Nieszczelność Mazdy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez kondziul » 13 lut 2015, 19:34

Hi,

wy też macie takie problemy z uszczelkami w swoim aucie (mowa o Mazdzie 6 z 2006, Diesel, 143KM ).
Przed rokiem musiałem wymieniać uszczelki na cylindrach, bo po krótkiej jeździe aż się dymiło spod maski, teraz pieprznąl mi prawdopodobnie simmerring plus pewnie coś jeszcze i zalał pasek rozrządu, który, wg. mechanika trzeba wymienić. a jak wiecie w mazdzie to lekko kosztuje.

Ciekaw jestem jak to u was wygląda,

pozdrawiam serdecznie
Początkujący
 
Od: 13 lut 2015, 19:17
Posty: 4
Auto: MAZDA 6 Station Wagon (GY)
Rok produkcji: 2006
1998 cm3, 143 PS, 105 kW

Postprzez MIRAS M6 » 14 lut 2015, 00:39

A ile u Ciebie jest tych uszczelek na cylindrach bo w silnikach RF-5C i RF-7J występuje tylko jedna na wszystkie cylindry. Chyba że masz już każdy cylinder osobno to z tąd też u Ciebie ta uszczelka występuje w liczbie mnogiej.Musisz bliżej sprecyzować opisany problem i uzupełnić profil.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 22:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Postprzez kondziul » 14 lut 2015, 17:46

Z rachunku wynika, że tych uszczelek było kilka.
Oto co mam na rachunku, uwaga auto robiłem w Niemczech, więc pojawiają się niemieckie nazwy :)
Np: Dichtung E.Duse 4st, Dichtung Rucklauf D 5st, VD/Dichtung 1st

Jak pisałem wyżej, dokładnie po roku od naprawy znowu mam problemy z nieszczelnością, tym razem nieszczelny Simmerring, w związku z tym chciałem wiedzieć czy ktoś z was też ma takie przygody
Początkujący
 
Od: 13 lut 2015, 19:17
Posty: 4
Auto: MAZDA 6 Station Wagon (GY)
Rok produkcji: 2006
1998 cm3, 143 PS, 105 kW

Postprzez MIRAS M6 » 15 lut 2015, 22:10

Dichtung E.Duse 4st=podkładki pod wtryski (nie mylić z uszczelkami cylindrów czyli uszczelką pod głowicę),Dichtung Rucklauf D 5st=uszczelka pod kolektor wydechowy (tylko dlaczego 5szt jak jest 4 cylindry ??),VD/Dichtung 1st=uszczelka pokrywy zaworów.W moim przypadku to uszczelka pokrywy zaworów zaczęła się pocić a za nie długo lekko puszczać olej na krawędzi przy pompie vacum.Wytrzymała 2 lata.A simering na wałku rozrządu wymieniałem 2 lata temu razem z wymianą uszczelki pod głowicą i nie cieknie do dzisiaj.Może masz luz na wałku i żaden nowy uszczelniacz nie rozwiąże tego problemu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 22:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Postprzez kondziul » 18 lut 2015, 00:49

Możliwe,że mam jakieś luzy. Auto dałem do warsztatu,żeby zlokalizowali dokładnie problem.
Jutro mam dostać możliwą diagnozę. Będzie to druga opinia fachowców.
Pierwsza, jak wspomniałem z wymianą paska rozrządu , to koszta ok 900€ ;)
Jutro się odezwę jak dostane jakieś info z warsztatu.

Tą piątą uszczelkę pewnie nałożyli na czwartą ;)
Jutro sprawdzę jeszcze raz rachunek, czy tam rzeczywiście jest 5st, jak tak to mnie prawdopodobnie lekko okantowali

Pozdrawiam

Dopisano 18 lut 2015, 10:22:

dobra, właśnie dzwoniłem do mechanika numer 2, oficjalna diagnoza, nieszczelność na simeringu i wyciek oleju do rozrządu. ogólnie duże straty oleju :( Jeszcze mi tego nie wycenili bo nie ma majstra, ale poniżej 900 nie nie zejdę na bank
Początkujący
 
Od: 13 lut 2015, 19:17
Posty: 4
Auto: MAZDA 6 Station Wagon (GY)
Rok produkcji: 2006
1998 cm3, 143 PS, 105 kW

Postprzez kondziul » 20 lut 2015, 12:52

pytanie z innej beczki,

właśnie wczoraj sie dowiedziałem, że po wymianie oleju trzeba zresetować sterownik w modelach z DPF, a właśnie jakieś 2 tygodnie po wymianie u mnie oleju (widzę że nie wspomniałem o tym ) i nie zresetowaniu sterownika pojawiły sie plamy.

czy to możliwe, żeby taka "drobnostka" spowodowała uszkodzenia na uszczelkach i w następstwie czego wycieki?
Początkujący
 
Od: 13 lut 2015, 19:17
Posty: 4
Auto: MAZDA 6 Station Wagon (GY)
Rok produkcji: 2006
1998 cm3, 143 PS, 105 kW

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6