Hi,
wy też macie takie problemy z uszczelkami w swoim aucie (mowa o Mazdzie 6 z 2006, Diesel, 143KM ).
Przed rokiem musiałem wymieniać uszczelki na cylindrach, bo po krótkiej jeździe aż się dymiło spod maski, teraz pieprznąl mi prawdopodobnie simmerring plus pewnie coś jeszcze i zalał pasek rozrządu, który, wg. mechanika trzeba wymienić. a jak wiecie w mazdzie to lekko kosztuje.
Ciekaw jestem jak to u was wygląda,
pozdrawiam serdecznie
Nieszczelność Mazdy
Strona 1 z 1
A ile u Ciebie jest tych uszczelek na cylindrach bo w silnikach RF-5C i RF-7J występuje tylko jedna na wszystkie cylindry. Chyba że masz już każdy cylinder osobno to z tąd też u Ciebie ta uszczelka występuje w liczbie mnogiej.Musisz bliżej sprecyzować opisany problem i uzupełnić profil.

Z rachunku wynika, że tych uszczelek było kilka.
Oto co mam na rachunku, uwaga auto robiłem w Niemczech, więc pojawiają się niemieckie nazwy
Np: Dichtung E.Duse 4st, Dichtung Rucklauf D 5st, VD/Dichtung 1st
Jak pisałem wyżej, dokładnie po roku od naprawy znowu mam problemy z nieszczelnością, tym razem nieszczelny Simmerring, w związku z tym chciałem wiedzieć czy ktoś z was też ma takie przygody
Oto co mam na rachunku, uwaga auto robiłem w Niemczech, więc pojawiają się niemieckie nazwy
Np: Dichtung E.Duse 4st, Dichtung Rucklauf D 5st, VD/Dichtung 1st
Jak pisałem wyżej, dokładnie po roku od naprawy znowu mam problemy z nieszczelnością, tym razem nieszczelny Simmerring, w związku z tym chciałem wiedzieć czy ktoś z was też ma takie przygody
- Od: 13 lut 2015, 19:17
- Posty: 4
- Auto: MAZDA 6 Station Wagon (GY)
Rok produkcji: 2006
1998 cm3, 143 PS, 105 kW
Dichtung E.Duse 4st=podkładki pod wtryski (nie mylić z uszczelkami cylindrów czyli uszczelką pod głowicę),Dichtung Rucklauf D 5st=uszczelka pod kolektor wydechowy (tylko dlaczego 5szt jak jest 4 cylindry
),VD/Dichtung 1st=uszczelka pokrywy zaworów.W moim przypadku to uszczelka pokrywy zaworów zaczęła się pocić a za nie długo lekko puszczać olej na krawędzi przy pompie vacum.Wytrzymała 2 lata.A simering na wałku rozrządu wymieniałem 2 lata temu razem z wymianą uszczelki pod głowicą i nie cieknie do dzisiaj.Może masz luz na wałku i żaden nowy uszczelniacz nie rozwiąże tego problemu.

Możliwe,że mam jakieś luzy. Auto dałem do warsztatu,żeby zlokalizowali dokładnie problem.
Jutro mam dostać możliwą diagnozę. Będzie to druga opinia fachowców.
Pierwsza, jak wspomniałem z wymianą paska rozrządu , to koszta ok 900€
Jutro się odezwę jak dostane jakieś info z warsztatu.
Tą piątą uszczelkę pewnie nałożyli na czwartą
Jutro sprawdzę jeszcze raz rachunek, czy tam rzeczywiście jest 5st, jak tak to mnie prawdopodobnie lekko okantowali
Pozdrawiam
Dopisano 18 lut 2015, 10:22:
dobra, właśnie dzwoniłem do mechanika numer 2, oficjalna diagnoza, nieszczelność na simeringu i wyciek oleju do rozrządu. ogólnie duże straty oleju
Jeszcze mi tego nie wycenili bo nie ma majstra, ale poniżej 900 nie nie zejdę na bank
Jutro mam dostać możliwą diagnozę. Będzie to druga opinia fachowców.
Pierwsza, jak wspomniałem z wymianą paska rozrządu , to koszta ok 900€
Jutro się odezwę jak dostane jakieś info z warsztatu.
Tą piątą uszczelkę pewnie nałożyli na czwartą
Jutro sprawdzę jeszcze raz rachunek, czy tam rzeczywiście jest 5st, jak tak to mnie prawdopodobnie lekko okantowali
Pozdrawiam
Dopisano 18 lut 2015, 10:22:
dobra, właśnie dzwoniłem do mechanika numer 2, oficjalna diagnoza, nieszczelność na simeringu i wyciek oleju do rozrządu. ogólnie duże straty oleju
- Od: 13 lut 2015, 19:17
- Posty: 4
- Auto: MAZDA 6 Station Wagon (GY)
Rok produkcji: 2006
1998 cm3, 143 PS, 105 kW
pytanie z innej beczki,
właśnie wczoraj sie dowiedziałem, że po wymianie oleju trzeba zresetować sterownik w modelach z DPF, a właśnie jakieś 2 tygodnie po wymianie u mnie oleju (widzę że nie wspomniałem o tym ) i nie zresetowaniu sterownika pojawiły sie plamy.
czy to możliwe, żeby taka "drobnostka" spowodowała uszkodzenia na uszczelkach i w następstwie czego wycieki?
właśnie wczoraj sie dowiedziałem, że po wymianie oleju trzeba zresetować sterownik w modelach z DPF, a właśnie jakieś 2 tygodnie po wymianie u mnie oleju (widzę że nie wspomniałem o tym ) i nie zresetowaniu sterownika pojawiły sie plamy.
czy to możliwe, żeby taka "drobnostka" spowodowała uszkodzenia na uszczelkach i w następstwie czego wycieki?
- Od: 13 lut 2015, 19:17
- Posty: 4
- Auto: MAZDA 6 Station Wagon (GY)
Rok produkcji: 2006
1998 cm3, 143 PS, 105 kW
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6