Mazda6 (GG / GY) – Szybkie pytania – WAŻNA INFORMACJA, STR.313

Mazda6 2002–2007

Postprzez kubsztyk » 29 lis 2013, 23:55

??? Rozwiń swoją myśl, proszę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez em_dzej » 30 lis 2013, 10:03

Witam kolejne pytanko <glupek2>

Znajdę gdzieś w bagażniku +12V po statycje ?? ( tylne lampy i okolice )
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez matthies » 30 lis 2013, 10:42

em_dzej napisał(a):Znajdę gdzieś w bagażniku +12V po statycje ?? ( tylne lampy i okolice )

z tego co pamiętam jak inni modzili, to niestety nie. Aby założyć gniazdko 12V w bagażniku, wszyscy ciągnęli instalację z przodu auta.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez leszekn » 30 lis 2013, 10:52

kubsztyk napisał(a):Rozwiń swoją myśl

No jak, pod plastikowym zderzakiem masz metalową belke – taki jakby drugi zderzak (właściwy).
Jak się montuje hak to tą belkę zastępuje się belką z kikutem do ciągnięcia przyczepy.
Skoro zdemontujesz ją, to musisz założyć z powrotem tą oryginalną belkę, bo nie będziesz miał zderzaka właściwego (metalowego).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 20:05
Posty: 47 (0/4)
Skąd: Bochnia
Auto: Mazda 6
2.0 CiTD 136 KM
2003r.

Postprzez sowikPL » 30 lis 2013, 12:20

Witam
Od paru tygodni odzywa mi sie sprzegiełko alternatora a do Polski wracam dopiero na swieta wiec zastanawiam sie czy mi to wytrzyma do powrotu.
Moze ktos wie jak długo mozna z tym jezdzic? dodam tez jak silnik sie rozgrzeje to dziwny odgłos z pod maski znika.
Dziekuje za szybkie odpowiedzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2009, 19:41
Posty: 82
Skąd: Holandia/Lublin
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 121KM

Postprzez kubsztyk » 30 lis 2013, 13:05

leszekn, aha czyli jednym słowem, hak jest zespawany z tylną belką i żeby się go pozbyć należy wymienić całą tylną belkę na standardową? :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez misiek89 » 30 lis 2013, 13:14

sowikPL napisał(a):Moze ktos wie jak długo mozna z tym jezdzic? dodam tez jak silnik sie rozgrzeje to dziwny odgłos z pod maski znika.

Nikt nie jest w stanie przewidzieć ile wytrzyma, to że cichnie po rozgrzaniu to normalka jak zacznie cały czas sie odzywać to już jest koniec :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez leszekn » 30 lis 2013, 13:55

kubsztyk napisał(a):należy wymienić całą tylną belkę na standardową? :|

Dokładnie tak jest.
Współcześnie są też takie które mają wypinane te kule i możesz na taką wersje sobie podmienić o ile jest Ci to potrzebne, bo pewnie drożej wyjdzie.
http://tv.auto-swiat.pl/porady,Montaz-haka-holowniczego-krok-po-kroku,474,film.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 20:05
Posty: 47 (0/4)
Skąd: Bochnia
Auto: Mazda 6
2.0 CiTD 136 KM
2003r.

Postprzez bieski » 30 lis 2013, 14:01

leszekn napisał(a):Dokładnie tak jest.

No nie zgodzę się.Oryginalny tylny hak w mazdzie 6 jest przykręcany do podłużnic. Je też należy wymienić po zdemontowaniu haka
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez wujek116 » 30 lis 2013, 14:10

Do podłączenia modułu czujników cofania nie potrzebujesz +12V po stacyjce wystarczy stałe +12V na jakimś kablu . Zdejmij lewy tylny boczek po str. Kierowcy i tam znajdziesz wszystkie kable potrzebne do podłączenia czujników cofania (szukaj w kostkach i grubej wiązce kabli ). Ja też podłączałem uniwersalne czujniki i tam znalazłem napięcie stałe ale po stacyjce chyba nie ma .

Dopisano 30 lis 2013, 13:16:

Bieski. JAK wymienić podłużnice <glupek2> przecież to są stałe elementy korpusu samochodu . a belkę razem z hakiem wsuwasz właśnie w podłużnice i przykręcasz do nich na przestrzał długimi śrubami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 16:38
Posty: 353 (5/7)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Postprzez bieski » 30 lis 2013, 14:27

wujek116 napisał(a): JAK wymienić podłużnice <glupek2>

Taki joke to był :P Ja to doskonale wiem ;)
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez em_dzej » 30 lis 2013, 14:36

wujek116 napisał(a):Do podłączenia modułu czujników cofania nie potrzebujesz +12V po stacyjce wystarczy stałe +12V na jakimś kablu . Zdejmij lewy tylny boczek po str. Kierowcy i tam znajdziesz wszystkie kable potrzebne do podłączenia czujników cofania (szukaj w kostkach i grubej wiązce kabli ). Ja też podłączałem uniwersalne czujniki i tam znalazłem napięcie stałe ale po stacyjce chyba nie ma .


