postprzez lukasz5 » 17 lip 2007, 04:48

Hej
Moja mazda właśnie umarła. W drodze do Los Angeles, w Phoenix, coś zaczęło się dziac ze skrzynią (bieg się "wyślizgiwał" z 5 na luz), aż w końcu skrzynia padła – zaczęło trząśc i dźwięk grzechotania dochodził ze skrzyni. Auto zostało odholowane do serwisu. W serwisie stwierdzili brak oleju w skrzyni i zakwalifikowali skrzynię do wymiany. Dobrze, że jest na gwarancji, to zrobią za darmo. Podobno jest bardzo rzadka przypadłośc (nie stwierdzono wycieku) a powodem jest niedbalstwo na linii produkcyjnej (zapomną nalac lub naleją za mało płynu przekładniowego). Teraz czekam na nową skrzynię. Autko miało jedynie 17500 mil przebiegu.
Ostatnio edytowano 17 lip 2007, 17:13 przez lukasz5, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2006, 19:25
Posty: 45
Skąd: Kobiór/Łask
Auto: mazda6i, 2006, 2.3l, 5drzwi

Postprzez Michał Mazda6 » 19 lip 2007, 16:07

Witam od niedawna mam Mazdę 6 2.3B manual autko super-wczesniej mialem Xedosa 6 1,6 z gazem, chcę do moje 6 wrzucić gaz najlepiej w woj, Świętokrzyskim, byłem na ulicy Magazynowej Kielce(montują Landi Renzo-3500zł sekwencja) i pan po wielodniowym zwodzeniu powiedział , że nie założy mi gazu ponieważ te silniki między wtryskami , mają mikrowtryski i komputer gazowy zwariuje – w co osobiście nie bardzo wierzę – czy ktoś z forumowiczów w takiej Mazdzie ma gaz jaki i za ile i możliwie najbliżej Kielc
Mazda 6 -wcześniej Xedos 6
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 lip 2007, 15:36
Posty: 7
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 2,3B 2002r manual

Postprzez Pawnik » 27 lip 2007, 09:50

xeo napisał(a):Czy wszystkie Mazdy 6 mają system kontroli trakcji ?
Czym tak naprawdę różni się DSC od TCS?
U mnie jest możliwość wyłączenia tylko DSC, czy oznacza to że nie mam systemu kontroli trakcji ?

DSC ( Dynamic Stability Control ) – kompleksowy system stabilizacji toru jazdy – działa poprzez zmniejszenie lub ziększenie prędkości obrotowej poszczególnych kół w przypadku poślizgu;
TCS ( TC, ASR ) – system zapobigajacy tylko poślizgowi kół podczas ruszania poprzez zmniejszenie predkości obrotowej silnika
System DSC ( inaczej ESP ) obejmuje również kontrolę trakcji ( TCS ). Samochody które nie mają DSC mogą mieć tylko TSC i wtedy można wyłączyć tylko ten system.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Brt » 27 lip 2007, 17:58

Pawnik to od razu zapytam,

ja mogę wyłączyć tylko TCS, nie ma wyłącznika DSC, jednak jak włączam silnik mam kontrolę i TCS i DSC, które gasną po odpaleniu samochodu,

czy jeśli NIE miałbym DSC to miałbym kontrolkę?
a można inaczej sprawdzić czy mam DSC?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 23:13
Posty: 213
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6 (05), 6 MPS

Postprzez Pawnik » 27 lip 2007, 18:19

Brt napisał(a):Pawnik to od razu zapytam,

ja mogę wyłączyć tylko TCS, nie ma wyłącznika DSC, jednak jak włączam silnik mam kontrolę i TCS i DSC, które gasną po odpaleniu samochodu,

czy jeśli NIE miałbym DSC to miałbym kontrolkę?
a można inaczej sprawdzić czy mam DSC?

Brt – masz amerykańca moze być tu inaczej. Masz chyba odłączany osobno TCS, a nie odłączany DSC. Choć to dziwne, bo w sportowych właśnie powinien być odłączany też DSC.
DSC raczej musisz mieć, ale najprościej sprawdzić to po nr VIN-u.
U mnie nie ma odrębnej kontrolki TSC. Można odłaczyć cały DSC ( łacznie z TSC)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Karwoś » 14 sie 2007, 23:11

Już ktoś opisywał wrażenia z Jazdy M6 V6 – ale takiego porównania jeszcze nie było :D No i 6Biegów AT to jest to – u mnie niestety siedzi 4-AT ale nie mam na co narzekać – 2.3 to nie rajdówka – w końcu od tego jest V6 – nie dość że osiągi ponadprzeciętne to i brzmienie miłe dla ucha.