To się zgadza , potrzebuję jednak to napięcie do obrysówek :) pociągnę to od zasilania dziennych po sterowaniu , będzie w pełni zintegrowane i po drodze dam wyłącznik na ciągłe OFF.
Jak już będę "ciągnął druta" zrobię kilka par od bezpieczników pod maska do świateł tylnych, czort wie co mi strzeli jeszcze do łba <glupek2>
Na pewno jedna pójdzie na dodatkowa zapalniczkę do kufra <rotfl>
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez wujek116 » 30 lis 2013, 14:36

Montowałem dziesiątki haków do Mazd i jeżeli kolega chce zdemontować hak bo jest mu zbędny i nie będzie go ponownie montował a nie jest on do belki przykręcony tylko przyspawany i nie chce po demontażu haka kupować belki właściwej oryginalnej (koszta dodatkowe) to najlepiej odciąć szlifierką kątową sam hak od belki i belkę zostawić jako właściwą . .
Dodam że jeżeli po zdemontowaniu haka razem z belką i nie wsadzeniu belki właściwej na swoje miejsce to nawet przy nie wielkim uderzeniu innego auta w pupę będzie kaszanka (cały tył do cięcia i spawania ) widziałem to na własne oczy i robiłem taką Mazdę :( , belka właściwa przyjmuje na siebie jakieś 70% mocy uderzenia .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 16:38
Posty: 353 (5/7)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Postprzez leszekn » 30 lis 2013, 18:23

wujek116 napisał(a):nawet przy nie wielkim uderzeniu innego auta w pupę będzie kaszanka

Powyżej koledzy doradzali ile i jak bardzo skomplikowane są papiery przy operacji usuwania haka, ile to problemów itp, a o najważniejszym, czyli o bezpieczeństwie się już zapomniało, więc musiałem szybko zareagować.
Swoją drogą, mam takie wrażenia, ze kolega bieski jak coś ostatnio podpowie to człowiek przez minutę się zastanawia – o co kaman. A dlatego, że jest użytkownikiem z zielonymi literkami. :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 20:05
Posty: 47 (0/4)
Skąd: Bochnia
Auto: Mazda 6
2.0 CiTD 136 KM
2003r.

Postprzez SNAKE'83 » 1 gru 2013, 01:23

szybkie pytanko, albo nie dziala mi zmieniarka zmieniarka albo nie umiem obslugiwac,
szytalem ze naciska sie load i czeka az napis sie zmieni i wklada ... nic takiego sie nie dzieje

mial ktos takie doswiadczenia ?
Początkujący
 
Od: 24 lut 2013, 04:02
Posty: 22
Auto: Mazda 6 GY 2.0 147km 2006

Postprzez bieski » 1 gru 2013, 01:35

Albo jej nie masz.
Przycisk Load mają wszystkie polifty, ale nie wszystkie mają zmieniarkę.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Hubix » 1 gru 2013, 02:23

Albo auto miało dzwona z przodu i mechanika zmieniarki klękła.

Ogólnie zbaczając od tematu to Mazda 6 w 2002 roku z BOSE na pokładzie, subwooferem w kole zapasowym i zmieniarką na 6 płyt w kokpicie wyprzedziła trochę konkurencję w kwestii fabrycznego audio :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez SNAKE'83 » 1 gru 2013, 02:36

ciekawe, myslalem ze zmieniarka to nie nowosc i wszystkie maja
dzwon raczej odpada, mechanicy by przez prawie rok zauwazyli, sam bylem przy wymianie chlodnicy klimy , co za masakra , rozbiorka przodu do silnika :)
Początkujący
 
Od: 24 lut 2013, 04:02
Posty: 22
Auto: Mazda 6 GY 2.0 147km 2006

Postprzez Janoszka » 1 gru 2013, 04:09

SNAKE'83 napisał(a): myslalem ze zmieniarka to nie nowosc i wszystkie maja

Ja też mam ten guzik ale zmieniarki nie mam.
Ale nie przejmuj się. Niewiele tracisz. Wstaw sobie XCL. Mam i chwalę sobie.
Kolega mój który ma zmieniarkę i tak wstawił sobie XCL. Tylko jego lutowaliśmy, a moją nie :>
Więcej grzechów nie pamiętam, za wszystkie serdecznie żałuję i ... i to chyba wszystko.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2012, 21:28
Posty: 95 (0/2)
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GH
2.0E A/T
147 KM
--------
było
M6 GY FL 25B
2.0E A/T 147KM
GK6

Postprzez D@m$on » 1 gru 2013, 09:56

Witam
Wujo chce kupić Mazda 6 w dieslu kombi lub sedana. Na co zwrócić uwage przy kupnie? Ja mam BA V6 wiec nie bardzo wiem na co mam patrzec przy pomocy wsyboru 6stki. Nie za ciekawa opinie maja 6stki z dieslem jak zauważyłem na opiniach internetowych. Jakie są wasze opinie?

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Mazda 323F (BA) V6 GT !
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2009, 23:05
Posty: 836 (1/2)
Skąd: Radom
Auto: 323F (BA) GT 2.0 V6 KF!

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6