No i 3.0 V6 w Kombi to nie częsty widok – szczerze mówiąc to jeszcze nie widziałem.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez scichy » 29 sie 2007, 15:54

Pawnik napisał(a):iestety tylko "na papierze". Miałem okazję jeździc 2,0 benzyna i nie zbiera sie tak jak diesel 136 KM, nawet przy piłowaniu na wysokich obrotach. Wynika to zapewne z dużo niższego momentu obrotowego. Podobne odczucia miał chyba kolega Jaksa testując przed zakupem oba silniki...


Ok rozumiem.. jezdzilem dieslem 143KM ale za malo zeby sie autorytatywnie wypowiadac,
Z parametrow wynika, ze mozliwosci silnikow sa wyrownane (roznie w roznych przedzialach predkosci), oczywiscie przy prawidlowym dobieraniu biegow. To co benzyna traci przez nizszy nominalny moment silnika odzyskuje przez szerszy zakres efektywnych obrotow – czyli mozemy przyspieszac na nizszym biegu uzyskujac wyzszy moment na kolach. Poza tym M6 z dieslem jest chyba o 10% ciezsza... Ale nie bede sie klocil

Seb
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 18:12
Posty: 157
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY/LF

Postprzez Nefar » 7 wrz 2007, 14:23

Diesel... a benzyna.

Ja wole moj. Pali tyle co ciezarowka. Ale...

1 bieg, jade 15km/h wbijam pedal w podloge i przy wylaczonym TCS opony dymia.

5 bieg 60km/h wciskam w podloge, pojawia sie Brrrruuuuuummm i nagle mam 150 niewiedziec kiedy.
Ostatnio edytowano 7 wrz 2007, 15:41 przez Nefar, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 14:32
Posty: 157
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Nissan Murano 3.5 V6

Postprzez bziko98 » 7 wrz 2007, 16:41

zgodzę sie po części z Nefar, mazda 6 z trzylitrowym silnikiem daje naprawdę sporo radości z jazdy... silnik jest bardzo elastyczny i przyspieszenie godne auta sportowego... do póki nie wiedziesz do mps
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2007, 17:25
Posty: 120
Skąd: Chicago
Auto: 2016 mazda6 2.5

Postprzez Waaagh » 7 wrz 2007, 19:06

I nadal niewiele się dowiedziałem. Rozumiem że jednak MPS daje naprawdę sporo radości z jazdy (zgodnie z jego pisemnymi osiągami) ? Wg. Clarksona z Top Gear to tak (choć ST220 też mu się bardzo podobał). Ja jestem mocno przekonany do tego silnika, ale czy są jakieś znane wady ? Rozumiem że na pewno koszty utrzymania, bo auto z nietypowymi rozwiązaniami (4WD, Benzyna turbo) i sporo części się różni od standardowej M6. Ale może jednak ktoś ma, albo chociaż jeździł i może opisać ZOOM-ZOOM (btw. Na Daemonie w Kopenhadze jest fajne ZOOM-ZOOM)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 lip 2007, 09:06
Posty: 13

Postprzez mcbeth » 7 wrz 2007, 19:09

Nefar napisał(a):Taka jest brutalna prawda. Diesle sa dla dziadkow.


Napewno V6 jest super. Dostarcza masę emocji kierowcy jak i pozostałym uczestnikom ruchu drogowego. :]

Nie zmienia to faktu, że jak mam nastrój do szybkiej jazdy, to jestem wyprzedzany SPORADYCZNIE. W zasadzie wcale. Wygląda na to, że dynamika klekota wystarcza do bycia w bardzo wąskim gronie pojazdów dynamicznych na drodze. A 'siłowanie się' z dresami ? No wybacz :P
W użytkowaniu codziennym ? Po prostu albo się nie daje jechać szybko, albo po prostu mi sie nie chce ...
Jak jadę leniwie w trasie, to prawie nie zmieniam biegów, nie redukuję. Po prostu się toczę. No i stację benzynową odwiedzam co 800-900km...

A skoro spalanie jest dla Ciebie nieistotne, to 20/100 w RX-8 nie powinno być żadnym argumentem. :D

Jeżdziłem kiedyś V6 3,8l automat i było to bardzo ciekawe doświadczenie. Zbierał się prawie jak diesel (autko trochę cięższe), byl cichszy na wolnych obrotach, przyjemnie mruczał i ... chlał 17/100 w mieście. Ale to było w USA, kiedy benzyna była po $1.3 za galon...
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6